English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Landslagsspillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2018 20:11    Post subject: Reply with quote

Sandberg med i kvalik til G17-EM:

21. mars klokken 11.00: Tyskland – Norge, Pampeloponnisiako
24. mars klokken 11.00: Skotland – Norge, Pampeloponnisiako
27. mars klokken 14.00: Norge – Hellas, Pampeloponnisiako
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2018 22:11    Post subject: Reply with quote

Hareide:

Hvordan afgør du, hvilke spillere du besøger? Er det alle dem, der var i truppen til Irland-kampen?

»Det er alle de spillere, som jeg har brugt i 2017. Vi har rigtig godt styr på spillere som Nicklas Bendtner og Mike Jensen i Rosenborg, fordi jeg taler med sportschef Stig Inge Bjørnebye, som var min assistent på det norske landshold, og som jeg har haft i Brøndby, så vi får gode tilbagemeldinger derfra. Det samme er tilfældet med spillerne i FC København, der har Ståle (Solbakken, red.) som træner. Vi følger automatisk spillerne i de danske klubber tæt, og så er der de udenlandske spillere, som har brug for en opdatering på, hvad vi tænker i forhold til Rusland. Det forsøger vi at involvere spillerne i.«

(...)

I forhold til den endelige VM-trup, hvad lægger du så mest vægt på – nuværende form eller plads i landsholdshierarkiet?

»Jeg lægger mest vægt på, at spillerne har været med til at sikre VM-kvalifikationen. Hvis ikke en spiller har et stort formdyk, hvilket sker sjældent, eller en skade, så er det kontinuiteten, der er vigtig for mig. Spillerne kender landsholdet, hinanden og har det godt sammen på og uden for banen. Det er meget vigtigt.«

Så der skal meget til før, at du ændrer på VM-truppen?

»Man skal være bedre end dem, der allerede er der, og gerne kunne byde på noget ekstra. Vi har godt styr på spillerne rundt omkring. Det vil altid være en diskussion, om en spiller passer ind på landsholdet eller ej, men vi havde et specielt 2017 med en bestemt gruppe spillere, og det fungerede godt.«

Består den bedste VM-trup automatisk af landets bedste 23 spillere?

»Det behøver ikke være de 23 bedste spillere, hvis de nu skulle rangeres. Der er brug for 23 spillere, som fungerer godt sammen over tid. En VM-slutrunde varer mere end en uge, og med en ambition om at komme videre fra gruppespillet er det vigtigt med typer, der passer sammen over tid. De landshold, som lykkes, lykkes, fordi spillerne kender hinanden godt.«

(...)

Nicklas Bendtner har sagt i et interview med VG, at han føler sig sikker på at være med til VM. Kan han føle sig sikker på det?

»Der er ingen spillere, som kan føle sig helt sikre, men jeg kan godt lide, at han siger sådan. Han har blikket rettet mod VM, og det er vigtigt for mig. Det er et signal om, at han meget gerne vil med, og det kan jeg lide. Vi ved, hvad han kan, og han var senest på banen i en træningskamp for Rosenborg, hvor han scorede to mål og spillede en meget god kamp.«

Læs mere: Kun få pladser at spille om: Hareide har stort set sin VM-trup på plads

Ut i fra disse uttalelsene, velger jeg å øke sjansen for VM-uttak for Jensen fra 60 til 80 prosent, altså fra tres til firs.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2018 23:11    Post subject: Reply with quote

Sju spillere på landslag + Gersbach og Faye.

Trolig landslagsdebut for Levi største overraskelsen:

Rosenborgmittfältaren Jonathan Levi, med förflutet i Öster och Landskrona, har inte spelat någon landskamp alls tidigare, men var med på Roland Nilssons inventeringsläger förra sommaren då den förra kullen U21:or förberedde sig inför mästerskapet i Polen.

(...)

– Jonathan Levi gjorde så pass bra ifrån sig på lägret i somras att jag har följt honom sedan dess. Det är mycket nöjda med honom i Rosenborg där han under hösten gjorde några inhopp och även ett par matcher från start. Nu har han också visat fin form under försäsongen.

Läs mera: Flera debutanter i Nilssons U21-trupp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2018 14:16    Post subject: Reply with quote

Konradsen erstatter Reitan i U21-troppen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 19.03.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Helmersen ogsÃ¥ med i U21-troppen. Å erbečić for Bosnia.

Ni spillere på landslag altså. (Hansen), Helland, Søder og Trondsen/Kon er vel også i vannskorpa
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2018 21:08    Post subject: Reply with quote

Ni inkl. Helmersen, tenker du? Da kan du også ta med Faye og Gersbach, som vel spiller U23 for Australia, sånn at det blir elleve.

OgsÃ¥ sikter du til U21-landslaget til Bosnia? Eller har det skjedd noe etter at Å imunović meldte forfall? Hadde uansett ikke fÃ¥tt med meg U21-uttaket. Sad

Ser nemlig at Serbecic er nevnt, men forsto ikke helt sammenhengen.

Ellers:

Bendtner har fået gang i målscoringen igen, efter at han sidste år tog til Trondheim og Rosenborg.

I sidste sæson blev han således topscorer i den norske Eliteserien med 19 scoringer, men den 30-årige angriber føler sig ikke sikker på sin VM-plads.

- Vi har alle sammen været med til at bidrage til komme med til slutrunden. I sidste ende er der jo kun en mand, der bestemmer, hvordan og hvorledes.

- Men jeg føler, at hvis jeg bliver ved med at gøre de ting, jeg har gjort, er jeg berettiget til at komme med, men det føler de andre nok også, siger Bendtner.

Bendtners første mulighed for at imponere landstræner Åge Hareide bliver torsdag klokken 20, hvor Danmark spiller mod Panama på Brøndby Stadion i den første af to testkampe.

Læs mere: Bendtner tror på ny spillestil for Danmark ved VM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 19.03.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Ja, glemte rett og slett at Helmersen spiller for Ranheim. Serbecic for Bosnia U21

Mere Bendtner fra BT og DR

Quote:
Er du en mand, der kunne finde på at tage til Kina på et tidspunkt?

»Man kan jo finde på at spille alle steder - så bestemt.«



Quote:
- Dengang var der ikke så mange ting i fodbold, der trak i mig. Det var egentlig først, da jeg kom til Rosenborg, at jeg fik følelsen af, at jeg stadig havde noget at gøre og sige i den her sport. Det gjorde, at jeg igen begyndte at se muligheder for et eventuelt landsholdscomeback, et mesterskab, en topscorertitel. Alle de der ting, jeg ønskede, til det rent faktisk skete. Det har betydet utroligt meget for mig
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2018 23:38    Post subject: Reply with quote

Levi:

- Jeg er med av en grunn, så det fins vel en sjans for at jeg kanskje får noen minutter. Jeg får se til å vise meg fram på treningene og ikke være redd for å vise hvem jeg er.

Les mer: - Får ikke være redd for å vise hvem jeg er
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2018 22:38    Post subject: Reply with quote

Bendtner kom akkurat på banen på stillinga 1-0 mot Panama i Brøndby.

Jensen fortsatt på benken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.03.2018 12:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker Hareide dit at det er ganske sannsynlig av vi får sett Mike Jensen mot Chile på tirsdag.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 23.03.2018 13:25    Post subject: Reply with quote

Jacob Rasmussen spilte andre omgang i 5-0-seieren over Østerrike
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

Keepernytt:

Faye vokter akkurat nå målet for G19-landslaget mot Tyskland i EM-kvalik. Håland sklei akkurat sitt andre mål, og Norge leder 2-1 etter 29 minutter. DFB sender direkte. Tommel'n opp!

Sandberg står bakerst for G17-landslaget mot Skottland. Norge leder også her 2-1 etter 80 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2018 14:08    Post subject: Reply with quote

4-1 til pause for G19-landslaget i Tyskland! Med seier vil 1-6-tapet for Nederland på onsdag være rettet kraftig opp før siste kamp mot Skottland i gruppe 1 på tirsdag.

G17-landslaget vant 2-1, og topper gruppe 8 etter 2-2 mot Tyskland på onsdag - der Sandberg også spilte. Tirsdag venter Hellas. Absolutt muligheter for EM!

Morten Konradsen var forresten innbytter i 1-1-kampen mot Italia på torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2018 15:01    Post subject: Reply with quote

Det ble 5-2-seier i Arnsberg!

Fortjent ettersom Norge hadde store sjanser både på 1-4, 2-4 og 2-5. Det burde altså ha vært flere mål.

Ellers:

Tore Reginiussen (...) headet Norge i ledelsen like etter pause i sin 25. landskamp.

- Når man feirer et jubileum er det på sin plass å krydre det litt ekstra. Jeg bommet på en stor sjanse i førsteomgang, men da jeg fikk en mulighet til var det ikke noe tvil, sier han.

- Det er ti år siden jeg debuterte, så jeg har brukt litt tid på å få 25 kamper. Mange ganger på veien har jeg trodd det var slutt på landslaget, men jeg har klart å knote meg tilbake. Det er veldig stas å få 25 kamper og det betyr mye.

Les mer: - Kommer til å huske dette resten av livet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 25.03.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
G17-landslaget vant 2-1, og topper gruppe 8 etter 2-2 mot Tyskland på onsdag - der Sandberg også spilte. Tirsdag venter Hellas. Absolutt muligheter for EM!


Gode muligheter der ja. De slo Skottland i går (Med Sandberg i mål) og dermed så vil de om de unngår tap mot hjemmenasjonen Hellas i siste kamp komme til EM. Hadde vært morsomt om de klarte det!

Kampen spilles på tirsdag mot et gresk lag som også slo Skottland men som tapte 3-0 mot Tyskland.

Norge møtte nettopp Hellas i høst i første gruppespill i kvaliken. Der vant Hellas 1-0 og Norge endte opp som treer i gruppa men gikk videre som den dårligste av 4 treer (av 13 treere) og var altså det dårligste laget resultatmessig som gikk til den avgjørende runden. Stor prestasjon om de har hevet seg og kommer til EM.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2018 22:41    Post subject: Reply with quote

Bare sånn at det er nevnt, så går altså to lag videre til G17-EM. Kampen mot Hellas begynner klokka 14.

G19-landskampen mot Skottland har avspark klokka 18. Bare gruppevinnerne kommer til EM.

Forresten virker det ikke som om verken Jensen eller Bendtner starter mot Chile i morgen:

Ved den afsluttende træning stillede Åge Hareide med følgende 11 på det rigtige hold:

Kasper Schmeichel – Jens Stryger Larsen, Simon Kjær, Nicolai Boilesen, Jonas Knudsen – Lasse Schøne, Thomas Delaney, Christian Eriksen – Andreas Cornelius, Nicolai Jørgensen, Pione Sisto.

Læs mere: Nu ryster Hareide posen - Kvist på bænken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.03.2018 16:01    Post subject: Reply with quote

Norge er klare for G17 EM! De knuste Hellas 3-0 i siste gruppespillskamp og vant dermed gruppa etter at Tyskland tapte mot Skottland. Men 2 plassen som Tyskland fikk ville uansett også gitt EM. Sandberg sto i mål for Norge igjen i dag og sto da altså alle 3 kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.03.2018 18:58    Post subject: Reply with quote

Norge er akkurat nå også i G19 EM ved pause i siste kamp. I en gruppe med alle lag på 3 p etter 2 kamper så går Norge til EM med seier mot Skottland og at Nederland ikke vinner mot Tyskland.

Ved pause leder Norge 2-0 og Tyskland 1-0 mot Nederland.
Back to top
View user's profile Send private message
hmaurveg
Junior


Joined: 26 Jan 2007
Posts: 53

PostPosted: 27.03.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

U21 spiller også akkurat nå. Leder 2-0 borte mot israel. Også en bom på straffe fra espejord.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.03.2018 19:07    Post subject: Reply with quote

Skottland har redusert rett etter pause. Blir spennende dette.

EDIT: Der ble det 2-2 og som om ikke det var nok så utlignet Nederland. Norge må altså vinne og Nederland kan ikke vinne.

EDIT: 3-2... og der var det 4-2... Raknet helt for Norge etter pause. Sluppet inn 4 mellom 50 og 67 min.

Tydeligvis ikke solid forsvar. Tapte 6-1 mot Nederland i første før de slo Tyskland 5-2 og nå ligger under 4-2.
Back to top
View user's profile Send private message
hmaurveg
Junior


Joined: 26 Jan 2007
Posts: 53

PostPosted: 27.03.2018 19:40    Post subject: Reply with quote

Hahaha plutselig 4-4.....5 min igjen 😂😂😂
Back to top
View user's profile Send private message
hmaurveg
Junior


Joined: 26 Jan 2007
Posts: 53

PostPosted: 27.03.2018 19:47    Post subject: Reply with quote

Du mååååå kødde?????5-4 til Norge......kan dette gÃ¥ ??????😁😁😁😁
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.03.2018 19:49    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig.
Back to top
View user's profile Send private message
hmaurveg
Junior


Joined: 26 Jan 2007
Posts: 53

PostPosted: 27.03.2018 19:51    Post subject: Reply with quote

Fra Ã¥ lede 2-0 til pause for sÃ¥ Ã¥ øigge under 4-2 etter halvspilt 2.omgang....for sÃ¥ Ã¥ vinne kampen 5-4, og ta seg til EM 😂😂😂😁😁😁 den følelsen 😎😎
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 27.03.2018 19:54    Post subject: Reply with quote

TV i DK melder at Bendtner starter inde i dagens træningskamp mod Chile, idet Nicolaj Jørgensen efter sigende er skadet. Mike på bænken
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb