English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 25.03.2018 19:26    Post subject: Reply with quote

Bendtner blir solgt i sommer. Det er RBK sin mulighet til å få over 10 mill for han. Synes Copenhagen har en bra analyse på hvor mye de kan bruke på Bendtner.

Som 2/3 valg for Danmark, så tviler jeg på om innsatsen i VM vil ha noe å si på en evt. salgssum.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 25.03.2018 19:32    Post subject: Reply with quote

hehehe, alltid gøy med litt messitrolling
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 25.03.2018 19:39    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Oslo øst wrote:
Jeg mener oppriktig at Søderlund er en bedre spiss enn Bentner. Vi geniforklarer hvert eneste spark han har på ballen, mens vi gjør det motsatte på en del andre spillere. ...


Svært uenig. Jeg tror aldri i livet vi hadde slått Ajax med Søderlund istedenfor Bendtner. Men... jeg skulle ønske Bendtner var i form større deler av sesongen.

Da er vi jo inne i definisjonsland, da. Finnes jo flere måter en kan mål en spiss på.

Toppnivå? Bendtner.
Stabilitet? Søderlund
Målscoreregenskaper? Søderlund
Playmakeregenskaper? Bendtner

Selv er jeg enig med de som mener at Søderlund kanskje er en bedre spiss, men samtidig stemmer det kanskje at vi ikke hadde slått Ajax med Bendtner på banen.

For min del ligger hovedverdien til Bendtner i at han er Bendtner. Som spiller tror jeg ikke det er noe tap for oss at han blir solgt, for jeg er sikker på at vi kan finne en enda bedre enn. Og at nettopp Bendtner har gjort det brukbart her, kan gjøre netopp den jobben enklere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 26.03.2018 06:26    Post subject: Reply with quote

Bendtner har noenlunde samme inngang til sesongen i år som i fjor.
Den gangen var han utrent, men motivert for å spille seg i form, i år virker det motsatt. Tror han mentalt er klar for exit i sommer, håper vi får tilstrekkelig betalt da. En utfordring for Kåre å gjenskape samhandling og ikke basere spillet på magi fra Nicklas.
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 26.03.2018 11:18    Post subject: Reply with quote

Hvis du ser at Bendtner er mentalt klar for exit i sommer ut ifra de to første kampene, der den ene var en parodi av en kamp, så tror jeg vi kan vente oss masse-exit fra RBK i sommer - for det oser ikke av vilje.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 26.03.2018 13:29    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Så skulle jeg et helt nyt sted hen, finde mig tilpas, bo på hotel, kigge efter lejlighed eller hus. Der ville være en masse ting i mindst en måned, som ville være støj. Det havde jeg ikke behov for, og slet ikke når det kunne undgås. Ikke når der var vigtig en VM-slutrunde, og jeg kunne vente fire måneder, siger Nicklas Bendtner til Danmarks Radio.

Fra bold.dk

Høres ut som planen er å dra rett etter VM, ja. Håper vi lander Spalvis på free transfer...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 26.03.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Han må gjerne planlegge å dra til sommeren og det er greit om han avtaler det med RBK, men han kan holde det ut av media og fortsette den profesjonelle tonen han har hatt så lenge han er under kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 26.03.2018 22:13    Post subject: Reply with quote

Skal bendtner spille hver kamp, så må han ha en avtale med RBK om at han tidligst selges etter kvalifiseringen til Europa er unnagjort. Om ikke det er tilfelle så stemmer jeg for å spille Søderlund i form og la bendtner slite benken.

Rimelig svakt av Kåre om han satser masse millioner bare for å gjøre bendtner glad!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2018 22:48    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye har tidligere uttalt at kjøpende klubber pleier å ha forståelse for at RBK helst ikke vil at overganger skal skje før etter kvaliken er ferdig - slik som med Midtsjø i fjor. Får håpe også Bendtner-beilere viser samme velvilje.

Originalkilden til saken over - med video:

- Så vil jeg hellere være et sted, hvor jeg har succes, hvor jeg har følt mig godt tilpas, og hvor jeg kunne se, at jeg kunne få mere succes, siger han.

I de senere år er den ellers så sikre starter blev reserve på bænken, men landstræneren øjner åben konkurrence i angrebet mellem Bendtner og det nuværende førstevalg, Nicolai Jørgensen.

- Han ser meget, meget skarp og frisk ud. Jeg tror fuldstændig på, at han kommer til at blive endnu skarpere, når sneen forlader Norge, og de for alvor begynder at spille kampe deroppe, siger landstræner Åge Hareide.

Læs mere: Bendtner sagde nej til vinterskifte: ’Har ikke behov for støj’

Spillerne på det danske fodboldlandshold fik lov til at tage en bytur, efter at de slog Panama 1-0 på Brøndby Stadion i torsdags.

Det fortæller landstræner Åge Hareide på et pressemøde mandag, efter at der er blevet lagt et billede ud af Nicklas Bendtner på en københavnsk natklub.

Det var dog ikke kun Rosenborg-stjernen, som var i byen.

- Jeg er i chok over, at det var Nicklas Bendtner, som var afbildet. Det er et kæmpe chok. Han fik lov til at gå i byen, mens resten skulle blive hjemme, siger Åge Hareide grinende, inden han bliver mere alvorlig.

Læs mere: Landsholdet fejrede testsejr med bytur i København
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2018 20:55    Post subject: Reply with quote

For nye lesere: Stort interview med Nicklas Bendtner: "Jeg vil blive ved med at gøre det rigtige"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.03.2018 21:23    Post subject: Reply with quote

Det blir ikke noe stort tap for oss. Får vi det Transfermarkt mener (overkant av 10 mill), bør vi være fornøyd. Han er jo ranket som nummer 4502 i verden. Det er dermed ikke all verden vi kan forvente. Ser på dette som positivt. Han har gjort en god jobb for oss og jeg ønsker han lykke til videre om han drar til sommeren. Vi har Søderlund som jeg tror vil score mer enn det Bendtner har gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 28.03.2018 22:11    Post subject: Reply with quote

Etterhvert som overskuddet kommer tilbake og spillet begynner å sette seg, vil nok Bendtner igjen bli en viktig brikke i laget vårt... Særlig mot tøff internasjonal motstand. Men med Bendtner har vi også mistet mye av aggressiviteten vi hadde i gjenvinningsfasen før. Søderlunds innsats der var utrolig viktig for det høye presset vi spilte med. Det smitter over på resten også. Spesielt når vi i tillegg har Helland som får strekk om han får et snev av defensive arbeidsoppgaver. Savner førsteforsvarsarbeid fra hele rekka ala Klopp's LFC...

Synes det er synd at vi ikke får utnyttet kvalitetene til Bendtner bedre når vi først har en slik spiller i klubben, men jeg er sterkt tvilende til at vi kommer til å få gjort det i 4-3-3. I tospann med en rask, arbeidssom spiss, like fotballsmart som han selv, tror jeg vi virkelig hadde fått sett hva han er god for.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 29.03.2018 00:24    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
For nye lesere: Stort interview med Nicklas Bendtner: "Jeg vil blive ved med at gøre det rigtige"


Har ikke sett dette før faktisk. Varmet et RBK hjerte.

Nicklas er nok klar for sesongen han allerede tenker jeg, men resten av laget spiller som de skulle spilt Fifa mens de drakk sjokomelk og spiste Pringles i lang tid foreløpig...

En ting er Kåre og hans evner, men spillerne virker overhodet ikke helt påskrudd ennå de heller. Lite guts og innsats rett og slett.

Krysser fingrene for at vi tar Odd i neste kamp, om ikke skal det bli noe neglebiting fremover...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.03.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

Har vi noen gang spilt bra kamper etter en landslagspause? Det er jo samme regla hver gang: lite samspilt, ingen sjanser som skapes og dårlig aggressivitet. Blir nok garantert poengtap mot Odd. Bendtner blir godt pakket inn og lite involvert som vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 379

PostPosted: 02.04.2018 22:12    Post subject: Reply with quote

Synd for oss at han føler seg såpass sikker på å få komme med i en VM-tropp. Ser for det meste fullstendig uinteressert ut, antall gode involveringer kan telles på en hånd, og det hele toppes med å tusle rolig ut med under kvarteret igjen å spille, på stillingen 1-1.

Kåre må seriøst vurdere å droppe Bendtner mot Molde. Det trengs spillere som går foran med et godt eksempel om denne trenden skal snus.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 02.04.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Synes Bendtner er en av få som leverer for tida. Ser ikke overhodet hva Søderlund skal få til på dette laget. Og det viste han vel i dag og.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 02.04.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Vel, han leverer iallefall ikke på å løpe raskt av banen når vi skal bytte og har dårlig tid. Sender dårlige signaler det der.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 02.04.2018 22:21    Post subject: Reply with quote

Bendtner leverer faktisk. Artig med fotball, kan oppleves veldig forskjellig.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 02.04.2018 22:24    Post subject: Reply with quote

Virker å ha hodet andre steder enn Eliteserie, kunstgress og snø rundt banen. Selg i sommer. Hypen er over.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 02.04.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Vel, han leverer iallefall ikke på å løpe raskt av banen når vi skal bytte og har dårlig tid. Sender dårlige signaler det der.


Skjønner at både det og tyggisen er provoserende.

Bendtner burde hatt minst en målgivende i dag, og la også ballen til Helland når det skulle blitt straffe. Han kan fortsatt gjøre ting ingen andre på dette laget kan.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 02.04.2018 22:26    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å forstå hvilke varer Bendtner leverte i dag. Tvert i mot er det provoserende hvor usynlig Bendtner er. Med så lite som fungerer lagmessig om dagen så behøver vi knallhard innsats og førsteforsvarsjobbing med Søderlund og ikke halvgod innsats og småfikse flikker ute ved hjørneflagget alla Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 02.04.2018 22:35    Post subject: Reply with quote

Med så lite som fungerer lagmessigtrenger vi folk som kan gjøre ting på egenhånd. Hjelper ikke å jobbe hardt på elendige innlegg. Så du noe til Søderlund utpå der?

Må presisere at jeg ikke mener Bendtner har vært veldig god. Bare bedre enn de fleste andre, som ser ut som amatører.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.04.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

Enig i at Bendtner har vært usynlig, men så lider han også hardt under de tre touchene hos midtbanen hele tiden. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han inviterte til å spilles på fot i mellomrom uten å få ballen, og med så lite innløp som Rosenborg har i boks så har han begge stopperne innenfor drakten sin på alle innlegg.

Så ja, han er lite involvert, men jeg synes ikke det er som i fjor, at han ikke bevegde seg nok. Det er nesten så bevegelsene er en ulempe, fordi medspillerne av en eller annen grunn spiller med skylapper og lim i hjernen. Han er faktisk bortimot den eneste som frigjør seg tidlig nok til å drive opp tempoet.

Så skulle man jo konstant ønske seg en litt mer psycho utgave av Bendtner, som er litt hissigere på skudd og sjanser, men det tror jeg rett og slett er en annen spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 02.04.2018 23:16    Post subject: Reply with quote

Syntes ikke det er her det skal slaktes i kveld. Er stort sett med på oppbyggingen hver gang det skjer noe farlig. Hadde stått med et mål i dag og, dersom vi hadde fått straffen vi skulle ha. Lurer på om reaksjonene hadde vært de samme da.

Bør lære Konradsen å dempe/ta med seg en ball på neste trening.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 03.04.2018 00:30    Post subject: Reply with quote

La også merke til at han gjorde tegn på å gå på løp flere ganger, men ballen kom jo aldri... Gjelder ikke bare han heller. Flere muligheter til å ta overganger som ikke blir tatt. Når ballen da endelig kommer ut på sidene så slås innlegget for sent, forsvarerne har jo kommet seg i posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 297, 298, 299  Next
Page 130 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb