English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 167, 168, 169 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
niccolai
Veteran

PostPosted: 12.03.2018 13:00    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Helland var vår beste spiller i oppkjøringa (med suverent flest målpoeng). Tror han blir veldig god når baneforholdene bedres.

Enig, er så utrolig lei av alt sytet folk lirer ut av seg.
Soleklart at Helland skulle starte i dag. Han har spilt bra i oppkjøringa, plusser vi på hva han har gjort tidligere så blir det vanskelig for KI å ta han ut.

Kampen mot Sarpsborg var det mye nesten dessverre.
Vil ikke kalle det vi var vitne til i går for en fotballkamp, men mer en snøfotballkamp. Ballen sklidde bortover, og det blir vanskelig å være presis med pasninger, driblinger, og det å holde balansen.
RBK er laget som lider klart mest av dette. En spiller som Tamm var strålende, nettopp fordi han er en murbrekker med treføtter, som ikke vises på en slik bane.

Kampen ble en parodi i grunn.
Blir også feil å si at det er likt for begge lag. Det er en klar fordel, dårligere lag, som mynter sitt spill på styrke, og kraft..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Veteran

PostPosted: 12.03.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Visste ikke at styrke og kraft var noe gode lag ikke kunne ha.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 12.03.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Kampen mot S08 var ikke katastrofe og ingen grunn til krisemaksimering. Men jeg er ikke så sikker på at det var været og banen som gjorde at vi ikke vant. Vi produserte null og niks mot LSK også og da var det ikke snø. Kampen minnet også om flere kamper i fjor høst hvor vi slet med å skape sjanser.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 12.03.2018 13:24    Post subject: Reply with quote

Det er den følelsen jeg og sitter igjen med. Begynner å bli en trend dette. Alltid noe å skylde på (slutten på sesongen, alt er avgjort --- treningskamper --- tidlig på sesongen --- været). Men det begynner å bli alt for mange slike kamper nå. Vi er for omstendelige og pasningskvaliteten og hastigheten er for lav til å spille ut motstander. Det er bekymringsverdig.

Markus Pedersen hadde 10 avslutninger, 5 på mål, og 2 mål i går.

RBK til sammen hadde 5-2-0 i følge vglive, men de 2 avslutningene på mål var aldri i nærheten av å bli mål en gang. Vi hadde 1 kvalifisert avslutning, utenfor mål ved Adegbenro.
Back to top
Horneland fan account
Veteran

PostPosted: 12.03.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

Nå er det vanskelig for meg å si om de bare tilpasser (bort)forklaringene til resultatene eller ikke, men etter kampen mot Lillestrøm ble det sagt at banen var så hard at de ikke turte å spille skikkelig i frykt for skader.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 12.03.2018 13:43    Post subject: Reply with quote

Neste runde blir en liten syretest. Det er litt for mange elementer som kan bortforklare poengtapene i en hall med tørt kuntgress mot et ultredefensivt Lillestrøm på en av Norges tøffeste bortebaner med snødekt plastdekke.

På Lerkendal er det vi som setter premissene og tempo, og skaper vi like lite mot Kristiansund, kan det kanskje være på sin plass med et lite varsku.
Henning
Legende

PostPosted: 12.03.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Nå er det vanskelig for meg å si om de bare tilpasser (bort)forklaringene til resultatene eller ikke, men etter kampen mot Lillestrøm ble det sagt at banen var så hard at de ikke turte å spille skikkelig i frykt for skader.

Synd at vi kun kan spille fotball under optimale forhold.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 12.03.2018 14:26    Post subject: Reply with quote

Ja, synd at vi spiller i Norge i så fall.
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 12.03.2018 17:58    Post subject: Reply with quote

Det vil alltid være mulige unnskyldninger - men med så mange gode spillere burde det være mulig å skape mer framover på banen. Sagt på en enkel måte har Kåre én jobb: å få spillerne til å spille godt sammen. Burde gå an å få til.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.03.2018 18:54    Post subject: Reply with quote

At vi taper borte mot Sarpsborg er i seg selv ikke noen katastrofe, men måten det kommer på er under enhver kritikk. Det er påfallende hvor passiv Kåre er i slike situasjoner. Når det er pinlig opplagt for alle og enhver at laget ikke fungerer 15min ut i 2.omgang, hvorfor gjør man ikke et par bytter for å prøve å påvirke kampbildet ? Søderlund er kanskje landets beste førsteforsvarer, og Levi har vært særdeles oppløftende i oppkjøringen. Hvorfor kommer bare førstnevnte inn, og først når det i realiteten er for sent ?

#medgangssupportere
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 17.03.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

Kåre og trenerteamet bør diskuteres på det sterkeste. I fjor slet vi mot flere lag, og det var kun Jevtovic som redda oss i flere kamper.
Mot Ajax var det Adegbenro som redda oss.

Virker som vi ikke har noe spill/taktikk i det hele tatt. Det eneste er dobblinger på kanter osv. Men det er altfor forutsigbart.

Noe bør gjøres med trenerteamet, ellers vil ikke dette laget utvikle seg.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 17.03.2018 21:24    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen er nok ikke "too big to fail", men det siste vi trenger denne sesongen er (enda) ei forhasta trenersparking...
larsarus
Veteran

PostPosted: 17.03.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Virker som vi ikke har noe spill/taktikk i det hele tatt. Det eneste er dobblinger på kanter osv. Men det er altfor forutsigbart.

Vi dobler da knapt på kant...
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.03.2018 23:05    Post subject: Reply with quote

Igjen tafatt kampledelse fra Kåre & co. Null forsøk på å endre kampbilde når vi begynner å knote. Noe sier meg dessverre at dette kommer til å bli veldig repetetivt utover året..

#medgangssupportere
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 00:59    Post subject: Reply with quote

Jeg registerer at det klages på at det ikke gjøres bytter. Jeg ser ikke helt hvilke andre bytter Kåre skulle gjort i dag, som ville forandret kampbildet. Vingene våre var nokså gode. Jeg tror ikke Levi ville slått bedre innlegg enn Helland, eller vært farligere med ball i stor fart enn Samuel. Kanskje kunne Lundemo kommet inn, men jeg følte vi hadde mer behov for en type som Matti. Men han er ikke tilgjengelig. Søder kom inn for Bendtner, uten at det gjorde oss det fnugg bedre. Jeg følte snarere vi ble dårligere. Men det kan sikkert ha sammenheng med scoringen. Og den ville sikkert kommet uansett.

At vi slipper foten av gasspedalen er et større problem enn at vi ikke bruker opp hele byttekvoten. Men jeg velger - kanskje noe naivt - å sette det på kontoen for at vi er litt sidrumpa i starten av sesongen. Og det er for meg helt greit, så lenge vi ikke er det hele sesongen.

Om Molde skulle slå Haugesund og stå med 6 poeng på to kamper, så får det bare være. Ja, RBK må heve seg mye. Men jeg tror det kommer med våren.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 01:23    Post subject: Reply with quote

Det handler om å bryte opp når ting ikke fungerer. Å få inn friske og motiverte spillere når kollektivet overhodet ikke fungerer, og presset som vi faktisk hadde, blir borte. I stedet beholder man status quo, og det ender opp med at vi pisser vekk poeng, igjen.

Det andre er jo den totale mangelen på offensiv samhandling. Hva er unnskyldningen der ? Vi har større kontinuitet enn noen gang, men spillet er like dårlig som i fjor høst. Faktum er jo at vi siden våren 2015 egentlig har blitt gradvis dårligere hele veien. Nå har vi Odd borte, Molde hjemme og Bodø Glimt borte. Avstanden opp kan være fryktelig lang etter de kampene om det ikke skjer en radikal bedring.

#medgangssupportere
Back to top
Pirlo
Rutinert

PostPosted: 18.03.2018 02:01    Post subject: Reply with quote

Vi mangler kreativitet. Har ikke hatt en kreativ spiller siden Selnæs. Alt blir forutsigbart og enkelt å forsvare seg mot.

I tillegg er det ofte aaaaaltfor stor avstand mellom lagdelene.

Så er det jo tidlig enda, og formtoppen skal komme senere. Men viktig å ikke bli hektet av tittelracet allerede nå.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 02:23    Post subject: Reply with quote

I 2015 blomstret Helland, vi hadde Mikkelsen som var en super kontringsspiller, og Selnæs var ballfordeler.

Vi har hatt store utskiftninger i laget de siste to årene, og hvor godt Rosenborg er som lag har også mye å gjøre med stallens sammensetning av spillertyper. Faste spillere som Svensson, Midtsjø m.fl. har dratt, og skal erstattes.

Vi hanglet lenge i starten av forrige sesong også, men da var vi heldige og fikk mye poeng på tross av dårlig spill.

Unge Rasmussen må spille seg opp kraftig for å bli den stopperen han burde være gitt Rosenborgs ambisjoner. Kanskje burde SIB ha hentet inn en mer rutinert spiller enn en ung serber. Med Hedenstad og Meling i tillegg er det litt manglende rutine der bak. Skade på Reginiussen og det er krise.

Jensen synes jeg hadde en under pari sesong i fjor, og han begynner likedan i år. Jeg tror også Rosenborg kunne hatt en bedre sentral/indreløper enn Konradsen.

Alt i alt handler prestasjonene vel så mye om spiller-logistikk, og ikke at Kåre og Eirik har blitt dårligere trenere. Prestasjonen å vinne tre år på rad, plus to ganger NM og to ganger EL er så bra, at ingen må snakke om å bytte ut Kåre.

For at Kåre skal gå må det eventuelt ha vært en lengre periode med tap og misnøye blant spillerne, slik vi opplevde med PJH to ganger. Det tror jeg ikke kommer til å skje.

Det tok 7 år med Eggen også før vi kom oss videre i Europa og etter hvert inn i CL. Han måtte også gjennom en lengre læringsprosess, godt hjulpet av Bjørn Hansen, før de knekte koden. Forhåpentligvis går Kåre gjennom den samme læringsprosessen og tar nye steg som trener.

Ambisjonene er klare og han er ikke redd for å si at neste steget er å gå videre fra et gruppespill i EL.

Vi kommer ikke til å vinne hvert år med Kåre ved roret heller, men resultatene de siste tre årene er mye bedre enn de foregående, og klubben har en klar filosofi som i tillegg går tilbake til røttene. Det tror jeg vi skal være glade for.

RBK
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 02:59    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at Kåre var riktig mann i 2015, og har utrettet mye med laget, men det betyr heller ikke at han skal fredes for all ettertid. Det er ikke urimelig å stille spørsmålet om han er riktig mann vidre når den spillemessige utviklingen stagnerer. Etter å ha beholdt hele laget fra i fjor er det rimelig å forvente at samhandlingen også blir bedre med den kontinuiteten. Det er veldig lite som tyder på at det er tilfelle så langt. Spillerne ser ut som hodeløse kyllinger, og det lille vi skaper kommer mer av individuelle prestasjoner enn noe godt kollektiv.

Spillerlogistikken er forøvrig like mye trenerteamet sitt ansvar. Det er ikke slik at Bjørnebye driver og kjører en egen operasjon, uavhengig av trenerteamet.

Jeg mener for all del ikke at Kåre skal sparkes, langt derifra, men det må være høyde for å stille kritiske spørsmål når vi ikke leverer, hverken spillemessig eller resultatmessig.

#medgangssupportere
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 07:13    Post subject: Reply with quote

Kåre er vår mann. Han har gjort en fantastisk jobb og kommer til å fortsette å gjøre det. Et par labre resultater i snøen ødelegger ikke min tillitt. Når vi spiller gode kamper i EL kommer forumet atter en gang til å glemme denne sutringen. Innen VM starter kommer vi til å ligge komfortabelt høyt på tabellen igjen.
Back to top
gisp!
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Det tok 7 år med Eggen også før vi kom oss videre i Europa og etter hvert inn i CL. Han måtte også gjennom en lengre læringsprosess, godt hjulpet av Bjørn Hansen, før de knekte koden. Forhåpentligvis går Kåre gjennom den samme læringsprosessen og tar nye steg som trener.

Ambisjonene er klare og han er ikke redd for å si at neste steget er å gå videre fra et gruppespill i EL.
RBK

Spørsmålet vi må våge å stille er om assistenttrener Erik Hoftun akkurat nå er tilstrekkelig kompetent og erfaren til å være den som utfyller Kåre i det daglige og løfter Kåre/trenerteamet til nye høyder.

Dersom en i totalbildet noe feil-/ eller underkompetent Erik Hoftun skal "limes fast" til assistentstillingen, frykter jeg at dette på sikt vil kunne undergrave troen på Kåre Ingebrigtsens evner.

Om trenerteamet mislykkes i å kvalifisere til gruppespill, og således ikke en gang er i nærheten av å nå målet om å gå videre, er det kanskje dessverre Kåre som får støyten og kan måtte gå for å få endring/utvikling, mens Erik Hoftun blir enda mer fredet for å beholde det som, kanskje i mangel av riktig kompetanse, betegnes som "den viktige kontinuiteten".

Riktig kompetanse er dog bedre enn kontinuitet. Og det som var riktig kompetanse i 2007, eller i en annen setting i 2015, trenger ikke være riktig kompetanse i et resultatmessig utviklingsperspektiv i 2018.
gisp!
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 15:25    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Ingen tvil om at Kåre var riktig mann i 2015, og har utrettet mye med laget, men det betyr heller ikke at han skal fredes for all ettertid. Det er ikke urimelig å stille spørsmålet om han er riktig mann vidre når den spillemessige utviklingen stagnerer. Etter å ha beholdt hele laget fra i fjor er det rimelig å forvente at samhandlingen også blir bedre med den kontinuiteten. Det er veldig lite som tyder på at det er tilfelle så langt. Spillerne ser ut som hodeløse kyllinger, og det lille vi skaper kommer mer av individuelle prestasjoner enn noe godt kollektiv.

Spillerlogistikken er forøvrig like mye trenerteamet sitt ansvar. Det er ikke slik at Bjørnebye driver og kjører en egen operasjon, uavhengig av trenerteamet.

Jeg mener for all del ikke at Kåre skal sparkes, langt derifra, men det må være høyde for å stille kritiske spørsmål når vi ikke leverer, hverken spillemessig eller resultatmessig.

Da må det også være lov til å stille kritiske spørsmål om/til de som skal utfylle trenerteamet faglig og over tid bidra til å gjøre Kåre/trenerteamet så mye bedre som vi trenger for å kunne innfri økte prestasjonsmål.

Har Erik Hoftun akkurat nå riktig kompetanse til å løfte Kåre/trenerteamet, eller hadde spillerlegenden hatt godt av å få innvilget en slags etterutdanning som kan komme klubben tilgode i resten av den lange tiden Hoftun uansett vil komme til å jobbe innen sportslig avdeling hos RBK?
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 15:55    Post subject: Reply with quote

Nidaros: Det virker som at du mener at vi har dårligere spillere nå enn det vi hadde i 2015, og det er jeg uenig i. Vi har ikke hatt så god mannskap på lang lang tid. Virker også som at du ønsker bedre spillere 1v1, og det er nettopp dette taktikken til KI fører til. Vi må ha spillere i verdensklasse, dvs på Messi nivå for å kunne spille slik vi gjør. Det virker som at det eneste som må til for at denne taktikken skal fungere, er gode enkeltmannsprestasjoner. Jeg ser ingen god samhandling.

Forskjellen mellom 2015 og i dag er at vi hadde Jonas-Mike-Helland som stod for det aller meste. Med engang Jonas dro, merket vi mangel på samhandling i spillet. Selnæs stod for enkeltmannsprestasjoner ved å tre gjennombruddspasninger. I dag er det totalt fraværende.

Årsaken til at vi gjorde det "bra" i Europa i fjor var pga vi spilte på det defensive og satset mer på kontringer. Dette er den delen som er enklest å spille for ethvert fotballlag. Men selv på det defensive, var vi sårbare.

Jeg ser dessverre mangel på:
- Forbedring på dødballer.
- Kontringsspillet. Jeg ser at vi har fått ganske ofte store rom å kontre i. Det har ofte endt opp med at ballen alltid havner mot flankene, når vi egentlig kunne spilt mer midt på banen.
- Offensiv samhandling. Dessverre er det kun rester av høyresiden som fungerer fra Jonas-Mike-Pål. På venstresiden er det Adegbenro som driver med enkeltmannsprestasjoner. Dette holder som vi har sett, ikke på europanivå.
- Gjennombruddspasninger.

Det er ingen tvil om at det er den ultraoffensive taktikken 4-1-5 som skaper problemer med å bygge opp spillet offensivt. Mot Kristiansund så vi at den skjeve balansen og spillere som var usikre på hvordan de skulle spille bakfra, førte til farlige kontringer i mot. Kunne endt med 2-3 i går.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke supportere skal kunne være kritiske til klubben og treneren selv om det har gått godt ei stund, kan vi bare legge ned. Kåre må utvikle seg. Trenerteamet må fortløpende vurderes. Hoftun framstår som daukjøtt. Drømmen om Geir Bakke som assistent lever videre. Kåre må finne ut hvordan midtbanen skal fungere, hvordan indreløperne skal bevege seg, hvordan man skal skape overtall, samhandling, kombinasjoner og forståelse. Å sette Trondsen som sentral framstår som den åpenbare begynnelsen. Konradsen ser alltid bedre ut når han kan gå mot mål med ballen i beina, Trondsen kan bruke pasningsfoten sin i større grad. I 2015 var det helt tydelig ett eller annet som fungerte. Vi scora mål og vant kamper på en måte som var innafor de 'ideologiske' rammene som fins i Rosenborg. Jeg nekter å tro at det ikke fins sjans i havet for at det vi dreiv med i 2015 ikke er mulig å drive med i 2018. Lag må ha sett tendensene utover høsten 2014 og lagt planer deretter. Jobb med det offensive, skår flere mål enn motstanderen. Får å dra med ei litta klisje og, Kåre må finne tilbake til 2015-røttene sine.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 18.03.2018 22:02    Post subject: Reply with quote

På tide vi kom ned på jorda etter å ha svevd rundt i skyene gjennom vinteren. Vi har trodd at vi var blitt så forbanna gode og at vi skulle spasere oss til seriegull. Dette trodde spillerne også, og alt det snakket om tidenes stall osv.

Vi har fått oss en rett venstre og høyre, og nå er det på tide at vi våkner opp.

Vi er faen ikke bedre enn at vi må yte 110% vi også for å ta tre poeng. Får se hvor lang tid det tar før Kåre klarer banke dette inn i spillerne. Han er selv i stor grad skyld i at vi har svevd der oppe i tro om at vi var så jævlig fantastiske.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 167, 168, 169 ... 271, 272, 273  Next
Page 168 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb