English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 23:12    Post subject: Reply with quote

Det mest positive med dette, i mine øyne, er kombinasjonen av fart og erfaring. Jeg tror ikke vi helt har skjønt hvor viktig for laget den farta til Skjelvik var. Vi får rett og slett ønske Hovland velkommen og lykke til!
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2018 23:18    Post subject: Reply with quote

Så rask er da ikke Hovland. Han er marginalt raskere enn Reginiussen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 00:03    Post subject: Reply with quote

Er positiv til denne signeringen, nå er han kommet til Trondheim, og er nok klar til å prestere. Regner med motivasjonen er på topp og lysten til å spille for en stor klubb er nok stor. Det som kanskje er det artigste med signeringen av Hovland er at han har vært kaptein for erkerivalen Molde. Håper han får debuten sin mot Molde til helga. Regner sterkt med at han er tiltenkt startplass, var vel kaptein mot Aalesund på Tirsdag.
WT62
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 06:20    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
WT62 wrote:
Som jeg har skrevet før, tidenes tropp for en måned siden ....

Tidenes tropp med Hedenstad og Rasmussen som førstevalg i forsvar??? Jeg foreslår å tørke dugg av brillene...

Gjentar bare hva som ble sagt fra Kåre ( og spillere) før sesongstart.
Kåre var også sikker på at Tore og Rasmussen holdt mål som stopperpar.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 07:04    Post subject: Reply with quote

Hadde du forventet at Kåre sa: vi har tidenes lag, bortsett fra Rasmussen som er alt for dårlig for laget her, ennå. Og Hedenstand da, bomkjøp, men men..
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 08:07    Post subject: Reply with quote

Urkjedelig signering. Var rusten og svak for Sogndal i fjor, usikker på om en sesongoppkjøring med OBOS-lag har endret det.
Back to top
Mestalla
Senior

PostPosted: 05.04.2018 09:04    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at SIB kunne hentet SC gratis med sof for noen måneder siden, men valgte å kaste nærmest 50 prosent av det klubben tjente på EL, lurer jeg veldig på hvor mye han betalte Sogndal.

Elendig jobb av han, nærmest oppsigelsesgrunn! Hva skal vi med to nye urutinerte unggutter på mp, når vi hadde en fra før.

Skal ikke forundre på om det ble slengt 7-10 millioner på bordet for Hovland.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 09:05    Post subject: Reply with quote

Aldri om vi betalte 10 mill for Hovland.

Jeg tipper 4, max 5.
Back to top
thomas_katt
Proff

PostPosted: 05.04.2018 09:16    Post subject: Reply with quote

Ikke noe å bli klam i hakket av, og trolig alt for dyrt i forhold til hva det kunne ha vært. Jeg vil tro det er en konsekvens av at plan A gikk i vasken og det ble kort tid. Men, og det er et men her, han er rutinert og har internasjonal erfaring. Det skal man aldri undervurdere, verken på banen, i garderoben eller på treningsfeltet

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 05.04.2018 09:17    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:

Elendig jobb av han, nærmest oppsigelsesgrunn!

Det er vel kanskje litt i overkant.

Men jeg blir ikke overrasket om vi betalte mer enn nok. Deadline day er selgers marked, Hovland var en av lagets store profiler, og de visste vi var i beita. Bakke og co satt med svært gode kort, for å si det slik. Dog er de en førstedivisjonsklubb, Hovland er ikke lenger en spiller som kan selges videre med stor fortjeneste, og etter hva jeg forstår har han ikke akkurat briljert for saftkokaradn siden hjemkomsten.
Captain
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 09:39    Post subject: Reply with quote

Bakke har vel uttalt seg om at da de henta hjem Hovland til Sogndal, så hadde de en avtale om at han skulle få prøve seg på nytt igjen i en storklubb hvis det kom en mulighet. Den muligheten kom nå når Rosenborg henvendte seg, og det var noe Hovland selv var interessert i. Tror nok ikke vi betalte så mye, Sogndal er nok bare glade for at de har fått gleden av han i noen måneder. Slik jeg forsto det, så har han vært kaptein og meget god i oppkjøringen, så man skulle tro at den fysiske formen er bra.

Synes faktisk ikke denne signeringen er så halvgæren. Reginiussen briljerte vel ikke i OB når vi henta han, men alle vet jo hvordan det har gått.
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 09:45    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet har jeg aldri vært særlig begeistret for Hovland, han er alt for gjennomsnittelig i alt og har falt igjennom på landslaget. Men hvis valget var Hovland eller ingen slik troppen er i dag så synes jeg det var fornuftig å hente ham.

Sikkert ikke ALT for dyr selv om vi nok betalte ok for ham i og med det er deadline day. Tipper lønna også er helt overkommelig.

Potensielt her har vi kjøpt oss tid til å få frem Jacob eller Serberic.

Heller hovland for en slump millioner enn Caulker for 20 rettetter han var free transfer!

Håper som Messi påpeker at dette betyr at Rasmussen kanskje er aktuell for midtbanen som overhode ikke har fungert.
HeXX
Rutinert

PostPosted: 05.04.2018 10:00    Post subject: Reply with quote

Når en først driver med panikkjøp, hva med Philipp Wollscheid? Står uten kontrakt og har en god del erfaring..

Ikke det at jeg i utgangspunktet støtter en slik spillerlogistikk, men når man er på bærtur, kan man jo like fullt bruke litt mer enn ti minutter med Solbakken (som muligens har frontet Hovland når han likevel var involvert med en annen spiller), og finne andre modne bær, som smaker litt bedre..

RBK gikk for den enkle, dyre løsningen - og får trolig en spiller som vil fungere i ES, men ikke internasjonalt.

Så håper jeg at jeg tar feil, og at Hovland virkelig tar nivået igjen, selv om jeg lenge har ment han ikke egner seg på dette nivået..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:10    Post subject: Reply with quote

Hovland spilte fast i 2. Bundesliga fram til våren i fjor.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:14    Post subject: Reply with quote

Er egentlig litt dumt at RBK ikke signerte Hovland tidligere dette overgangsvinduet, slik at han kunne fått vært med på oppkjøringa. Slik ble det altså ikke, så da får vi satse på at Bakke har kjørt et knallhardt løp i vinter med Sogndal. Har tidligere lest at Sogndal sammen med Rosenborg er de klubbene som trener mest i ES. Midtstopper er en posisjon der det er viktig med rutine, så vil håpe og tro at Reginiussen og Hovland blir gode makkere med tiden.

Noen som vet om Hovland har spilt mest høyre eller venstre midtstopper i karrieren sin? Tenker på hvem som spiller hvor av Reginiussen og Hovland.
toki
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:15    Post subject: Reply with quote

Hovland spilte for et lag som kun slapp inn ett mål på godt over 200 min mot Ranheim. Stabæk slapp inn fire mål mot Ranheim...
ikke at hverken SIL, RIL eller Stabæk skal være en målestokk da.

På den litt mer relevante siden kan det nevnes at han allerede er i ferd med å aklimatiseres for den Rosenborgske fotballstilen. I toppoppgjøret, på bortebane mot Aalesund, stilte SIL med en uvanlig 4-3-3.
Kan ikke si at Hovland imponerte, men det handler mest om at jeg ikke så kampen.
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:17    Post subject: Reply with quote

Han spilte til høyre i Molde i hvert fall, med venstrebeinte Forren som makker. Blir nok det hos oss også, gjetter jeg. Mener han er bedre med ball enn Reginiussen.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:28    Post subject: Reply with quote

Forøvrig så må vel Hovland være Rosenborgs første spelar frå Sogn?

Vadheim, verda og vona:
https://www.aftenposten.n...8312b.html
pingvin
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ikke regner Ødegaard som sogning, tross at han spilte store deler av karrieren i Førde og Sogndal.

Kan vi telle Robbie Russel som sogning? Razz
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:37    Post subject: Reply with quote

Ifølge wikipedia er ikke Ødegaard sogning.

Forøvrig spiller Hovlands barndomsklubb, Vadheim, sine hjemmekamper på Vaimbley.
andrezinho
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:40    Post subject: Reply with quote

Hvis alternativet var ingen midtstopper inn, så er jeg først og fremst glad for at vi endelig har 2 rutinerte stoppere i stallen. Men det skulle jo selvfølgelig helst skjedd før 4. april...
RBK19051917
Rutinert

PostPosted: 05.04.2018 10:50    Post subject: Reply with quote

tror ikke det har blir nevnt her inne at begge vi hentet igår er representert av selveste krim-jim.... Mad
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 05.04.2018 11:09    Post subject: Reply with quote

Tja, Azar Karadas også? Samt Aleksander Ødegaard.
Der er sikkert flere om en graver litt. Sogn og Fjordane har eksportert en del gode fotballspillere. Ikke utenkelig at noen har i ene eller andre enden av karrieren vært innom oss.

Tenkte jo også på Tor Hogne Aarøy, men han er vel sunnmøring. Spilte vel hele 2 kamper for oss.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 11:28    Post subject: Reply with quote

Azar Karadas er fra Nordfjord, så han er sogning. Alexander Ødegaard er fra Voss, som ligger i Hordaland. han er dermed ikke sogning, selv om han spilte for SIL.
Bukowski
Proff

PostPosted: 05.04.2018 11:35    Post subject: Reply with quote

Azar Karadas er fra Nordfjord, så han er ikke sogning, men nordfjording. Folk fra Sogn og Fjordane er like tredelte som møringene, så det er sogninger, sunnfjordinger og nordfjordinger.

Even Hovland er fra Høyanger, og dermed sogning. Vil man imponere, kan man presisere det enda mer og si ytre-sogning.

(Folk fra Sogn og Fjordarmane er svært sære, og man risikerer lett å få det onde auge om man sier at en sogning er en sogning på samme måte som en trønder er en trønder.)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 27, 28, 29  Next
Page 10 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb