English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 64, 65, 66  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 22.02.2018 00:35    Post subject: Reply with quote

Eneste inntrykket jeg sitter igjen med fra han er at han skulle bli den neste store før 2014-sesongen. Skulle være erstatter for Stefan Johansen og fikk mye spilletid i oppkjøringen. Men når sesongen først starta så var det en annen unggutt med navn Martin som stjal all oppmerksomheta. Klarte vel aldri å bli noe førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 22.02.2018 19:08    Post subject: Reply with quote

Han var vel skadet store deler av 2014-sesongen? Var meget lovende. Jeg tror det kan være et veldig godt kjøp.

Edit: Var visst bare lån fram til sommeren ja.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 23.02.2018 11:34    Post subject: Reply with quote

Yupp,

Det var vel alt vi hadde råd til...

Det gir i det minste Bohinen og Børkeeiet en halv sesong på å ta nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 26.02.2018 15:52    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...r-kina-nei

Den sjarmerende Olsen surver over at Ohi ikke ville gå til Kina. Noe sier meg at Stabæk er i beita for penger igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.02.2018 16:03    Post subject: Reply with quote

Noe spesielt. Vanligvis er det spiller som er forbanna på klubb fordi de ikke vil slippe ham, mens her er det stikk motsatt.

Stabæk og Olsen har ei kontrakt å forholde seg til de også. Om en spiller ønsker å bli ut kontraktstida, så har han alle rettigheter til dette. Om tilbudet fra interessenter ikke er attraktivt nok, være seg økonomisk, sportslig eller sosialt, har han selvfølgelig ingen forpliktelser i forhold til å flytte på seg.

Dobbeltmoral og narsissisme er vi blitt vant til fra den godeste Inge André Olsen, men timinga er litt merkelig når han går ut i media og sverter en spiller som ønsker å bli mot klubbens ønske kun uker etter at han ga Lumanza det glatte lag fordi han (riktignok med drøye virkemidler) ønsket å forlate klubben mot Stabæks vilje. Stabæk og Olsen forventer altså å kunne selge spillere under kontrakt og beholde spillere som vil bort uten gnisninger, og bruker media - som dessverre stiller lydig opp - som talerør for å undergrave spillerne det handler om.

For en fyr. Han gir seg liksom aldri. Håper Ohi svarer med samme mynt her, for han har jo absolutt ikke gjort noe galt - uansett hvor mye Olsen kaster på bålet for å få det til å virke sånn.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.02.2018 16:14    Post subject: Reply with quote

Ohi fikk en høyere stjerne hos meg etter dette ihvertfall, godt å se att noen fortsatt verdsetter annet enn penger.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.02.2018 16:25    Post subject: Reply with quote

Kina har en rimelig annerledes kultur. Det er liksom ikke som å gå til en europeisk klubb. Pengene er garantert gode, og han kunne mest sannsynlig kommet tilbake til Norge (eller andre steder) som 26/27-åring omtrent økonomisk uavhengig resten av livet, men jeg har full respekt for at han ønsker seg andre steder enn Asia. Noen ville synes et slikt tilbud og mulighet er dritkul, andre ønsker noe annet.

Dette er jo også Olsen og Stabæk nødt til å respektere, og jeg synes det er både uprofesjonelt og ufint å legge ut om prosessen og nærmest sverte spilleren - som fortsatt er under kontrakt - i media. Jeg forstår Stabæk har behov for pengene, men de har naturligvis ingen rett på disse om ikke spilleren selv vil gå. Denne saken burde vært tatt internt - om i det hele tatt. Stabæk ville selge, Ohi ville bli - alt annet blir teori og hvis-om-atte. Ferdig snakka. Slik fungerer fotballkontrakter i praksis i alle klubber og land.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.02.2018 17:12    Post subject: Reply with quote

Om man leser kommentaren til Lars Sætra kan man godt forstå at han ikke ville til Kina. Sætra fremstår egentlig mer som en idiot med den uttalelsen. Ja det er MYE penger der, men det er ikke akkurat så kult om du ønsker å være noe annet en trash å sitte på benken i Kina uansett om man tjener millionene sine eller ikke.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 26.02.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

Det er jo veldig kjedelig for Stabæk, som har lagt ned en enorm jobb for å få til denne avtalen at den skal ryke bare fordi de kom på at det denne gang kanskje var lurt å informere spilleren det handlet om om avtalen. Det blir liksom alltid feil uansett hva de gjør. De får iallefall min dypeste sympati.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.02.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

Om Kreativ Bokføring™ trenger penger så kan de jo alltids prøve å låne ham ut. Kanskje de kan slenge inn en opsjon også?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.03.2018 19:56    Post subject: Reply with quote

Hou Sæter med mål og målgivende i kampen mellom Sarpsborg og Stabæk. Virker som det blir fast plass på han denne sesongen, gledelig.

Stillingen er 0-2 til Stabæk.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 06.03.2018 14:15    Post subject: Reply with quote

Zeno fra "hvor er de nå" wrote:
Stabæk interessert i Vadim Demidov

Stabæk undersøker mulighetene for å hente den klubbløse midtstopperen Vadim Demidov.

– Han er frigitt i USA, vi har fått med oss det, sier Inge André Olsen, sportslig leder i Stabæk, til Budstikka og legger til at de kan være interessert i 31-åringens tjenester.


https://www.vg.no/sport/i...os-stabaek

De har mer enn bare hørt at han er frigitt i USA. Han er nå på medisinsk test i Stabæk, skal vi tro VG. Har STB funnet ut at han Strømnes ikke er god nok for dette nivået?
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 06.03.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Mye mulig, men jeg tipper nok at en evt. avtale med Demidov ikke blir lenger enn frem til sommeren, max til sesongslutt.

Vi har kun 3 spillere over 25 i troppen, hvorav 1 er langtidsskaded. Det er klart at Stabæk trenger mer rutine.

Samtidig kan både Strømnes og Demidov begge ta en defensiv rolle på midtbanen, så det kan bli rom til begge i start 11'eren.

En motivert Demidov i form vil være en bra tilvekst for en klubb som Stabæk (og sannsynligvis et flertall av klubbene i ligaen), men så spørs det hvor motivert han er da....
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

Kan jo potensielt være en veldig god signering for dere. Noen som vet hva som egentlig skjedde i Minnesota? Han startet jo som kaptein, men ble frosset fullstendig ut... Skulle jo tro han hadde nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 06.03.2018 15:38    Post subject: Reply with quote

De slapp vel inn tosifret antall mål (tilsammen) i det tre første kampene han spilte, tror jeg. Han spilte lite etter det.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2018 16:04    Post subject: Reply with quote

Av det lille jeg har fått med meg, så hadde Minnesota en ekstremt høy backlinje. Og med et gedigent bakrom så fikk nok Demidov sine problemer med tempo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.03.2018 16:11    Post subject: Reply with quote

Demidov er en svært solid ES-stopper, det er det ingen tvil om. Et lite kupp for Stabæk om de henter ham "gratis".
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 06.03.2018 20:30    Post subject: Reply with quote

Tja,

Tempo er jo en utfordring i forsvaret fra før, samt at vi har en offensivt anlagt trener som gjerne ser at vi forsvarer 40 meter fra mål.

Men kanskje Demidov kan stoppe lekkasjen på dødballer?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

Tja, følte at Stadsgaard og Lago var mer ryddegutter enn Demi. Men tror han kan lykkes i Bærum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 07.03.2018 14:06    Post subject: Reply with quote

Vg melder at Demidov er klar, og "ordet på gata" er at det er en lenger kontrakt enn jeg trodde over her.

Dere som kjenner han litt fra gammelt av, hva kan vi vente oss?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.03.2018 14:12    Post subject: Reply with quote

Vinnerskalle. Bevegelig og brukbar med ball. Trygg i det meste. Ikke en kjapp stopper, men heller ingen saltstøtte. OK pasningsspiller. Solid tilvekst i et ellers ganske ungt forsvar, tror jeg. Trenger sikkert noe tid, men jeg er ganske sikkert på at dette er en god signering for dere.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 07.03.2018 14:14    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli en del år siden han var her, men det var mye attityd og vinnervilje ihvertfall. Ganske god med ballen i beina og.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.03.2018 15:12    Post subject: Reply with quote

Veldig bra med ballen i beina, vil jeg påstå, til norsk stopper å være. God i duellspillet - de gangene han var posisjonert riktig til å gå i duellen. Vinnerskalle og premissleverandør, men også fæl til å kjefte ned alle andre når han selv slurvet i markering og posisjonering.

Jeg syntes Demidov og Lago var ganske jevngode makkere til maestroen Stadsgaard i Rosenborg - da utgjorde de svært solide stopperpar for oss - og tror dette er en veldig riktig signering for Stabæk nå. Bør være hode og skuldre bedre enn Strømnes.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 07.03.2018 16:43    Post subject: Reply with quote

Kommer til å være helt krise første tredel av sesongen, så spiller han seg opp, og blir en bauta siste tredelen.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 07.03.2018 20:52    Post subject: Reply with quote

2 år og en tanke om st han skal inn på trenersiden i akademiet den dagen den aktive karriæren er over.

Jaja, spennende signering synes nå jeg Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 64, 65, 66  Next
Page 61 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb