English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 10.01.2018 23:33    Post subject: Reply with quote

Tarik jevngod med Samuel!?
Dessverre, Samuel mange hakk høyere. Samme nivå som Delanley vil jeg heller tro. Ser ingen klassespiller i Tarik, for mye kick and run.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.01.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

Ja.

Samuel har sine svakheter han også. Tarik har prestert på et mye høyere nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 11.01.2018 09:14    Post subject: Reply with quote

Troppen 2018, slik man tolker KÃ¥re:

Keep:
Hansen
Østbø

HB:
Hedenstad
Reitan

MS:
Reginiussen
Rasmussen
Oguh
Lundemo


VB
Gersh
Meling


MIDT:
Jensen
Konradsen
Konradsen
Trondsen
Stamnestrø
Skarsem

VING:
de Lanlay
Levi
Helland
Adegbenro

SPISS:
Helmersen
Botheim
Bendtner
Viljamsson


På backene og keeperplass er vi i utgangspunktet gode nok for den sesongen som ligger foran oss. På midtstopperplass så vil vi ha 4 stk dersom Lundemo faktisk blir omskolert og Oguh faktisk signerer. Sistnevnte kan spille på midten også, men tviler sterkt på at de vil ha inn enda en unggutt der til å konkurrere med Skarsem og Konradsen. Lundemo har forutsetninger til å bli en god stopper, selv om han har litt dårligere fart en amerikaproffen. Selv om det på papiret kan virke som et steg ned, framfor opp så synes jeg vi har 4 mer spennende stoppere for 2018 en vi hadde i 2017.

Dersom Lundemo blir omskolert så tenker jeg vi må handle på midtbanen. Vi sitter igjen med Trondsen, Jensen og Konradsen som soleklare førstevalg. Så har vi Skarsem, Stamnestrø og Konradsen som backup. Er ikke usansynlig at Stamnestrø forsvinner i vinduet heller. Han har vært lenge ute og må spille mye fotball for å komme tilbake i OK slag, det får han ikke i RBK...Har i i bakhodet at Jensen kanskje skal av gårde til et mesterskap og vi er uten han i 5-6 kamper så blir det veldig tynt på midten i sommer. Det er muligheter å kjøre Rasmussen eller Lundemo inn sentralt selvfølgelig, men vi vil være ekstremt utsatt om det kommer noen skader i den perioden.

På vingplassene ser det i utgangspunktet meget bra ut. Vi har en som er et klart valg på vestresiden, og tre andre som alle har et høyt toppnivå på den andre siden. Helland har vært mye småskadet og de Lanlay har vært ute et år. Det kan være godt for begge med en god treningsperiode før kampene kjører igang. Levi virker til å ha et enormt potensiale, men må lære seg hvordan vi spiller fotball i Rosenborg, samt bli bedre kjent med lagkamerater. Alt i alt virker vi meget godt forspent på vingplassen. En kan alltid drømme om en ny stjerneving, men det er ikke der en burde fokusere tenker jeg.

Spissplassen er sammen med midtstopperplassen den mest usikre mener jeg. Bendtner er jo bankers, men skal til VM. Om han er hos oss etter sommeren vet vi heller ikke. Da sitter vi igjen med en Villmann som har en uavklart skadesituasjon, samt to unggutter som har potensiale, men et stykke igjen til å kunne bære laget offensivt når Bendtner er borte.

Jeg tenker vi må ha inn en meget solid midtstopper eller tilsvarende midtbanespiller, alt etter hva de gjør med Lundemo. Førstevalgene på de plassene er for min del Alexander Milosevic, eventuelt Tettey. Så er det ikke unaturlig om Vilhjalmsson forsvinner. Å hente inn en ekstra spiss burde være aktuelt. Helmersen har også spilt på vingen, så kan han være den 5. mannen på vingen, samt at vi har Botheim, Bendtner og ny spiss på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 11.01.2018 11:11    Post subject: Reply with quote

God vurdering Lord Oakley. Om vi henter Ogbu håper jeg vi heller omskolerer Lundemo enn å hente en ny etablert stopper, rett og slett fordi Rasmussen og Ogbus talent er vesentlig høyere enn Konradsen jr. og Stamnestrø potensiale, slik at veien til mer spilletid bør være kortere for de to førstnevnte. Mens det ikke er særlig problematisk om vi får inn en ny forsterkning på midten. Tettey bør være førstevalget, men Fossum eller Haugen kunne vært spennende også.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 11.01.2018 13:42    Post subject: Reply with quote

Hvis Tettey kommer håper jeg det er ham vi omskolerer til midtstopper, han har så lite kreativitet at vi ellers bare vil ønske oss tilbake til Selnæs-tida.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2018 13:53    Post subject: Reply with quote

All denne omskoleringen. uff

Får se da, når vi stiller med Gersback - Lundemo - Tettey - Konradsen bak, hvor mye sirkus det blir Razz
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 11.01.2018 13:57    Post subject: Reply with quote

Ligger ute en instastory med igoh ogbu der han sitter i fly med snø utenfor. nå..... og 5 grader.... takker som vanlig gud,, neppe for været...
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 11.01.2018 14:07    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:


Adegbenro er i min bok jevngod. Yanni også når han er på sitt beste, noe skadene dessverre forhindrer. Helland er for mye skadet til å være tiltenkt førstevalg på høyrekant..


Helland er vår klart beste offensive spiller, når han faktisk spiller. Å putte ham på benken til fordel for Tarik ville vært som å bytte en Ferrari mot en Lada. Ladaen vil holde hele sesongen, null problem - ikke mye blest rundt bilen..Mye innsats. Ferrarien vil være inne til oljeskift 30% av sesongen, men han vil gi deg resultater Ladaen ikke er i nærheten av.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 11.01.2018 14:29    Post subject: Reply with quote

Nei takk til Tarik. God spiller, men som ving er han på Riskinivå når det gjelder å passere folk 1 mot 1. Da vil jeg heller ha Gjertsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 11.01.2018 17:23    Post subject: Reply with quote

Riskinivå når det gjelder å passere folk 1 mot 1? Tarik hadde de to beste raidene gjort av en RBK-spiller siden Daniel Braaten i løpet av en vårsesong her. Han kan å passere spillere.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 11.01.2018 18:03    Post subject: Reply with quote

døllan-le nivå... Hvor mange imponerende prestasjoner har Ydl? Kommer ikke på noen!
"Han er så flink til å passere 1 vs 1!". Det er bare så latterlig utsagn, ydl blir tatt fra ball av motspiller i slike situasjoner 7/10 ganger.

Men, han får ros for assisten som Adeg headet inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 11.01.2018 19:46    Post subject: Reply with quote

Fotball er tydeligvis ferskvare. De Lanlay herjet i noen kamper i fjor, deriblant herjet han med Norrkøpings Linus Wahlquist, som mange kanskje tenkte seg som Svensson-erstatter.

Han er kanskje ikke den vingen som drar seg forbi flest spillere, men i form kan han være ganske så bra (dog kanskje ikke i Europa).
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2018 20:57    Post subject: Reply with quote

Overfor Fredriksstad Blad røper Tarik Elyounoussi at det kan skje noe i dette overgangsvinduet.

- Det er flere klubber som er interesserte, men jeg trives godt med spillergruppa i Qarabag. Minuset er at vi er ute av Champions League og den hjemlige cupen. Serien som avsluttes denne våren leder vi med seks poeng, men nivået er ikke høyt. Vi får se hva det blir til, sier han.

- Hvordan kommenterer du en eventuell overgang til AIK i Sverige?

- AIK er en storklubb som også er kjent for å ha en av de største supporterklubbene (Gnaget). Stockholm er kjent for å være den flotteste hovedstaden, så helt feil er det nok ikke, sier 29-åringen.

Hans tidligere lagkamerat fra FFK-tiden, Celso Borges spilte for AIK fra 2012 til 2015.

Tirsdag ankom Tarik Antalya i Tyrkia. Her skal Qarabag være på treningsleir i tre uker. Først i neste måned begynner serien.

- SÃ¥ du utelukker ikke en overgang?

- Nei!

- Hva tror du det blir til?

- Det kan bli alt fra klubber i øst til vest, men foreløpig forholder jeg meg til utlånsavtalen jeg har med Qarabag. Dessverre har jeg fått ødelagt to måneder av tiden i klubben på grunn av skader, så jeg har nok ikke vært en god investering for dem, konstaterer Tarik.

En retur til Olympiakos frister derimot lite. Klubben har fått en spansk trener (Óscar Garcia Junyent), samt hentet tilbake Kevin Mirallas fra Everton som har heltestatus i klubben, sier Tarik.

Les mer: Tarik om mulig overgang: – AIK er en storklubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.01.2018 22:35    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
All denne omskoleringen. uff

Får se da, når vi stiller med Gersback - Lundemo - Tettey - Konradsen bak, hvor mye sirkus det blir Razz


Det er da bedre å omskolere midtbanespillere enn å skulle kjøpe duellsterke norske neandertalerstoppere som bare kommer til å slå ballen til innkast.

I et såpass offensivt fotballag som RBK har stopperne ballen like mye - eller mere - enn midtbanespillerne. Det er veldig viktig med både ballferdigheter og kreativitet på stopperplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Boozeman
Junior


Joined: 08 Jul 2009
Posts: 24

PostPosted: 11.01.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

Har hørt et rykte om at det jobbes med en spiller inn i «Bendtnerklasse», noen som kan bekrefte??
_________________
"Asså du kan jo dætt, men du kan itj dætt der da!"
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 11.01.2018 23:27    Post subject: Reply with quote

Det har vært flere artikler på Fotbollskanalen i det siste om å få hjem landslagskaptein og gullball-vinner Andreas Granqvist fra Krasnodar til Helsingborg Det er vel i en posisjon vi ser etter forsterkninger. https://www.fotbollskanal...t-blir-sa/
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2018 08:42    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

Det er da bedre å omskolere midtbanespillere enn å skulle kjøpe duellsterke norske neandertalerstoppere som bare kommer til å slå ballen til innkast.

I et såpass offensivt fotballag som RBK har stopperne ballen like mye - eller mere - enn midtbanespillerne. Det er veldig viktig med både ballferdigheter og kreativitet på stopperplass.


Men hvorfor skulle det være alternativet robbie? Enten må vi kjøpe en rævva norsk stopper, eller omskolere alle spillerne i troppen som ikke er gode nok i primærposisjonen sin til forsvarspillere?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.01.2018 11:30    Post subject: Reply with quote

Det var en spissformulering. Poenget er at stillingsbeskrivelsen til en stopper hos Rosenborg og Lillestrøm er annerledes, på samme måte som den er annerledes for Man City og West Ham eller Ajax og Gronigen.

I et lag som forsvarer seg mye må stopperne være høye, sterke og flinke til å pælme vekk ballen. Derfor får ofte spillere som er høye, sterke og flinke til å pælme vekk ballen stopperplass som sin «primærposisjon» i ung alder.

Midtstoppere på høyt internasjonalt nivå starter ofte i den andre enden. De har bedre ferdigheter med ball fordi de startet som mere offensive spillere. Nevn ti av verdens beste stoppere, og jeg tviler på at mange av dem hadde stopper som «primærposisjon» da de startet seniorkarrieren.

Rosenborg tilbringer mesteparten av tiden på motsatt banehalvdel. Stopperne befinner seg halve kampen rundt midtstreken. De tilbringer mere tid som semiplaymakere som flytter ballen rundt i laget, enn som duellspillere med ryggen rett foran keeper.

Til og med i Europa - mot på papiret bedre lag - prøver vi å stå høyt. En midtbanespiller som Konradsen eller Lundemo har bedre forutsetninger for å bli gode RBK-stoppere enn mesteparten av stopperalternativene som blir slengt ut i denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 12.01.2018 11:47    Post subject: Reply with quote

Høres ut som denne Rasmussen hadde vært en perfekt stopper for oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

For meg blir denne kontinuerlige masingen om omskolering veldig slitsomt. Sett at Tettey signerer, hvorfor skal vi da omskolere rasmussen til DM og 30 år gamle Tettey som stopper? Tettey herjer på midten og Rasmussen bærer preg av å kunne bli en koloss i midtforsvaret.

Man blir så opptatt av å se utenfor boksen hele tiden, at man glemmer å først se litt innenfor boksen.

Vi har ny CL-kvalikk som starter om under 7mnd, med god økonomi og godt renomè, la oss sjekke markedet om det vi ønsker er der. Istedenfor å skulle omskolere 30% av stallen i et håp om at det kommer til å skape et CL-lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 12.01.2018 12:40    Post subject: Reply with quote

Boozeman wrote:
Har hørt et rykte om at det jobbes med en spiller inn i «Bendtnerklasse», noen som kan bekrefte??


Ah, endelig, enda det bare er et løst rykte. Pulsøkning.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.01.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:
Dew wrote:


Adegbenro er i min bok jevngod. Yanni også når han er på sitt beste, noe skadene dessverre forhindrer. Helland er for mye skadet til å være tiltenkt førstevalg på høyrekant..


Helland er vår klart beste offensive spiller, når han faktisk spiller. Å putte ham på benken til fordel for Tarik ville vært som å bytte en Ferrari mot en Lada. Ladaen vil holde hele sesongen, null problem - ikke mye blest rundt bilen..Mye innsats. Ferrarien vil være inne til oljeskift 30% av sesongen, men han vil gi deg resultater Ladaen ikke er i nærheten av.


Helland har ikke vært vår beste offensivspiller siden våren 2015. Tarik holder beviselig høyere klasse, noe både hans klubb-CV og track record på landslaget tydelig viser.

Pluss og minus, Tarik istedenfor Helland:

- En fot med mindre X-faktor
- Ikke "lokal" slik som Helland.
+ Tarik kan utnytte bakrom. Med Helland på banen er ethvert rom på kanten ubrukelig, ene og alene fordi han blir tatt igjen av enhver back i ligaen.
+ Vi får en spiller som ikke er konstant ute med skade
+ Tarik er langt bedre defensivt. Tipper antall frispark i mot vil gå betraktelig ned om vi slipper Helland sine returløp.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.01.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Høres ut som denne Rasmussen hadde vært en perfekt stopper for oss.


Ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 12.01.2018 14:13    Post subject: Reply with quote

Boozeman wrote:
Har hørt et rykte om at det jobbes med en spiller inn i «Bendtnerklasse», noen som kan bekrefte??


Ikke hørt noe om det, men det jeg har hørt er at RBK føler seg i en gunstig posisjon da vårt vintervindu er lengre og at det er en del spillere som sliter med spilletid i utlandet, som ønsker å være med i sine respektive landslag til VM.

De håper nok på at de spillerne de har på sitt "skyggelag" ikke blir plukket opp i det internationale viduet. Slik at de kan hente potensielle landslagsspillere med lite spilletid som er villige til å fire på krava for å spille seg inn i VM-lagene. Ganske fornuftig strategi spørr du meg.

Ganske mange snadderspillere, men om de er Bendtnerklasse vet jeg ikke Smile
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 12.01.2018 14:31    Post subject: Reply with quote

Ogbu er på plass og allerede på trening ser jeg, så da er den dealen klar
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 133, 134, 135  Next
Page 38 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb