English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 17.05.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Helland har en fantastisk fotballforståelse, det er det mange i stallen ellers som mangler. Hvis vi kan begynne å fylle opp boksen med flere spillere når innleggene kommer vil Helland produsere minst et tosifret antall assist i løpet av sesongen. Han kan være frustrerende dårlig innimellom, men det er ikke tilfeldig at han alltid samler mange målpoeng i løpet av en sesong. Hvis han også holder seg skadefri (som har vært det aller største problemet), spår jeg at storspillet kommer for fullt de neste ukene.

Forøvrig er jeg fundamentalt uenig i absolutt alt Mikkelsen noengang har skrevet.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 18.05.2018 20:03    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det så vanskelig å lykkes i kantrollen i RBK? Danmarks største vingtalent Emil Nielsen fikk treningssjokk og kom seg vel aldri etter dette. Sveriges største vingtalent Levi har spilt noen gode kamper for 2. laget, men virker ikke spesielt komfortabel på førstelaget. Norges største vingtalent Zehknini fikk grei beskjed av Kåre om at han ikke er noen mannfolkspiller. Kanskje bedre å satse på lovende kantspillere fra egen stall som har fått rollebeskrivelsen inn med morsmelka?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.05.2018 20:33    Post subject: Reply with quote

Ingen av de du nevner er sine lands respektive største vingtalenter.

Forøvrig ikke uenig i at det kan være lurt å satse mer på trønderske kantspillere som har det i ryggmargen hvordan vi skal spille. Gjertsen er en sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 18.05.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
"Bare nesten". Likevel den med flest målpoeng.


Vet du liker Helland, men ingen grunn til å fare med løgn når man skal forsvare de ekstremt svake prestasjonene hans på banen.

I følge altomfotball står Helland med 2 mål + 1 assist. Det er tre målpoeng, det samme som Hedenstad, Konradsen og Søderlund. Bendtner og Meling har fire målpoeng.

Rasmussen og Trondsen like bak med to hver.


Last edited by Harceïde on 18.05.2018 21:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.05.2018 21:16    Post subject: Reply with quote

Her er det selvsagt RBKweb sin målpoengsoversikt som gjelder. Der har Helland fem poeng i serie, sju totalt. Best av alle.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 18.05.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

Tidlige runder i NM og forsesongen er selvsagt helt uinteressant. Dårlig motstand, ikke toppet lag fra vår side og flere fravær er blant grunnene.

Vi teller dessuten ikke hockey-assist i fotball, selv om man i visse tilfeller kanskje burde gjort det (pene gjennomspill etc). Helland sin hockey-assist mot KBK er et godt argument for å ikke telle de. En corner som er innom både Tore Reginiussen og treverket før den finner målscorer Samuel. Ikke for å disse mål-statistikk tråden her på forumet, men det blir for tynt.

Helland har underprestert stort der hvor det virkelig gjelder (ligaen). Han ligger per dato som nummer 36 på poengligaen, og det med 9 starter av 10 mulige. Det er selvfølgelig kun statistikken - banespillet, som er mitt største ankepunkt mot Helland, ville i tallform vært langt styggere (ballmiss, feilpasninger, generelle feilvalg).
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.05.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Okei, jeg forholder meg til den grundige statistikken fra haavarl og co. Hvor han forøvrig har 5 poeng i Eliteserien, mest på Rosenborg. Så det er ikke bare i NM han plukker poeng.

Jeg kunne tatt en diskusjon om Hellands prestasjoner jeg, men når utgangspunktet er at han er ræva og alt han gjør blir idiotforklart er det lite vits. Og det gjelder ikke bare deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.05.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Helland topper "forventede assists"-statistikken for oss (med 2.62, foran Mike på 2.07):


Han er også den som er mest involvert i farlige angrep, om vi skal tro på xG'en:
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 18.05.2018 23:32    Post subject: Reply with quote

Glem nå statistikken. Jeg syns det er underlig at man ikke innser at Helland har underprestert og vært stort sett veldig svak i alle kamper. Man ser tydeligvis bare det man vil se.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.05.2018 23:36    Post subject: Reply with quote

Tror de aller fleste har sett at han har vært litt opp og ned. Og for hver geniale ting han gjør blir det ofte et par miss. Men til tross for at du kaller han middelmådig og veldig svak så har han altså vært brukbart involvert i mål og sjanser, ref statistikken. En Helland i form er gull for laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 19.05.2018 00:05    Post subject: Reply with quote

Forumet/majoriteten har vel også sagt at Hellend har vært 'under pari' så langt, men det kan vel tenkes at Helland/kantene/angrepet har lidd under den defensive tankegangen KI & EH hadde til årets sesong? Etter korreksen fra Koteng, syns jeg Helland var mer delaktig i spillet i forhold til tidligere kamper. Til og med Dølle har jo blomstret den siste tiden.

# SpillerPTKSnittBeskrivelse
1 Even Hovland 4276,006God
2 André Hansen 57105,706God
3 Tore Reginiussen 56105,606God
4 Birger Meling 50105,005OK
5 Alexander Søderlund 2454,805OK
6 Anders Konradsen 3374,715OK
7 Anders Trondsen 3784,635OK
8 Mike Jensen 46104,605OK
9 Pål André Helland 3994,334Under pari
10 Vegar Eggen Hedenstad 43104,304Under pari
11 Jacob Rasmussen 2154,204Under pari
12 Yann-Erik de Lanlay 2564,174Under pari
13 Nicklas Bendtner 41104,104Under pari
- Marius Lundemo 924,505-
- Samuel Adegbenro 924,505-
- Jonathan Levi 414,004-
- Rafik Zekhnini 313,003-

_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.05.2018 00:38    Post subject: Reply with quote

Du veit at starten har vært traurig når de eneste som får karakteren "god" er keeper og midtstopperne. Neutral
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 19.05.2018 01:08    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel det som er/har vært 'problemet' etter at trener-teamet fant ut at forsvar er beste angrep, for ja, for hvor lenge siden er det? Pila har vel pekt nedover siden 2016-sesongen, og det er ikke rart at forsvaret og verdens beste keeper får de høyeste karakterene. Angrepslaget Rosenborg, liksom. Får bare håpe at vi fremover kjører på i kjent (Eggen)stil.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.05.2018 10:04    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Glem nå statistikken. Jeg syns det er underlig at man ikke innser at Helland har underprestert og vært stort sett veldig svak i alle kamper. Man ser tydeligvis bare det man vil se.


Den som vil se bort fra statistikk beskylder andre for bare å se det de vil se Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.05.2018 18:46    Post subject: Reply with quote

Allerede i 2011 var Helland på prøvespill i Hødd, men da var verken han eller Lars Arne Nilsen så veldig klare for en overgang. Dermed ble det en ny sesong med Byåsen i 2. divisjon, og en deltidsjobb på et lager for angrepsspilleren.

(...)

– Da Hødd kom på banen for andre gang, var det ikke så mye tvil. Jeg hadde godt av å komme meg ut av Trøndelag, forklarer Helland.

Resten er egentlig en solskinnshistorie, men like mange kjenner ikke til det som skjedde i 2013; da Hødd spilte mot kasakhstanske Aktobe i europacupen.

– Pål spilte en kjempekamp, og på bussen til flyplassen fikk vi en telefon fra klubbledelsen i Aktobe. De ville kjøpe ham. Jeg vet ikke om han vet om det selv, ler Nilsen.

– Jo da, jeg fikk høre om det. Klubbledelsen i Hødd mente det var dumt at jeg hadde signert for Rosenborg allerede. De kunne jo vært sikret økonomisk i mange år fremover om de hadde solgt meg der, flirer Helland.

Angrepsspilleren dro til Rosenborg. Klubben i hans hjerte.

– Det er klubben min, og for meg var det ekstremt viktig å komme tilbake for å bevise at jeg kunne, forteller Helland.

Les mer: Brann-trenerens spesielle forhold til Rosenborg-stjernen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.06.2018 14:11    Post subject: Reply with quote

Stilte snauklippa på treninga i dag:



Rimelig lav odds for tapt veddemål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.06.2018 14:51    Post subject: Reply with quote

– Jeg spurte om det var et veddemål eller noe sånt, men det hevdet Pål at det ikke er. Jeg tror ikke det er noe annet enn at han hadde lyst til å prøve det. Kanskje han skal være litt mer «engelsk spiss» i morgen. Det kan være et godt tegn, smiler Bruttern.

Helland selv forklarer den nye stilen slik:

– Jeg begynte å bli skikkelig langhåra, og slet med å finne tid til å gå til frisøren. Så da ble det barbermaskina hjemme. Jeg barberte den første stripa selv, så det var ingen vei tilbake. Så fikk samboer Linn ta resten. Hun mener jeg ble finere enn hun fryktet. Men det mente ikke mamma, sier han og flirer.

Da frisørjobben var ferdig, ringte nemlig Linn mamma Helland på Facetime:

- «Fy flate, så stygg du ble», sa mamma. Hun er nemlig frisør, og liker ikke at folk raker av seg alt håret. Men, håret mitt vokser så fort at det er tilbake i løpet av et par uker, sier han.

Les mer: Bruttern håper på svar: – Jeg vil at vi skal skape flere målsjanser
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.06.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Noen få ekstra gram spart på hodet? I like it. Kanskje han får en liten edge på rykket sitt igjen, samt kan holde hodet kaldt når han nærmer seg god skuddposisjon...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.06.2018 11:37    Post subject: Reply with quote

– Jeg merker selv at jeg har vært tam og feig rett og slett. Jeg har ikke hatt den selvtilliten som jeg skal ha og pleier, og det er fryktelig irriterende. Det er det som har preget meg mest, sier han til Eurosport.no, og utdyper:

– Jeg har nesten vært redd for å miste ballen og redd for å gjøre feil. Egentlig gir jeg fullstendig faen i om jeg gjør feil i 90 eller 89 minutter hvis jeg har en avgjørende involvering det ene minuttet som gjør at vi vinner kampen. Det er egentlig det som er styrken min. Men nå har det vært at jeg har stått på siden og klødd meg i ræva, og like godt kunne ha sittet på benken. Jeg må i hvert fall ta tak i meg selv, og det regner jeg med at andre gjør også, sier han.

Helland sier han begynner å føle seg i skikkelig bra form. Det er blant annet fordi han har hatt mulighet til å trene hver dag ved at han ikke har slitt med skader.

– Jeg har ikke spist smertestillende på noen måneder, og det er deilig. Jeg har nesten fått bekymringsmeldinger fra hun hjemme på om det i det hele tatt er sunt for meg. Det føles egentlig veldig godt, sier han.

Les mer: Åpenhjertig Helland slakter seg selv: – Jeg har vært tam, feig og redd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.06.2018 13:29    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg må i hvert fall ta tak i meg selv, og det regner jeg med at andre gjør også, sier han.

Greit med selvkritikk og selvinnsikt, men den attityden der er vel ikke løsningen på dårlig samhandling. Heller nærmere årsaken. Men flisespikkeri - skal ikke tolke all verden ut av en sånn intervjusituasjon-uttalelse. Noe må han jo si.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 24.06.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Eksempel #248 der Helland slakter seg selv og laget og lover at ting skal endre seg "fra nå av".
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 24.06.2018 16:49    Post subject: Reply with quote

Enig her, det hjelper fint lite å gå ut og si at du har vært for dårlig, noe som norske spillere sier alt for ofte den siste tiden. Det er mye enklere og mer bekvem å si sånne ting enn å gjøre jobben på feltet. Det høres ut som et forsøk å bero, ikke mer.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1021

PostPosted: 24.06.2018 17:16    Post subject: Reply with quote

Ja gud forby at spillerne og trenerne skulle gå ut å si at de er enige i at ting har vært for dårlig.... De bør selvsagt holde kjeft, og bare bestemme seg for å bli bedre.... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.07.2018 15:26    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:
Nedslående nyheter for RBK: Helland-skaden er verre enn antatt


Adressa wrote:
KÃ¥re Ingebrigtsen bekrefter overfor Adresseavisen at Hellands skade er verre enn antatt.

– Pål André er definitivt ute mot Tromsø. Kanskje blir han klar til enten den første eller den andre av kvalikkampene mot Valur, sier RBK-treneren.


https://www.adressa.no/10...7705b.html


Nå begynner jeg å bli drittlei slike nyheter! Mad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 04.07.2018 15:37    Post subject: Reply with quote

Hvor ble det av det medisinske teamet vårt som fiksa den ene etter den andre? Med K Stadsgaard som prakteksempel.

Er spillerne våre så mye mer kjeks nå enn da, eller er ikke det medisinske teamet på høyde?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 155, 156, 157  Next
Page 94 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb