English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 178, 179, 180 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 13.06.2018 03:16    Post subject: Reply with quote

Står fremdeles for å ikke bytte ut Kåre, men supplimentere med en ny assistenttrener. Hva med Monica Knudsen? Bygde et bra LSK-lag som klarte å fortsette å heve nivået etter flere seriemesterskap. Trenertalent som trolig vil akseptere assistentrolle, men potensielt kan ta over når Kåre gir seg.
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 13.06.2018 08:55    Post subject: Reply with quote

spiralis wrote:
Tom Nordli tror jeg hadde fungert utmerket. Han er svært tydelig og svært krevende.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Han her altså? Morten Stokstad som assistent?
Nei takk, samme hvor bra han evt passer oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 13.06.2018 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også Nordli kunne funket utmerket. Krevende trener med en klar spillestil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 13.06.2018 12:42    Post subject: Reply with quote

..og etter halvannen sesong hadde han blitt uvenn med alt fra vaskedama i kjelleren til flatlusa til Koteng
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 13.06.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

Nordli som trener? Heller Hoftun som hovedtrener da.
Neitakk.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 13.06.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

Etter Nordlis eskapader i damefotballen er han kanskje ikke spesielt aktuell uansett?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 13.06.2018 14:10    Post subject: Reply with quote

Zidane er vel fortsatt ledig?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 13.06.2018 14:42    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Zidane


Ka fan ska vi med han?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 13.06.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

That settles it. Roar Strand som trener!
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 13.06.2018 16:51    Post subject: Reply with quote

Foreslår folk faktisk Tom fuckings Nordli? Hahah, jesus christ.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.06.2018 20:50    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
That settles it. Roar Strand som trener!


Haha hva f.. den der støttes 1000%

Er neppe noen som har mere respekt enn Roar, men har han noe trenererfaring what so ever? Uten tvil en mann som på sikt bør ha en posisjon i klubben. SAVNES!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2018 21:20    Post subject: Reply with quote

Erik Hoftun er en annen legende vi trenger høyt oppe i systemet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Så ansatte de en lokal kar fra Stord som vi ikke hadde hørt om og nå leder de serien. Jeg sier ikke at Nilsen i Brann vil bli en ny vestlandsk Eggen - det kan fort gå feil vei der også etter hvert. Men poenget er at det er veldig vanskelig å finne riktig trener.


Skal sies at Nilsen haddet vunnet cupen med Hødd. Dessuten er han fra Sotra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.06.2018 10:20    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Er neppe noen som har mere respekt enn Roar, men har han noe trenererfaring what so ever? Uten tvil en mann som på sikt bør ha en posisjon i klubben. SAVNES!


Ære være Roar Strand!

Men når det er sagt, så er det jo slik at de fleste av våre favorittspillere ikke nødvendigvis har det som skal til for å gi et godt bidrag til klubben etter endt karriere.

Jeg vil ikke bli misfornøyd dersom Roar gjør seg såpass bemerket på andre områder i andre klubber at Rosenborg finner verdi i å knytte ham til seg, men bare å være en legende og ha vært en super indreløper er ikke nok.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 14.06.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Roar Strand ble nevnt bare for morsomhetens skyld. Tviler på at han ønsker jobben og usikker på om han i det heletatt er kvalifisert.
Fallhøyden er også stor. Tror ikke mange ønsker å risikere det legendestempelet han har. Hoftun er jo også en legende, men se hvilken status han har nå. Ønsker vi å risikere samme utfall for Strand?

Uansett, skuffelsen etter Tromsø-kampen har begynt å gi seg, og frustrasjonen ble underveis rettet mot Kåre. Nå som jeg har roet meg litt er jeg nok en gang tilbake til at jeg vil beholde Kåre. Maalen er muligens et prospekt for framtiden, men nå synes jeg vi må gjøre alt vi kan for at Kåre skal lykkes.

Etter min mening så ligger problemet i hvordan Kåre håndterer motgang og hvordan han tar til seg kritikk. Det Mini sier i siste podcast med Rasmus & Saga rundt kritikk er noe jeg er veldig enig i.

Kritikk kommer i to former, konstruktiv og destruktiv. Man må lære seg å differensiere de to.

Man må lære seg å ikke ta det personlig og innse at man ikke er perfekt. Kåre kan se på sine største idoler som er trenere og han vil garantert finne ufullkommenheter i de. Betyr det at de er dårlige trenere? Nei, men det er derfor man har trenerappart som utfyller trenerens mangler.

Så må man lære seg hvordan man hånterer kritikk. For meg virker det som Kåre håndterer konstruktiv kritikk og destruktiv kritikk likt. Han er selvsikker og fortsetter dermed å gjøre det samme som han alltid har gjort.

Slik skal man kun håndtere destruktiv kritikk. Men i tillegg bør man se om det er en noe sannhet i den destruktive kritikken, samt erkjenne at selv den destruktive kritikken som regel er godsinnet, fordi vi alle ønsker Rosenborg det beste.

Det store problemet er at den konstruktive kritikken blir avfeid også.
Når man avfeier konstruktiv kritikk så synes jeg skyter man seg selv i foten. Hvordan skal man utvikle seg hvis man ikke er åpen for impulser utenfra?

Det man heller bør gjøre er å forsøke å forstå kritikken, om man så er enig i den eller ikke. Om man forstår kritikken så blir det enklere å se sannheten i den.
Når 7 av 10 mennesker (statistikk dratt ut av rævva) med historie i Rosenborg sier at de savner terping på samhandling i angrepsspillet så kanskje det er noe sannhet i det?

Ikke kom med unnskyldninger. Det vil bare slå tilbake. Erkjenn at man har gjort en for dårlig jobb, og gjør endringer. Idag. Det er det ingen skam i.

Kåre bør være takknemlig for at han har så mange lidenskapelige mennesker rundt seg som bryr seg om at han og laget skal gjøre det bra. Utnytt denne helt uvurderlige ressursen, ikke vær redd for den.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 14.06.2018 11:52    Post subject: Reply with quote

Det virker mer som om 9,5 av 10 enn 7 av 10 Smile

Også i den siste podcasten til R&S blir dette gjentatt av Mini/Bent. Det er fjerde podcasten av de siste fem hvor dette blir dratt frem som noe viktig. Strandberg, Midtsjø/Svensson og Strand. Alle nevner viktigheten av å trene på samhandling til det sitter i ryggmargen.

Faen altså, det er jo slik alle idretter driver. Man trener jo aller mest på det man faktisk skal gjøre. Alt annet blir et supplement. Skal man spille fotball, ja så trener man fotball (kjegler, det er supplement). Skal man gå på ski, så går man på ski...osv.

KÃ…RE :
Back to basic! Dvs kom deg ut på feltet og fortell spillerne hva de skal gjøre! Drill til det kjedsommelige!
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 14.06.2018 16:25    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
BalleK wrote:
Så ansatte de en lokal kar fra Stord som vi ikke hadde hørt om og nå leder de serien...


... Dessuten er han fra Sotra.


I stand corrected.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 14.06.2018 17:43    Post subject: Reply with quote

Nordlie?! Har folk mista plottet? Her tar vi en trener som har vunnet serien tre ganger på rad og kaster han på sjøen fordi han har mistet garderoben angiveligvis, og bytter han med en klovn som har mindre trofeer enn jeg har fra syverfotball. For hva? Han spiller 4-3-3? At han roper, bæser og lager mye bråk må ikke forveksles med autoritet.

Og Maalen? Give me a fuckin break, han har 14 kamper i ES og spiller 4-3-3, og det er nok?

Kan heller ansette meg da, jeg roper jævla mye, liker 4-3-3 og har heller ingen erfaring med å lede en klubb hvor vaffelkakerøre ikke er en vesentlig budsjettpost. Billig er jeg også!

Faen!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 14.06.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Etter Nordlis eskapader i damefotballen er han kanskje ikke spesielt aktuell uansett?


Jasså? Du frykter at Nordlie vil seksuelt krenke Helland ut av klubben, via SMS?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 14.06.2018 23:16    Post subject: Reply with quote

Hehe, det kunne ha vært underholdende. Men han nøyer seg vel ikke med det. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 15.06.2018 00:55    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Nordlie?! Har folk mista plottet? Her tar vi en trener som har vunnet serien tre ganger på rad og kaster han på sjøen fordi han har mistet garderoben angiveligvis, og bytter han med en klovn som har mindre trofeer enn jeg har fra syverfotball. For hva? Han spiller 4-3-3? At han roper, bæser og lager mye bråk må ikke forveksles med autoritet.

Og Maalen? Give me a fuckin break, han har 14 kamper i ES og spiller 4-3-3, og det er nok?

Kan heller ansette meg da, jeg roper jævla mye, liker 4-3-3 og har heller ingen erfaring med å lede en klubb hvor vaffelkakerøre ikke er en vesentlig budsjettpost. Billig er jeg også!

Faen!


Tommel'n opp! RBK Tommel'n opp! Spot on beskrivelse Very Happy
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 15.06.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Nordlie?! Har folk mista plottet? Her tar vi en trener som har vunnet serien tre ganger på rad og kaster han på sjøen fordi han har mistet garderoben angiveligvis, og bytter han med en klovn som har mindre trofeer enn jeg har fra syverfotball. For hva? Han spiller 4-3-3? At han roper, bæser og lager mye bråk må ikke forveksles med autoritet.

Og Maalen? Give me a fuckin break, han har 14 kamper i ES og spiller 4-3-3, og det er nok?

Kan heller ansette meg da, jeg roper jævla mye, liker 4-3-3 og har heller ingen erfaring med å lede en klubb hvor vaffelkakerøre ikke er en vesentlig budsjettpost. Billig er jeg også!

Faen!


100% enig
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.06.2018 12:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror i grunnen vi kan enes om at det ikke finnes gode (åpenbare) kandidater i Norge per tid. Jeg har ikke all verden kontroll på Skandinavia for øvrig, men det kan godt hende vi må snu kikkerten mot mellom-Europa. Jeg er villig til å "ofre" resten av sesongen med midlertidige interne løsninger mot en solid ansettelse til neste sesong fremfor å gå for første og beste i egen binge.

Såpass hardt som det er satset den siste tiden bør vi ikke kutte hjørner på eventuelle treneransettelser heller.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.06.2018 13:28    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
OrionPax wrote:
Etter Nordlis eskapader i damefotballen er han kanskje ikke spesielt aktuell uansett?


Jasså? Du frykter at Nordlie vil seksuelt krenke Helland ut av klubben, via SMS?

Finnes det en eneste toppfotballspiller i Norge som kan gå god for at Nordlie er en god trener, foruten han Hæstad-fyren i Start? Etter hva jeg har oppfattet er attestene nesten utelukkende negative. Sist så jeg en artikkel med Daniel Wass fra tiden i FFK.

Quote:
- Skjebnen ville ha det til at treneren fikk sparken like etter at jeg kom. I stedet fikk vi Tom Nordlie, selv om ingen av spillerne ønsket det, sier han til danske BT, ifølge onside.dk.

...

- Mannen (Tom Nordlie, journ.anm.) var en «skidt» person og en idiot i jobben sin. Jeg vil nesten ikke kalle ham fotballtrener, sier han.


Ta i tillegg med at mannen er en vandrende #MeToo - så er Tom Nordlie oppskrift på katastrofe. Hold den mannen langt vekk fra RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 15.06.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

I tillegg så er hans 4-3-3 ganske langt unna den varianten vi ønsker at RBK spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 178, 179, 180 ... 772, 773, 774  Next
Page 179 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb