English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VM 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:29    Post subject: Reply with quote

Så Putin skal altså ha betalt masse penger for at England skal få/ikke få straffespark? Hva skal Putin betale dommerne i ENglands kamp for?

Formerly known as STRANDerGUD

Last edited by SeG on 18.06.2018 21:30; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2018 21:30    Post subject: Reply with quote

Helt påfallende at Kane ikke får straffe minst én gang.

Ellers var Belgia mer positive i andre omgang, og England ser faktisk ganske ålreit ut - bedømt selvsagt etter hver sin kamp mot elendig motstand.
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Så Putin skal altså ha betalt masse penger for at England skal få tilfeldige/ikke tilfeldig straffespark? Hva skal Putin betale dommerne i ENglands kamp for?

Du har ikke lagt merke til det noe anstrengte forholdet kanskje?🤨
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:33    Post subject: Reply with quote

Hahaha dæven jeg håper Putin har bedre ting å gjøre enn å bestikke dommerne i en kamp, et land Putin krangler med, skal spille.

Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:35    Post subject: Reply with quote

Ja en skull tru.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 18.06.2018 21:35    Post subject: Reply with quote

Stubbelur: Som Zorac skriver så er VAR like tilfeldig som dommerens avgjørelser så i sum blir det ikke mindre tilfeldig med VAR enn uten VAR. Hva er vitsen da?

SeG: OK, ser iofs den. Spørsmålet blir om de negative sidene ved stopp i spillet er verdt det hvis det ikke gir mer rettferdighet i sum.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er fortsatt villig til å sette mye penger på at det heller er menneskelig svikt som gjorde at han ikke får den straffen, eller i det minste en gjennomgang av bildene.

Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2018 21:36    Post subject: Reply with quote

Må jo ikke være Putin personlig, det er da nok av rikinger som sikkert helst ser at Russland gjør det bedre enn England. Som han der ministeren som sa "Bra jobba gutta" da russiske pøbler angrep engelskmenna i Marseilles.

Men det er jo fullt mulig at dommeren bare er inkompetent.
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:39    Post subject: Reply with quote

SeG tror det er slik det fungerer. Putin som lusker rundt å bestikker dommere, doper langrennsløpere, dreper avhoppere osv.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

SeG: OK, ser iofs den. Spørsmålet blir om de negative sidene ved stopp i spillet er verdt det hvis det ikke gir mer rettferdighet i sum.

Det er heller et element å diskutere. Men så langt synes jeg ikke VAR har skapt lange eller uutholdelige pauser i spillet. Men dette med konsekvent dømming blir nok et problem i årene fremover. Det skal kun slås ned på ved "åpenbare" feil. Men hvor skal grensen gå for når man ser på en trøyeholding i feltet, hva er grensene for "åpenbare" feil. Så ved dette elementet kan jeg forstå argumentet med at VAR kan skape like mange problemer som det løser. Men så langt synes jeg det er positive tendenser i VAR

Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 21:41    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
SeG tror det er slik det fungerer. Putin som lusker rundt å bestikker dommere, doper langrennsløpere, dreper avhoppere osv.

Med all den micromanagement-arbeidet det der må medføre så må han jo være utbrent snart Wink

Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 18.06.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kommer til å være røffli like mye tilfeldigheter med VAR som uten VAR. Men VAR er etablert nå så det er egentlig ikke så mye å diskutere.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

Løser på langt nær alt, men har ført til at tre greie ekstra straffer har blitt dømt hittil i VM. Det synes jeg er positivt.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2018 21:56    Post subject: Reply with quote

Overmåte rettferdig at Kane fikk putta den der!
SeG
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 22:01    Post subject: Reply with quote

Ja det var ikke helt ufortjent det der.

Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 22:51    Post subject: Reply with quote

Spør igjen; hvilke situasjoner gikk VAR glipp av?
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 23:17    Post subject: Reply with quote

Synes England så veldig gode ut i første omgang. En av de beste omgangene av et lag i VM så langt. Samspillet satt utrolig bra da. Blir morsomt å se hva de kan utrette. Kvartfinale bør være et mål da de møter et lag fra gruppen til Colombia, Polen, Senegal og Japan i 8 dels finale.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 18.06.2018 23:58    Post subject: Reply with quote

Synes prinsippet bak VAR er et stort steg fremover. Så handler det om å implementere det godt nok. Det ligger et stort ansvar på VAR-teamet som må fange opp de viktige ureglementære situasjonene kamplederne ikke ser. Det er f.eks. vanskelig å forstå hvordan de ikke klarte å se hvordan Kane ble revet ned. Synes også man burde bringe seeren mer med inn i VAR-vurderingen og spenningen rundt det. Bygge opp dramaturgien rundt det som i NFL.
SeG
Veteran

PostPosted: 19.06.2018 00:11    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig vi får det allerede jeg. Vi ser reprisen som dommeren skjer og de er tydelige med signalene for hva som skjer. Men ja ellers enig med deg om at det fortsatt er en del nye erfaringer man vil få seg og må finne ut av. For eksempel vil jeg si at det var en feil av dommer å avbryte angrepet til Sør-Korea der Sverige får straffe. De skulle fått spille ut den sekvensen, for så å trekke det tilbake. Det er jo slike ting man vil finne ut av etterhvert. Jeg har tro på at dette kan bli bra med tiden.

Stubbelur:
For min del vil jeg si at VAR burde tatt for seg nedrivingen av Kane. Videre er det jo noen holdinger og dytt i Brasilkampen som også kunne vært sett på. Men igjen her er det jo mange meniger og tror man aldri blir helt enig

Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 19.06.2018 08:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Panama er dessverre (dog ikke overraskende etter kampen mot oss) et lag jeg ønsker rett ut. Det hadde vært morsomt om de kunne blitt en sjarmerende liten askeladd, men det er så primitivt at det ikke er mulig å bli sjarmert. Jeg forstår tanken med masse folk bak ballen, lange klareringer og håpe på noen gode klareringer mot overmakta, men det er det andre pisset jeg brekker meg av. Stuping konstant, uthaling av tid fra første dødball, og rive ned beligierne så fort det kan begynne å ligne overgangsmulighet.

Det blir litt som Ålesund på Lerkendal. Slik fotball ønsker jeg ut så fort råd er, fordi det i all hovedsak handler om å ødelegge spillet.

Enig. Panama hadde muligheten til å være sjarmerende, men nei.

Forøvrig synes jeg den zambiske dommeren gjorde en meget bra jobb i denne - slett ikke redd for å slenge opp et gult kort på destruktive forseelser, og han var generelt våken. Hvor mye har han i lønn i det landet han dømmer? Kanskje på tide NFF ser på dommertalenter fra lavkostland?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.06.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:

For min del vil jeg si at VAR burde tatt for seg nedrivingen av Kane. Videre er det jo noen holdinger og dytt i Brasilkampen som også kunne vært sett på. Men igjen her er det jo mange meniger og tror man aldri blir helt enig

Fra hva jeg har forstått så er det dommeren som til slutt bestemmer om han vil bruke det han får fra VAR eller ikke. Utifra hva jeg har fått med meg er det vært et par ganger hvor dommer har gitt beng i VAR dommerne. Om det er fordi de trur de veit best eller fordi selv VAR folka virka usikre skal ikke jeg legge meg opp i, men jeg har en liten misstanke om at dommerne er litt redde for at videokamera skal ta fra dem jobben

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 19.06.2018 11:32    Post subject: Reply with quote

Det er i såfall noe de bør se litt på. Til syvende og sist vil jo de med repriser i bua ha best grunnlag for å vurdere om en forseelse skal sees over på nytt.

Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.06.2018 15:47    Post subject: Reply with quote

Colombia fikk en mann utvist etter ti minutter eller så, og med en mann mindre fremstår de ikke som gode nok. Synd, de var glitrende i 2014. Men Japan ser ut til å ro dette greit i land, anført av Honda som vel må sies å være motoren i dette laget. - Dog fremdeles antakelig den åpneste gruppa.
SeG
Veteran

PostPosted: 19.06.2018 16:25    Post subject: Reply with quote

Den seieren til Japan åpner jo virkelig opp hele greia. Gjør jo Sengegal - Japan til en potensielt meget interessant kamp. Colombia scorer jo også et heldig mål her. Er jo en slapp støttepasning som keeper ikke klarer å holde ute.

Back to top
Chuck Bendtner
Veteran

PostPosted: 19.06.2018 20:39    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp av oss i går. Litt mer effektivitet foran mål, så har jeg troa på at vi kan gå hele veien i år!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 27, 28, 29  Next
Page 14 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb