English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 12.06.2018 08:36    Post subject: Reply with quote

Ranheim-treneren er uten tvil flink. Men jeg er redd vi ville fått Kåre-effekten på nytt. Vi trenger en tung trener på Lerkendal. En som har Hamren/Sollieds autoritet.

Jeg tror det kan finnes et utenlandsk alternativ. Men jeg tror det er avgjørende at man finner en som har 433 i ryggmargen. Kanskje det finnes noe med nederlandsk pass?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 12.06.2018 09:00    Post subject: Reply with quote

Hva er problemet med en trener uten "et stort navn"? Jeg tror det uansett er viktigst med en som kjenner rosenborgkulturen og som kan ta tankegodset videre. Se for dere at vi hadde hentet et stort navn for 4 år siden i stedet for Kåre, og oppnådd samme resultater som han. Han hadde vært borte for lengst nå..
Back to top
View user's profile Send private message
NC
Proff


Joined: 28 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 12.06.2018 09:12    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Slutt å røyk sokker. Maalen, med all respekt for det han har gjort i Ranheim, mangler både erfaringen og autoriteten som kreves pr dato. Å trene RBK er en helt annen øvelse enn dugnadsklubben i fjæra, hvor det ikke eksisterer press og forventninger.

Jeg mener ikke at vi skal ansette Maalen nå men hvor mye mere erfaring hadde egentlig Kåre som hovedtrener da han kom hit?
En god sesong i Bodø og en rævva, ikke i nærheten av de samme resultatene med Ranheim.
_________________
Hate Molde by!
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 12.06.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

Holder Ranheim ut sesongen å havner på topp 6, så har Maalen allerede vist mer enn Kåre pre-RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 12.06.2018 10:12    Post subject: Reply with quote

Om nå rent teoretisk Ranheim skulle gjøre en knallsesong og snappe seriegullet fra Brann, mens Rosenborg havner utenfor topp 4, skal det i hvert fall bli spennende å lese hva fotballekspertisen sier i etterkant...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 284
Location: Bergen

PostPosted: 12.06.2018 10:23    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Holder Ranheim ut sesongen å havner på topp 6, så har Maalen allerede vist mer enn Kåre pre-RBK.


Og hvis de blir nr 7?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.06.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Han ene nederlendernen som ble ansatt for å trene juniorene - og som kan 4-3-3 - han har vel vært både assistent og hovedtrener for lag i nederlandsk æresdivisjon?

Maalen nevnes, men jeg vil tro han i første omgang ville passet bedre som assisent, på feltet, i Rosenborg. Litt fersk enda.

Enten det, eller så måtte gamlefar gjort comeback og vært med litt når det passet seg for å backe ham opp, og dermed gitt ham den støtten som indirekte ville gitt ham mer autoritet.

Sollied anno 1998 ville vært det beste, men det skjer vel neppe.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 12.06.2018 11:01    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
Brødsmula wrote:
Holder Ranheim ut sesongen å havner på topp 6, så har Maalen allerede vist mer enn Kåre pre-RBK.


Og hvis de blir nr 7?

Greit,si der ''medajebulka'' skilles fra resten. I fjor f.eks var det 7 poeng fra 5 til 7. plass, mens det kun var 4 poeng derfra ned til 13.


Trenere i Maalens posisjon vil vel vanligvis ikke nedgradere seg til assistent i samme liga. Måtte være om han startet som assistent tiltenkt noen læringsår med Sollied eller internasjonalt navn med lignende fotballfilosofi. Eller Kåre da, forsåvidt.

Ideelle ville kanskje være om Maalen tok over Godset, Odd o.l. og skolerte seg til større oppgaver der. Men for alt jeg vet, trives han best i rolige omgivelser i Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 12.06.2018 11:06    Post subject: Reply with quote

Vi skal visst utvikle den treneren vi har...
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.06.2018 11:10    Post subject: Reply with quote

Å hele tatt skulle ønske Maalen nå er historieløst på flere nivå
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 12.06.2018 12:39    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Skal vi inn i CL igjen er Svein Maalen den eneste som kan klare det.


Greit nok at Svein Maalen har gjort en veldig god jobb i Ranheim, men å holde han fram som Rosenborgs eneste frelser... Rolling Eyes

Forøvrig så er jevnlig deltagelse i CL totalt urealistisk, uansett trener. Kanskje RBK kan lure seg inn en gang i ny og ne, men RBK har mer enn nok med å kvalifisere seg jevnlig til EL. De som forventer CL har ikke fulgt med i timen, det er ikke det glade 90-tallet lengre. Nåløyet har blitt vanvittig trangt og forskjellene mellom de beste/rikeste klubbene og resten har blitt enorm.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 12.06.2018 12:49    Post subject: Reply with quote

- Ronny Deila
- Tom Nordlie

...
Autoritere trener, 4-3-3.
Norsk, om dette er man søker først.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 12.06.2018 13:08    Post subject: Reply with quote

Med Keiko blir det vel same procedure again om et par sesonger... Vil vi virkelig det?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 12.06.2018 13:10    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Hva er problemet med en trener uten "et stort navn"? Jeg tror det uansett er viktigst med en som kjenner rosenborgkulturen og som kan ta tankegodset videre. Se for dere at vi hadde hentet et stort navn for 4 år siden i stedet for Kåre, og oppnådd samme resultater som han. Han hadde vært borte for lengst nå..


Jeg mente at vi trenger en trener med autoritet. Ikke nødvendigvis et stort navn.

Poenget er at vi ikke kommer unna at det følger et helt annet press med trenerjobb i RBK vs eksempelvis Ranheim. Se bare situasjonen i dag, vi er fortsatt i cupen (på hengende håret riktignok), og ligger vel godt an til medalje. For andre klubber er det tipp topp. For oss er det langt fra bra nok.

Sånn må det også være. Vi er Rosenborg, størst i Norge, ønsker å være størst i scandinavia.Oftest med i Europa, ikke alltid men oftest. 0-punktet vårt er der. Noe mindre kommer i konflikt med selvbildet og kulturen.

Derfor er det helt innafor å se etter nye alternativer i sportslig ledelse ut i fra dagens situasjon.

Denne kulturen krever etter min mening mer enn en "one-timer" ala Ranheim-treneren. Vi må ha noen spillergruppa har respekt for og som kan holde nivået oppe over tid og ikke minst utvikle nivået.

Kåre har vist seg å være en lettvekter. Kom inn med oppsving og siden har det gått rake vegen. Jeg tviler litt på at vi finner en slik trener i Norge nå. Det nærmeste jeg kommer på er Åge Hareide.

Jeg vil heller brukt millionene vi bruker på Bendtner på en trener fra en høyere hylle.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 12.06.2018 14:58    Post subject: Reply with quote

Det er klart det er veldig viktig at man får den rette treneren. Men det er fryktelig vanskelig å finne ut på forhånd hvem som vil bli bra og hvem som vil bli mindre bra i praksis.

Se på Brann - de ansatte en god trener fra Sverige - resultatet var at de rykket ned. Så ansatte de en lokal kar fra Stord som vi ikke hadde hørt om og nå leder de serien. Jeg sier ikke at Nilsen i Brann vil bli en ny vestlandsk Eggen - det kan fort gå feil vei der også etter hvert. Men poenget er at det er veldig vanskelig å finne riktig trener. Det ser vi jo også på store lag i andre ligaer - de har penger nok til å velge trenere på øverste hylle, men det går ikke alltid så bra når man skal omsette det hele i praksis.

Ingebrigtsen var en forløsning for RBK. Han fikk humøret tilbake i spillergruppa og kjørte på med mer trening og god gammeldags 4-3-3 etter Eggens prinsipper. Resultatet var at vi startet 2015-sesongen med 11-0 målforskjell etter de to første rundene.

Men nå har det av en eller annen grunn blitt annerledes. Jeg etterlyste det allerede i vårens treningskamper. Da fikk jeg vite at "treningskamper skal vi ikke ta så høytidelig". Men jeg var skeptisk - det var ingen plan over spillmønster og bevegelser. Hvor er overlappene? Hvor er 45-graderspasningene? Hvor er kryssløpene fra motsatt? Hvor er gjennomløpene fra indreløperne? Hvor er de raske kontringene når vi vinner ballen i gode posisjoner? Det er så og si fraværende.

Så spørsmålene er betimelige - Hva har de endret på? Hva trener de på nå? Hva trener de ikke på? Hva er planen? Hvordan er det tenkt at spillet skal se ut? Hvorfor gjør de ikke bare det samme som de gjorde i 2015?

Vi har beholdt spillerne i lang tid. Vi har en meget sterk stall. Sportslig ledelse har hatt mer enn god nok tid til å kjøre sammen et lag. Allikevel står vi og har like lite plan over spillet som vi hadde i treningskampene i vår.

Det er litt som å se på partiene til Magnus Carlsen for tiden. For noen år siden valgte han dristige trekk som satte motstanderen på store prøver - motstanderne forsvarte seg, men måtte ofte gi tapt for et massivt maskinmessig press og dristig spill. Nå er Carlsen blitt "pysete" og velger sikre planer for spillet. Da vinner han ikke - han får en "hederlig plassering".

Så - skal Ingebrigtsen sparkes? Foreløpig mener jeg at han ikke skal det. Han har så gode resultater at han har en stor feilkvote å gå på. Men nå synes jeg det må det skje noe. Nå må han ta tak i dette og "snu kjerringa" (som Jamtfall sa en gang vi tapte...)

Det er trist å se på gode spillere som Helland og Jensen osv. om dagen - det er ikke mye som fungerer.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 12.06.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

[quote="eksil"]
libido wrote:
Denne kulturen krever etter min mening mer enn en "one-timer" ala Ranheim-treneren. Vi må ha noen spillergruppa har respekt for og som kan holde nivået oppe over tid og ikke minst utvikle nivået.

Kåre har vist seg å være en lettvekter. Kom inn med oppsving og siden har det gått rake vegen. Jeg tviler litt på at vi finner en slik trener i Norge nå. Det nærmeste jeg kommer på er Åge Hareide.


Word.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.06.2018 15:39    Post subject: Reply with quote

libido er på ball

Tommel'n opp!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 12.06.2018 15:51    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at det ikke var et konkret forslag fra libido men da snakker vi såpeopera;

- Bendtner til RBK for å spille seg til VM.
- Bendtner vraket til VM.
- Bendtner får ikke spilt seg attraktiv i VM og må bli i RBK.
- Hareide kommer tilbake til RBK.

Baluba City, population us.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 12.06.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
libido er på ball

Tommel'n opp!

Eksil skal få æren/slakten for den. But thanks, I guess.. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.06.2018 18:10    Post subject: Reply with quote

NC wrote:
Sløvsekken wrote:
Slutt å røyk sokker. Maalen, med all respekt for det han har gjort i Ranheim, mangler både erfaringen og autoriteten som kreves pr dato. Å trene RBK er en helt annen øvelse enn dugnadsklubben i fjæra, hvor det ikke eksisterer press og forventninger.

Jeg mener ikke at vi skal ansette Maalen nå men hvor mye mere erfaring hadde egentlig Kåre som hovedtrener da han kom hit?
En god sesong i Bodø og en rævva, ikke i nærheten av de samme resultatene med Ranheim.


Det er jo det som er poenget. Uerfarne trenere har ikke den samme autoriteten, og sliter veldig med å snu ting når man møter litt motgang. Det skjedde med Tørum, det skjedde med Henriksen, det skjer nå med Kåre. De starter bra, så går det rett til skogs når det kommer litt motgang.

Maalen er utvilsomt et trenertalent, og kan godt bli RBK-trener en gang i fremtiden, men et halvår med Eliteserieerfaring i Ranheim gjør en ikke kvalifisert til å være RBK trener.

Å trene RBK og Ranheim er natt og dag. I Ranheim er det null forventning, og alle er ekstatiske bare for å få spille i Eliteserien. Det er null press. I RBK står lynsjemobben klar etter første tapet, og alt annet enn gull er fiasko. I tillegg skal man forholde seg til spillere med større ego, som fort mister respekten for en urutinert trener om det ikke går på skinner.

Jeg mener RBK bør ansette en trener som har vist resultater over tid, og ikke hoppe på den første og beste nykomlingen som har lyktes i noen måneder uten motgang.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 12.06.2018 18:38    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
SeG wrote:
libido er på ball

Tommel'n opp!

Eksil skal få æren/slakten for den. But thanks, I guess.. Razz


Takk for rettelsen! Når jeg skriver et innlegg jeg bør slaktes for mener jeg det er min fulle rett å få den slakten jeg fortjener. Wink
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 12.06.2018 19:26    Post subject: Reply with quote

[quote="Sløvsekken"]
NC wrote:
Sløvsekken wrote:
Slutt å røyk sokker. Maalen, med all respekt for det han har gjort i Ranheim, mangler både erfaringen og autoriteten som kreves pr dato. Å trene RBK er en helt annen øvelse enn dugnadsklubben i fjæra, hvor det ikke eksisterer press og forventninger.


Jeg mener RBK bør ansette en trener som har vist resultater over tid, og ikke hoppe på den første og beste nykomlingen som har lyktes i noen måneder uten motgang.


Som Jøhnson, Høgmo, Hareide og Hamren?

Vi hentet en assistenttrener Kåre, som gjorde det mye bedre enn Perry (da Kåre kom hit - før han begynte å "tulle") som hadde hatt suksess med Ålesund. Det kommer ikke ann på hva enn har gjort men hva man vil kunne gjøre. Her er det kun en trener i verden som spiller en fotball som vil frelse RBK og det er Ranheim treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.06.2018 22:49    Post subject: Reply with quote

Hvis du oppriktig mener at Maalen er den eneste som er kapabel til å spille 4-3-3 så er det på tide å utvide horisonten litt.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 12.06.2018 23:06    Post subject: Reply with quote

Det er mange kandidater som kan dette med 433 godt. Om man klarte å få Ivers i gang, er det sikkert håp for TS også. Jeg tror også Deila hadde fungert i RBK. Tom Nordli er naturligvis ikke aktuell, men du verden hva han kunne fått til i en klubb som har levd 70 år med Eggen.

Foreløpig holder jeg på Kåre, men det er grenser for hvor mange ganger man skal gå i "fotballen har utviklet seg" og "tilpasse rollen til spilleren- fella".
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
spiralis
Junior


Joined: 31 Oct 2006
Posts: 5

PostPosted: 13.06.2018 02:15    Post subject: Reply with quote

Tom Nordli tror jeg hadde fungert utmerket. Han er svært tydelig og svært krevende.

Og, nettopp det har vært problemet i tidligere klubber. Det er ikke resultatene hans som er problemet slik jeg ser det. Det har vært slitasjen internt blant andre ansatte i klubben han har jobbet for. Minner kanskje litt om en annen som tidligere var trener i RBK? Som la seg opp i alt? Smile

Hvis noen klubb i Norge skulle klare å leve med Tom Nordli så burde det være RBK, som tross alt har hatt den samme typen trener i mange år, med stor suksess, Nils Arne Eggen. Jeg tror de to er veldig like typer.

Tom Nordlis offensive 4-3-3 tenkning og svært tydelige og krevende vesen er riktig medisin for dette laget, IMHO!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 772, 773, 774  Next
Page 178 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb