English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.12.2017 21:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Åsen ville bare vært en ny Stamnestrø - god nok til å bekle en indreløperposisjon mot grei norsk motstand uten å svekke oss veldig mye, men også helt uten fremtid som førstevalg. Jeg beholder mye heller en spiller som Morten Konradsen, eller et talent som Skarsem, og gir de unge talentene sjansene som oppstår dersom flere av Jensen, Konradsen, Trondsen, Vilhjalmsson og Lundemo (eller Rasmussen?) er utilgjengelige samtidig.

En ny Stamnestrø...

Jeg vet ikke hvor mye Tromsø-kamper du har sett jeg, og jeg har full forståelse om det er få, men Åsen i høst har vært en av ligaens beste spillere. Vesentlig bedre enn Konradsen og Lundemo, for eksempel.

Tipper at Åsen, om han kommer hit, vil få rundt 25-30 kamper neste sesong - og være høyaktuell for landslaget. Eneste grunnen til at han ikke er tatt ut allerede, er fordi han har spilt på begredelige Tromsø IL. Forskjellen å han og Stamnestrø er svær i Åsens favør.

M. Konradsen? Jeg vet ikke helt, jeg. HÃ¥per han er god, men langt i fra overbevist.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 05.12.2017 22:56    Post subject: Reply with quote

Enig. Det er maks 14 spillere på banen hver kamp, og resten får ikke spilletid. Troppen må være en del større en det. Om Åsen er god nok til å presse de sentrale vi har, er det bare sunt. Siste dagers medienotiser signaliserer også betydelig bakkekontakt, og et sterkt ønske om å komme seg til Tr. heim.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 05.12.2017 23:57    Post subject: Reply with quote

Åsen kan brukes på venstrekant også, trur han kan passe godt inn der.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2017 00:21    Post subject: Reply with quote

Åsen hadde tilbud fra Rosenborg sommeren 2014, men valgte i stedet å fullføre sesongen i Ranheim før han gikk til Tromsø foran sesongen 2015. Nå har det vært stille fra Brakka.

– Jeg har ikke hørt noen ting fra Rosenborg det siste halve året. Det har ikke agenten min heller. Jeg pratet med Kevin (agenten Kevin Ingebrigtsen, journ.amn.) i landslagspausen, og da ble ikke RBK nevnt, sier han.

Åsen sier de konkrete tilbudene som nå foreligger er gode nok til at han er fornøyd. «Privilegert», er ordet han bruker. Nå ønsker han en kjapp avklaring på fotballfremtiden.

– Jeg har lyst til å ha det klart før vi går inn i den verste julestria. Så raskt som mulig, men det bør være klart innen en ukes tid, sier han.

Les mer: Åsen flørter med retur til kompisene i Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 06.12.2017 00:33    Post subject: Reply with quote

Å sammenligne Åsen med M. Konradsen, Stamnestrø osv. blir for dumt.


For meg er han fullt på høyde med resten av de vi har på midten. I tippeligaen ville han vært genial å ha. Jeg har sett en god del Tromsø og det er ingen tvil om at han har vært deres beste spiller.

Med 12 målpoeng (3 + 9) og utallige sjanser skapt for Tromsø (uten å ta dødballer), sier det seg selv at han kan bli farlig for oss. Hvilket han også vil bli dersom han havner i et annet godt lag (gud forby om han skulle havnet i f. eks Brann, Sarpsborg eller Molde).

Havner han i Rosenborg eller Ranheim er jeg fornøyd.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.12.2017 01:36    Post subject: Reply with quote

Dessuten får vi kanskje inn noen som kan drille ballen på skikkelig vis inn i boksen både i åpent spill og på dødball. Det har jeg savnet veldig i år.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.12.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Eneste grunnen til at han ikke er tatt ut allerede, er fordi han har spilt på begredelige Tromsø IL.


Jeg ser det litt annerledes: jeg tror grunnen til at han fremstår som såpass god i vår liga er fordi han spiller på begredelige Tromsø, der feil og svake kamper iblant ikke legges så mye merke til.

Nå er jeg jo enig i at han er bedre enn Stamnestrø (jeg skal ikke gjøre meg vanskeligere enn det), og nok også hakket mer praktisk med tanke på andre posisjoner, men jeg tror faktisk ikke han holder et nivå som tilsier at han klarer å skinne når rommene blir mindre og markeringene tettere. Hvor god var Thomas Kind Bendiksen da han gikk fra begredelige Tromsø til litt mindre (sportslig) begredelige Molde? Som det desiderte topplaget i ligaen blir jobben til alle spillerne såpass mye vanskeligere at de må holde høyt nivå for ikke å falle gjennom - hvem regnet Konradsen i trefot-kategorien allerede som Godset-spiller, for eksempel?

Hadde han kommet hit, danket ut konkurrentene og strålt som indreløper, så hadde jo det vært supert - topp med en supporter på banen - men jeg tror han hadde falt mellom stolene. For langsom til å erstatte pinnedyret på høyre kant, for lite orientert til å spille indreløper. Da er det Stamnestrøs rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 06.12.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Men kan ikke Åsen også spille på kanten, like gjerne som på midtbanen? Ihvertfall som vikar, og det vet vi at vi trenger på kantene.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 06.12.2017 11:11    Post subject: Reply with quote

I Nordlys har han blitt hyllet som TIL viktigste spiller i høst. Mener vi bør hente ham, vil få mange kamper neste sesong.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 06.12.2017 11:54    Post subject: Reply with quote

I følge avisene i Tromsø er Roar Christensen og Hans Åge Yndestad blant norges beste spillere gjennom tidene.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 06.12.2017 12:45    Post subject: Reply with quote

Ser gjerne 6-7 kamper med TIL i løpet av året pga venner og kjente i og rundt klubben og byen. Ut i fra det jeg har sett tipper jeg at Gjermund Åsen omtrentlig er på nivå med Midtsjø. Samtidig vurderer jeg Åsen som mer "truende" og skapende i spillet. Antakelig ville han skåret noe mer enn Midtsjø og også fått noen flere assist, fordi han er så veldig aggressiv på mål.

Teknikken og løpskapasiteten gjetter jeg er på omtrent samme nivå som Midtsjø sin.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 06.12.2017 13:24    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
I følge avisene i Tromsø er Roar Christensen og Hans Åge Yndestad blant norges beste spillere gjennom tidene.


Neppe. Tidlig på Scottish Whisky Museum?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 06.12.2017 13:40    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Ser gjerne 6-7 kamper med TIL i løpet av året pga venner og kjente i og rundt klubben og byen. Ut i fra det jeg har sett tipper jeg at Gjermund Åsen omtrentlig er på nivå med Midtsjø. Samtidig vurderer jeg Åsen som mer "truende" og skapende i spillet. Antakelig ville han skåret noe mer enn Midtsjø og også fått noen flere assist, fordi han er så veldig aggressiv på mål.

Teknikken og løpskapasiteten gjetter jeg er på omtrent samme nivå som Midtsjø sin.


Mulig dette stemmer men Midtsjø er kjappere og har mye høyere frekvens i spillet sitt (i mangel på et bedre uttrykk)
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 06.12.2017 14:12    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:

Mulig dette stemmer men Midtsjø er kjappere og har mye høyere frekvens i spillet sitt (i mangel på et bedre uttrykk)


Fart uten mål betyr da ingenting.
Pirlo er ikke akkurat kjapp han heller, hadde nok vært for treig ja.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 06.12.2017 21:54    Post subject: Reply with quote

Vell iallefall mange meninger her.

Etter å ha sett litt på klipp fra i år å les litt ymse fakta så stiller jeg meg MEGET sterkt bak de som vil ha Åsen hit til RBK.

Jeg var positiv før men nå mener jeg at vi har kun en spiller i troppen med samme kvalitet på midtbanen og han er dansk!

Helt utrolig hvor direkte og offensiv Åsen er. OG hvis dere mener han kun har sett god ut fordi han spilte på et møkkalag så se hvordan gutten bruker ballen i forkant, nu og etterkant av mottak/avlevering.

Direkte orientert mot motstanders mål i medtak.
Flott driv med ballen, spiller ofte "1-2"
Er veldig ofte i avslutnisgsposisjon og han TØRR å skyte.

I tillegg kan man lese vinnerinstinktet like bra som en best før stempling på gilde kjøttvarer!

fandenivoldsk førsteforsvarsjobb...

need i say more?

løp og kjøp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.12.2017 23:15    Post subject: Reply with quote

Åsen selv har signalisert at han sterkt vurderer å gjenforenes med flere av sine aller beste venner. Denne uka møtte Åsen og agent Kevin Ingebrigtsen på Ranheim.

– Gjermund bestemmer selv. Han vet hva han kan få i Ranheim, og det er opp til ham å ta et valg i nærmeste fremtid, sier Lidahl.

Selv om Åsen er sterkt ønsket på Ranheim, er det ikke snakk om å bryte lønnsstrukturen for å lande en avtale.

Etter det Adresseavisen forstår, betyr det at midtbanemannen har fått et tilbud som vil gi ham 25.000 kroner måneden og jobb ved siden av fotballen.

– Gjermund er et typisk case der vi blir utfordret på lønnsstrukturen, men det er viktig å være tro mot tankesettet, sier Lidahl – og fortsetter:

– Det er veldig mange med hjertet i Ranheim som akkurat nå mest av alt ønsker at det skal skje, og gleden vil være stor dersom det skjer. Men vi er en bitte liten aktør i det store markedet, og anser sjansen for at Gjermund velger Ranheim som liten, sier han.

Les mer: – Mer enn 50 spillere ønsker seg til Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 13.12.2017 11:21    Post subject: Reply with quote

25000 i måneden?

Plutselig føles det ikke lenger like bittert at jeg aldri ble fotballproff.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 13.12.2017 12:41    Post subject: Reply with quote

Hvor mye har en tilsvarende spiller i rbk i lønn?

Kan man sammenligne med Bjørdal?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 13.12.2017 12:45    Post subject: Reply with quote

Regner med våre faste ligger mellom 2 og 3 millioner i året. Er jo bare semi-profesjonell i Ranheim.
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 13.12.2017 12:52    Post subject: Reply with quote

RBK signerer ham på 1 mill i lønn, så kan han være med kompiser på kveldene.
Foran M Konradsen, Stamnestrø og Skarsem som indreløper, vil garantert få en god del kamper.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 13.12.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

No thanks.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 13.12.2017 15:22    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
25000 i måneden?

Plutselig føles det ikke lenger like bittert at jeg aldri ble fotballproff.

Pluss en vanlig jobb ved siden av.

Du skal klare deg godt med å tjene 25000 kr ved å spille fotball samt at du får omtrent det samme i din vanlige jobb i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2017 15:24    Post subject: Reply with quote

Men det er ikke ideelt å ha vanlig jobb ved siden av det å være profesjonell idrettsutøver.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 13.12.2017 17:35    Post subject: Reply with quote

Vil anta at det er snakk om 25000kr før skatt.
Da er ikke det så my å snakke om akkurat.

Jeg håper vi henter Åsen til RBK.
Alltid hatt sansen for han, og har spilt godt hver eneste gang jeg har sett Tromsø spille ! ..

Han er mer en god nok til å fighte seg inn på RBK.
Bare se på hva som skjedde med Helland, når vi fikk han tilbake.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 15.12.2017 17:26    Post subject: Reply with quote

http://www.til.no/nyheter...e-asen-til

Da kan diskusjonen rundes av for denne gang. Åsen med ny toårskontrakt i TIL...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 66, 67, 68  Next
Page 47 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb