English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 07.05.2018 09:01    Post subject: Reply with quote

Svein Maalen?
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 07.05.2018 12:41    Post subject: Reply with quote

Lars Arne Nilsen?
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.05.2018 13:18    Post subject: Reply with quote

Maalen ja - Nilsen nei.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6713
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.05.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Hva med å forsøke seg på noen som har vært assistent hos større trenere, ala Mikel Arteta/Zeljko Buvac? Noen som på sikt ønsker å bli hovedtrener og som trenger en arena de kan lære på? Nå tror jeg ikke vi kan hente noen av de to nevnte, men noen som har noe av den samme stillingen og som ønsker noe nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6713
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.05.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Trond Sollied er ute og melder om Rosenborgs innkjøpspolitikk. Kritisk til at det ikke satses mer på lokale talenter.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 07.05.2018 15:36    Post subject: Reply with quote

Godt at han ikke er RBK trener med andre ord.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3670
Location: Oslo

PostPosted: 07.05.2018 15:43    Post subject: Reply with quote

Det sies mye rart om Trond Sollied, men faglig sett har veldig respekt for hans betraktninger.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.05.2018 18:06    Post subject: Reply with quote

Jeg venter tålmodig på at Simon Evjen skal skaffe seg nok erfaring til å ta over laget. Det kan vel bli en stund til, men jeg gleder meg til å følge trenerkarrieren.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 07.05.2018 18:19    Post subject: Reply with quote

Hadde vært artig å se Storflor fast i elleveren som 60-åring, om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.05.2018 18:23    Post subject: Reply with quote

Er du god nok, så er du ung nok!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.05.2018 20:43    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Godt at han ikke er RBK trener med andre ord.


For talentutvikling er noe styggedom ikke sant?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 07.05.2018 23:31    Post subject: Reply with quote

Det er synd vi ikke har fått frem flere lokale talenter i senere år, men hvordan er det relevant til at vi ikke klarer å få et bunnsolid lag til å prestere, og spille artig og angrepsvillig fotball? Synes heller Sollied kan kritisere det som foregår på treningsfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4909

PostPosted: 07.05.2018 23:47    Post subject: Reply with quote

Hva sier Sollied i artikkelen?

Dette er nok uaktuelt og kommer ikke til å skje, men hadde det ikke vert kult med Sollied som sjef og mastermind med Kåre som høyrehånd og sjef på feltet?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10636

PostPosted: 08.05.2018 00:34    Post subject: Reply with quote

Ifølge Adressa skal Sollied ha uttalt at Rosenborg først må se hva som bor i sin egen hage før de henter spillere fra utlandet.

- Hva kan Rosenborg gjøre annerledes, spør avisen.
- De må først se i sin egen hage. Det vil alltid være noen som er god, gjentar Sollied.

Deretter spør avisen om det er noen som er gode nok på det Ranheim-laget nå, hvorpå Johan svarer:
- Det vil jeg ikke si, for dette er den eneste gangen jeg har sett dem. Men som lag var de fullt på høyde med Rosenborg, og det slet jeg litt med.
[ ... ] Om Rosenborg vil ha et topplag skal ikke Ranheim ha en sjanse.

Ut fra forsidehenvisningen på papir-Adressa kan man kanskje bli lurt til å tro at Trond Johan har sagt veldig mye om innkjøpspolitikken. (RBK-Ranheim: Eks-treneren kritisk til RBKs innkjøpspolitikk. Sport side 22, 23, 24 og 25).
Det lille han er sitert på om temaet har imidlertid fått plass i en spalte på side 22.

Men la nå ikke det bli et blindspor.
Problemet er ikke at Rosenborg ikke vet nok om hvilke spillere som finnes i Trøndelag. Hovedproblemet er heller at Rosenborgs trenerlærlinger Kåre og Erik får lov til å leke "nytenkende fotballrevolusjonære" uten tett daglig kompetent korreksjon/veiledning/utfordring.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 08.05.2018 00:34    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Mikkelsen wrote:
Godt at han ikke er RBK trener med andre ord.


For talentutvikling er noe styggedom ikke sant?


Talentutvikling er utrolig viktig. Enig at KI har vært altfor dårlig med små rulleringer, slik at unge talenter får prøvd seg som Reitan og Levi.

Men at det satses på for få lokale talenter, er ikke jeg enig med han. Hvilken andre lokale spillere er unge og gode? Sørloth var vel den eneste. Resten spiller i bedre ligaer, samtidig som det ikke finnes "wow" talenter. Tagseth ble kjøpt av Liverpool. Han er utrolig god.

1) Handler ikke om LOKALE talenter. Handler først og fremst om at KI må være flinkere på å la unge talenter spille mer. Gersbach, Levi, Sørloth, Reitan, Botheim osv. Får aldri slike bytter når vi leder med 3-4+ mål.

2) Det må først finnes gode lokale talenter. En skal ikke spille i RBK kun fordi han er trønder.

Men det var mest sannsynlig journalisten som vinklet saken på denne måten.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2537

PostPosted: 08.05.2018 04:13    Post subject: Reply with quote

Eneste trønder i tippeliga jeg kunne tenkt meg i rbk er Åsen. Kritikken er der, men det er vanskelig å se hvem som skulle tatt steget opp i 11ern? Blir vel noen av de unge innad i rbk, som han Ceide. Han har jo fått spille litt i det siste også. Rar kritikk, kanskje.

Gersch fikk utrolig mange sjanser mtp hvor ræva han framstod på banen. Samme med Rasmussen (i forsvar hvertfall). Han var bra som anker, men for mye småfeil til å spille i bakre firer.
Er enig i at Levi har fått alt for lite sjanser. Spesielt når man tar i betraktning årets treningskamper og uttalelser til media. Jeg trodde han ville spille mye mer i år, spesielt når Adegbenro ble skada.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10933

PostPosted: 08.05.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Men at det satses på for få lokale talenter, er ikke jeg enig med han. Hvilken andre lokale spillere er unge og gode? Sørloth var vel den eneste. Resten spiller i bedre ligaer, samtidig som det ikke finnes "wow" talenter. Tagseth ble kjøpt av Liverpool. Han er utrolig god.


Erlend Dahl Reitan, Olaus Skarsem, Andreas Helmersen, Julian Faye Lund.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.05.2018 09:03    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Er enig i at Levi har fått alt for lite sjanser.


Samtidig, - han har spilt mye i cupkampene, og det er vel ganske bred enighet om at han ikke nødvendigvis har spilt seg inn på A-laget ennå. Det gjenstår litt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 08.05.2018 09:44    Post subject: Reply with quote

Hadde store forventninger til Levi i år. Men når en har sett han spille mot svak motstand i cupkampene forstår jeg også mer og mer hvorfor vi prioriterer han bort.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 08.05.2018 14:29    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Mikkelsen wrote:

Men at det satses på for få lokale talenter, er ikke jeg enig med han. Hvilken andre lokale spillere er unge og gode? Sørloth var vel den eneste. Resten spiller i bedre ligaer, samtidig som det ikke finnes "wow" talenter. Tagseth ble kjøpt av Liverpool. Han er utrolig god.


Erlend Dahl Reitan, Olaus Skarsem, Andreas Helmersen, Julian Faye Lund.


Faye Lund er fra Oslo. Ingen av disse er i katergorien wow-talenter heller. Helmersen kunne kanskje vært det om han ikke hadde røket korsbåndet tre ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.05.2018 15:38    Post subject: Reply with quote

Slike ting vil svinge naturlig. Nåløyet i Rosenborg er trangt, men det er vel ingen som har satset så tungt på rekruttering i Norge noen gang som RBK med SalMar-akademiet.

Vi har hatt noen fantastiske år siden midten av 2000-tallet, hvor vi fikk opp omtrent en førstelagsspiller i året i snitt. Disse forsvinner dessverre fort, slik at vi er avhengig av en ekstremt høy suksessfrekvens på ungdomsnivå om vi skal klare å holde en noen lunde trøndersk profil i laget. Vi er sånn sett på et uheldig nivå i næringskjeden, hvor våre unge spillere som er gode nok automatisk blir interessante for større klubber. Jeg kan ikke se at noen er i nærheten av oss når det gjelder å utvikle gode spillere. Vi har Tettey, Ciljan, Henriksen, Midtsjø, Sørloth, Svensson og Selnæs som spiller i bedre ligaer enn vår egen, i tillegg til spillere som Åsen, Wangberg og Bakenga som er i andre lag her hjemme. At vi nå har hatt to-tre år uten skikkelige gjennombrudd synes jeg ikke er rettferdig som argument mot satsinga i klubben. Vi har et par unge som banker på døra til a-laget, tre-fire som har fått sine debuter, men fortsatt har en bit igjen til førstelaget, og vi har to unge lovende på utlån for å skaffe seg erfaring. Dette i tillegg til en liten håndfull spillere som er solgt til andre klubber i ung alder, men som muligens vil forsøkes hentet tilbake om de skulle slå gjennom.

Suksessraten har vært noe lavere de siste årene, men jeg synes det blir direkte feil å kritisere satsinga. Det er kommet frem flere unge trøndere de siste årene også, men disse har dessverre ikke vært gode nok til å etablere seg for Rosenborg - ennå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.05.2018 16:02    Post subject: Reply with quote

Kan jo også nevne slike som Dennis Tørset Johnsen og Edvard Tagseth, unge trøndere som "i gamle dager" ville gått via RBK, men nå er forsvunnet rett utenlands.

Diverse storklubber er jo avhengige av "egenproduserte spillere", så de kjøper opp det som er av de aller mest lovende ungdommene. Da er det enda mer vrient å utvikle talenter.

Se også: «De tok steget»
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.05.2018 17:13    Post subject: Reply with quote

Noe som er verdt å merke seg er at talentene blomstrer når det er uår. Når det går bra blir det ikke satset nok på talentene. De får rett og slett ikke spilletid. Det var samme stå under Eggen også.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1016

PostPosted: 08.05.2018 17:17    Post subject: Reply with quote

Det er heller verken unaturlig eller feil. Nåløyet blir trangere jo høyere lista legges, og lista legges alltid litt over nivået man har inne sånn at vi har noe å strekke oss etter.

Veien inn i RBKs A-stall er nok enklere for talenter når det er uår, i gode perioder bør man nok legge til rette for at det siste nødvendige steget kan skje via utlån til Raneheim eller Bodø/Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.05.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Sånn som det er nå er det jo kombinasjonen av dyr stall og dårlige og ekstremt ustabile prestasjoner som holder ungdomssatsingen på fjære sjø. Vi ønsker jo ikke å drepe kamper tidlig nok til å gi noen talenter godt med spilletid, og tør dessuten ikke bytte førstevalgene for å oppnå bedring når de ikke presterer. Da blir det tynt med sjanser.

Hadde ikke trenerne vært så enormt defensive og risikoaverse, så kunne sånne bytter gitt laget mye energi, tror jeg. Samler gruppa der dagens stil fort gir en inngruppe og en utgruppe innad.

Jeg vet dette er en kjepphest for meg, men jeg mener virkelig disse valgene over tid, spesielt de to siste sesongene, bidrar sterkt til hvordan laget opptrer nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 102, 103, 104  Next
Page 27 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb