English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.06.2018 20:14    Post subject: Reply with quote

Håper det kan løsne for han, men han mangler overblikk/oversikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 11.06.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Det kan aksepteres at spillere gjør feil og at de ikke er ekspert i RBK fotball, men vi kan ikke ha spillere som ikke spiller på lag. Han må tas knallhardt på det der, og dersom det ikke bedrer seg må han ut av gruppa.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 11.06.2018 20:35    Post subject: Reply with quote

Ser en spiller som har fått begrenset spilletid, og prøver å gjøre det meste ut av den tiden han får. I motsetning til mange andre på RBK laget prøver han å utfordre, og dermed skape noe. Det lykkes sjeldent, men mentaliteten bør vi applaudere.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.06.2018 20:51    Post subject: Reply with quote

Den mentaliteten kan ikke applauderes, så lenge det skyldes at han overhodet ikke har oversikt på banen. Han spiller nøyaktig som Helland, bortsett fra at Helland ser når det er en enkel assist i lufta, og utfordrer når det ikke er det.

For oss er en kantspiller uten oversikt nærmest verdiløs, med mindre han er så krute god individuelt at han skaper store sjanser helt alene hver kamp. Adegbenro er god nok, så vidt, Levi er ikke det.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 11.06.2018 20:56    Post subject: Reply with quote

Mentaliteten, det å våge, kan applauderes, men ikke valgene. Synes generelt det er for få som våger noe som helst på RBK. Blir veldig forutsigbart alt de foretar seg. Savner mer instinkt og trøkk i det de offensive spillerne foretar seg. Levi kommer aldri til å sette fyr på RBK, ser den, men savner offensive spillere som tørr mer.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 11.06.2018 20:57    Post subject: Reply with quote

Det jeg synes er mest håpløst er at han sannsynligvis har et mye større potensiale teknisk/ferdighetsmessig enn Helland, men alt ødelegges av at han er så ubegripelig egoistisk hele tiden.
De få gangene han slår en pasning så er pasningen ikke for laget, men for at han selv i neste omgang skal spilles igjennom. Litt overdrevet selvsagt, men det føles faktisk slik når jeg ser han.

Kjenner jeg begynner å bli litt lei...for jeg hadde forhåpninger til Levi etter den første kampen jeg så han i Abrahallen.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.06.2018 21:27    Post subject: Reply with quote

Veldig egoistisk ja. Klarer han å bli en lagspiller så kan det bli veldig bra. Håpløst å skulle gå på skudd gang på gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 11.06.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

Dårlig av Levi i dag. Enda dårligere at denne tråden er oppe og ikke Helland sin. Sistnevnte er rett og slett OBOS-kvalitet. Mett på suksess, lat på banen, ikke i stand til å skape noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 11.06.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Helland er dårlig om dagen han, for all del. Men du kan banne på at han ville sentret til Bendtner i situasjonen Levi kritiseres for og det er verre å være dårlig lagkamerat enn bare dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 11.06.2018 22:30    Post subject: Reply with quote

Helland ville ikke kommet til en slik situasjon med Bendtner, da han ikke lengre hverken makter eller evner å ta de riktige løpene eller dra seg forbi mann. Levi er alt for ego, men likevel et godt stykke foran Helland pdd
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 11.06.2018 22:44    Post subject: Reply with quote

Yanni - Søder - Adegbenro
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 12.06.2018 07:51    Post subject: Reply with quote

Har sett situasjonen hvor Levi burde spilt Bendtner igjennom på blank på nytt nå.
At ikke Levi slår den pasningen er nesten ikke til å tro på dette nivået. Det er så jævla egoistisk. At ikke Bendtner tar han kraftig for seg, tyder kanskje på at Bendtner har gitt opp.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 12.06.2018 07:57    Post subject: Reply with quote

Altså, han burde ha lagt inn.

Men begge alternativene skal selvsagt være mulig, det er jo det som gjør det vanskelig å forsvare seg. Hvis motstander vet at innlegget kommer med 100% sikkerhet er det jo lett å blokkere. Helland vender opp og skyter der titt og ofte. Innløpet til Bendtner er fortsatt med på å skape et eventuelt mål. Når han ikke setter den, er det klart at det er mulig å kritisere valget i ettertid, men synes det blir for dumt å slakte spilleren for det.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2018 08:58    Post subject: Reply with quote

Moody wrote:
Levi er alt for ego, men likevel et godt stykke foran Helland pdd


Jeg forstår ikke denne opphausingen av Levi. Han har vist mindre enn ingenting i samspillet, og er slett ikke så individuelt god at han kan gjøre alt alene. Her blir han altså enkelt spilt fri i bakrom, og endelig er spissen også fri foran mål, men han gjør altså det samme som han gjør hver eneste gang: stopper opp og drar seg innover og bakover med fem-seks touch. Ja, det er viktig å holde alternativet med dribling åpent, men man må også kunne kjenne igjen situasjonene der man har tempofordelen, og rett og slett kan slå inn på tvers bak forsvaret. Det gjør vingene våre veldig sjelden, og Levi aldri.

Det er null poeng; en hvilken som helst bedriftsspiller kunne gjort det bedre i den situasjonen, og dessuten havnet i situasjonen. Verken fart eller teknikk var påkrevd. Og sånn er det alt for ofte med Levi - han ender opp med dårligere resultat enn en langt mer primitiv spiller ville gjort, fordi han har så fryktelig svak fotballintelligens og rolleforståelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 12.06.2018 09:04    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Når han ikke setter den, er det klart at det er mulig å kritisere valget i ettertid, men synes det blir for dumt å slakte spilleren for det.


Nei vet du hva. Det var et horribelt valg av Levi. Der skal det sentres 10/10 ganger. Det må slås hardt ned på slike valg av trener og gruppen. Ja, rett og slett slaktes. Fotball er lagsport.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.06.2018 09:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er null poeng; en hvilken som helst bedriftsspiller kunne gjort det bedre i den situasjonen, og dessuten havnet i situasjonen.


Jeg er bedriftsspiller og kan avkrefte dette.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2018 09:30    Post subject: Reply with quote

Hvis du ligner på bildet ditt, så tror jeg deg. Hvis ikke, så tror jeg du må bygge litt mer selvtillit - du kan også mislykkes på akkurat samme måte som Levi!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 12.06.2018 10:41    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Altså, han burde ha lagt inn.
.


Vet ikke om vi snakker om samme situasjon, for det er jo ikke snakk om noe innlegg. Det er jo bare å slå en 15m pasning mot Bendtner med det samme. Bendtner er jo helt alene, riktignok 20-25m, fra mål, men den pasningen skal Levi slå.

Når Levi først begynner å "leke" med ballen er det forsåvidt greit at han gjør det han gjør, for da er jo forsvarerne på plass ved Bendtner. Selv om han også kunne slått den helt på bakre hvor vi har en mann helt alene.

Men nok om det Smile
Jeg synes det er elendig av en mann som spiller på høyeste nivå i Norge og har dette som levebrød. Godt betalt levebrød til og med Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 12.06.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

Sliter med å komme på en eneste kamp med unntak av tidlige runder i cupen hvor Levi har bidratt med noe som helst for RBK, annet enn å blåse ballen opp på tribunen eller drible seg bort hver gang han får ballen. Ingen tegn til fremgang.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 12.06.2018 12:26    Post subject: Reply with quote

Han hadde flere positive kamper mot slutten av sist sesong og han var også veldig bra i oppkjøringen til årets sesong. Mange som forventet seg store ting av han i år, selv trodde jeg han kom til å utfordre Helland ordentlig om spilletid. Men slik har det dessverre ikke gått, men vi trenger ikke late som han er helt evneveik heller. Du ser det er noe der, men han er ikke den første kantspilleren som trenger litt tid før han tar det siste steget.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2018 12:33    Post subject: Reply with quote

Han hadde vel strengt tatt mer positive enkeltinvolveringer enn kamper (og noen ordentlige bæsjekamper) i fjor, og har vel 'lyktes' først og fremst mot motstand fra dårligere nivå. Og skylappene har vært trygt plassert på hodet hele tiden, noe som er hovedgrunnen til at han fortsatt står med en ettertrykkelig smultring som tellende resultat i ordentlige kamper.

For all del, det finnes interessante ferdigheter der, og man skjønner hvorfor Hellands klubb kjøper Levi som utfordrer/arvtaker, men det er langt fram og det går i beste fall sakte framover.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 12.06.2018 14:00    Post subject: Reply with quote

Levi var god i oppkjøringskampene de gangene han (kan telles på én hånd) gikk gikk utover og slo inn og ikke innover i banen. Så potensialet tviler jeg ikke på, og vi trenger en arvtager til Helland som aldri klarer å ta av backen sin lenger, men da må Levi få klare instrukser om å finne medspillere og unntaksvis prøve på egenhånd, ikke motsatt. Blir han så god som Helland var en periode i 2015 kan han prøve oftere på egenhånd.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 12.06.2018 14:23    Post subject: Reply with quote

Synes det har vært en dårlig utvikling på Levi. Gutten har masse fysikk og teknikk men fotballhode som en håndballspiller. .. må jo fokusere på å slipe vekk disse skylappene Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.06.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

men det er langt fram og det går i beste fall sakte framover.


Langt fram til hva? Helland sine prestasjoner? Gud hjelp oss alle.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.06.2018 18:15    Post subject: Reply with quote

Levi var helt ukjent med kantrollen da han kom til RBK i sommervinduet i fjor. Fortsatt hevder mange at svensken har mye å jobbe med for å skjønne rollen. Levi flirer litt når han får spørsmål om hva han selv tenker om måten han løser kantjobben i RBK.

– Kåre og Erik har brukt mest energi på min rolle av alle spillerne på laget. Jo lengre tid som har gått, desto mer har jeg lært. Men jeg har en tendens til å gå inn i midten og være delaktig i spillet.

– Er det fortsatt vanskelig for deg?

– I førsteomgangene er det enkelt. Men jeg føler meg så usynlig når jeg står ute på kanten og venter på ballen. Og da har jeg vært for ivrig. Kanskje er jeg litt usmart, sier han selvkritisk.

Trener Ingebrigtsen innrømmer at det har vært mye jobb for å få Levi inn i systemet.

– Det tar tid med Levi. Han har så mye som en RBK-kant skal ha, men så har han aldri spilt 4–3–3 før. Han er jo vant til å spille sånn «gjør hva du vil-fotball», sier han.

Les mer: RBK i vingtrøbbel: Har gått fra stallfyll til nøkkelspiller på kort tid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 30, 31, 32  Next
Page 11 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb