English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 403, 404, 405 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 04.02.2018 16:18    Post subject: Reply with quote

AZ Alkmaar puster Ajax på andreplass i nakken nå. Trivelig at begge våre lykkes. Regner med det beste laget i nederlandsk eresdivisie er automatisk kvalifisert til CL, og at lag 2 og 3 spiller kvalik til CL?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2018 16:42    Post subject: Reply with quote

Nei.
Nederland er nå helt nede på 13. plass på UEFA-rankingen.

1. plass: 3. kvalikkrunde til CL
2. plass: 2. kvalikkrunde til CL
Cupvinner: 3. kvalikkrunde til EL.
3. plass: 2. kvalikkrunde til EL.
4*. plass: 2. kvalikkrunde til EL.

Sistnevnte avgjøres i en playoff blant 4. til 7. plassen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 04.02.2018 16:47    Post subject: Reply with quote

Ok, takk! Det har tydeligvis gått en del nedover med nederlandsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 04.02.2018 17:05    Post subject: Reply with quote

https://www.dailymotion.c...eo/x6e884x
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2018 17:09    Post subject: Reply with quote

Men etter en super 1. omgang fra begge og laget har alt fungert langt dårligere etter pause. Streamen min røk etter 80 min og da pushet Roda for å ta ledelsen (det er 2-2). Svensson fikk en trøkk og ble byttet ut etter 75, mens Midtsjø har begynt å slå feilpasninger.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2018 00:36    Post subject: Reply with quote

Elyounoussi:

- Jag har hört om derbyna i Stockholm, att det är väldigt stort. Jag ser fram emot det mycket. Det är sådana matcher som betyder mycket för fansen så jag ser verkligen fram emot det.

Hade du andra alternativ?

- Jag kunde gått till andra ställen, jag kunde ha stannat i Qarabag och tagit pengarna. Jag kunde också ha gått tillbaka till Olympiakos där jag hade ett bra kontrakt. Det är mycket som jag kunde ha gjort men valde det sportsliga framför pengar. Så enkelt är det. Det är för att jag har lust att spela och kämpa för ett lag som spelar i toppen av en liga, som har ambitioner och lust att spela i Europa. Sedan har jag lust att spela i ett lag där man känner sig viktig. AIK ville verkligen ha mig och har stora planer. Jag ville verkligen hit och AIK kunde ha varit var som helst i världen, jag hade gått dit ändå. Jag har också landslagsambitioner och det är också viktigt. Vi har ett nytt kval med Lagerbäck i höst.

Läs mera: Därför valde Elyounoussi AIK: "Utmaningen att utmana MFF triggar mig"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2018 00:41    Post subject: Reply with quote

Äldre brodern, Ingolfur Thorarinsson, var mycket lovande fotbollsspelare i början av 2000-talet med ett flertal ungdomslandskamper. Men så fick han chansen att uppträda med sin musik – och plötsligt tog artistkarriären överhanden. Ingolfur Thorarinsson är nu en av Islands populäraste artister med flera listettor bakom sig.

– Jag vill inte att samma sak ska hända med min fotboll, säger Gudi Thorarinsson med ett leende till Sportbladet.

(...)

– Han är en grym sångare och musiker, säger tränaren Jens Gustafsson, som har hört Thorarinsson spela vid flera lagtillfällen. För att Gudi ska kunna lyckas med fotbollen tror jag det är viktigt att han får hålla på med det som han trivs med vid sidan om också.

– Han får ledigt för att delta i isländska melodifestivalen och skulle det gå riktigt bra där så får vi sätta upp en plan för hur vi ska kunna lösa det också, säger Gustafsson till Sportbladet.

Läs mera: Allsvenska stjärnans mål: Melodifestivalen

Det var etter Rosenborg-kampen i november sist år, at 28-åringen fikk beskjed av Odd-trener Dag-Eilev Fagermo om at han kunne finne seg en ny arbeidsgiver.

– Det er over tre måneder siden, så det har tatt litt tid og det hadde jo vært greit om det snart hadde ordnet seg. Det tror jeg nok også Odd synes, sier Riski.

Les mer: Finland eller Sverige neste for Riski
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.02.2018 18:53    Post subject: Reply with quote

Morsomt at Midtsjø topper børsen i den største avisen der nede (Algemeen Dagblad)

https://www.ad.nl/nederla...118292769/
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 06.02.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Ser at gutta drømmer om PL, greit nok det, men da håper jeg de velger bedre enn forgjengern i AZ.

Dog ikke å forrakte at en desperat PL-klubb dukker opp ift videresalgsprosenter Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Saken det vises til:

Midtsjø er rangert som den aller beste spilleren i Eredivisie denne sesongen på spillerbørsen til Algemeen Dagblad. Med et snitt på 6,71 leder han med ganske god margin foran ADO Den Haag-spilleren Tom Beugelsdijk og PSV-duoen Jeroen Zoet og Santiago Arias.

– Oi! Det er overraskende. Det hadde jeg ikke trodd, sier Midtsjø til VG før han ydmykt fortsetter:

– Jeg føler jeg har gjort det ganske bra. Såpass selvtillit må jeg ha. Jeg har gjort det ganske OK.

Les mer: Midtsjø og Svensson hylles i Nederland: Best i hele ligaen

Gøran er rissværing. Alexander er trondhjemmer. Begge har spilt for Norge, Strindheim og Rosenborg. Det er mange likheter mellom far og sønn, men det er også forskjeller.

- Han er bare 22 år, men har allerede tolv landskamper. Jeg var i Strindheim da jeg var 22 år, og spilte i toppdivisjonen med Strindheim. Så gikk jeg til Rosenborg etter at vi rykket ned, og så ble det ni sesonger der. Og det var jo fantastisk artig. Så jeg var 23 år da jeg kom til Rosenborg, og han er 22 år og er i Premier League. Det er jo en helt annen verden. Men jeg tror han har opplevd og erfart mye, og har lært å klare seg selv. Han har mange år igjen med læring og trening, og kommer til å bli enda bedre.

- Det er en del likheter. Likhetene som jeg ser er ærgjerrigheten, det å hate å tape, de fysiske forutsetningene. Jeg var ikke i nærheten av å være like høy som Alexander, men jeg hadde fysikken som mitt våpen. Og så har vi begge et godt fotballhode. Jeg må skryte litt av meg selv også, det er viktig. Jeg kunne fotball rimelig godt, og det er Alexander sin store forse også. Helt siden han var liten har vi diskutert og analysert fotball. Vi har vært uenige så fillene har føket, men vi har jo vært enige om mye også. Så læringa har vært der hele tiden.

- Ulikhetene er også ganske store. Han er jo nesten 195 centimeter høy og har mye større rekkevidde enn meg. Og så er han mye hurtigere over tid. Men ikke på de første meterne, det må du skrive, der er jeg klart raskere. Men over distanse løper han vel dobbelt så fort som meg. Det ser kanskje ikke sånn ut, men jeg ser jo testene, og han er jo mye raskere enn det folk tror.

I sin tid var Gøran kjent som «verdens beste møtende spiss».

- Ja, jeg var kjent som det. Så der er det både likheter og forskjeller. For Alexander er god til å ta imot ballen, og kan være et oppspillspunkt vrangvendt. Men den andre veien - i bakrom - er han en mye bedre spiller enn meg, og det er jo det som gjør han aktuell for en klubb i Premier League også. Hadde jeg hatt det der så hadde jeg selvfølgelig spilt for Barcelona eller Real Madrid (latter).

- Det var jo derfor jeg stort sett bare spilte for Rosenborg, og ære være for det, det ga meg jo mange landskamper, men jeg fikk ingen tilbud fra de store ligaene. Hadde jeg vært like god «den andre veien» i tillegg, så hadde det helt sikkert dukket opp flere muligheter.

Les mer: Gøran Sørloth er faren til Norges nest dyreste fotballspiller

Svendestykket var salget af Alexander Sørloth, hvor klubben fik forhandlet sig fra en udbetaling på 37,5 mio. kr. op til det dobbelte.

Dertil kom de ventende bonusser, der blev firedoblet undervejs - samtidig med at betingelserne blev mere og mere realistiske.

(...)

Crystal Palace er i Premier League 2018/19: 22,5 mio. kr.

Crystal Palace er i Premier League 2019/20: 22,5 mio. kr.

Alexander Sørloth når 25 kampe: 7,5 mio. kr.

Alexander Sørloth når 50 kampe: 7,5 mio. kr.

Samlet: 60 mio. kr.

(...)

Endelig har FC Midtjylland sikret sig en videresalgsklausul på 25 procent, som betales af en salgspris, der overstiger det, som Crystal Palace har betalt.

Læs mere: Her er de hemmelige aftaler i FCMs monstersalg

Kort sagt holder Ekstra Bladet fast ved at salgssummen er 75 + 60 MDKK = 135 DKK, eller 176 MNOK. Det vil si at Sørloth kan slå Flo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2018 19:22    Post subject: Reply with quote

Midtsjø beskriver det første halvåret i den nederlandske toppklubben slik:

- Jeg synes det har vært veldig bra. Jeg trodde kanskje at jeg skulle bruke mer tid på å venne meg til nytt land, ny kultur og fotballen her nede. Men jeg fikk sjansen ganske tidlig, og har tatt vare på den. Etter det har det egentlig bare gått en vei, sier Midtsjø.

(...)

Sist helg scoret han sitt første mål for AZ, da de spilte 2-2 mot bunnlaget Roda. Midtsjø er irritert over poengtapet, men synes det var svært godt å få sitt første mål for klubben.

- Det var veldig befriende å få den første scoringen. Nå slipper jeg å ha det i tankene. Jeg har en litt annen rolle i AZ enn hva jeg hadde i Rosenborg. Jeg er mer defensiv, og da kan man ikke forvente at man skal score i hver runde, sier 24-åringen.

I Rosenborg hadde Midtsjø indreløperrollen. I AZ er han den ene av to dype sentralt.

- Det er en litt uvant rolle, men jeg synes det har gått bra. Jeg liker måten vi spiller på. Jeg får ha mye ball og er med på oppbyggingen av angrepene. Jeg trives i rollen i laget jeg har nå, sier Midtsjø.

Les mer: Midtsjø trives i sin nye rolle

Telemarksavisa:

Riku Riski (28) tok farvel med spillere og trenere i Odd onsdag. Torsdag er han på plass hos HJK Helsinki.

Det bekreftet spilleren selv da TA møtte ham på Skagerak arena onsdag ettermiddag.

- Jeg har vært her for å oppdatere alle om situasjonen. Hvis alt går fint med den medisinske testen torsdag, slutter jeg meg til laget med en gang. Alt bør gå i orden, sa Riski, som ikke ville bekrefte at det er snakk om den finske hovedstadsklubben.

- Men det er vel kanskje ikke noen hemmelighet lenger, gliste 28-åringen, som kom til Odd fra Rosenborg sommeren 2016.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 10.02.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Sørloth fra start mot Everton. Kampen går på tv2 sportskanalen 16.00
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2018 17:33    Post subject: Reply with quote

Spiller ute til venstre i en slags 4-5-1/4-2-3-1. Lite involvert hittil.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 10.02.2018 17:56    Post subject: Reply with quote

Syne han var noe involvert i første, men det var ikke akkurat alle involveringer som var like gode. Mange dårlige touch og pasninger.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 10.02.2018 18:31    Post subject: Reply with quote

Synes han ser bra ut. Godt innlegg som fort kunne blitt mål, og en god avslutning med hodet. Kan fort bli scoring på Sørloth.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 10.02.2018 19:11    Post subject: Reply with quote

Han gjorde seg absolutt ikke bort. Han hadde tydeligvis blitt instruert til å bidra en del bakover også, i en slags vingspissrolle. Ikke de beste forutsetningene for å kunne bidra med debut-mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 13.02.2018 18:46    Post subject: Reply with quote

Andreas Nordvik til dansk 1.divisjon

Edit:
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.


Last edited by Hakkespett on 14.02.2018 10:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 13.02.2018 20:25    Post subject: Reply with quote

Dansk 1. divisjon (nivå to).
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 14.02.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Rart at Adressa ikke velger å bytte ut denne overskriften:

Quote:
Tidligere Viking-spiller vender tilbake til dansk fotball

_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2018 23:51    Post subject: Reply with quote

Det er ulempen med 100 % Sport-samarbeidet; at avisene må "krangle" om vinklinga på slike saker.

Forresten er Jevtovic fortsatt i Antalyaspor, der han spilte 49 minutter mot Gala på mandag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 16.02.2018 19:56    Post subject: Reply with quote

Mix Diskerud lånes ut til IFK Göteborg

IFK Göteborg bekrefter fredag at midtbanespilleren lånes ut til dem, og er spilleklar til sesongstarten i Sverige denne helga.

Denne gangen lånes norskamerikaneren ut fra Manchester City, som ifølge ubekreftede meldinger overtok Diskerud fra søsterklubben i New York tidligere i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 17.02.2018 22:51    Post subject: Reply with quote

Bjørdal med selvmål (i debuten?) for Zulte-Waregem mot Eupen. Zulte vant likevel kampen 3-2.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.02.2018 19:39    Post subject: Reply with quote

I Spania gjennomfører [Gamsten] sin sin 20. oppkjøring som profesjonell spiller.

– Kroppen er sånn den skal være, du skal kjenne at du har trent litt. Dette er den tyngste tiden, men det har fungert bra, egentlig. Jeg bruker tiden godt mellom øktene, og vi har et bra opplegg. Jeg har funnet mine rutiner som fungerer for meg. Det betyr blant annet en liten lur på formiddagen. Det kan bare være et kvarter, jeg er ikke en som sover 2,5 timer på dagen, men du restituerer deg best når du sover, sier 36-åringen.

At han fortsatt holder på er ikke tilfeldig. Han er nøye med alt han gjør og har rutiner på det meste. Slik kom han tilbake fra en alvorlig strekkskade i 2016, der han fortsatt mangler en muskel i den ene lysken sammenliknet med den andre.

– Man må ta vare på kroppen. Det blir som å ta service på bilen, driter du i det, så kommer det feil på den til slutt. Jeg har ikke reist bort i ferien, men trent godt. Jeg trener meg litt ned, og så opp igjen, men holdt meg i gang hele tiden. Jeg hadde ikke klart å vært i ro i to uker, uansett, sier Gamst Pedersen.

– Men jeg tar med fridager, av og til. Men det er planlagte fridager, sier han.

Kostholdet er han også nøye med.

– Det er lov å kose seg, men kostholdet er viktig, og det er viktig å få i deg det du trenger. Jeg er ingen racerbil, men har du en topptrimmet bil, så bruker du ikke den billigste oljen, eller fyller 95 blyfri, hvis den går best på 98. Kostholdet er en viktig faktor, sier vadsømannen, som er en mentor for mange av de unge spillerne.

– Noen må lære den harde veien, noen er flink til å lytte, mens noen er flink fra før av, smiler han.

Les mer: Gamst droppet fristende tilbud for å bli i TIL: – Simo var avgjørende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 20.02.2018 23:32    Post subject: Reply with quote

Øyvind "Leo" Leonhardsen blir Assistenttrener i Mjøndalen.

https://drm24.no/sport/le...en-1821928
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2018 00:45    Post subject: Reply with quote

Bořek Dočkal forhandler med Philadelphia Union

On Tuesday, the agency representing Czech midfielder Bořek Dočkal revealed that the player has flown with his representatives to America to negotiate a possible deal with Philly. Union beat writer Jonathan Tannenwald added that Bořek Dočkal would be the “big playmaker target” that has been on the Union’s wish list since the 2017 season ended.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 403, 404, 405 ... 537, 538, 539  Next
Page 404 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb