English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var RBKs minst dårlige mot Ranheim?
Hansen
23%
 23%  [ 21 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
6%
 6%  [ 6 ]
Reginiussen
18%
 18%  [ 17 ]
Meling
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
2%
 2%  [ 2 ]
Bendtner
2%
 2%  [ 2 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
2%
 2%  [ 2 ]
Dølle
39%
 39%  [ 36 ]
Total Votes : 91

Author Message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 05.05.2018 19:10    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen har sagt det samme flere ganger, men gjør ingenting med det.

Nå har det gått så langt at en blir overrasket når laget gjør et godt angrep, som ligner på noe de kan ha øvd på. Nesten alt av sjanser og mål skapes på dødball eller tilfeldigheter.

Mange her inne spør "Hvem kan gjøre det bedre enn KI?". Med disse spillerne til rådighet er mitt svar "Over halvparten av trenerne i Eliteserien".
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 05.05.2018 19:13    Post subject: Reply with quote

Kåre skal på død og liv spille med Bendtner og Søderlund samtidig.
Bendtner ser vi ikke er en klassisk RBK-ving, som setter hurtig fart framover.
Han skal ha mye ball og i dag var han sjeldent å se inn i feltet da ballen ble slått inn. Han kom seg aldri hurtig nok inn i feltet, aldri!
Enten stiller de med Bendtner eller Søderlund som spiss og få inn rene vinger.
Hvorfor blir de feige etter at de leder 1-0??? Alle lag får jo da muligheten til å komme inn i kampen igjen og det har nå skjedd gang på gang.

Stallen har blitt bedre og bedre siden Kåre kom, men laget har spilt dårligere og dårligere? Hva har skjedd?


Valgte å ikke gjenkjøpe sesongkortet i år, dette har blitt gørre kjedlig å se på!
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 05.05.2018 19:14    Post subject: Reply with quote

Har ikke vært så aktiv på forumet her de siste månedene, så vet ikke helt hva diskusjonene går i for tiden, men det slår meg at RBK ikke lenger spiller på løp eller rom. Nå spilles det utelukkende pasninger på fot. Dette er da vitterlig enklere å forsvare seg mot, når man ikke har spillerstallen til Real Madrid eller Barcelona. Hvor har det blitt av alle løp uten ball, og det å spille blindt mot rom? Dette er mitt største savn i dagens RBK.

Utover det bør samtlige RBK-spillere igjennom to måneders straffetrening hvor man kun terper pasninger innlegg fra 5-15 meters hold.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"


Last edited by ^Mirth on 05.05.2018 19:17; edited 7 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior


Joined: 14 Aug 2010
Posts: 193

PostPosted: 05.05.2018 19:14    Post subject: Reply with quote

Slutt og pip når vi leder 1-0!! Fyrer opp motstanderen og kveler selvtilliten til gutta på banen. Pinlig å høre på.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 05.05.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Slutt og pip når vi leder 1-0!! Fyrer opp motstanderen og kveler selvtilliten til gutta på banen. Pinlig å høre på.


Pinglig å høre på apologetene som støtter denne patetiske formen for fotball Kåre ønsker at Rosenborg spille.
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 05.05.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Slutt og pip når vi leder 1-0!! Fyrer opp motstanderen og kveler selvtilliten til gutta på banen. Pinlig å høre på.


Det er mer en konsekvens enn årsaken til noe som helst av det som foregår for tiden, dessverre. Dette må Kåre og laget finne nøkkelen på sjøl, handler i liten grad om piping.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 05.05.2018 19:17    Post subject: Reply with quote

Pipekonsert når vi leder i dag.

Mantra er at vi skal spille med null risiko og det gjør vi tilgangs. Bakover går det til og med når det finnes offensive alternativ.

Min teori er at denne evindelige safingen går utover spillernes ferdigheter. De spiller kun sikre pasninger og etterhvert mister man evnen til å utfordre med pasninger, dragninger og demping av litt vanskelige baller.

Et annet problem med dette er naturlig nok at man nesten alltid møter lag i balanse

Ta litt sjansen, det skaper sjanser
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 05.05.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Nitrist og bekmørkt fra ende til annen. Choker totalt strakt det er fulle tribuner. At vi ikke evner å styre en kamp på fullsatt hjemmebane mot Ranheim er ikke bare skuffende, det er rystende.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.05.2018 19:20    Post subject: Reply with quote

Fin stråmann.

Ledelsen bør ideelt sett sette fram et ultimatum i forhold til spillestil og offensivt uttrykk, ikke at jeg tror det skjer. Den feigheten som vises i dag er en effekt av de som sitter med overordna resultatmessige, taktiske og spillestilsmessige ansvaret, trenerne. Jeg nekter å tro at landets beste spillere har blitt så elendige på noen måneder.
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 05.05.2018 19:22    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Fin stråmann.

Ledelsen bør ideelt sett sette fram et ultimatum i forhold til spillestil og offensivt uttrykk, ikke at jeg tror det skjer. Den feigheten som vises i dag er en effekt av de som sitter med overordna resultatmessige, taktiske og spillestilsmessige ansvaret, trenerne. Jeg nekter å tro at landets beste spillere har blitt så elendige på noen måneder.


Med en spillestilen vi har får de jo ikke sjansen til å briljere. Alt går ut på å sende sikre pasninger bakover. Spillerne tør jo ikke utfordre.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 05.05.2018 19:23    Post subject: Reply with quote

Eggen så jo alltid at det vanskeligste er å gjenskape gode prestasjoner. Da snakker han ikke bare om fra kamp til kamp, men vel så mye om fra sesong til sesong.

At Kåre har levert resultatet siden han startet er fantastisk og vi må nok belage oss på at ingenting varer inn i evigheten. Jeg synes vi så en utslitt KI som var usikker på egen motivasjon etter forrige sesong og han har snakket om presset som følger det å være RBK-trener. Alt dette må med i betraktningen. Tipper han trekker seg selv, før det vil falle inn Koteng å sparke ham. (Hvilket jeg er 100% enig med Ivar i)

Ingen trener i RBK vil unngå dette presset så lenge vi (les: supportere) ALLTID kritiserer alle prestasjoner der vi ikke spiller offensiv sprudlende fotball og vinner.

En tidligere i tråden spurte retorisk om vi vil vinne 1-0 på denne måten eller spille offensiv, underholdene fotball. Implisitt leser jeg da dette som tutogkjør-offensiv, men uavhengig av resultat? Skulle likt å sett/lest de som er kjempefornøyde med 3-5 tap mot Lillestrøm hvor vi durer framover. Selvsagt ikke. Vi KREVER altså resultater OG offensiv spillestil. HELE tiden. Enig i luftslottet, men get real. Kåre har vært Eggen-light, forfektet en moderne 433 og vært en tittelgarantist. #inkårewetrust
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 05.05.2018 19:27    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
eksil wrote:
Det er jo helt åpenbart at KI ikke er flink nok. Den negative utviklingen har vart lenge.

Kåre er mer en flink nok, hvis han vil. Han valgt å gå sin egen vei på treningsfeltet og resultatet er uunngåelig.


Kåre er flink? Lol? Han evner ALDRI å gjøre noe som helst ting under en fotballkamp. Det eneste han har vært flink på er inngang til enkelte fotballkamper, der han har fått hjelp fra flere personer med analyse osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 05.05.2018 19:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Et patetisk dårlig lag offensivt.


Hadde det vært mot et bedre lag enn Ranheim, ville du nok også skrevet defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 05.05.2018 19:29    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Nordens Lokomotiv wrote:
eksil wrote:
Det er jo helt åpenbart at KI ikke er flink nok. Den negative utviklingen har vart lenge.

Kåre er mer en flink nok, hvis han vil. Han valgt å gå sin egen vei på treningsfeltet og resultatet er uunngåelig.


Kåre er flink? Lol? Han evner ALDRI å gjøre noe som helst ting under en fotballkamp. Det eneste han har vært flink på er inngang til enkelte fotballkamper, der han har fått hjelp fra flere personer med analyse osv.

Ja selvfølgelig, coachingen underveis i kampen er hovedproblemet. Cool
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 05.05.2018 19:30    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Fin stråmann.

Ledelsen bør ideelt sett sette fram et ultimatum i forhold til spillestil og offensivt uttrykk, ikke at jeg tror det skjer. Den feigheten som vises i dag er en effekt av de som sitter med overordna resultatmessige, taktiske og spillestilsmessige ansvaret, trenerne. Jeg nekter å tro at landets beste spillere har blitt så elendige på noen måneder.


Med en spillestilen vi har får de jo ikke sjansen til å briljere. Alt går ut på å sende sikre pasninger bakover. Spillerne tør jo ikke utfordre.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 05.05.2018 19:30    Post subject: Reply with quote

Hva med å spille 4-3-3 a? Sånn som Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 05.05.2018 19:51    Post subject: Reply with quote

Off. Liker ikke å være negativt innstilt, men kjenner jeg begynner å få litt samme feelingen som under Perry hvor det å se kamp til slutt bare endte opp i apati... det er så dørgende kjedelig å se oss for tiden at jeg ender opp med å nesten ikke bry meg om resultatet... jeg vil heller tape 4-3 enn å vinne 1-0 kjenner jeg... null samhandling, null plan og null engasjement fra spillerne.

Der var faktisk cup kampen sist et lyspunkt, hvor det var litt innsats og vilje fra "B-laget"... Bendtner er totalt avskrudd og ser ut som han egentlig bare ønsker å komme seg bort, Søder er knapt borti ballen, backene lusker rundt i forsvar når vi angriper, midtbanen kjører støttepasninger bakover på 50 meter...

Det var faktisk mer underholdende å se Ranheims forsøk på angrepsfotball i dag enn våre tafatte angrep. Mer guts, mer system og mer lek med ballen...

Om det er Kåre som er problemet, eller bare en generell holdning om at vi er bedre enn vi egentlig er så vi ikke trenger å prøve vites ikke, men morsomt er det ikke fortiden...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 05.05.2018 19:55    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Off. Liker ikke å være negativt innstilt

(...)

Om det er Kåre som er problemet, eller bare en generell holdning om at vi er bedre enn vi egentlig er så vi ikke trenger å prøve vites ikke, men morsomt er det ikke fortiden...


Helt enig i alt.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 05.05.2018 20:05    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
vegran wrote:
Ingeman wrote:
Gjfs wrote:
Ingeman wrote:
Gjfs wrote:
Ingeman wrote:
«Kåre må gå» Gå å legg dere, drittunger!


Har du noen tanker rundt hva som eventuelt kan gjøres for å snu trenden i spillet vårt forrige sesong og de første åtte kampene av denne?


Tenker å sparke treneren som har vunnet ligaen og cupen hvert år siden han ble ansatt, og tatt oss til Europa league blir helt feil. Uenig?


Jeg er uenig, men ikke på grunn av at Kåre har gjort en dårlig jobb de foregående sesongene.
Kritikken mot Kåre har aldri dreid seg om hvilke resultater han har oppnådd. Alt handler om spillestil og underholdning.
Hva er viktigst for deg personlig? Titler, eller at Rosenborg fremstår som et godt drillet offensivt lag igjen?



Selvfølgelig ønsker også jeg god offensiv samhandling. Men å vinne serien, cupen og få opplevelser som mot ajax er viktigere for meg enn å spille god fotball uten resultater. Hvem kan komme inn å gjøre bedre jobb enn Kåre? - Svært få.


Hva med å spille dårlig fotball uten resultater da, slik som er realiteten? Hva synes du om det?


Mener å huske at Rosenborg har spilt bra fotball med gode resultater, eller tar jeg feil?


Ikke i år, så ja, du tar feil. Bortsett fra Molde-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 05.05.2018 20:19    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg må roe meg ytterligere ned før jeg får oppsummert denne kampen. Men det irriterer meg noe grenseløst at vi sender et innlegg inn i deres boks i det 85. min på stillingen 1-1 og det KUN er Søder som står inn i boksen. Noe er riv ruskende galt
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.05.2018 20:28    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Ikke i år, så ja, du tar feil. Bortsett fra Molde-kampen.

Trengte du å sitere 30 nivåer med innlegg for den kommentaren der?
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 05.05.2018 20:34    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Slutt og pip når vi leder 1-0!! Fyrer opp motstanderen og kveler selvtilliten til gutta på banen. Pinlig å høre på.


Ser Løkberg bekrefter dette etter kampen, jævla tåpelig, det virker mot sin hensikt og er bare sykt barnslig.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.05.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de enig og uenig.

Rosenborg er en bedrift i underholdningsbransjen. Man setter av tid og betaler billetten og forventer en eller annen form for underholdning.

Men man blir jo servert søppel.

Mulig det virker mot sin hensikt, men man må jo si fra på en måte. Fortsetter det slik er det jo ingen grunn til at folk skal fortsette å komme til Lerkendal.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 05.05.2018 20:39    Post subject: Reply with quote

Noen vil kanskje kalle det for en konspirasjonsteori, men jeg tror en veldig bitter Perry kidnappet Kåre tidlig januar 2016, opererte seg for å ligne på han og betaler en skuespiller fra ett u-land for å spille rollen som seg selv for å ikke vekke mistanke. Problemet er at de fleste planer, uansett hvor geniale som regel har en liten svakhet..... Perrys er at spillestilen hans er i ferd med å avsløre han.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 05.05.2018 20:41    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
men man må jo si fra på en måte.


Vi har da to-tre sanger/kamprop som sier ifra, delta på de i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb