English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vegar Eggen Hedenstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 05.04.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Hedenstad hadde ikke hatt en post på mndsvis før jeg stilte spørsmålet, så det er nok trolig at jeg inspirerte til noe.


Quote:
Alle skal kunne synse om spillere (det er tross alt det forumet i stor grad brukes til Razz)
Flott at du er enig med meg..

Herlig at du er her for å vurdere hvorvidt mine spørsmål er engasjerende, hadde nok aldri klart meg uten dine innspill Very Happy Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 08.04.2018 22:57    Post subject: Reply with quote

Eggen Hedenstad er blant spillerne som får mest tyn her på forumet. Mye at det er ufortjent, spesielt med tanke på assist og målpoeng han bidrar med. Iforhold til Svensson er det nesten klasseforskjell.

Selv om jeg selvfølgelig hadde valgt Svensson og Hedenstad any day of the week.

Strålende kamp igjen i dag.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 08.04.2018 23:05    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Iforhold til Svensson er det nesten klasseforskjell.

Måten Svensson traff Jensen på løp mot dødlinjen 3-4 ganger hver eneste kamp skapte et hav av sjanser og målpoeng, så blir litt vanskelig å sammenligne målpoeng mellom de to syns jeg.

Hedenstad har fortsatt mye å bevise, men i dag var han god.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.04.2018 23:25    Post subject: Reply with quote

Synes Hedenstad blir litt for passiv og avventende der Svensson gjerne var offensiv og kom på overlapp hele tiden.

Om det er fordi han har fått beskjed om det vet jeg ikke.

Men han var god i dag Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 626

PostPosted: 08.04.2018 23:56    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Eggen Hedenstad er blant spillerne som får mest tyn her på forumet. Mye at det er ufortjent, spesielt med tanke på assist og målpoeng han bidrar med. Iforhold til Svensson er det nesten klasseforskjell.

Selv om jeg selvfølgelig hadde valgt Svensson og Hedenstad any day of the week.

Strålende kamp igjen i dag.


Enig. Får ufortjent mye pepper. Men leverte under pari i perioder i fjor. Tror det kan ha sammenheng med at han spilte så og si alt av kamper. Blir nok mindre overskudd da, sammenlignet med andre.

Uansett, strålende kamp i dag!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.04.2018 00:05    Post subject: Reply with quote

Får en del pepper, men det er mer fordi det er ganske store forventninger til ham. Men i dag leverer han kanskje sin beste RBK-kamp og blir belønnet med målpoeng. Nå handler det bare om å fortsette i samme stil.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 10.04.2018 00:31    Post subject: Reply with quote

All tyn er vel fortjent. Hadde en av sine bedre kamper mot Molde. Får håpe han kan fortsette å heve nivået sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.04.2018 21:14    Post subject: Reply with quote

Mot Bodø/Glimt mandag ble Hedenstad kåret til Dagens Ivers for andre kamp på rad – og fikk samtidig sin tredje målgivende pasning for sesongen da han la corneren Alexander Søderlund ekspederte i mål.

Han var ikke like fremtredende på de offensive løpene som han har vært tidligere i sesongen, men Hedenstad har utviklet samspillet med Helland og Jensen på høyresiden.

– Vegar er lett å forholde seg til. Han kommer rundt på riktige tidspunkt, og det er lett for meg å time og slippe ham på overlapp. Han vet også når han skal holde seg unna de gangene jeg skal drible og finne på ting selv, sier Helland.

Les mer: Fra børsflopp til børstopp: – Han begynner å bli en fantastisk god RBK-spiller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.04.2018 23:51    Post subject: Reply with quote

Synes Hedenstad skal få litt skryt. Virker hakket skarpere (så langt) denne sesongen enn i fjor, hvor han skuffet. Bare de 9 andre sulikkene får ut fingern og skjerper seg litt også..
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.04.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Enig. Jeg har hatt mye mer sans for Melsekk, men etter sesongstarten må jeg nok revurdere. Hedenstad har ikke vært noe dårligere.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.04.2018 18:55    Post subject: Reply with quote

Vi har litt omvendt problem på backene.

Meli spiller innoverback, dobler yderst skjelden på kant og er mere playmaker (prøver å være) Bra defensivt, men litt for ambisiøs i forhold til pasningsvalg ofte i å med at han ikke spiller lenger frem på banen.

Hedenstad har kommer seg offensivt, er villig fremover men sliter ofte stygt defensivt.

Nå virker foten å være bedre innstilt, men han er for sårbar bakover enda til at jeg synes han er god klassisk rbk back.

Begge disse lider av at vi har mere fokus på å ikke slipe inn mål enn å score. Temmelig sikker på at Meling hadde kommet mere offensivt om det var meningen og at Hedenstad ikke hadde blitt så sårbar bakover om laget hadde fungert bedre.

Ingen av dem er top top RBK backer enda (Eggensk), men har kvaliteter som vi KAN utnytte hvis vi begynner å spille som vi SKAL.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 29.05.2018 16:29    Post subject: Reply with quote

Tilbake på landslaget!

VG: Omar Elabdellaoui nektes sv Olympiakos å være med på samlingen med begrunnelsen at dette kun er internasjonal dato for VM-klare land.

Hedenstad hentes inn som erstatter!
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 30.05.2018 03:15    Post subject: Reply with quote

Hovedproblemet til Hedenstad er at han mangler overblikk. Legg merke til hvor ofte feilpasnngene kommer om han er i en presset situasjon. Det er ikke fordi han har en dårlig pasningsfot, noe han må ha ettersom han tar dødballer, men fordi han mister oversikten over medspillere/motspillere.

Også defensivt synes jeg han alt for ofte feilplasserer seg. Han evner alt for ofte ikke å se hvor de farlige situasjonene og gjennomløpene vil oppstå.

At han blir tatt ut på landslaget skjønner jeg lite av. Da ville jeg heller tatt ut Witry, som ofte er blant de beste på Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 30.05.2018 05:09    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har kommet seg veldig i år, synes nå jeg. Jeg synes han tør mer enn tidligere, og han slår jo noen vanvittig gode dødballer i tillegg.

Wittry er god offensivt, men har ingen verdens ting på noe landslag å gjøre. Langt mindre enn Hedenstad i hvertfall. Hedenstad har både flere målgivende (for et lag som scorer mindre) og langt bedre kontroll defensivt enn Wittry har.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 30.05.2018 07:13    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har vært en av få positive i år, og kanskje den med best utvikling fra fjorårets sesong?
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 507

PostPosted: 30.05.2018 07:34    Post subject: Reply with quote

Synes denne nedrakkingen av Hedenstad begynner å bli litt i overkant nå. Fjorårets kritikk kan jeg skjønne, men han har da vitterlig vært en av våre bedre spillere i år.
Ikke like god offensivt som Meling, men bedre defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2018 07:36    Post subject: Reply with quote

Heller tatt ut Witry? Blodseriøst.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 507

PostPosted: 30.05.2018 07:41    Post subject: Reply with quote

Forøvrig kan man se på både Meling og Hedenstad at de får en utakknemlig oppgave offensivt når KI bestemmer seg for å kjøre sin vri på 4-3-3.

Det er vanskelig som back å avgjøre når de skal ta sjansen på å gå framover når man står med ultrahøye indreløpere - noe som igjen skaper masse brudd i mot. Det skaper en usikkerhet, som back har man jo som hovedoppgave å holde buret rent.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2018 08:24    Post subject: Reply with quote

Ja, alle ser jo at det kan bli stygt hvis vi går fra 4-1-5 til 2-1-7 i oppspillsfasen. Da ligger i alle fall Konradsen veldig i nedslagsfeltet til pepperkverna (Konradsen 1 - spilte på seg fem brudd som førte til baklengs). Samtidig ser vi jo hvor effektivt det er når vi kan skape overtall på sidene.

Hmm, lurer på om man burde kalle inn til et slags møte, se om noen har forslag til løsning her. Kanskje en ide å ta med banemesteren og vaskemannen også, pluss noen tilfeldig valgte supportere, for å få all relevant input.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 30.05.2018 08:53    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Hedenstad har kommet seg veldig i år, synes nå jeg. Jeg synes han tør mer enn tidligere, og han slår jo noen vanvittig gode dødballer i tillegg.

Wittry er god offensivt, men har ingen verdens ting på noe landslag å gjøre. Langt mindre enn Hedenstad i hvertfall. Hedenstad har både flere målgivende (for et lag som scorer mindre) og langt bedre kontroll defensivt enn Wittry har.


Er enig i at han er noe bedre i år, men synes det mangler så mye hos en spiller som fyller 27 år snart. Jeg ser ikke noe stort forbedringspotensiale. Dødballene er bra, men spillmessig får han ikke til noen god samhandling på siden sin. Det er nok fordi som jeg tidligere nevnte, at han mangler overblikk, og i tillegg fotballintelligens til å plassere seg riktig. Det siste gjør at han også sliter defensivt.

Witry er ennå relativt ung (22 i år) og ser ut til å vokse nesten fra kamp til kamp i det offensive spillet. Er enig i at han er dårligere enn Hedenstad defensivt, men potensialet er så uendelig mye større. Å få en spiller på landslaget ville også vært et flott signal fra landslagsledelsen at det går an å komme innenfor selv om man ikke spiller på en toppklubb.

Det vil være flott læring for Witry, og både han og landslagsledelsen vil se hvordan nivået er og kan snakke sammen om forbedringspunkter. Hedenstad har vært inne på landslaget tidligere, og så lenge han ikke er påtenkt en startrolle vil det gi langt mindre for ham enn for en ung, lovende spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2018 09:28    Post subject: Reply with quote

Witry er akkurat kalt opp for første gang på U21-landslaget, jeg tror det er en litt mer passende størrelse blomst for en spiller med 3 målgivende gjennombruddspasninger til motstanderlaget de første 12 rundene. Det er nok mange høyrebacker, gamle og unge, som står foran ham i køa for innhopp på landslaget.

Jeg synes også man skal være litt mer forsiktig med å konkludere ut fra 'potensialet' til unge spillere. Det enkle er å nå ok norsk elitenivå, det vanskelige er å ta steg derfra. Da må man ha tillit og spilletid på klubbnivå, men landslaget er ikke en utviklingsarena for annet enn ekstremt store talenter som man 'vet' skal være i gruppa det neste tiåret.

Angående Hedenstads nivå: Meling så omtrent dobbelt så god ut på landslaget som hos oss. Dette skyldes at Lagerbäck både vet og kan forklare kollektiv defensiv posisjonering, og det kan hende Hedenstad kan overraske positivt i et vesentlig bedre organisert lag (hvis han får spille).For oss er det ekstremt bra at våre spillere får være med i landslagstroppen akkurat nå, mener nå jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 30.05.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

Får håpe du har rett i det siste avsnittet der, zaphod81.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 12.06.2018 10:58    Post subject: Reply with quote

alvorlig skade?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.06.2018 00:08    Post subject: Reply with quote

Hedenstad kan ha mange år igjen på banen, men at den talentfulle elverumsingen skulle stå med fire landskamper som 27-åring, hadde få sett for seg. Det har ikke gått som den tidligere Bundesliga-spilleren har tenkt. Skademarerittet han opplevde i Tyskland ødela mye.

– Selvfølgelig - ting kunne vært annerledes. Man vet aldri hvor man hadde vært uten de skadene, for eksempel. Det er dumt å spekulere i det. Jeg er veldig fornøyd med tilværelsen i Rosenborg og har det bra, sier Hedenstad.

– Jeg skal ikke skylde på skadene, det er jeg ikke typen til. Det gjelder bare å jobbe steinhardt og ha trua. Det hjelper ikke å gå hjem og furte. Hvis sjansen dukker opp, er jeg klar, sier Hedenstad tappert.

Akkurat nå virker veien frem til den sjansen lang. Til høsten begynner nyopprettede Nations League, der privatlandskamper erstattes av en bonusturnering som kan sende Norge til mesterskap.

– Det handler om å prestere på Rosenborg. Er man det - over tid - vil man alltid være et alternativ. Jeg får begynne der, sier Hedenstad.

– Hvis det ikke blir spilletid på flere samlinger. Må du da vurdere om du skal takke ja?

– Det må man alltid vurdere, uansett, hva som skjer. Vi får se, det er vanskelig å si noe mer enn det. Vi får ta det derfra, sier forsvarsspilleren.

– Kan det altså hende at du takker nei neste gang?

– Det har jeg ikke tenkt noe på egentlig. Jeg ønsker å være med og spille kamper, så hvis man bare blir reisende som turist, må man vurdere det. Akkurat nå har jeg ikke tenkt på det, sier Hedenstad.

Les mer: Hedenstad må tenke på landslagsfremtiden: – Hvis man bare reiser rundt som turist, må jeg vurdere

Litt tullete vinkling nå som han endelig er tilbake på landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 16.06.2018 10:58    Post subject: Reply with quote

Svensson kommer sikkert til å være førstevalget på landslaget i flere år fremover. Så det blir nok mye turistvirksomhet på Hedenstad ja
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 32, 33, 34  Next
Page 25 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb