English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 405, 406, 407 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 15.03.2018 18:29    Post subject: Reply with quote

Wangberg, Gamst, Åsen, Bakenga og nå altså Berntsen..



Last edited by andrezinho on 15.03.2018 23:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.03.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

Tromsenborg? Evt. Vrakgodset II.

Ganske utrolig med Øyvind Leonhardsen, André Bergdølmo, Espen Johnsen, Fredrik Winsnes, Kristian Sørli, Christer George og Trond Fredrik Ludvigsen mot oss i Drammen i 2007 - med Thomas André Ødegaard som keepertrener.

Dalane Tidende har forresten sak i dag:

- Det har godt over all forventning. Etter bare noen få treninger med laget fikk jeg spille kamp. Siden har jeg vært på banen i alle serieomgangene, sier Johan Lædre Bjørdal.

(...)

Han sier nivået i belgisk toppserie er vesentlig høyere enn i den norske.

- Av de norske klubbene tror jeg bare det er Rosenborg som kunne hevdet seg i dette selskapet. Nivået er meget høyt. Her er det hver uke kamper på nivå med det vi møtte når Rosenborg var kvalifisert for å spille ute i Europa, sier Lædre Bjørdal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.03.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

Savnet etter Svensson blir ikke mindre når man får se sånne perler:

https://www.dailymotion.c...eo/x6ghpe0
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 18.03.2018 22:41    Post subject: Reply with quote

Får håpe Reitan snart tar opp høyreback-arven. Merker at tålmodigheten min med Hedenstad er i ferd med å renne ut. M for middelmådig.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.03.2018 17:52    Post subject: Reply with quote

Hedenstad kommer seg. Har vi ikke hatt tradisjon de siste tjue+ årene for å ha veldig tregstartede høyrebacker?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.03.2018 14:41    Post subject: Reply with quote

Karl Petter Løken ny konsernsjef i Kværner
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 20.03.2018 15:03    Post subject: Reply with quote

I alle dager.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 20.03.2018 15:04    Post subject: Reply with quote

Nesten aldri det som er der de er nå i denne tråden.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 20.03.2018 15:41    Post subject: Reply with quote

Har altså også andre ferdigheter enn å være en utrolig tørr sportskommentator.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 20.03.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

Hjelper vel å være utrolig tørr om man er konsernsjef i Kværner også?
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 20.03.2018 17:10    Post subject: Reply with quote

Finnes det egentlig noen landslagsspiller globalt som har hatt en mer imponerende jobbkarriere enn Løken etter (og for den saks skyld under) fotballkarrieren?
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 20.03.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

Tja, Thomas Gravesen investerte og ble milliardær. Vet ikke om det regnes som "karriere", men det driter vel i så fall Gravesen i.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 20.03.2018 17:41    Post subject: Reply with quote

Ved heller ikke om det er mere imponerende end Karl Petter Løken, men jeg mener at tidligere Newcastle-målmand Shaka Hislop i dag er ingeniør og arbejder for NASA?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 20.03.2018 19:12    Post subject: Reply with quote

Tror Hislop bare var praktikant en liten periode i NASA mens han studerte. Har stort sett jobbet i tv etter at han la opp
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 20.03.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Romario hadde ikke bare en fantastisk fotballkarriere, men han gjør også en strålende politisk karriere i Brasil. Innvalgt i parlamentet og sannsynligvis blir han snart valgt som guvernør for staten Rio de Janeiro, i folketall på størrelse med Norge og Sverige tilsammen.

https://en.wikipedia.org/...cal_career

Av de mer bizarre karrierene er Rio Ferdinands, som snart skal debutere som proffbokser. På privaten ser det litt lysere ut:

https://www.thesun.co.uk/...end-towie/

Et fint lite utvalg her også, fra katolsk prest til WWE-bryter:

http://www.dailymail.co.u...ement.html
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.03.2018 19:21    Post subject: Reply with quote

Da må vi vel også ta med George Weah som er President i Liberia for tiden også da. Men det er kanskje uenighet om hvor vanskelig det er å vinne afrikanske valg? ^^
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.03.2018 01:07    Post subject: Reply with quote

Løken fikk tilbudet forrige uke, og beskriver den nye jobben som et høydepunkt så langt i karrieren. Løken har erfaring med prosjektutvikling fra både Statoil og Aker Solutions, men har aldri vært konsernsjef før.

– Jeg ser på det som en kjempestor utfordring, og noe jeg selvfølgelig ikke kunne si nei til når jeg fikk muligheten, forteller Løken.

Den nye Kværner-sjefen er tidligere fotballspiller på toppnivå i Norge og kunne i løpet av karrieren juble for syv seriemesterskap og fire cupseiere med Rosenborg. Han endte også med 36 kamper for det norske landslaget.

– Erfaringene jeg tar med meg fra fotballen er viktige. Kanskje spesielt med tanke på det å være en lagspiller og være sterke sammen. I Rosenborg hadde vi ikke et like godt lag som flere andre spiller for spiller, men som lag var vi veldig sterke. Der ligger mye av nøkkelen, forteller han.

Les mer: – Erfaringene fra fotballen er viktige

– Jeg skjønner at mange stusser på at jeg har en annerledes bakgrunn. For folk flest er jeg er nok mest kjent for det jeg har gjort på fotballbanen, og jobber jeg har gjort som ekspert for NRK. Men jeg har stort sett brukt 95 prosent av tiden min innenfor olje og gass, og da Lundin de siste årene, sier Løken til E24.

Tirsdag ettermiddag smalt det inn et skikkelig langskudd da den tidligere landslagsspilleren Karl Petter Løken ble annonsert som ny konsernsjef i Kværner.

Mannen med 36 landskamper med flagget på brystet er imidlertid ikke noen debutant i oljesammenheng.

– Jeg har jobbet i bransjen i mange år, og har mer enn 25 års erfaring fra olje og gass, sier Løken, og forteller at han har gått gradene i selskaper som Statoil, Aker og Hydro.

Les mer: – Det dreier seg om å få laget til å fungere

Ikke minst scoret han det aller første Champion Leage-målet på Lerkendal! RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 22.03.2018 19:53    Post subject: Reply with quote

Bittelitt off-topic men siden det også omhandler en som var hos oss for ikke så lenge siden...

Virker klart at Zlatan blir lagkamerat med Skjelvik (og Kamara).

https://www.aftenposten.n...2449b.html

Går fra å være lagkompis med Bendtner til Zlatan.. noen som får testet ut stjernene fra våre naboland. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Tarik i Dagbladet:



- Du har Kjernen i Rosenborg, Kanarifansen i Lillestrøm og Klanen i Vålerenga. Det er bare en liten gruppe som lager stemning. I Sverige er det mye større. Jeg liker det. Det er bengalske lys. Det er ordentlig trøkk.

Tarik har skrevet under på en kontrakt som strekker seg fram til 31. desember 2019. Egentlig hadde han avtale med Qarabag i et halvt år til. Han ble lånt ut fra Olympiakos i Hellas.

Utgangspunktet var at Qarabag skulle spille i Champions League for første gang i fjor høst. Tarik skulle styrke laget med sin erfaring og rutine. Kort sagt ville klubben vise verden at det også kunne spilles fotball i Baku.

Qarabag var i gruppe med Chelsea, Roma og Atlético Madrid. Det gikk ikke så bra, laget røyk ut.

- Jeg var en dårlig investering for klubben, innrømmer Tarik.

- Det tok tid å komme i gang og jeg var skadet i seks uker. De hentet meg for at jeg skulle bidra i Champions League, men jeg fikk ikke bidratt så veldig mye. Når vi røyk ut av gruppespillet, var det bare ligaen igjen. Og den er ikke så veldig mye å skryte av. Qarabag styrer alt. De fleste andre lagene holder ikke mål.

Han fortsetter:

- De trenger ikke meg til å vinne ligaen. De klarer seg fint med hjemlige spillere. Jeg kunne bli med videre hvis jeg hadde lyst. Men vi kom til enighet om at jeg skulle dra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2018 13:26    Post subject: Reply with quote

Som kontraktløs spiller og en dominerende spiller i norsk eliteserie hadde han en drøss med valgmuligheter. Åsen hevder at han i ligaer både ganske langt sør og øst kunne ha tjent svært gode penger.

– Det var snakk om millioner i netto, sier Åsen blant annet.

Klubber i Polen, Belgia og flere steder i Norge var ute etter 26-åringen etter 2017-sesongen. Etter det Nordlys kjenner til skal også toppklubber både i Israel og Moldova ha stått klare med penn og papir, men trivsel og trygghet var faktorer som ble avgjørende for trønderen – i tillegg til en viss finsk trener.

Les mer: – Å heve gode penger i Østen og være ensom ville ikke gjort meg lykkelig

- Målet er å dominere. Bli en dominant skikkelse i eliteserien. Det kan være jeg trenger litt tid på å komme i gang, men det er det som er målet mitt. Jeg føler at jeg har ferdigheter til det, så får vi se hvordan det går. Jeg skal i alle fall krige på som f... for TIL, sier Daniel Berntsen til Nordlys.

(...)

- I Rosenborg ble det bare en sesong der jeg spilte litt. I Djurgården spilte jeg mye, men mest som kant. Jeg dro dit fordi jeg trodde jeg skulle klare det som kantspiller, men så viste det seg at det ikke var helt min posisjon. Jeg lykkes greit, men jeg ventet på at jeg skulle ta det siste ordentlige steget. Det tror jeg kan skje her, sier Daniel Berntsen.

Og begrunner.

- Fordi TIL spiller en fotball som passer meg perfekt. Jeg kan få være meg selv. I andre klubber har det vært mye fokus på det jeg ikke skal gjøre, og litt lengre pasninger. Nå har jeg fått på meg en annen defensiv egenskap og blitt bedre der enn jeg var før, men samtidig får jeg lov til å være meg selv offensivt, og være så mye som mulig på ballen, sier Daniel Berntsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2018 18:22    Post subject: Reply with quote

Bjorn Tore Kvarme was delighted to finally score in front of the Kop - nearly two decades after leaving Liverpool.

The former Norwegian defender bagged a late equaliser as Liverpool Legends drew 5-5 with Bayern Munich in their charity match for the LFC Foundation at Anfield.

Kvarme, who failed to find the net in his 54 appearances for the Reds in the late 1990s, finished emphatically to ensure that Ian Rush's side avoided defeat.

"It just came bouncing out to me and I had to try and hit it," he told the ECHO.

"I hit it quite well and I was happy to see it go in. It was a great feeling. I never thought I would score my first goal at Anfield at the age of 45.

Read more: Bjorn Tore Kvarme opens up after scoring his first Anfield goal at the age of 45

Video: Liverpool legends in 10-goal thriller with Bayern Munich
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2018 20:48    Post subject: Reply with quote

Kalle Løken:

– Jeg er en brukbar lagbygger som trives med å jobbe sammen med folk som drar i samme retning. Det har jeg god erfaring med fra mange prosjekter. Så er jeg en arbeidsom og målbevisst leder som liker å gå foran som et godt eksempel, og som har bred erfaring fra ulike felt. Min første jobb var i en kolonialforretning som 12–13-åring. Det hadde sikkert vært barnearbeid i dag, men jeg har alltid jobbet mye og er vokst opp med at hardt arbeid lønner seg.

– Du har 36 A-landskamper for Norge og mange sesonger i Rosenborg bak deg. Hva har du tatt med deg fra fotballkarrieren og inn i lederskapet?

– Det å være målbevisst og strukturert er absolutt noe jeg har tatt med meg. Men selv om det er viktig å sette seg langsiktige mål, er det like viktig å være bevisst på hva man ønsker å oppnå på kort sikt. Man skal absolutt ikke ta drømmene fra de unge, enten det er å bli fotballproff eller næringslivsleder, men jeg er samtidig av den oppfatning av at man alltid skal jobbe hardt og gjøre sitt beste der man til enhver tid er.

Les mer: – Det er ikke mye tid jeg har surret bort
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2018 14:32    Post subject: Reply with quote

CRISTIAN GAMBOA has flown in a personal trainer from Spain in a bid to keep his World Cup dream alive.

The Celtic defender is unlikely to feature much before the end of the season after being frozen out by Brendan Rodgers.

Gamboa, who starred for Costa Rica against Scotland last week, has played more games for his country than his club this term.

He said: “It is a difficult situation and it is not ideal.

“But I just have to make sure I am fit and I am ready for the World Cup.

“The good thing is that I know Costa Rica trust me a lot. I have played 70-odd games for them and the manager knows I have experience of playing in a World Cup.

“I can only take what Celtic give me and hopefully be ready. The World Cup is a massive thing and that’s why I’m doing all that I can."

Read more: Celtic star Cristian Gamboa has flown in a personal trainer from Spain in a bid to keep his World Cup dream with Costa Rica alive

Det er kun fire år siden Sørloth spilte juniorfotball i Rosenborg, men siden den gang har mye skjedd. Dagens RBK-spiss Nicklas Bendtner spilte for eksempel Premier League-fotball mens en da 18-årig Sørloth måtte dra på utlån til Bodø/Glimt for virkelig å få sitt gjennombrudd i norsk fotball.

– Det snur fryktelig fort. Allerede som junior i Rosenborg var det mange som avskrev meg, og mente at jeg var for treg og for veik. Det kan snu plutselig. Det er utrolig hvor mye det har å si når kroppen får kommet på plass og man får utnyttet potensialet sitt, sier han.

Les mer: Drømmer om å score mot Liverpool: – Jeg kunne ha slengt det i trynet på kompisene mine

Zlatan Ibrahimovic landar med privatjet på Los Angeles international Airport under torsdagskvällen lokal tid. I morgon fredag väntar den första träningen med nya laget LA Galaxy – och redan på lördag kan han spela sin första match, derbyt mot LA FC.

(...)

Bland Zlatans nya lagkamrater finns två norska spelare: den 28-åriga anfallaren Ola Kamara som gör sin första säsong för LA Galaxy och nyförvärvet Jörgen Skjelvik, 26, som tidigare bland annat spelat för Kalmar och Helsingborg.

(...)

Jörgen Skjelvik säger att förväntningarna i laget är höga.

– Jag hoppas att Zlatan känner sig hemma snabbt, anpassar sig snabbt och kan vara med och bidra på planen så fort som möjligt.

Läs mera: ”Pratade om Ljungberg och fick oss ett skratt”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2018 17:36    Post subject: Reply with quote

(...) just nu får Iversen enorm uppmärksamhet för något helt orelaterat till fotboll.

Det började med att den brittiska fotbollsjournalisten Daniel Storey delade en bild av Iversen på Twitter där han ser precis ut som den brittiska tv-kocken Gordon Ramsay.

"Den förre Tottenhamanfallaren Steffen Iversen ser nu ut som ett superfan av Gordon Ramsay som har opererat sig för att se mer ut som sin idol", skriver han.

Läs mera: Stor förvåning efter ikonens förvandling
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 02.04.2018 17:42    Post subject: Reply with quote

De må ha lite å skrive om i Sverige som klarer å lage en artikkel over dette...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 405, 406, 407 ... 537, 538, 539  Next
Page 406 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb