English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal stadion
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 134, 135, 136  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 17.06.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
RBK19051917 wrote:
hvilke alternativer mener du er bedre?
er det vesentlig dyrere enn railseats, eller er de bare ikke interessert i å undersøke?
Det er veldig mange alternativer ute på markedet til forskjellige priser ute på markedet. Hva RBK gjør aner jeg ikke, men jeg spilte bare inn forskjellige alternativ som et alternativ til railseats. Vet hvordan norske klubber tenker, vi tar det som alle andre har for det er enklest. Det snakkes dessverre kun om railseats i norsk fotball for det er de snakker om i England! Neutral Engelskmennen som kan null og niks om dette, man bør se til andre land i Europa som har lang erfaring med denne type løsninger, bl.a. Tyskland. Alle tyske Bundesliga klubber har en løsning som muliggjør ståplasser i seriespill og sitteplasser i Europa.[/img]


Kan du forklare mer hvordan de gjør det i Tyskland, og hvilke varianter du synes er best?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 17.06.2018 16:04    Post subject: Reply with quote

Greit med svart/hvit på alle setene, med så usystematisk og rotete det ser ut. Hvorfor ikke ha det likt som på de resterende tribunene???
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.06.2018 16:05    Post subject: Reply with quote

Tilsynelatende syns RBK at dette er stilig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TR-2000
Junior


Joined: 19 May 2017
Posts: 56

PostPosted: 18.06.2018 12:05    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Greit med svart/hvit på alle setene, med så usystematisk og rotete det ser ut. Hvorfor ikke ha det likt som på de resterende tribunene???


Jeg tenkte at kanskje var vi heldige som fikk dette på øverste halvdel først, så hadde de tid til å kunne ombestemme seg. Da kunne de bruke kun de svarte setene de hadde kjøpt inn og sette de hvite inn i VIP-delen i midten eller noe (blir jo nesten som et strek under navnet).
Så slipper de å bruke penger på å kjøpe nye, hvert fall inntil videre. Very Happy Det ble ikke sånn nå da, men det er jo fortsatt en mulighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 18.06.2018 14:56    Post subject: Reply with quote

Synes mønsteret er konge jeg, ser ikke noe problem med det. Er jo når det er noen seter eller små områder ledige her og der at det kommer fullstendig til sin rett, ikke når Lerkendal står tomt.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 18.06.2018 15:07    Post subject: Reply with quote

Alltid tenkt at de har hatt en tanke om at et slikt mønster gjør at det ikke ser så tomt ut når det er halvfullt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.06.2018 15:12    Post subject: Reply with quote

Må jo være det, og det funker nok helt supert. Alt som får stadion til å framstå som enda mer befolket og 'uniformert' enn det allerede er, er i mine øyne helt flott. Bedre opplevelse på kamp for både publikum og spillere, og kanskje inspirerer det litt ekstra til å stille i drakt eller i det minste klær i riktig farge?
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 19.06.2018 08:21    Post subject: Reply with quote

Mønsteret er dritbra når det er litt for lite folk på kamp, det ser fullere ut.
Men det er folk tilstede i 2,5t i løpet av 14 dager. Og den står tom i 333,5 timer, da bør man prioritere totalt utseende på stadion. Jeg er rett og slett skuffet over klubben på dette punktet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.06.2018 08:52    Post subject: Reply with quote

Mener du virkelig, uten ironi, at de burde ha prioritert hvordan stadion ser ut på bilder når ingen er til stede?

Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 19.06.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

Ja, slik det er nå ødelegger det helhetsfølelsen.
Hadde vært helt greit om alle tribunene var med mosaikk, men det er de ikke.
Da blir det feil at det er mosaikk på én.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.06.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Mener du virkelig, uten ironi, at de burde ha prioritert hvordan stadion ser ut på bilder når ingen er til stede?

Neutral

Sånt må da gå på stoltheten til de som jobber på Lerkendal, og som er der også når tribunene er tomme. Her hadde de muligheten til å få en pixel-artist til å lage noe som fremstod litt fiffig og ikke bare et kludder-lappeteppe. Det er som forskjellen på tagging og graffiti. Hadde sikkert ikke trengt å koste dem mange kronene en gang om man tok kontakt med et kunst-akademi e.l. og foreslo det som studentoppgaver (uten binding om å bruke noen av forslagene som ble produsert).
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.06.2018 11:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er virkelig imponert over at det er mulig å dra opp noen form for engasjement for hvilket mønster stolene på Lerkendal skal ha. Men dette er jo RBKweb tross alt Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.06.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

Du bryr deg ikke om hvordan arbeidsplassen din fremstår?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.06.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Jeg bryr meg forholdsvis mye om hvordan arbeidsplassen min fremstår, men jeg ville ikke investert i, enn si prioritert, tøffe lyseffekter som gjør rommet skikkelig kult, men kun når det ellers er mørkt, alle har gått hjem og alarmen er på. Spesielt ikke hvis det gikk på bekostning av hvordan den framstår når folk er på jobb, kunder er på besøk, og til og med hvordan det funksjonelt fungerer.

Eller tror dere helhetsfølelsen er make or break for banemannskapet i det daglige?

Ellers er jo pikselartist et morsomt forslag, som helt sikkert ikke er i nærheten av å ha blitt vurdert på noe tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.06.2018 12:45    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Spesielt ikke hvis det gikk på bekostning av hvordan den framstår når folk er på jobb, kunder er på besøk, og til og med hvordan det funksjonelt fungerer.

Ser ikke analogien med Lerkendal her.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 19.06.2018 13:59    Post subject: Reply with quote

Skal høre mye før øra detter av Rolling Eyes Hvis man tror dette går utover over stolthetsfølelsen til folk som arbeider der... Altså, hallo. Det ser bra ut, langt bedre enn før, og fyller en helt ok funksjon. Ferdig snakka.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.06.2018 15:34    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Ser ikke analogien med Lerkendal her.


Quote:
Mønsteret er dritbra når det er litt for lite folk på kamp, det ser fullere ut.
Men det er folk tilstede i 2,5t i løpet av 14 dager. Og den står tom i 333,5 timer, da bør man prioritere totalt utseende på stadion. Jeg er rett og slett skuffet over klubben på dette punktet.


Da ser du ikke så veldig godt etter, vil jeg påstå.

Teskje: det er tomt på jobben i 16 av døgnets 24 timer. Ergo bør man prioritere hvordan det ser ut utenfor arbeidstid.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.06.2018 18:34    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke analogien med Lerkendal i forhold til hvordan det jeg ønsker - et mer estetisk, helhetlig mønster - ville gått på bekostning av noe som helst, som var det jeg siterte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 19.06.2018 18:56    Post subject: Reply with quote

Et kjapt bildesøk på "Lerkendal stadion" gir meg 3 bilder, av de 23 første, med publikum på. (Det forholdet blir bare verre dess lengre ned man blar).
Det første møtet til folk med Lerkendal er gjerne ikke på kamp, det er i forbifarten kanskje, det er en tur innom RBK-shopen (med tilhørende titting inn på stadion gjennom porten) eller lignende. Det første møtet med stadion er for de fleste uten folk på tribunene. Da er det rimelig uproft at 1 av 4 tribunedeler forsatt, selv etter bytte fra røde til svarte og hvite stoler, skiller seg ut. Det er kanskje en liten sak, men det ødelegger helheten.

Disclaimer, nå er ikke dette noe som jeg går rundt og ergrer meg over til daglig. Lever fint med at det har blitt sånn, men skulle ønske de hadde løst det på en annen måte.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2018 09:17    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Jeg ser ikke analogien med Lerkendal i forhold til hvordan det jeg ønsker - et mer estetisk, helhetlig mønster - ville gått på bekostning av noe som helst, som var det jeg siterte.


Haha, da er vi enige, men for ordens skyld: du siterer min reaksjon på Bagh som synes det er viktigere at Lerkendal ser fint ut på bilder med tom stadion enn at det fungerer på kampdag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.06.2018 09:57    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Jeg er virkelig imponert over at det er mulig å dra opp noen form for engasjement for hvilket mønster stolene på Lerkendal skal ha. Men dette er jo RBKweb tross alt Very Happy


100% enig! Tommel'n opp!

Jeg er veldig fornøyd med at de røde setene er borte, og erstattet med svarte og hvite. Jeg syns det ble bra, og bryr meg lite om at det ikke er noe mønster på seteplasseringene Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 20.06.2018 11:14    Post subject: Reply with quote

Bagh wrote:
Mønsteret er dritbra når det er litt for lite folk på kamp, det ser fullere ut.
Men det er folk tilstede i 2,5t i løpet av 14 dager. Og den står tom i 333,5 timer, da bør man prioritere totalt utseende på stadion. Jeg er rett og slett skuffet over klubben på dette punktet.


det er vel da en selvfølgelig at det er best at stadion ser "best ut" når der er ett arrangement? også mtp at nettopp denne tribunen er i tv bildet hele tiden under kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.06.2018 11:54    Post subject: Reply with quote

Men så er det ikke sånn at et annet mønster ville gjort det stygt på kampdag. Noe der man kunne si "også fint på kampdag og langt penere når stadion er tom" ville jo være å foretrekke.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

Men så var det jo ikke noe sånt alternativ på bordet - valget stod jo her mellom 'mønster som gjør at det ser fullere ut' som ser bra ut på kampdag, eller 'samme som de andre tribunene', som ser bedre ut når det er tomt, der argumentet var at man burde prioritere helhetsbildet av stadion når det står tomt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 21.06.2018 10:49    Post subject: Reply with quote

Det var ikke noe sånt alternativ på bordet fordi klubben er utrolig dårlig på design og estetikk. Det går an å prioritere helhetsbildet på tom stadion og full stadion samtidig, men det valgte klubben ikke å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 134, 135, 136  Next
Page 129 of 136

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb