| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 16.11.2017 14:53 Post subject: |
|
|
Jeg snakker om konseptet de fremmer i Start som en grunn for meg til å mislike de til det ytterste og det gjelder for meg personlig. Og da blir det en klubb/konsept jeg ønsker nedom og hjem så fort som mulig. Skal ikke påtvinge noen min meninger her. Men for meg er dette så plastikk som det kan bli og hører ikke hjemme noe sted, derfor ordet hat. Ikke på linje med Molde, men mer mot måten de turer frem på og vil drifte. _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 17.11.2017 11:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.11.2017 16:51 Post subject: |
|
|
Dersom jeg jobber litt med meg sjøl, på det "psykologiske" planet, så skal jeg fint greie å opparbeide meg et hat frem til seriestart til våren. Ikke et slikt hat som jeg har til Molde og MFK, men like fullt et hat.
Det syns jeg IK Start og TKK har fortjent  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 30.11.2017 23:08 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/a/9524542/
Da har tv2 også funnet ut av noe som ble nevnt av noen her på forumet litt tilbake.
Dempsey skal visstnok presenteres i morgen |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7407 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.12.2017 14:09 Post subject: |
|
|
| Satser på at det svekker smurfepakket noe. Skurkskjær har jo særdeles begrensa trenerkvaliteter selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.01.2018 17:02 Post subject: |
|
|
Start signerer den svenske spissen Kevin Kabran, meldes det på hjemmesiden deres.
Gjorde sine saker tilsynelatende bra i Brommapojkarna i Superettan i fjor, med 11 mål og tre assist på 28 kamper - altså et målpoeng annenhver kamp.
Start skal visstnok ha konkurrert med blant andre Öresund om signaturen til 24-åringen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 15.01.2018 17:11 Post subject: |
|
|
Kevin Kabran ble presentert som ny Start-spiller i dag. Var sterkt ønsket av ikke helt ukjente Östersund m. fl. Høster mange lovord på andre siden av grensen. Kantspiller med bra fart, gode 1v1-ferdigheter og som scoret godt med målpoeng for Brommapojkarna i fjor.
Finnes fortsatt noen åpenbare hull som må fylles før Start har et fullverdig ES-mannskap, men noen av enkeltspillerne som er hentet virker særdeles spennende! Bjørdal inn som nestemann? Midtforsvaret som mest av alt må forsterkes slik stallen ser ut per i dag.
Edit: Zorac tidlig på ball ser jeg! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.01.2018 20:12 Post subject: |
|
|
Det er som kjent kort fra 20 i stil til mageplask i denne bransjen, men Start skal i det minste ha for at de satser. To (relativt) unge svenske angrepsspillere som har gjort sakene sine bra på nivået under Eliteserien, et ghanesisk spielfuhrer-talent som ble mvp i nasjonscupen med spillere som spiller på eget kontinent, en ung islandsk angrepsspiler med solide gener, og en rutinert svensk back. Ikke minst har de hanket inn det som må sies å være en av de definitivt beste trenerne i landet de siste årene.
Det er om ikke annet spennende. Og med det konstaterer jeg at vi har fått nok et lag i ligaen det blir umulig å plassere på tabell-tippen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.01.2018 22:07 Post subject: |
|
|
Mange utlendinger i Start, men det er intet problem melder Tor Kristian Karlsen - det kan sågar bli flere:
| Quote: | | – Det er mulig vi på et tidspunkt vil ha 16 utlendinger i troppen. Det er ikke noe problem. Sånn er det i Europa, for eksempel i Udinese: Vi sikrer oss rettighetene til mange spillere, men ikke nødvendigvis for å bruke dem umiddelbart, forteller den tidligere Monaco-direktøren, som beskriver situasjonen som «helt uproblematisk». |
Grensa er altså ni.
Det skulle altså ikke mer til enn noen rundhåndede investorer til for å tuppe igang galskapen i Kristiansand igjen. Nyopprykkede Start skal altså kopiere Udinese, kanskje den klubben i Europa som er mest loko på overgangsmarkedet målt i kvantitet. Rimelig spesielt for en liten klubb i lille Norge å langt på vei planlegge å sitte med opptil syv spillere i bruttotroppen de ikke har lov til å bruke med det første.
Kanskje det var greit vi ikke ansatte TKK allikevel (selv om det den gang var forlokkende)? _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.01.2018 23:11 Post subject: |
|
|
| Ja takk Gud. Håper det går skikkelig til helvete med hele Start-"prosjektet". |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 19.01.2018 23:27 Post subject: |
|
|
Hahah det der er jo bare galskap. Koselig at de tapte mot Fløy i dag da. Han Kabran på topp var helt horribel har jeg fått rapport om fra noen som var der! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.01.2018 00:46 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Ja takk Gud. Håper det går skikkelig til helvete med hele Start-"prosjektet". |
Start begynner å bli en klubb jeg virkelig kan få i halsen. De kjører et prosjekt som inneholder det meste jeg misliker med moderne internasjonal fotball. Om de skulle lykkes med prosjektet og bli en toppklubb grunnet denne dritten, kan de fort seile tett oppunder Molde på "hat"-lista for min del. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 20.01.2018 02:30 Post subject: |
|
|
Noen andre som kjenner til Tobias Christensen? DET er en 17-åring vi kommer til å se mye av i år.. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 20.01.2018 03:45 Post subject: |
|
|
Fint at Start satser. Blir dumt å klage på nivået i Norge og samtidig håpe at Start-prosjektet skal mislykkes.
Men at de skal opptre som Udinese i første sesong etter opprykket er jo litt tåpelig. Bør kanskje prøve å stabilisere seg i ES først. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.01.2018 07:32 Post subject: |
|
|
"Norsk fotball er altfor dårlig! Vi trenger flere lag som kan hevde seg i Europa! Vi trenger bedre matching i hjemlig serie!"
...Men klarer de ikke å bygge seg opp gjennom jevnlig deltakelse i CL med lokale spillere og nordmenn så kan de bare gi faen, right?
Nå spiller jeg djevelens advokat igjen, jeg har lite til overs for den moderne fotballen. Men jeg tror kanskje noen må åpne opp øynene og innse virkeligheten her. Håper Start lykkes. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 20.01.2018 08:59 Post subject: |
|
|
Sånn er jo fotballen blitt....det er jo bare morsomt at det er Start som satser...håper de klarer sølv....men de må nok bruke vårsesongen på å tilpasse seg nivået,kan se ut som om halve A-stallen må pælmes...
.. det ser ut til at de trenger minst en klasse stopper.... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.01.2018 12:51 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Fint at Start satser. Blir dumt å klage på nivået i Norge og samtidig håpe at Start-prosjektet skal mislykkes. |
Hvorfor det? Hvis man ønsker bedre nivå i Norge så må man støtte alle slags investeringer? Rar måte å tenke på. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.01.2018 13:16 Post subject: |
|
|
Ja, det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Det går an å satse og bygge lag uten å "selge" klubbemblemet og hente 20 afrikanere med lånte penger for å se om noen blir noe. Jeg er ikke overbevist om at det er bra for norsk fotball at toppklubber nærmest driver med akademier for utlendinger ved siden A-laget, heller.
Det finnes noen nivåer av satsing mellom Ranheim og Manchester City, for å sette det på spissen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 20.01.2018 13:19 Post subject: |
|
|
Hvordan er det en rar måte tenke på?
Start satser for å komme opp og utfordre toppen av ligaen. Mange i RBK-miljøet, og ikke minst RBK selv, etterlyser konkurranse i hjemlig liga. Hvorfor skal man da skyte ned de som prøver å nærme seg?
Penger er nesten alt i dagens fotball. Klubber som Sarpsborg og Strømsgodset kan utfordre oss èn gang i tiåret med god spillerlogistikk og en langsiktig profil, men kun resurssterke klubber som Molde kan utfordre oss over flere år. Om Start kan bli enda en slik klubb så sier i hvert fall jeg ja takk. Det er grenser for hvor moro det er å vinne ligaen med 20p hver sesong.
edit: utfordre ikke utvikle
Last edited by Harceïde on 20.01.2018 21:35; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.01.2018 13:36 Post subject: |
|
|
| Det er rart å mene at dersom man ønsker at norsk fotball skal bli bedre så man ønske at alle slags "prosjekter" skal lykkes. Jeg ønsker at vi skal bli bedre også, men ikke for enhver pris. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.01.2018 13:38 Post subject: |
|
|
For all del, fint at det satses, men så har man to ting som jeg i hvert fall ikke er fan av. Den ene er at de snakker om å stappe troppen full av utlendinger, langt over makskvoten. Om du har 16 utlendinger i troppen og alt du kan ha er 9 så sitter du med 7 som bare sitter på 2. laget og fiser. Kan se poenget i teorien om de man henter et kjempetalenter som man skal foredle, men enn så lenge trur jeg ikke det er det Start tenker på.
Den andre tingen jeg ikke er fan av er at vi har sett det samme opp til flere ganger som de gjør i Start. De kaster store penger på midlertidig suksess. Det som historisk skjer er at den suksessen som klubben håper på å bygge uteblir, pengebrønnen går tom og de spillerne som ikke fucker over klubben med å signere store kontrakter verdt alt for mye penger forsvinner uten avkastning (aka. gratis). Med andre ord, klubben skal ødelegges i håp om at man på ett år skal klare det man heller burde bruke tid å bygge opp. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.01.2018 16:42 Post subject: |
|
|
| Ifølge Transfermarkt har Start gjort 6 kjøp dette vinduet, med en gjennomsnittsalder på 20,7 år. Synes det er forskjell på den kortsiktige satsingen vi har sett tidligere av Brann, VIF osv når en haug av gamlinger hentes inn på altfor dyre kontrakter og det Start driver med nå. Ifølge samme kilde har Start 10 utlendinger, hvorav 5 er fra nordiske land. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 20.01.2018 17:08 Post subject: |
|
|
Stiller meg bak Dew og Andrezinho. Overkill uttalelse de Udinese-greiene, men at en norsk klubb henter inn folk med internasjonal erfaring og høy kompetanse til å utvikle klubb... Er det også feil?
Eierne har vel også uttalt at det er en målsetning å få på plass en bærekraftig drift ila. 4 år, hvor det kommersielle samt spillersalg skal være inntektsgrunnlaget. Bra om noen klubber kan hoppe over det første skrittet i en slik langvarig prosess som f. eks Sarpsborg er inne i. Skal vi ha en sterkere liga allerede i 2018 og 2019 må det gjøres slik det gjøres i Start.
I tillegg, det "afrikanske akademiet" (foreløpig to innhentede afrikanere slik jeg kan se) man driver med skyldes vel en eneste årsak, nemlig at man har innsett at sine egne lokale gutter enten ikke er klare for toppseriefotball ennå eller evt. ikke er gode nok. Utbedring av spillerutviklingen er allerede i gang der nede. Derav afrikanerne. De fleste som vanker på RBKweb er vel alle inneforstått med at spillerne som spiller på RBK først og fremst må være gode nok, ikke lokale nok om ambisjonsnivået skal opprettholdes. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 20.01.2018 17:14 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Den andre tingen jeg ikke er fan av er at vi har sett det samme opp til flere ganger som de gjør i Start. De kaster store penger på midlertidig suksess. Det som historisk skjer er at den suksessen som klubben håper på å bygge uteblir, pengebrønnen går tom og de spillerne som ikke fucker over klubben med å signere store kontrakter verdt alt for mye penger forsvinner uten avkastning (aka. gratis). Med andre ord, klubben skal ødelegges i håp om at man på ett år skal klare det man heller burde bruke tid å bygge opp. |
Er dette en naturlov? Man har ingen garantier, men man kan ikke skjære alle over samme kam. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.01.2018 17:15 Post subject: |
|
|
| Nordlys wrote: | | men at en norsk klubb henter inn folk med internasjonal erfaring og høy kompetanse til å utvikle klubb... Er det også feil? |
Nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 20.01.2018 21:42 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Det er rart å mene at dersom man ønsker at norsk fotball skal bli bedre så man ønske at alle slags "prosjekter" skal lykkes. Jeg ønsker at vi skal bli bedre også, men ikke for enhver pris. |
De "prosjektene" som Viking m/fler kjører fungerer jo åpenbart ikke, så om Start har tilgang på penger og handler innenfor sine rammer ser ikke jeg helt problemet.
Kjenner disse cringy Udinese-uttalelsene ikke plager meg så alt for mye. Om prosjektet går i dass så møtes det kun med et skuldertrekk herfra i hvert fall. Om de lykkes - bra. Vi skal være gode nok til å holde de bak oss uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
|