English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 64, 65, 66  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 10.12.2017 22:31    Post subject: Reply with quote

Finnes vel løsninger i den byen også, som gjør at 15 millioner er villige til å bo der. Tjener man for eksempel en million dollar i året og er tilknyttet et av byens mest prestisjetunge idrettslag, finnes det nok løsninger om ikke nødvendigvis er like lett å se for en nordmann som stikker innom på sommerferie i en uke. Tipper LA Galaxy stiller med bolig i et strøk som gjør det mulig å komme til og fra trening ganske enkelt, for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 10.12.2017 23:20    Post subject: Reply with quote

De største byene i USA brukes jo gjerne som eksempel på teorien rundt indusert trafikk. Det er rimelig vanskelig å bygge seg vekk fra bilkø, hvis x antall kjørefelt er løsningen. Såfremt du ikke heter Nord-Korea.

Det er vel en av vestkystbyene(San Francisco?) som hadde rimelig greit kollektivtilbud for ca. hundre år siden, men så kom bilindustrien og kjøpte opp trikkevognene, og dumpet de i elva...
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2017 23:46    Post subject: Reply with quote

toki wrote:

Det er vel en av vestkystbyene(San Francisco?) som hadde rimelig greit kollektivtilbud for ca. hundre år siden, men så kom bilindustrien og kjøpte opp trikkevognene, og dumpet de i elva...


General Motors kjøpte opp trikken i LA og la den ned, har jeg hørt. Eller såkalte Street Cars da.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 11.12.2017 01:08    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg ganske sikker på at Skjelvik har sjekket ut argumentene for og i mot før han bestemte seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.12.2017 10:00    Post subject: Reply with quote

Det vil jeg anta. Tror kanskje også at dama hans studerer/jobber der?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 11.12.2017 12:49    Post subject: Reply with quote

1. Skrive kontrakt med en klubb i kalde Trondheim og ha muligheten til å kanskje spille EL-gruppespill hvis du har litt flaks ned trekninga. Klubben avviser alle bud på deg fra utenlandske klubber og du betaler nesten 50% av en helt ok lønn i skatt.

2.Gå opp i lønn, flytte til sol og varme, spille på omtrent samme nivå rent sportslig. Og i tillegg ha rolllen som stjernespiller som er så å si sikret spilletid. Og skulle du mislykkes så får du alltids en grei deal i 2.Bundesliga .


Det er ikke så veldig vanskelig å forstå valget her.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.12.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Det er jeg helt enig i. Om han velger å bo i LA og motta bedre lønn enn det han får her er det helt greit. Samtidig velger han aktivt bort potensiell deltakelse i CL om vi kommer oss dit. Han er så klart i sin fulle rett til å velge USA selv om folk her inne ikke forstår det.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 11.12.2017 17:29    Post subject: Reply with quote

Han tredobler lønna og får oppleve et USA eventyr som bonus.

At folk ikke forstår fornuften i dette er veldig merkelig.

Et meget klokt valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 11.12.2017 20:07    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det er jeg helt enig i. Om han velger å bo i LA og motta bedre lønn enn det han får her er det helt greit. Samtidig velger han aktivt bort potensiell deltakelse i CL om vi kommer oss dit. Han er så klart i sin fulle rett til å velge USA selv om folk her inne ikke forstår det.


Rosenborg kommer aldri mer i Champions Leauge, det blir større avstand år for år. Dessuten kommer det til å bli enda vanskeligere å kvalifisere seg. Tror vi skal være fornøyd med Europa Leauge, når RBK har en god årgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.12.2017 20:12    Post subject: Reply with quote

Bu-hu, pess å lort å hossolæst. Verden er urettferdig og alt var mye bedre før.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 13.12.2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Noen som kan ta en kjapp oppsummering av den siste saken i adressa, der "Skjelvik slår tilbake mot RBK-ledelsen"?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 13.12.2017 15:15    Post subject: Reply with quote

"Slår tilbake" var ganske så tabloid. Han er relativt avmålt i omtalen sin av RBK.

Snip:
Skjelvik wrote:

- Etter at det ikke ble noe med APOEL, sa jeg til Kåre (Ingebrigtsen) om at jeg ønsket å se an mulighetene mine. Om det dukket opp noe «som var for godt til å si nei til», åpnet jeg for det. Samtidig var jeg også åpen for å forlenge for RBK, sier Skjelvik – og utdyper:

- Etter dette synes jeg mye kunne ha vært gjort annerledes fra RBKs side i mediene. Rosenborg føler helt sikkert at mine agenter kunne ha gjort ting på en annen måte, også. Men i mitt hode synes jeg RBK kunne sagt ting annerledes. Ikke sverte oss så mye, sier han – som selv bevisst ikke kommenterte ting underveis.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.12.2017 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er til dels enig. Skjelviks agenter har meget mulig vært rimelig vanskelige å ha med å gjøre i denne prosessen, men jeg synes ikke all verden om skittentøyvask i media. Det er i hvert fall ingen vits i å legge ut så mye om prosessen mens den fortsatt er under behandling.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.12.2017 16:25    Post subject: Reply with quote

Enig i det, for så vidt, men samtidig så er det jo agentenes (og indirekte Skjelviks) unnfallenhet over flere måneder som kritiseres av Rosenborg på et tidspunkt der avgjørelsen allerede er tatt.

Argumentet til Skjelvik om at kritikken er feil 'fordi de kunne spart seg å være slemme' er dermed ganske tåpelig, synes jeg. Han gjør jo egentlig ikke noe forsøk på å imøtegå påstanden som kommer, nemlig det at spilleren og hans agenter har vært bevisst unnvikende og vanskelige å få i tale. Det er mulig det er forståelig, situasjonen tatt i betraktning, men det er likefullt lett uprofesjonelt og veldig lite ryddig av Jørgen og agentene.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 13.12.2017 16:52    Post subject: Reply with quote

Agentene representerer spilleren, ikke sant? Så hvis agentene har vært vanskelige, så er det Skjelvik som per def har vært vanskelig.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 13.12.2017 18:16    Post subject: Reply with quote

Det er jo litt hyklersk å kritisere agenter for å gjøre jobben sin når Bjørnebye har etablert sin beundring for noen av de verste aktørene bransjen noengang har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2017 18:47    Post subject: Reply with quote

Sjekk ut denne reportasjen fra Sheffield Uniteds deadline day-aktivitet, så skjønner du at agentene ikke alltid taler spillernes sak.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 13.12.2017 19:00    Post subject: Reply with quote

Til syvende og sist er det spilleren som er arbeidsgiver her, da får man også ta sitt ansvar. Men det er klart det er ikke lett å være bortskjemt fotballmillionær.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 14.12.2017 09:29    Post subject: Reply with quote

For en unødvendig måte å forlate klubben på tenker jeg. Først drar han uten at vi får en krone igjen mens han håver inn, dette er like mye RBK sin feil, men så skal du jammen ut i media og rakke ned på klubben i tillegg. Skjelvik kunne dratt som helt som har hatt en voldsom framgang, drar nå som en bortskjemt, sutrete og grisk fotballmillionær.
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 14.12.2017 09:45    Post subject: Reply with quote

Han rakker ikke ned på noen, han kommer med legitim kritikk. Særdeles dårlig av klubben å uttale seg om pågående forhandlinger og om forholdet mellom klubben og en spiller og hans agenter.

Og selvfølgelig drar han gratis. RBK hadde nok av muligheter til å få penger for ham.
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 14.12.2017 10:51    Post subject: Reply with quote

Takk Eru. Ante meg at det var en ganske tabloid vinkling ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 14.12.2017 14:07    Post subject: Reply with quote

Her er tidslinja for Skjelvik under Ingebrigtsen slik jeg husker det. Korriger gjerne om det er noen feil.

* Da Kåre tok over laget i 2014 var Skjelvik fast venstreback og nære landslaget. Kåre valgte Dorsin som assistent og nytt førstevalg.

* Kåre fortalte Skjelvik at han ikke måtte stresse, for han skulle bli førstevalg på venstreback i framtida.

* I 2015 var Dorsin foretrukket. Skjelvik var blant våre beste i EL-kampene.

* Foran bortekampen mot Stabæk (der Selnæs var ute og Strandberg ble flyttet opp) sier Kåre at Skjelvik skal få sjansen til å vise seg fram som midtstopper - en plass han knapt (om noe) hadde spilletid i tidligere, eller fått trent nok - om noe - på. Ikke veldig gode omstendigheter for å vise seg fram.

* En russisk klubb skal ha bydd 9 mill sommeren 2015, men vi ville ikke slippe ham.

* Januar 2016 henter vi Gersbach og har plutselig trippel dekning på Skjelviks plass. Dorsin er førstevalg, men blir skadet og legger opp. De to andre deler på spilletiden, men Skjelvik vinner til slutt duellen og starter de viktigste kampene.

* Mens kontraktsforhandlingene pågår sier Skjelvik at han veldig gjerne blir i RBK ut karrieren - han trenger bare å føle at han blir satset på.

* 6. januar henter vi Rasmussen som stopper.

* Gjennom hele vinteren forsøker vi å hente Forren.

* 8. februar henter vi Meling. Kåre omtaler det som en CL-nivå-signering. Nødvendigvis i kontrast til daværende førstevalg, Skjelvik. Med en gang Skjelvik var førstevalg skaffer vi oss på nytt trippel dekning i hans posisjon.

* Skjelvik skal nå omskoleres til midtstopper permanent.

* Duellen mot Rasmussen virker jevn, men Skjelvik vinner.

* I begynnelsen av mars annonserer Kåre at Forren endelig er erstatteren til Selnæs og en CL-nivå-signering. Igjen nødvendigvis i kontrast til Skjelvik.

* Forren stikker til Brighton.

* Skjelvik blir tatt ut på landslaget igjen som venstreback.

Jeg skjønner godt om Skjelvik opplever seg litt ført bak lyset av klubben også. Rasmussen er et kjempetalent, så Skjelvik føler seg kanskje ikke 100% trygg de neste sesongene heller - spesielt om vi ser på tidligere historikk for når han har kjempet seg inn i elleveren. Faktisk tror jeg Skjelviks posisjoner er de eneste vi har hatt en reell konkurransesituasjon i under Kåre - utenom Riski/Mikkelsen i 2015. Alle andre førstevalg har sluppet jevne utfordrere.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 14.12.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

Synes Jørgen har gjort en bedre jobb som midtstopper enn som back, utelukkende fordi han ikke kan slå en pasning inn i feltet... Med farten sin og rykket var han suveren til å komme fremover, doble på kant, også forsvant ballen som regel til alle andre plasser enn der vi trengte ballen. Hadde de pasningene vært gode hadde han vært i Europatoppen som venstreback.

Men som midtstopper har han gjort en svært god jobb. Hurtigheten har "reddet" han en del sies det, men den egenskapen er det som gjør han god og noe som må dyrkes som en del av å være god fremfor en unskyldning for hvorfor han gjorde det godt. Jørgen har også fått en god ro over seg, viser at han som regel er fotballklok, men når han blingser så tar han det igjen på farten som regel.

Jeg skulle gjerne beholdt Jørgen, men skjønner det godt at han drar. Han fortjener muligheten selv om jeg er usikker på om han vil bli en enorm suksess. USA er en merkelig plass sportslig og veien er kort fra himmel til helvete (og da er det nesten umulig å komme tilbake), men han får seg et eventyr, får tjent litt penger og han skylder oss absolutt ingen ting så Jørgen:

LYKKE TIL! TAKK FOR INNSATSEN!
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.12.2017 23:47    Post subject: Reply with quote

Interessant opplysning i Adressa-saken om belgisk interesse i fjor:

– Det kan godt hende Jørgen opplever det sånn, men samtalene rundt Jørgen har vart i et og et halvt år. Vi var tydelige på at vi ønsket å forlenge med ham før overgangsvinduet i fjor sommer, da han var aktuell for Anderlecht. Da var han jo veldig het i markedet. Men de konkrete samtalene om ny konktrakt ble aldri startet. Vi fikk aldri svar på det første konktrakstilbudet vi sendte, mener Bjørnebye.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.12.2017 22:38    Post subject: Reply with quote

Vel seint, men glemte å nevne det i forrige uke: Overgangen ble bekreftet også av hans nye arbeidsgiver torsdag kveld:

He will officially join the Galaxy’s roster pending receipt of his P-1 Visa and ITC and will occupy an International roster spot.

“Jorgen has been a key player on multiple title-winning teams and has his best years of soccer in front of him,” said LA Galaxy Head Coach Sigi Schmid.

“He has experience playing at a very high level for club and country and he can immediately strengthen our backline. We are excited to welcome him to Los Angeles and look forward to Jorgen representing the LA Galaxy.”

Read more: LA Galaxy acquire defender Jorgen Skjelvik
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 64, 65, 66  Next
Page 65 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb