English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 14.08.2016 13:36    Post subject: Reply with quote

Se der ja, takk for svar! Kunne bare ikke stemme at de droppa RBK. Skal sies at jeg heller ikke har fått med meg noen Moldesang heller.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2016 22:08    Post subject: Reply with quote

Avisa Sør-Trøndelag:



Sportskommentator Kjetil Kroksæter har aldri følt seg så oppdatert på sportsfronten som han gjør nå og skulle gjerne holdt på lenger, men likevel tok han AFP frivillig.

(...)

I løpet av sine 30 år i Adresseavisen har han vært innom flere emnefelt i journalistikken, men har nok gjort seg mest bemerket som sportsjournalist og spesielt sportskommentator som han har vært de 12 siste årene. Kroksæter føler seg privilegert som har hatt en jobb som svært få i Norge har. For det er bare et lite utvalg norske sportsjournalister som fungerer som rendyrka sportskommentatorer. 61-åringen tror det blir rart å ikke få gi uttrykk for sine meninger lenger.

- Det blir veldig rart. Jeg har prøvd å forestille meg hvordan det blir og jeg sliter med å se hvordan den nye tilværelsen blir. Jeg har aldri følt meg så oppdatert som jeg gjør nå og føler jeg har mye å bidra med. Så det er litt dumt å ikke få ta del i debatten fremover, sier Kroksæter.

(...)

- Føler du at du har stor påvirkningskraft i jobben du gjør?

- Det tror jeg kanskje jeg har hatt. Jeg tror jeg har vært med å påvirket litt utviklingen i Rosenborg og har nok vært med å påvirke konkrete saker. Så har jeg nok påvirket noen treneravganger. Det er kanskje ikke noe å skryte av, men av og til er det nødvendig.

En av treneravgangene Kroksæter har påvirket var Nils Arne Eggen. Dagen etter klubben hadde tatt seriegull i 1993 hadde Kroksæter et oppslag om at et stort flertall av spillerne ikke ønsket å ha med seg den frittalende treneren videre. Eggen samlet troppene for å sjekke om det stemte og det gjorde det. Dermed ga han en skriftlig oppsigelse på dagen.

- Jeg tror han avsluttet med å si: «Hvis dokk vil ha mæ, så får dokk kom å hent mæ.» Og det gjorde de også. Han var ikke borte mange dagene før han ble hentet tilbake. Styret så nok at han ikke kunne erstattes. Men han var mer spiselig da han kom tilbake. Han skrev i boka si at det var en nødvendig prosess. Han var nødt til å moderere seg litt. Jeg tror det ble et utgangspunkt for den suksessen klubben fikk videre, tror Kroksæter.

Kroksæter har fortsatt 13 måneder igjen før han går av med pensjon og har foreløpig ingen konkrete planer for hva han skal gjøre når tiden i Adresseavisen er over.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.12.2016 23:23    Post subject: Reply with quote

Dette er nok det beste for alle parter. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.01.2017 23:02    Post subject: Reply with quote

Første gang på mange år at NRK Trøndelag drar på treningsleir? Fint for oss som ikke er til stede.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.12.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Kjetil Kroksæter går av etter 32 år: Slik husker idrettsprofilene Adressa-kommentatoren

– Jeg er en papiravis-tilhenger, og setter pris på at man er grundig, kommenterende og vurderende, sier Nils Arne Eggen – og legger til:

– Dette har jeg også sagt til miljøet i RBK … Når man har en åpenhetsfilosofi, så kan man ikke regne med at journalister alltid er enig. Da kan man heller ikke bli for sur om journalistene er uenig. Kjetil har dessuten vært en positiv retningsveileder når det gjelder viktige prinsipper i idretten.

– Det blir spennende å se hvordan fortsettelsen blir. Vi ønsker ham lykke til videre, og regner med at han ikke slutter å mene noe om Rosenborg selv om han gir seg i Adressa, sier Kåre Ingebrigtsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.12.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 28.12.2017 13:21    Post subject: Reply with quote

Det er ofte godt med en motvekt til potensiell gruppetenkning, å være vaktbikkje og å korrigere dårlige veivalg. Men det fordrer at man faktisk har noe å fare med. Kroksæther, dine bidrag vil ikke bli savnet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.12.2017 13:21    Post subject: Reply with quote

Noen som vet som tar over kommenteringa i Adressa?

Lista ligger ganske lavt etter Ulseth og Kroksæter. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 28.12.2017 19:33    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Det er ofte godt med en motvekt til potensiell gruppetenkning, å være vaktbikkje og å korrigere dårlige veivalg. Men det fordrer at man faktisk har noe å fare med. Kroksæther, dine bidrag vil ikke bli savnet.


Kroksæther har jo vært det motsatte, den fremste og mest høylytte i gruppa. Jeg har ikke vært borti en feigere journalist.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 28.12.2017 20:38    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Noen som vet som tar over kommenteringa i Adressa?


Birger Løfaldli tydeligvis.
https://www.adressa.no/10...7541b.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.12.2017 11:52    Post subject: Reply with quote

Grøss. Mer av det samme, altså.
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 421
Location: oslo

PostPosted: 29.12.2017 13:49    Post subject: Reply with quote

Dæven, som han ligner på Jonas Svensson?

Ellers kan det vel, i disse tider med få trøndere i RBK-stallen, gjøres et ørlite poeng ut av at både Kroken og den trolige arvtakeren har så bygde-midtnorske etternavn at det nesten er Flåklypa verdig.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 29.12.2017 18:07    Post subject: Reply with quote

Som snytt ut av en Falkberget-roman.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 30.12.2017 10:42    Post subject: Reply with quote

‘N Bæ’r Løffli’in og’n Ka’l Kållokokkos’sætri’in. To suspekte kølkjørere på Rørosveien som sprer rykter de har plukket opp i Trondheim, hvor de utflytta brekkbyggene Ol’ Sajløkkjstuggu’n og Pæ’r Raskanelesa snuser opp sladder i bytte mot ei bøtte rakfisk. De to førstnevnte har lært å lese og skrive, og pusher pluss-abonnement på pamflettene sine hos gruvesluskene.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 30.01.2018 20:33    Post subject: Reply with quote

Sagbakken: «Pådd!! Per Verner leverer! Ellers om Søderlund på Værnes, Bendtner-våren og Premier League-Sørloth! Gnu!»

Vet ikke om dette er rett plass å spørre, men har irritert meg over dette en god stund nå, begynner å gå på nattesøvnen løs. Hva faen betyr «gnu»? Ser sagbakken skriver det hele tiden.(seriøst HELE tiden)
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 30.01.2018 21:11    Post subject: Reply with quote

Det er en litt avansert form for elg.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 30.01.2018 22:05    Post subject: Reply with quote

Er han dårlig i magen?
Back to top
View user's profile Send private message
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 134

PostPosted: 30.01.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Han har bare litt oppheng i noen kleine ord og uttrykk. Et annet er at han på død og liv skal si keeper på norsk - "keper".
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2018 22:53    Post subject: Reply with quote

- Den høye nyhetsinteressen blant nordmenn er et fantastisk utgangspunkt for å kunne jobbe mer med å skaffe flere abonnenter. Der det finnes publikum, finnes det penger, sier Ingeborg Volan til Kampanje.

Hun har jobbet mye med brukerbetaling som utviklingsredaktør i Polaris Media-eide Adresseavisen i Trondheim. I går ble det kjent at hun er på vei tilbake til Oslo, og til en nyopprettet stilling som redaktør for leserutvikling i Dagens Næringsliv (DN).

(...)

- Vi har jobbet fryktelig mye med å finne ut av hva slags innhold folk synes det er verdt å betale for. Vi har eksperimentert mye, men noe av det vi har funnet ut er at eksklusivt innhold, altså nyheter, reportasjer og annet man ikke finner andre steder, utløser betalingsvilje. Vi ser at det ikke overraskende er stor betalingsvilje for nyheter om Rosenborg. Det finnes også lesere som overhodet ikke vil betale for saker om Rosenborg, men som synes det er spennende å lese om samferdsel og byutvikling, og som er villig til å betale for slikt innhold, forteller Volan.

Les mer: Ny DN-redaktør: - Der det finnes publikum, finnes det penger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2018 22:23    Post subject: Reply with quote

Rosenborg og NRK Trøndelag har noen felles mål: Samle trønderne og være i verdensklasse.

For Rosenborg betyr det å fylle opp tribunen, og satse på spill i mesterligaen. For NRK Trøndelag betyr det å være best i verden på historier fra trøndersk virkelighet, og samle trønderne rundt nettbrettet, TV-en og DAB-radioen.

Derfor var det helt på sin plass å slå på stortromma da Rosenborg feira 100-års jubileum. Ett av mange høydepunkt i et aktivt år for NRK Trøndelag.

Les mer: NRK Trøndelag i 2017
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.03.2018 20:42    Post subject: Reply with quote

Tidligere har RBK-spillerne vært tilgjengelig for media etter hver trening. Når 2018-sesongen starter, vil spillerne være tilgjengelig etter øktene mandag og fredag, mens de i utgangspunktet er skjermet for oppmøtt presse i etterkant av treninger tirsdag, onsdag, torsdag og lørdag.

Utenom mandag og fredag skal avtaler med spillere koordineres med klubbens organisasjonssjef Alstad.

RBK-trener Kåre Ingebrigtsen vil på sin side være tilgjengelig på samme nivå som tidligere.

– Vi ser ingen grunn til at det er noe dramatisk i dette. Det er et strukturelt tiltak for å få mer oversikt og kontroll, og spillerne ønsker dette selv. Det vil være fullt mulig å møte spillerne også andre dager enn mandag og fredag, men da koordineres dette med klubben. Det handler om belastningen på våre spillere, og de behovene vi har, sier Alstad – og legger til:

– Rosenborg er en åpen og tilgjengelig klubb, som er positive til mediene. Det er så mange henvendelser, at vi har behov for litt mer oversikt, og det er vi glade for. Det ville vært verre om ikke mediene ringte oss, sier Alstad.

Les mer: RBK skjermer spillerne mer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 07.03.2018 20:45    Post subject: Reply with quote

Da vet vi hva Petter Rasmus skal grine om i neste podcast.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.03.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Rosenborg avslo torsdag Adresseavisens intervjuforespørsler til Tore Reginiussen og Jacob Rasmussen om temaet. Kun trener Ingebrigtsen var tilgjengelig for å snakke om midtforsvaret tre dager før seriestarten.

Les mer: RBK jakter Saint-Étiennes midtstopper: Har ikke spurt Selnæs om råd

Ble også en del snakk i radiosendinga, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 09.03.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

Bare 10 minutter da Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 22.07.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er ufattelig mye gnål i media den siste tiden angående Rosenborg. Spesielt dette med ytringsfrihet og åpenhet..

FUCK OFF sier jeg, kan noen fortelle meg hvilken styreleder som hadde tatt i mot spørsmål fra alle som måtte være interesserte dagen etter at styre hadde sparket hovedtreneren?!

Tenk deg Ed Woodward eller andre gjøre det??

Men dette er hva Koteng gjorde LIVE på Lerkendal for adressaavisen, før han senere syklet ut av stadion!


Media er helt bak mål!
Det skal ikke være mulig!
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 38, 39, 40  Next
Page 35 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb