English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2017 14:31    Post subject: Reply with quote

Fredrik Haugens kvaliteter passer perfekt som indreløper. Ingen sentral midtbanespiller. På mange måter en Midtsjø, bare med en enorm pasning- og skuddfot.

Forøvrig så har det vært en del kontakt mellom RBK, Brann og Aneke, men har ikke ført til noe formell bud. Kommer mest sannsynlig til å forbli sånn før jul også.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rånny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
trolle
Proff


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 339

PostPosted: 15.12.2017 15:25    Post subject: Reply with quote

Igjen, siden jeg ikke har sett mye til han, er han god nok for oss? Jeg sliter med å finne plass til han hvis vi har en midtbane med Mike-Jacob-Trondsen

Hvem her er det han skulle ha danket ut?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 15.12.2017 16:20    Post subject: Reply with quote

Haugen er mest lik Jensen av de tre som ramses opp her. Rasmussen kan jo spille stopper. Jensen og Trondsen kan spille sentralt viss Haugen kommer og MÅ spille indreløper, viss han er god nok. Tøff i spillestilen, og han har mange fine tattiser Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 15.12.2017 16:38    Post subject: Reply with quote

Pdd har vi to stoppere i a-stallen. Tore og Rasmussen, 3 hvis du tar med Lundemo. Glemmer jeg noen? Lite sannsynlig Rasmussen får spilletid på midtbanen med mindre det først hentes en eller to stoppere. Han blir rett og slett for viktig i de bakre rekker.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

Vil egentlig heller si at Haugen minner mest om Trondsen. De har begge meget gode skuddføtter og tar både frispark og cornere. Synes hverken Midtsjø eller Jensen har gode nok skudd i tillegg til at jeg føler de er litt mer fotrappe enn Trondsen og Haugen.

De er alle uansett relativt like og passer godt som offensive indreløpere i Rosenborg. Haugen har jo også trent under LAN som priser et godt og etablert forvar over angrepet, så Haugen burde ikke være helt håpløs defensivt (selv om jeg husker han som dårligere enn både Trondsen og Jensen på det området).

Brann må selge i vinduet her (for å få penger for han), så han vil nok ikke være veldig dyr. Han har Atta Aneke som agent. En som ikke har noe imot at spillerne han er agent for går til Rosenborg. Ettersom Brann ikke har spilt mye i Europa i det siste, tror jeg heller ikke mange store klubber (i relativt forstand) legger seg flate etter han.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2017 16:52    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Pdd har vi to stoppere i a-stallen. Tore og Rasmussen, 3 hvis du tar med Lundemo. Glemmer jeg noen?


Lædre Bjørdal er riktignok på utgående kontrakt, men han er vel vår eiendom ut året, og det er vel ikke definitivt sagt at ikke avtalen forlenges?

Jeg tror vi leter på en bedre hylle, men de sparker ham kanskje ikke ut før de føler seg sikre på at de får noe bedre.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 15.12.2017 16:53    Post subject: Reply with quote

Sammenlignigner av Haugen med Jensen og Midtsjø kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt. Han har jo ikke ballvinneregenskaper til å være noen indreløper eller midtbanespiller i det hele tatt, i Rosenborg. Han er god med ballen i beina, men jukser voldsomt i det defensive arbeidet. Noen terriertype a la Jensen er han iallefall milevis unna å være.

Hadde vi spilt med 10'er kunne han kanskje være aktuell, men nå ser jeg ingen grunn i verden til å hente han. Da er Åsen, med sin arbeidskapasitet og like stor produktivitet fremover, et mye bedre valg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 15.12.2017 18:32    Post subject: Reply with quote

Ikke ballvinneregenskaper? Tja, ikke helt enig i det da, men...

Highlightsvideo (for det det er verdt - Youtubevideoer viser gjerne ikke hele bildet):
https://www.youtube.com/w..._0YkURprIY
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 15.12.2017 18:41    Post subject: Reply with quote

Når jeg sier at han er litt lik Jensen så innebærer det ballvinneregenskaper og tøff i dueller...... Har fulgt Haugen litt ekstra i flere sesonger da han har imponert meg, og provosert meg..... Greit å få ham på lag Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2017 00:52    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke fatte at noen kan ha sett Fredrik Haugen spille og påstå at han er en 10-er som sluntrer unna defensivt. En defensiv trener som LAN har til tider brukt Fredrik Haugen som den mest defensive på midten. Det forteller alt om hans kapasiteter defensivt. Fredrik Haugen har flere gjenvinninger per kamp enn noen Rosenborgs midtbanespillere. Han har også flere interceptions. At han ikke skal passe enn som indreløper for et i utgangspunktet mer offensivt lag som Rosenborg har jeg ingen tro på.

Fredrik Haugen har tatt vanvittige steg som fotballspiller de siste to sesongene, og har i utgangspunktet alltid hatt et stort råtalent. Det han har utviklet seg mest på er nettopp det defensive, og han har i år vært meget lik i stilen som Mike Jensen. Ankepunktet mot Haugen er at han helst skal spille i samme rolle som Jensen. Da er én av dem nødt til å tilpasse seg.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 16.12.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Fredrik Haugen har flere gjenvinninger per kamp enn noen Rosenborgs midtbanespillere. Han har også flere interceptions. At han ikke skal passe enn som indreløper for et i utgangspunktet mer offensivt lag som Rosenborg har jeg ingen tro på.


I utgangspunktet kjenner jeg lite til denne spilleren, så jeg skal ikke han spesielt ytterligere. Men det bør nevnes at det er lettere å få til mange gjenvinninger og «interceptions» på et lag som ligger dypere. Da har motstanderne mindre rom, og det er lettere for det forsvarende lag å vinne ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2017 12:29    Post subject: Reply with quote

Merker at jeg ønsker meg noen saftige rykter nå. Det lukter ikke svidd av Haugen i min nese.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 16.12.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Fredrik Haugen? Nei takk. Ikke god nok. Vi har nok av midtbanespillere som er kun benkeslitere i Morten Konradsen og Stamnestrø. Fredrik Haugen vil gå inn i samme kategori som de to.

Mike Jensen sa i podcasten Rasmus & Saga at han ikke kunne se noen som spiller i Eliteserien som er gode nok for Rosenborg. Det har han helt rett i!! De spillerne Rosenborg skal hente til 2018 sesongen må være spillere som ikke spiller i Norge.

Rosenborg har nå kommet til et punkt der de er såpass gode og skal bli såpass mye bedre fremover der det blir håpløst å hente spillere som er innenfor nasjonens grenser når det gjelder seniorspillere (talenter er i en annen kategori).

Såfremt det ikke går utover kvoten så må det bli utenlandske spillere som må hentes til neste sesong eller norske spillere som allerede har tatt steget ut til spill utenfor norges grenser som er gode nok for klubben og vil spille for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 16.12.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

Enig Stano. Fredrik Haugen er for nærme sin peak nå til at det er noe særlig poeng i å hente ham. Hadde han holdt nivået han innehar nå som 20-åring kunne saken vært en annen, men 25 år gamle midtbanespillere i ES... Foreslo Iver Fossum på forrige side. Der man bør legge lista spør du meg. Og med topp scouting trenger ikke slike spillere bli steindyre heller Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 16.12.2017 17:07    Post subject: Reply with quote

Fossum er for nære første 11'er til Hannover, til at han vil komme hjem til eliteserien. Han er heller ingen forsterkning for RBK, kun en roteringsspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 16.12.2017 18:00    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Enig Stano. Fredrik Haugen er for nærme sin peak nå til at det er noe særlig poeng i å hente ham. Hadde han holdt nivået han innehar nå som 20-åring kunne saken vært en annen, men 25 år gamle midtbanespillere i ES... Foreslo Iver Fossum på forrige side. Der man bør legge lista spør du meg. Og med topp scouting trenger ikke slike spillere bli steindyre heller Tommel'n opp!


Hvor gammel var Mike Jensen da vi hentet han fra Brøndby?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.12.2017 19:14    Post subject: Reply with quote

Nå så jo stortsett alle bortsett fra Brøndby hvilken resurs Mike var på det tidspunktet, selv ikke Perry kan nekte for det. Nå har ikke jeg sett mye til Fredrik Haugen, men det jeg husker av han er ikke akkurat kvalitet. Nå har jeg lest en del av kommentarene her om han, men er ikke videre overbevist da jeg desverre har sett alt for mange spillere som kommer bli hylla som den nye Messias og ender opp som en Zahora istedet. Håper for all del vi prioriterer forsvaret før vi henter enda en spiller vi ikke har plass til på midtbanen. Reg, Rasmus og Rundingsbøya er ikke nok. Helst ser jeg sistemann ute av diskusjonen så kan vi heller hente ei ung rundingsbøye
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 16.12.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Hvor gammel var Mike Jensen da vi hentet han fra Brøndby?

Mike Jensen spilte vel ikke akkurat i ES før han kom til Rosenborg, men selvfølgelig, det vil alltids være noen unntak. RBK er på en ganske så annen planet enn resten av divisjonen for øyeblikket, både sportslig og økonomisk, og jeg har vansker for å se at gode nok middelaldrende fotballspillere (sett i et fotballperspektiv) skal være å finne i andre ES-klubber i en slik alder. De som evt. er gode nok spiller i Eresdivisie/Superliga/Jupiler Pro/etc i den alderen. Europeisk kvalitet (les konkurransedyktig internasjonalt) reiser i ekspressfart gjennom ES og forsvinner etter få sesonger, med mindre spillerne spiller i RBK (vanskelig nok å holde på disse her også).

Fredrik Haugen hadde garantert ikke gjort seg bort i RBK, men jeg klarer ikke å se at han vil bidra til noe særlig mer heller. Da bør han heller ikke være aktuell.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 261

PostPosted: 17.12.2017 01:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Rasmussen har vist stor stigning i prestasjonene som stopper, og er allerede nå et fullt ut troverdig alternativ for oss, men jeg er litt skeptisk til å ha ham sammen med Tore - jeg er redd det blir for lite fart. Dermed ønsker jeg egentlig å hente en stopper med stor fart, og da må superlovende Rasmussen egentlig danke ut årets (ute)spiller 2017 for å få spille fast.

Kinkig.


Det er alltid fint med fart, men det er ikke sånn at Tore-Rasmus er en treg Stopperduo. Man må huske på at jørgen skjelvik muligens er den raskeste stoppern i proffesjonell fotball. Ville vært mer bekymret for at Rasmussen Kanskje har et par år med valpefeil igjen, Som kan koste dyrt om han ska spille fast en hel sesong.

MEN blir tore ute en lengere periode, så har man plutselig 2x bård borgersen fartsmessig. Ikke ideelt, men tror nok ikke farten er den største bekymringsfaktoren da heller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.12.2017 11:33    Post subject: Reply with quote

Nå sa jo ikke jeg at vi skulle hente en like rask stopper som Skjelvik (det er bortimot umulig), men vi høster såpass store fordeler i kollektivet av å ha en stopper som er vesentlig raskere enn Tore og Jacob (og jo, i europeisk målestokk er det en treg stopperduo) at det fort oppveier fordelen med at de to er ganske gode individuelt.

Vi kan ikke la være å se på farta i bakerste ledd bare fordi Skjelvik var veldig rask. Det er en veldig merkelig form for logikk.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 261

PostPosted: 18.12.2017 17:57    Post subject: Reply with quote

Det vesentlige poenget er at Fart ikke er den viktigste egenskapen til en midstopper. Derfor har Stoppere en adskillig lavere snittfart en feks kant og back. Dette gjenspeiles i alle ligaer. Tore har bra fart som stopper, i yngre dager var han en veldig rask stopper, men han er definitiv fortsatt noe over snittet i den posisjonen. Vist du må ha en vesentlig raskere stopper en Tore vedsiden av rasmus, så er Rasmus fort et onde i en del staller, fordi Tore ofte vil være blandt de to raskeste stopperne i en stall per nu.

Se på Wes morgan og Robert huth. Det er selvsagt ikke optimalt å ha en så treg stopperduo, men vi er heldigvis heller ikke der uansett hvem i stallen vi starter med. Leicecster Vant likevel premier league komfortabelt med de som fast duo.

Fart er bra, men selv en veldig langsom stopperduo utelukker ikke suksess mot adskillig sterkere mostand.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.12.2017 22:18    Post subject: Reply with quote

Nå har han allerede signert for ny klubb, men burde vi vurdert Vajeba Sakor?
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 18.12.2017 22:28    Post subject: Reply with quote

Etter min mening nei. Jeg har sett han et par ganger og det var ikke godt nok. Gjemmer seg for ofte, har tekniske og mest av alt taktiske mangler. Han virket litt lat i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 18.12.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Nå bør det handle om stopper. En kreativ sentral midt hadde også vært fint. Håper man holder et godt øye med Ole S. Skal man tro VG er han ikke helt i vinden i Frankrike, og Trondheim er stedet å revitalisere karieren - bare spør Lord.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.12.2017 11:41    Post subject: Reply with quote

Hvor skriver VG det? Finner ikke noe om det på nettsidene deres.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 133, 134, 135  Next
Page 30 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb