English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Johan Lædre Bjørdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.12.2017 16:23    Post subject: Reply with quote

Blir vel Brann, da. Eller kanskje VIF?

Det blir litt av en jobb for Bjørnebye fremover, i hvert fall. Ett førstevalg og ett andre-/tredjevalg som skal erstattes. Jeg antar at det for kan bli "opprykk" på Rasmussen, men vi bør uansett ha inn to til.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 19.12.2017 16:26    Post subject: Reply with quote

Klarte seg stort sett bedre enn forventet, spesielt i noen viktige europakamper.

Men totalt sett altfor høyt lønnet til å være et 4. valg.

Takk for alt og lykke til videre! Brann eller Viking neste, VÃ¥lerenga som dark-horse, de signerte vel en annen midtstopper her om dagen.

Grei helgardering Smile Oddsen måtte være 1.01.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 19.12.2017 16:29    Post subject: Reply with quote

Synes han har fremstått som en lagspiller med god moral den tiden han har vært i RBK, ønsker ham lykke til videre.
Back to top
View user's profile Send private message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 19.12.2017 16:43    Post subject: Reply with quote

Synd å miste Bjørdal. Vært en viktig spiller for oss som alltid har gitt alt når han har fått spille. Litt ujevn i prestasjonene, men det har i hvert fall aldri handlet om dårlig innstilling. Levert solid i flere kamper mot god motstand, blant annet Ajax. Lykke til videre.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 19.12.2017 17:24    Post subject: Reply with quote

Dette lå vel litt i kortene - han har vel uttalt at han ønsker å være førstevalg. Han har jobbet hardt for å bli det, men har vel ikke nådd helt opp. Har hatt noen gode kamper og noen middelmådige. Kommer til å gjøre en god figur i neste klubb - det er jeg rimelig sikker på - han har så mye erfaring.

Har alltid likt når Bjørdal trøkker til mot motstanderens spillere så de kjenner det litt i ribbeina. Tåler en trøkk og er også flink til å kjefte opp motstanderne slik at de blir litt smånervøse i neste duell.

1000 takk for innsatsen - og lykke til videre !!

Men nå begynner det å bli tynt med stoppere i troppen...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.12.2017 19:34    Post subject: Reply with quote

Bjørdal gjorde sitt beste og en ærlig jobb, men er på en litt for lav hylle kvalitetsmessig.

Ønsker han lykke til videre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.12.2017 20:28    Post subject: Reply with quote

En treffende beskrivelse. Kommer til å huske ham best for gaulinga når han kom inn i garderoben etter bortekampen mot Steua.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 19.12.2017 21:45    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 19.12.2017 22:09    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre Johan og takk for tiden i RBK. Har vært en nyttig rotasjonsspiller men som nevnt greit å gå videre siden han ønsker å spille mer og nivået er ikke høyt nok for fast plass dersom vi ønsker å komme oss inn i C.L. /EL.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.12.2017 22:33    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke å sjekke statistikken, men Bjørdal må vel være blant dem som har startet flest kamper i e-cup i forhold til i serien? Han var jo fast høsten 2015 og igjen viktig i sommer, da vi kvalifiserte oss trass i skadefraværet til Reginiussen.

Takk for innsatsen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.12.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

– Johan er en gammel Viking-spiller, og vi ønsker å undersøke om det er aktuelt for han å komme tilbake til Viking, sier Eirik Henningsen.

(...)

Onsdag morgen får NRK opplyst at Lædre Bjørdal sitter i møte med sin agent, Tore Pedersen, om fremtiden.

Les mer: Viking ønsker Lædre Bjørdal-retur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 21.12.2017 02:24    Post subject: Reply with quote

Spilte 180 min x 2 mot Steaua og Ajax i play-offen. Sjekk hvor mange flere som gjorde det. En meget god tredjestopper som holder topp TL-nivå og vil bli savnet. I tillegg en som stiller enorme krav på trening og kamp og ikke aksepterer at intensiteten dropper hos lagkamerater.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 22.12.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Nyttig å notere seg at Lædre Bjørdal for et par år siden nevnte at han kom til å ende opp i Bodø til slutt pga. kjæresten. Glimt har de siste årene vært svært forsiktig med å komme ut med konkret interesse før en avtale er i det hele tatt er i boks.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.12.2017 10:32    Post subject: Reply with quote

SunsetSalami wrote:
Spilte 180 min x 2 mot Steaua og Ajax i play-offen. Sjekk hvor mange flere som gjorde det. En meget god tredjestopper som holder topp TL-nivå og vil bli savnet. I tillegg en som stiller enorme krav på trening og kamp og ikke aksepterer at intensiteten dropper hos lagkamerater.


Han har vært god for oss i år. Men skal RBK utvikle seg kan vi ikke ha slike 30åringer i laget. Null videresalgspitensiale, ingen pasningsfot som utvikler spillestilen, og er ikke bedre enn de andre stopperne. Da er det bedre å spare lønn og hente en talentfull 17-åring fra Afrika.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 22.12.2017 13:01    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Da er det bedre å spare lønn og hente en talentfull 17-åring fra Afrika.


Det er jo langt ifra en magisk fiks.
Du må skjønne at Afrikanere blir voksen i tidligere alder, så det blir litt feil å sammenligne en 17 åring ifra Afrika i forhold til en 17 åring ifra Norge ettersom at de blir fysisk utviklet tidligere.

Det blir litt som å kaste ut barnet med vannet når du gir faen i å utvikle Norske talenter istede på grunn av at du kun ser på alderen og tror det er akkurat det samme.

Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 22.12.2017 21:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
SunsetSalami wrote:
Spilte 180 min x 2 mot Steaua og Ajax i play-offen. Sjekk hvor mange flere som gjorde det. En meget god tredjestopper som holder topp TL-nivå og vil bli savnet. I tillegg en som stiller enorme krav på trening og kamp og ikke aksepterer at intensiteten dropper hos lagkamerater.


Han har vært god for oss i år. Men skal RBK utvikle seg kan vi ikke ha slike 30åringer i laget. Null videresalgspitensiale, ingen pasningsfot som utvikler spillestilen, og er ikke bedre enn de andre stopperne. Da er det bedre å spare lønn og hente en talentfull 17-åring fra Afrika.


Tillater meg å være helt uenig når det gjelder pasningsfoten. Jeg har vært imponert over hvordan Bjørdal ofte har søkt kreative framspill framfor ørkesløse og hensiktsløse pasninger til midtstopperkollega slik Reg stort sett driver med. Dette har gitt ham dårlig kred her inne da noen dristige pasninger har mislyktes og ført til motangrep. Vi mister rett og slett kreativitet med tapet av Bjørdal. Det som kan berge situasjonen er at Rasmussen er enda mer kreativ og spillende enn Bjørdal.

Håper likevel vi finner en ny kreativ midtstopper som evner å finne trygge løsninger under press og samtidig leter etter offensive mottrekk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.12.2017 14:02    Post subject: Reply with quote

- Det var riktig med et klubbskifte nå. Jeg ønsker å spille for en klubb hvor jeg får en mer sentral rolle enn jeg hadde i Rosenborg, sier Johan Lædre Bjørdal.

Lædre Bjørdal har feiret jul hos familien i Lædre. 2. juledag satte han kursen for Thailand. Før han ankom Okka by, hadde han vært i New York med kamerater.

- Det har vært greit med ferie etter en lang og hektisk sesong. Selv om jeg ikke har spilt så mye som jeg ønsket for Rosenborg, så fikk jeg likevel med meg mange kamper også i 2017-sesongen, sier Johan Lædre Bjørdal.

(...)

- Nå var det fornuftig å takke av i Rosenborg. Selv om jeg fikk spille mye, så vil jeg gjerne til en klubb hvor jeg har en mer sentral rolle. Målet er å få spille fast på et lag slik at jeg kan få ut potensialet mitt. Det er det vanskelig å få til når det blir så mye ut og inn som det blir i en toppklubb som Rosenborg, sier Lædre Bjørdal.

Hvilken ny klubb han skal spille for, er ikke avklart. Den saken arbeider fotballagent Tore Pedersen nå med.

- Jeg mener jeg har tre-fire gode år igjen som fotballspiller. De vil jeg gjerne bruke i en klubb på høyt nivå i Norge eller utlandet. Når det blir en avklaring, vet jeg ikke. I denne bransjen kan ting skje fort, eller det kan dra ut. I løpet av januar håper jeg på en avklaring, sier Johan Lædre Bjørdal.

Les mer: Tror på tre-fire nye, gode fotballår

Viking i utgangspunktet lite aktuell etter nedrykket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.12.2017 14:31    Post subject: Reply with quote

Wormgoor og Acosta er vel enn så lenge dønn bankers i Bergen, så om spilletid og tillit er målet, bør han nok ikke reise dit.

VIF er derimot noe mindre sementert i midtforsvaret, og jeg vil tro Lædre Bjørdal har en større sjanse til å utkonkurrere Tollås Nation, Näsberg og Jääger, for å si det slik.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.12.2017 12:25    Post subject: Reply with quote

DonQuiote wrote:
Tillater meg å være helt uenig når det gjelder pasningsfoten. Jeg har vært imponert over hvordan Bjørdal ofte har søkt kreative framspill framfor ørkesløse og hensiktsløse pasninger til midtstopperkollega slik Reg stort sett driver med. Dette har gitt ham dårlig kred her inne da noen dristige pasninger har mislyktes og ført til motangrep. Vi mister rett og slett kreativitet med tapet av Bjørdal. Det som kan berge situasjonen er at Rasmussen er enda mer kreativ og spillende enn Bjørdal.


Tillater meg å være helt uenig med deg igjen. Det hjelper ikke så mye at midtstopperen er flink til å se etter mer kreative og risikable pasninger (noe jeg for så vidt er enig i), så lenge han er utstyrt med både trefot, manglende risikoforståelse og en tydelig trang til å imponere framfor å spille fornuftig i hver eneste ballbesittelse (se også wikipedia: Bedriftsfotballspiller), noe som gjør at han forsinker de enkle ballforflytningene med å speide i tre sekunder før han nedverdiger seg til å trille ballen ut til backen.

Rasmussen er, som du sier, mer kreativ enn Bjørdal, men han er også langt mer presis, langt mer orientert på forhånd, og langt tryggere på seg selv og sin rolle. Han gjør feil han også, ung som han er, men payoffen er mye større.

Men Bjørdal er en duellsterk stopper uten veldig store svakheter på vanlig Tippeliganivå, og bør kunne spille seg inn som nøkkelspiller på de fleste andre lag. Kommer sikkert til å spille årets beste kamp mot oss i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2018 21:07    Post subject: Reply with quote

Fævennen i går:



Etter det Fædrelandsvennen vet er også tidligere Rosenborg-spiller Johan Lædre Bjørdal, Steffen Lie Skålevik, og hans lagkamerat i Brann, Kasper Skaanes, spillere som har vært - eller er - på blokka til Start.

- På generelt grunnlag kan jeg si at jeg er imponert over de ressursene vi har fått tilmålt av dem over oss (eierne). Samtidig skal vi kun betale realistiske summer for dem vi henter, sier Karlsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 04.01.2018 21:59    Post subject: Reply with quote

Lædre Bjørdal er en av få spillere (på free transfer i Norge) som kan holde start unna nedrykk. Ser ikke hvorfor han skulle valgt dem dog, med mindre de har ekstreme lønninger å tilby eller han har familie på Sørlandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 04.01.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

Er det ikke andre interessenter så har han ikke mye valg. Trur det er bedre å gå til start om de er de eneste som er interessert så burde han heller takke ja nå enn å vente til Mars i tilfelle noen andre er interessert da. Da risikerer han å ikke ha en dritt å gjøre når sesongen starter.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2018 22:32    Post subject: Reply with quote

At det er forholdsvis kort vei hjem til Egersund kan også være en faktor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 05.01.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Ingenting er sÃ¥ norsk som Ã¥ omtale en kjøretur pÃ¥ to timer og førtiett minutt som en kort tur! Cool 🇳🇴
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2018 20:06    Post subject: Reply with quote

Vil tro det fins bilister også i Texas og Australia som syns 2,5 time er overkommelig. Wink

Men jeg tror nok Bjørdal helst vil til en klubb som kan kjempe om medalje - enten i Norge eller Sverige. Døra er nok mer lukket i Danmark etter lite spille i Aarhus.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Next
Page 32 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb