English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.02.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

Fordi en spiller med et så stort navn antageligvis ikke blir lenge i klubben om han gjør det bra i et VM. Det er mange klubber som kan tenke seg å hente et navn som Bendtner, og om han gjør det bra i VM blir det enda vanskeligere å holde på han. Misforstå meg rett, jeg vil selvfølgelig ha han så lenge som mulig i Rosenborg, men han blir fort vanskelig å holde på.
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 21.02.2018 16:09    Post subject: Reply with quote

Ja, det er selvfølgelig sannsynlig at Bendtner forsvinner dersom han gjør et godt VM. Men det er jo langt fra sikkert at han får vist seg fram fra sin beste side i VM... For det første: Han er fortsatt ikke ansett som danskenes førstevalg på spissplass og sjansen er vel per nå i beste fall 50-50 for at han er i startoppstillingen. For det andre: Det er jo ikke sikkert at Danmark får så veldig mange kamper.

Så vet vi jo, vi som så Bendtner i sommer/høst at Bendtner kan få et godt VM, men alt i alt er det relativt sannsynlig at Bendtner får et ganske anonymt VM - og forhåpentligvis blir her hos oss leeeenge. Very Happy
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 21.02.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2018 23:28    Post subject: Reply with quote

Begynt i agentbransjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 05.03.2018 16:06    Post subject: Reply with quote

Følte bare for børste støv av denne igjen, 40 sek uti:
https://www.youtube.com/w...Jk5YRwSR5D

Forhåpentligvis har alt pratet til SIB om seriøse fotballspillere som "tåler å ha det vondt, å møte motstand" ikke gjort noe med humøret til Don Søder.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.03.2018 22:48    Post subject: Reply with quote

Søderlund returnerte til Rosenborg i januar etter snaut to år i franske St. Etienne. Etter en ålreit start på oppholdet, gikk det tyngre etter hvert for nordmannen. Kritikken satt løst hos franske eksperter etter en tung sesong for både Søderlund og St. Etienne.

Ifølge VG fikk han tilnavnet «spøkelset» av Pierre Ménès. Han kalte Søderlund motbydelig og elendig – blant annet.

– Jeg har alltid vært litt galen i hodet, så det er ikke noe problem, sier Søderlund til NRK.

Han er dermed forberedt på en knallhard kamp om plassen med den danske spisstjernen, men innser at det blir tøft å danke ut Rosenborgs nummer ni.

– Ja, jeg kriger på. Han er en kjempebra spiller, så det er kjempekjekt med konkurranse. Men jeg får bare jobbe på, jeg er en lagspiller, vet du, sier Søderlund med et smil.

– Det kommer til et punkt selvfølgelig. Men vi må være realistiske også, og se hvem som er best, sier Søderlund, som bærer draktnummer 14 i Rosenborg.

Les mer: RBK-Kåre om Bendtner-duellen: – Det er vel ekspertene som blir sinte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2018 23:31    Post subject: Reply with quote

For den hjemvendte spilleren handler det naturligvis om å prestere, men først og fremst handler det om noe mye viktigere: Å trives med fotball.

– Nå har jeg vært ute to ganger. Begge gangene har jeg ikke trivdes. Det er det det handler om, forklarer han.

(...)

Han ville ikke vært foruten opplevelsene i utlandet. Samtidig har han innsett at livet i utlandet ikke bare er en lek. Kanskje er det ikke for han i det hele tatt.

– Jeg har aldri hatt noen mål om å spille i store ligaer, det har liksom bare skjedd. Jeg har alltid bare kost meg med fotball, hatt det artig. Det har skjedd to ganger at jeg ikke har hatt det artig, sier han.

Det var akkurat det som tok han ut i Fotball-Europa to ganger. Oppfordringen til unge talenter som ønsker å reise ut er tydelig: Tenk deg godt om.

– Jeg tror det handler litt om personlighet. Jeg dro til Italia da jeg var 16 år og var på prøvespill i Lecce da de var i Serie A. Jeg var der i to uker og så hvordan de bodde og spiste på internat. For meg hadde det ikke funket så bra, men det kan fungere for andre, tror Søderlund.

Les mer: Søderlund etter to utenlandsopphold: – Det er typisk norsk ikke å være tøff nok i hodet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2018 14:11    Post subject: Reply with quote

VG:



- Jeg har aldri angret på at jeg reiste til Frankrike, men jeg angrer på at jeg ble for lenge. I forhold til at jeg ikke hadde noe glede av det, sier Søderlund.

Etter en frisk start med seks «målpoeng» ble det blytungt vinteren 2016. Han burde hoppet på et annet tilbud, medgir han. Kanskje allerede etter et halvt år etter at han kom til Saint-Étienne. Haugalendingen forteller at det var flere muligheter. Blant annet fra en toppklubb i Israel. Og en del andre eksotiske steder.

- Jeg hadde kontakt med Kåre Ingebrigtsen hele tiden. Han har brydd seg om meg helt siden jeg dro. Med tanke på returen hadde jeg ikke trengt agent engang, sier Søderlund.

(...)

Søderlund bekrefter at han har gått kraftig ned i lønn. Til under det halve.

(...)

- Bendtner hadde en bra avslutning på sesongen i fjor, og det forventes at han skal spille. Rosenborg har aldri fungert noe bra med to spisser. Det skal spilles 4-3-3 her. Men jeg skal krige hardt for å komme meg inn på laget, sier Alexander Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.03.2018 12:17    Post subject: Reply with quote

– Jeg er trygg på at Søderlund ikke er hentet hjem for å sitte på benken. Det er han altfor god for, sier Frankrike-proffen.

(...)

– De har nok en klar plan. Jeg har ikke pratet med noen i klubben om dette altså, men nå er det vel bort imot hugget i stein at Bendtner skal spille VM i sommer blant annet. Jeg er ikke usikker på at Søderlund får spille mye denne sesongen, sier Ole Kristian Selnæs.

Les mer: RBK-helten om den vrakede kameraten: – Hadde vært toppscorer uansett Eliteserie-klubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 26.03.2018 18:34    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...2648b.html

Ja, da var vi i gang Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 26.03.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

I alle dager da...
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 26.03.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Har ikke Pluss, men går ut ifra at det er Adressa som er vel tabloide i vinklingen sin her...
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 26.03.2018 18:51    Post subject: Reply with quote

Fuck it, Bendtner er tydelig på at han vil videre, vi har en god spiss på benken med ambisjoner.

Push på Søder, tving Bendtner i form og i humør! Så overtar du uansett plassen i sommer Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at Bendtner uansett blir borte i halvannen måned i sommer, har Søder lite å klage på etter to serierunder. Tåpelig sak.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 26.03.2018 22:53    Post subject: Reply with quote

Adressa plukker opp hansken fra i fjor når de kjørte på med misnøyen hos Vilhjalmsson. Alt for å sette spillere opp i mot hverandre.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2185

PostPosted: 27.03.2018 05:10    Post subject: Reply with quote

Fuck off Adressa.
Back to top
View user's profile Send private message
Kalkunen
Senior


Joined: 10 Sep 2010
Posts: 148

PostPosted: 27.03.2018 13:46    Post subject: Reply with quote

Jeg er 100% enig med Søderlund, innsatsen til Bendtner i de to førte kampen er under en hver kritikk. En som er aktuell for VM-spill må vi da forvente mere av. Bendtner virker litt rusten. At han hele tiden skal ha spesialavtaler på ferier og div må det bli slutt på. Man må blø for drakta og gi full gass når det er kamper Smile
_________________
Slutt me det derre toille der!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

Søderlund bør holde seg for rutinert og gammel til å det hele tatt åpne kjeften. Hvis han ikke var klar for å sitte på benken da han signerte kan han bare takke seg selv. Null sympati herfra
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 27.03.2018 17:12    Post subject: Reply with quote

Kalkunen wrote:
At han hele tiden skal ha spesialavtaler på ferier og div må det bli slutt på. Man må blø for drakta og gi full gass når det er kamper Smile


Hvilke spesialavtaler er dette? Såvidt meg bekjent har han akkurat de samme fridagene som de andre? Eneste forskjellen var at han fikk en uke ekstra ferie i januar for å trene på egenhånd istedenfor på kunstgress som kroppen hans sliter med. Men det er ikke uvanlig å innvilge slike ting hos andre heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 27.03.2018 17:52    Post subject: Reply with quote

Den fikk han vel fordi han kom til oss rett fra sesong i England og således har hatt mindre fri og restitusjon enn resten.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 08.04.2018 23:34    Post subject: Reply with quote

Utrolig herlig å ha Søderlund tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 09.04.2018 00:14    Post subject: Reply with quote

Søderlund tilbake er helt nydelig. For en fighter! Får med seg laget på en helt annen måte enn det som er vist tidligere i år. Nydelig å se på at høyt press plutselig fungerer igjen - det har vært sårt savnet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 09.04.2018 10:33    Post subject: Reply with quote

100 % Fotballs spillerbørs:

Satte en ny standard som enslig spiss, med å lage et bikkjeslagsmål av alle baller som kom i hans omtrentlige retning.

Ganske presist.

Teknikken hans har jeg ikke savnet, men arbeidsinnsatsen ... du verden.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 09.04.2018 10:42    Post subject: Reply with quote

Når han for andre gang sendte den tiltalte utover sidelinja, og ga han det glatte lag, så merket jeg at jeg faktisk elsker Søder. Arbeidsinnsatsen og vinnerviljen generelt på topp er magisk.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.04.2018 14:23    Post subject: Reply with quote

Det er egentlig umulig å mislike den mannen
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 140, 141, 142  Next
Page 88 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb