English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

RBKs beste?
Hansen
64%
 64%  [ 46 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 2 ]
Reitan
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
11%
 11%  [ 8 ]
Hovland
4%
 4%  [ 3 ]
Meling
5%
 5%  [ 4 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 3 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
de Lanlay
4%
 4%  [ 3 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 71

Author Message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 11.06.2018 20:40    Post subject: Reply with quote

Hvorfor LAR vi TROMSØ styre en kamp? Hvorfor viser vi ikke at VI er Rosenborg og tar styringen i kampen fra start. De siste 30
Minuttene styrer vi kampen. Det forteller meg at vi KAN men ikke EVNER å ta tak i kampene før vi ligger under eller før kampbildet er i negativ trend.
Vi må ta grep, noe må endres. Jeg tror på Kåre, men jeg tror Kåre må gjør fundamentale endringer i hvordan vi jobber for å forbedre holdningene. Vi går inn i hver kamp som om det er en selvfølge vi skal vinne, noe det også er. Men for å vinne hver kamp må vi styre spillet, nå lar vi oss springe i senk.

Helvete heller, få stolthet i det her. Samtlige på Lerkendal er villige til å ofte mer for RBK enn de på banen. Ræva.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.06.2018 20:44    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer bare ikke forstå hvordan Rosenborg ønsker å spille. Jeg klarer heller ikke forstå hvordan spillestilen legges opp rundt spillerne, eller spillere brukes i roller. Ingen av delene fungerer. Og ingen på banen aner hvor de egentlig skal hen til enhver tid - bortsett fra kantspillerne, som vet hvor de skal være, men dessverre presterer på fjerdedivisjonsnivå begge to. Og som så til de grader er forutsigbare og uforutsigbare samtidig, slik at ingenting lykkes, og ingen medspillere skjønner hva de vil gjøre.

Ta Trondsen. En hurtig, bevegelig spiller med en meget god fot, men litt heit i duellspillet. Hvis han skal være indreløper: hvorfor gjenskaper ikke vi noe av 2015-karusellen på den sida når vi har en såpass god innleggsfot? I stedet blir han stående stille og fordele korte pasninger. Mens Birger 'tøffel' Meling kommer rundt og ser etter muligheten for et ni meters svakt innlegg langs bakken, fordi det er det han kan. Hvorfor kan ikke de bytte roller når de skaper overtall på sida?

Ta kantspillerne. Vi vet hvor det blir rom på siste tredel når Tromsø stiller i 3-5-2. Likevel stiller vi med to innoverkanter som er nødt til å dra seg innover mot det trangeste rommet, og ikke engang prøver å variere fra det mønsteret, selv etter å ha slått tolv innlegg hver mislykket i det ekstremt smale vinduet de må treffe når de drar seg baklengs gjennom ledd.

Ta midtbanespillerne igjen. Hva vil de egentlig når vi kommer til innleggssituasjoner? Vi har konsekvent to eller tre spillere, avhengig av om motsatt kant rekker å ta turen - en på hvert hjørne av femmeteren, og en i midten. Alle stillestående og markert, fordi løpet har gått mens kantene dribler seg til (slippes kontrollert fram til) godfoten sin. Tjuefem ganger på rad. Overlapp brukes kun ved oppgitt dribleforsøk, og kommer som julekvelden osv. hver gang.

Ta spillvendingene. Hos andre lag (Tromsø, for eksempel) er det en konsekvens av bevisst å trekke motstanderen mot en side, mens man lager et overtall motsatt. Hos oss er det tilfeldig, et resultat av at en hvit spiller, på sitt femte balltouch, plutselig ser en hvit spiller som står alene. Det vil si: helt alene, mot to-tre motstandere, siden det verken er en spesielt godt vektet pasning eller en planlagt manøver der backen kommer etter.

Vi er ikke et godt fotballag akkurat nå, så enkelt er det. Vi har såpass gode enkeltspillere at det gjør oss jevngode med røkla, kanskje litt bedre enn de fleste, i en svak og primitiv serie, men det er først og fremst når vi er bedre på det primitive. På alt det samspillsmessige - selv de mest elementære innøvde relasjoner som går på rytme og felles forståelse, som alle lag på et visst nivå bør mestre - så er vi nesten rystende dårlige. Jeg tror ikke trenerne snur dette, og det skyldes at jeg ikke tror de er faglig dyktige nok til å identifisere de enkle grepene vi må øve på før det løsner sånn noenlunde.

Børs:

Hansen 6 - Keepertabbe, dog ikke en stor en. To kanonredninger berger inntrykket.

Hedenstad - Ut med skade, solid og ivrig offensivt før det.

Reginiussen 5 - Scorer. PÃ¥ etterskudd defensivt.

Hovland 5 - Best i forsvaret defensivt, uten å imponere

Meling 4 - Fryktelig lite sluttprodukt i det han foretar seg, står mest og spinner. Dårlig defensivt.

Jensen 4 - Medioker forestilling, ubesluttsom med ball og kommer ikke helt oppi mann uten. Hvor er tilslaget ditt, mann?

Konradsen 2 - Nærmest patetisk dårlig med ball, og fryktelig stasjonær i etablert forsvar. Krise at han spiller nitti minutter.

Trondsen 6 - Den eneste med litt driv av midtbanespillerne, og står bak mye av det vi faktisk får til offensivt.

Helland 1 - Veldig, veldig dårlig kamp. I lomma på Lasse Nilsen, og mislykkes med alt. Sluntrer unna defensivt, og lager mange unødvendige frispark. Dårlige dødballer og innlegg.

Søderlund 5 - Jobber og sliter, uten å få helt uttelling for det når bevegelsene rundt ham er så utydelige.

De Lanlay 4 - Får karakter nesten utelukkende på bevegelse: han vet hvor han skal hen hele tiden. Dessverre trenger han alltid en måned etter skade før han krysser linja mellom andre- og førstedivisjonsnivå, og dit når han nesten aldri.

Reitan 4 - Åpner brukbart med en boksåpnerpasning som hadde fortjent bedre. Deretter sliter han med å markere seg. Virker kamprusten.

Levi 3 - Ett brukbart skuddforsøk, ellers viser han med all mulig tydelighet at han er like begrenset og endimensjonal som Helland på en dårlig dag; problemet er at alle Levis dager er sånn.

Bendtner - Et kvarter for Søderlund. Scorer nok hvis han får det innlegget han skal ha. Blåses av billig på en stor sjanse. Burde kanskje fått mer tid, hvis det var kroppslig forsvarlig?

Kåre 2 - Skal ha ros for faktisk å gjøre grep i denne kampen, selv om det selvfølgelig er alt for sent, som vanlig, og den døde hesten ligger i strimler utover gresset allerede. Mangler en plan, det ser ut som han bare sender et lag utpå uten instrukser. Utklasset taktisk, igjen.

Hobber Nielsen 1 - Forferdelig dårlig dommer. Helt fryktelig. Framstår rett og slett ikke som en som burde dømme på de to-tre øverste nivåene, men mer som en utskremt gymlærer, og til og med en fra Tromsø eller Molde. Som om faren til en på TIL måtte hentes ned fra tribunen fordi oppsatt dommer ikke møtte opp. Seriøst: hvordan kan en presumptivt brukbar norsk dommer stoppe spillet fordi Mush uforklarlig holder seg til øret for fjerde gang i det nittiførste minutt, på 2-1? Har han i det hele tatt sett en fotballkamp før? Har han null rutine?

TIL-publikummet 0 - Det må være en lidelse å være Tromsø-spiller med det publikummet, selv på en god dag.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 11.06.2018 20:47    Post subject: Reply with quote

Ett tungtgående Tromsø på bortebane er ikke en enkel kamp. De er gode hjemme og ingen lag ser frem til denne kampen. Så å forlange seier kan bli vell meget, spesielt mtp på vår utvikling.

Jeg syns vi er blitt bedre i omstillingsfasen, altså vi søker mer fremover enn tidligere men dårlig presisjon og/eller mangel på spilleforståelse ødelegger. Vi ser konturene av 4-3-3 i angrepsspillet. Vi har tatt grep i det minste.

I dag taper vi kampen pga vår defensive jobb. Vi slipper de altfor lett til og de får kommet til mange innlegg. En god Andre Hansen redder oss fra ett større tap.

Ingenting å utsette på innsats og vilje i dag.

Jeg syns mest synd på Kåre nå.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 11.06.2018 20:49    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen. Men du verden, å lese tråden er jo som et ekko fra tråder langt ned på 2016-tallet.

Noe som undrer meg er hvordan Kåre og Hoftun har blitt så arrogante. Ikke at jeg kjenner dem, men de har åpenbart kastet Eggen ut med badevannet her og blitt høye på egen tilfredshet.

De kan umulig ta til seg råd fra Eggen lenger.

Et av de sterkeste sitatene fra Eggen er, «man trenger ikke vente med å bli god» (el.l.). I det bor det mye. Nå har KI og Hoftun brukt omtrent tre år med stødig kurs mot grunna. WTF? Hvorfor i alle dager skal man vente i enda flere år? Tror virkelig noen at dette kan repareres?

Det må jo i så fall være et av svært få unike eksempler i fotballverdenen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.06.2018 20:51    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Ett tungtgående Tromsø på bortebane er ikke en enkel kamp. De er gode hjemme og ingen lag ser frem til denne kampen. Så å forlange seier kan bli vell meget, spesielt mtp på vår utvikling.

Jeg syns vi er blitt bedre i omstillingsfasen, altså vi søker mer fremover enn tidligere men dårlig presisjon og/eller mangel på spilleforståelse ødelegger. Vi ser konturene av 4-3-3 i angrepsspillet. Vi har tatt grep i det minste.

I dag taper vi kampen pga vår defensive jobb. Vi slipper de altfor lett til og de får kommet til mange innlegg. En god Andre Hansen redder oss fra ett større tap.

Ingenting å utsette på innsats og vilje i dag.

Jeg syns mest synd på Kåre nå.


Den defensive jobben handler i stor grad om å ta løpene. Det gjorde ikke spillerne. De stod å så på at Wangberg spilte presise pasninger oppover som skapte farligheter. Det er ikke innsats og vilje. Det viser et lag som er enten dårlig trent, forstår ikke hva man skal gjøre eller at de har null tro på prosjekt Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Angriff
Proff


Joined: 08 Nov 2007
Posts: 432
Location: Jessheim

PostPosted: 11.06.2018 21:07    Post subject: Reply with quote

Cheer up folkens! Det blir - bare litt startproblemer.

Fikk denne artige videoen fra en Tromsø-kompis for å lette humøret litt etter dette begrederlige nederlaget:

You are all trøndersk

Tromsø har i hvert fall den herligste treneren!
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 11.06.2018 21:07    Post subject: Reply with quote

Godt at Zaphod og overnevnte ser at det er trenere og filosofi som ikke er i gjenge. Gode ballspillere har null fremgang over år. Og dette må jo bekymre de som drifter klubben. Skjønner godt at vi få et overtak de siste 30 da vi må. Men når vi ikke må (i begynnelse av kamp) har vi ikke et gjennkjennelig mønster som vi benytter. Tror til og med en spiller som Konradsen med øving hadde greid å spille ballen fremmoverettet en gang i blandt.

Og det er som nevnt tidligere trenerteam som skal trene inn dette. Dette gjøres i mye bedre ligaer enn Norge, og har vært gjort hos oss med Eggen, Drillo og nå Lagerbeck. Rart at en så god trener som Kåre ikke tar dette inn over seg. Han har sunket ned på Norsk nivå, når han egentlig skulle skjønt med så gode ballspillere, at han må terpe. Men når man tror så godt om seg selv kan ikke dette ende godt.
_________________
thumb/b2gwNyta.jpeg
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 11.06.2018 21:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
gurgla wrote:
Ett tungtgående Tromsø på bortebane er ikke en enkel kamp. De er gode hjemme og ingen lag ser frem til denne kampen. Så å forlange seier kan bli vell meget, spesielt mtp på vår utvikling.

Jeg syns vi er blitt bedre i omstillingsfasen, altså vi søker mer fremover enn tidligere men dårlig presisjon og/eller mangel på spilleforståelse ødelegger. Vi ser konturene av 4-3-3 i angrepsspillet. Vi har tatt grep i det minste.

I dag taper vi kampen pga vår defensive jobb. Vi slipper de altfor lett til og de får kommet til mange innlegg. En god Andre Hansen redder oss fra ett større tap.

Ingenting å utsette på innsats og vilje i dag.

Jeg syns mest synd på Kåre nå.


Eggen påpekte vel nettopp at laget var dårlig trent
Den defensive jobben handler i stor grad om å ta løpene. Det gjorde ikke spillerne. De stod å så på at Wangberg spilte presise pasninger oppover som skapte farligheter. Det er ikke innsats og vilje. Det viser et lag som er enten dårlig trent, forstår ikke hva man skal gjøre eller at de har null tro på prosjekt Kåre.

_________________
thumb/b2gwNyta.jpeg
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 11.06.2018 21:16    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:

Jeg syns mest synd på Kåre nå.


Jeg synes mest synd på meg selv, jeg. Fotballfrustrasjonen har nådd årets høydepunkt; jeg pimper øl og surker som seksuelt frustert 14-åring. FAEN!

zaphod81 wrote:

Hobber Nielsen 1 - Forferdelig dårlig dommer. Helt fryktelig. Framstår rett og slett ikke som en som burde dømme på de to-tre øverste nivåene, men mer som en utskremt gymlærer, og til og med en fra Tromsø eller Molde. Som om faren til en på TIL måtte hentes ned fra tribunen fordi oppsatt dommer ikke møtte opp. Seriøst: hvordan kan en presumptivt brukbar norsk dommer stoppe spillet fordi Mush uforklarlig holder seg til øret for fjerde gang i det nittiførste minutt, på 2-1? Har han i det hele tatt sett en fotballkamp før? Har han null rutine?


Jeg bare må sette pris på en god rant. Noen har full kontroll over ordets makt, og noen heter i dette tilfelle zaphod81.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.06.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

En forferdelig gjennomført kamp, men likevel en glede å se på.

Jeg la med glede merke til at den defensive tankegangen med rolig utspilling bakfra og defensive støtrepasnibger stort sett er borte.

Jeg får litt flashback til de første kampene med Kåre. Dd prøvde men fikk det ikke helt til.

HÃ¥per jeg har rett for da blir resten av sesongen morsom.

Til alle de som vil sparke Kåre.... vil dere bli en kaosklubb med stadige trenerskifter? Hvilkekljbber utwn millardærer i bakhånd har klart å bli gode på den måten.

Kåre ,å få en mulighet til å innse at skuta var på feil vei og snu det før han ev. Får sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 11.06.2018 21:34    Post subject: Reply with quote

Så du mener at det er godt nok å begynne å ta noen grep når til og med alle utenforstående har sett hva som er galt i lang tid? Det der blir litt komiske Ali...
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 11.06.2018 21:34    Post subject: Reply with quote

Det hadde jo vært det beste om Kåre hadde snudd dette til noe bedre. Men jeg tror ikke Kåre I er rett mann til det med tanke på pengebruk og tropp. Han evner ikke å få gode spillere til å bli bedre og da kan jeg ikke se at han er den rette forvalteren over pengebinge nr. 1 i Norge. Får håpe han får en aha-opplevelse i ferien.
_________________
thumb/b2gwNyta.jpeg
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 11.06.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Man må jo bare erkjenne at det som foregår på treningsfeltet er altfor dårlig....




ja, man må faen meg begynne å lure på hva RBK holder på med. midt i sesongen og laget har ikke samhandling eller samspill på noen som helt måte. litt skremmende det Kåre sier etter kamper også, virker som at lista bare legges lavere for hver kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 05 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 11.06.2018 23:05    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke at Jensen skal være kaptein mye lenger. Alle roter rundt. Synes at Hovland og Rasmussen skal være villere og ta skikkelig tak i resten av laget når vi ikke står riktig.

Vi må ikke glemme at vi har en islending og nigerianer som snart kommer inn med en helt annen innsats og de tror jeg kan løfte laget mange hakk.

Denne kampen var bare skuffende
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 12.06.2018 00:11    Post subject: Reply with quote

Huff.Tromsø løper mer, vil mer og har et lag som henger sammen. Vår midtbane og vinger er ute av drift


Hansen 5

Hedenstad 6
Reginiussen 6
Hovland 5
Meling 5

Jensen 1
Trondsen 1
Konradsen 2

Dølle 2
Søder 3
Helland 2

KÃ¥re 2
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2018 06:45    Post subject: Reply with quote

DU KAN IKKE MENE AT KONRADSEN VAR BEST AV MIDTBANESPILLERNE!

Hvorfor i alle dager det?
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 12.06.2018 06:48    Post subject: Reply with quote

Tja, vil ikke svartmale dette helt..
Synes faktisk dette var en ok kamp. Vi søker hele tiden angrep, angrep, angrep når vi vinner ballen både høyt og lavt, det som feller oss er at vi ikke har trent på dette siden siste trening før Lazio kampen i 2015, som har ført til ekstremt dårlige relasjoner og brudd imot. Synes faktisk at dette er en av de mer underholdende kampene men kanskje den mest frustrerende kampen så langt denne sesongen. Fortsetter vi dog med dette. Istedet for 11mann på 20 meter pisset vi har holdt på med i 10 av sesongens første kamper kan det virkelig bli en bra høst!
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1645

PostPosted: 12.06.2018 08:48    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vil alle ha Rasmussen på sentral? Hva med Trondsen? Han har en pasningsfot som vil strø gode baller til medspillere på løp. Bedre enn å ha KOonradsen der, for han ER indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 12.06.2018 10:38    Post subject: Reply with quote

Vell zaphod81. Jeg ga han en 2-er da Very Happy Synes hele midtbanen var like elendig som de har vært i hele år. Kunne sikkert vært en 1 er på han også. Kun forsvaret som har vært ok egentlig. Vinger og midtbanen er ute av drift. Søder og Bendtner er delvis unnskyldt da de ikke akkurat får mye å arbeide med.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.06.2018 11:37    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
Hvorfor vil alle ha Rasmussen på sentral?


Because change. Rasmussen fikk ganske hard medfart her inne etter forrige kamp, men etter at vi i går var (minst) like dårlige uten, er det på tide å få ham inn igjen. På samme måte vil enkelte ha inn Levi etter en svak Helland-kamp, Dahl Reitan etter en svak Hedenstad-kamp, og så videre. Det er en rarietet ved oss mennesker å se på enkle løsninger, og leve i en illusjon av at ting ordner seg om vi bare tar noen enkle grep.

Vi har ligaens beste keeper. Foran ham spiller Eliteseriens beste spiller i fjor, sammen med Hovland som ble en større forsterkning en selv de mest pisitive av oss turte å håpe på. Backene er, med sine feil og mangler, blant de ypperste i ligaen.

På midten har vi ligaens beste spiller tre(?) år på rad for noen år tilbake, hjernen bak mye av det offensive i fjorårets overraskelseslag Sarpsborg, og Konradsen som i det minste er mer en god nok til å bite godt fra seg på norsk nivå.

I angrep har vi (i mangel av det klare førstevalget Adegbenro) to kanter som har vist høyt toppnivå - dog kun i perioder, i en eller annen kombinasjon med en av de desidert beste spillerne vi har hatt i ligaen, og landets beste førsteforsvarer som også er en av få med over 20 mål på en sesong - for oss.

Allikevel er det i nesten hver kamptråd, riktignok mye i affekt vil jeg tro, open mic night i forhold til hvem som bør ut. Hele midtbanen bør selges fordi de er for dårlige, Bendtner burde selges fordi han ikke passer inn, vingene bør benkes fordi de ikke leverer godt nok - lista er lang. Erstatterne som foreslås er tilfeldig utvalgte spillere fra for eksempel Tromsø, Ranheim og Kristiansund.

Vi må stikke fingeren i jorda å innse at det er lite vits i å peke på spillerne. Når "alle" er ræva samtidig, selv med få ut og forsterkninger inn siden i fjor, er det lite vits i å hente inn nye for å bøte på de enorme hullene i spillemønsteret. Eksempelvis fikk vi inn Trondsen for et drøyt halvår siden - tror vi virkelig at det vil endre mye om vi selger ham og henter Åsen? Vil vi ved å ta ut Jensen og få inn Mads Reginiussen plutselig begynne å spille vesentlig bedre fotball?

Det er ikke her skoen trykker. Det er ikke spillermateriellet Ingebrigtsen rår over som er problemet. Ikke på langt nær. Spiller for spiller er denne stallen mer enn god nok til å dominere Eliteserien fullstendig, men når minst åtte spillere underpresterer i hver kamp - hovedsaklig kollektiv, men også individuelt - ligger vi an til å kjempe om bronse, kanskje sølv. Vi er rett og slett ikke bedre. I grell kontrast til Eggen-epoken har vi i dag et lag som er vesentlig dårligere en summen av elleveren vi stiller til kampstart. Nesten hver gang. Og det er langt ifra akseptabelt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 12.06.2018 12:40    Post subject: Reply with quote

Med 5 grader og regn og en bensinpris på kr. 17,31 er det nesten så jeg unner tromsøværingene denne seieren.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.06.2018 12:41    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Ta kantspillerne. Vi vet hvor det blir rom på siste tredel når Tromsø stiller i 3-5-2. Likevel stiller vi med to innoverkanter som er nødt til å dra seg innover mot det trangeste rommet, og ikke engang prøver å variere fra det mønsteret, selv etter å ha slått tolv innlegg hver mislykket i det ekstremt smale vinduet de må treffe når de drar seg baklengs gjennom ledd.


Meget god analyse (som vanlig), Zap.

Det er ren idioti å kjøre innovervinger når vi møter en treer bak, i hvert fall når kampbildet gir en relativt offensiv motstander. Med så hodesterke spisser som Søderlund og etterhvert Bendtner ville det bli et lite helvete for Tromsøforsvaret å demme opp. Om de da velger å sende en i treeren ut for å utfordre vingen vår, vil dette gi enorme rom for korridorløp for indreløperne. I stedet fikk vi vinger som brukte tid på å drible av og dra seg innover, slik at blokka til Tromsø var etablert og alle i angrep var dekket.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk lett sjokkert over at ikke de i det minste prøvde å bytte side i løpet av kampen. De eneste ok innleggene Helland bidro med kom jo fra venstre, etter corner.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 12.06.2018 13:35    Post subject: Reply with quote

Det der skjønner heller ikke jeg. Hvorfor skal man på død og liv spille med innoverkanter når man har to meget hodesterke spisser i Bendtner og Søderlund?
La, hvis de spiller, Helland og YEDL få muligheten til å slå innlegg tidlig med godfoten, i stedet for å forvente at backene våre skal stå for hovedparten av innleggene fra dødlinjen.
Når det er sagt, vi har hatt en del gode innlegg som ser dårlige ut fordi vi knapt har folk i boksen. Det er vanskelig å treffe en lunkende spiss som er helt alene blant 3 forsvarere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Samtidig blir en del av innløpene våre dårlige fordi vi har en veldig lite forutsigbar rytme fra kant. Spillerne blir stående i feltet og trippe mens kantene dribler (bakover), og det blir vanskelig å treffe med både timing og posisjonering.

Det unnskylder ikke at vi er få, for det er jammen god nok tid til å fylle etter, men det er jo også litt risikabelt å tømme midtbanen inn i feltet når vi slår inn bakfra mot stopperne hele tiden. Kan bli noen veldig lange klareringer som gir overganger imot.

Edit : hadde merkelig nok skrevet at innoverkantene dribler utover. Mente bakover.


Last edited by zaphod81 on 12.06.2018 23:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb