English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Julian Faye Lund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 09.05.2017 01:42    Post subject: Reply with quote

Ser ikke bort fra at Hansen sitter på benken til helgen, om jeg har tolket signalene rett. Det er det forsåvidt ingen garanti for...
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 09.05.2017 01:55    Post subject: Reply with quote

På benken? Er han frisk nok til det så starter han nok istedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 09.05.2017 21:55    Post subject: Reply with quote

Man må vel kunne regne Eliteserien, i alle fall spill for RBK, som toppidrett, og da står den beste. Men samtidig er det en del psykologi og personalbehandling oppi det hele, og det kan være godt for samholdet i «keepergjengen» hvis Østbø får stå én hel kamp i serien inntil Hansen er 100 %.
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
Dinosaur
Senior


Joined: 21 Oct 2014
Posts: 103
Location: Ã…sen

PostPosted: 14.05.2017 03:14    Post subject: Reply with quote

Julian Faye Lund spilte også mot Strømmen og Arendal.
Mot Strømmen hadde han ikke mye å gjøre. Men burde ha tatt strømmens mål.

Mot Arendal fikk han ikke en eneste målsjanse mot seg. Måtte bare ut å rydde litt i feltet. Der virker han god og trygg.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 14.05.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

Et bilde tå'n wrote:
Blir Faye Lund hentet tilbake fra lån som reservekeeper hvis Hansen blir ute? I så fall synd for Faye Lund når han endelig ser ut til å få spilletid i OBOS.
Han kan kun hentes tilbake i overgangsvinduet som kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 14.05.2017 13:03    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
På benken? Er han frisk nok til det så starter han nok istedet.


Han kunne nok ha spilt om han måtte, men et sydd kutt gror nok fortere på benken en i. 16-meteren, og derfor ble det benken Smile
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Dinosaur
Senior


Joined: 21 Oct 2014
Posts: 103
Location: Ã…sen

PostPosted: 22.05.2017 15:49    Post subject: Reply with quote

Faye Lund holder Ola Rygg på benk. Sto en god kamp mot Ranheim 16 mai der han ofte var uredd ute og snappet innlegg.
Sto også i går mot Fredrikstad. FFK skapte knapt en målsjanse før de scoret på overtid. Den situasjonen burde kanskje Julian holdt seg unna.

http://www.levangerfk.no/...redrikstad
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.05.2017 17:16    Post subject: Reply with quote

Fint da at vi gutten knapt er gammel nok til å gå ut aleine så han har tid på seg til å bli bedre. Håper han går i lære med Andre Hansen på kommunikasjon med spillerne rundt seg før Hansen stikker til det store utland
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.05.2017 22:07    Post subject: Reply with quote

Til daglig er han elev ved Strinda videregående skole, hvor han går studiespesialisering tilpasset fotballkarrieren på toppnivå. Det betyr at det ikke står kroppsøving på timeplanen – det får han mer enn nok av – enten det skjer på Lerkendals treningsfelt eller Moan.

I starten av oppholdet i Trondheim bodde Julian i kollektiv sammen med andre yngre spillere i Rosenborg, men fra november i fjor er han installert i egen leilighet på Nedre Byåsen.

Det betyr at Julian selv må bidra litt over grytene for å lage seg mat.

– På mange måter er det bra at jeg får komme til LFK en tur. Vi blir ganske bortskjemt av å være i RBK. Der blir alt lagt til rette for oss, vi spiser mange måltider på Brakka. Men det går helt fint å lage seg sin egen mat. Jeg tror jeg er en ganske ok kokk sammenlignet med andre på min alder, selv om det blir en del kylling og pasta.

En vanlig arbeidsdag for Julian er som regel skole fra åtte tiden til lunsjtider. Så blir det hjem å lage seg litt mat, før han blir hentet av Robert Stene ved 13-tiden. Så settes kursen mot Levanger sammen med sistemann i bilen – kapteinen selv – Eirik Tønne.

– Det er trivelige karer, og som litt mer rutinerte enn meg så får jeg mange gode tips. Vi har da god tid til en prat når det blir bortimot tre timer i bilen flere ganger i uka.

Julian Faye Lund er en målbevisst kar. Han legger ikke skjul på at en dag er målet å bli førstekeeper i Rosenborg. Han vet hva som kreves, og tror oppholdet i LFK vil gjøre han til en enda bedre keeper.

– Det blir urettferdig å sammenligne LFK med Rosenborg, men samtidig så får jeg kjempegod kamptrening i OBOS-ligaen. Ikke minst får jeg testet meg i mange tøffe dueller i feltet, og det har jeg bare godt av.

Han kan fortelle at han har fått god oppbakking av midtstopperparet Tom Erik Nordberg og Espen Berger om å komme ut å være tøff i feltet.

– Jeg mener jeg ikke var så dårlig i feltarbeidet før heller, men det å komme ut å få litt juling av store sterke karer med hår på brystet vil heve meg som keeper. Det er sånn det skal være, sier den 186 centimeter lange keeperen.

(...)

Nå har han kontrakt med LFK ut vårsesongen i første omgang, og selv om han ikke vil si så mye om fremtiden, så blir han gjerne ut sesongen på Moan hvis ting ikke endrer seg dramatisk på Lerkendal.

– Rosenborg får tett kampprogram på sensommeren med kvalik til Europaliga i tillegg alle andre kamper i serie og cup, men det er for tidlig å se. Jeg er her nå i hvert fall, og i morgen skal vi slå Fredrikstad. Det er i hvert fall sikkert, sier en kamplysten 18-åring fra Oslo.

Les mer: Nå har målvakten Julian blitt en voksen mann

Gratulerer med myndighetsdagen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 30.05.2017 22:07    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Oppdaget nå at han bare bruker Julian Faye på fjasbukken. Burde nesten spørre ham ang. bruk av Lund.

Julian Rekdahl Faye Lund på fotball.no
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2017 22:11    Post subject: Reply with quote

Tirsdag ettermiddag åpnet LFK-trener Magnus Powell den siste treningen før RBK-kampen med å sørge for kollektiv applaus for keeperen, som samme dag ble tatt ut på G18-landslaget. For første gang.

- Jeg syns det blir en fin utfordring, jeg kjenner jo alle spillerne veldig godt. Det er jo lagkameratene mine. Det er en utfordring jeg vil ha, så det blir gøy, sier Faye Lund til Adresseavisen etter tirsdagens trening.

Bare en uke før seriestart ble uheldige Lloyd Saxton skadet, noe som ble en åpning for Faye Lund. Han ble utleid til 1.divisjonsklubben og fikk tillit da også Ola Rygg ble skadet. Med unggutten i mål har Levanger snudd formtrenden. Etter å ha startet med seks kamper uten seier, har laget vunnet tre av sine siste fire oppgjør i 1.divisjon.

- Det har vært veldig bra og veldig positivt. Gjengen er veldig fin, banen er bra, fasilitetene er gode. Det er en vinnerkultur uten like. Alle vet hva som må til og vi stiller krav til hverandre. Etter en trøblete start, begynner det å bikke for oss. Det virker som vi har funnet oss selv, sier keeperen.

(...)

Powell tror likevel at det er en utleid rosenborger som kan bli onsdagens matchvinner. Egentlig skulle han ikke engang spille 3.runde-kampen i NM.

- Tanken var at Ola skulle spille, men da vi fikk Rosenborg i cupen, så kjente jeg på magefølelsen at hvis jeg hadde vært Julian, ville jeg spilt, sier Levanger-treneren.

Les mer: RBK-talentet møter sine egne lagkamerater - skulle egentlig ikke spille

Har ordnet med med Rekdahl i profilen hans nå. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

Nylig ble den unge og lovende keeperen tatt ut til G18-landslaget. Skulle han blitt med å spille for dem ville han gått glipp av to seriekamper. Slik blir det altså ikke.

- Han kommer ikke til å dra sørover for å spille for landslaget. Julian blir her, poengterer Magnus Powell før han fortsetter:

- Han spiller jo fast for oss, og det er noe helt annet enn å spille en landskamp for G18-landslaget. Julian kommer til å bli på Levanger og spille de to kampene som kommer.

Les mer: Julian Faye Lund dropper landslagsspill
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 13.06.2017 09:24    Post subject: Reply with quote

Julian fortsetter trolig i LFK ut sesongen. Så lenge Østbø er i RBK bør han vel helst bare fortsette i LFK.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.06.2017 21:25    Post subject: Reply with quote

Den omtalte saken:

Stig Inge Bjørnebye i Rosenborg er også veldig fornøyd med keeperens vårsesong:

– For Julian har dette utlånet vært fantastisk. Han har tatt utfordringen på strak arm og prestert godt, og LFK er veldig godt fornøyd med ham. Nå skal vi vurdere hvilke behov vi har for høstsesongen, men det er selvfølgelig viktig å ta hensyn til spillerens behov i slike situasjoner, sier RBKs sportssjef, som tror en avgjørelse vil falle i løpet av uka.

Hovedpersonen legger ikke skjul på at han trives veldig godt i LFK:

– Jeg ønsker å spille på et så høyt nivå som mulig. Jeg vil fortsette å utvikle meg, og er veldig fornøyd med den muligheten jeg har fått her, sier Faye Lund, som på ingen måte angrer på at han takket ja til utlån før sesongen.

Les mer: LFK får trolig beholde Julian Faye Lund i høst

Avgjørelse i morgen, dersom dette skal avgjøres denne uka?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 08.07.2017 19:34    Post subject: Reply with quote

Dette synes jeg virker ganske dumt. Faye Lund har fått en veldig god kamparena med 1.div og da blir det litt meningsløst å hente han tilbake fra lån på grunn av en byråkratisk øvelse. Hvis vi MÅ ha tre målvakter registrert så får man flytte opp juniorkeeper nummer to da.
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 09.07.2017 00:10    Post subject: Reply with quote

Ja,tenkte det samme...hvis et slikt talent blir henta hjem for 3.div spill så er det skikkelig dårlig forvaltning av talent...
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 09.07.2017 15:32    Post subject: Reply with quote

Eventuelt signere en gammel kontraktsløs keeper for 6 mnd
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 09.07.2017 15:45    Post subject: Reply with quote

idiotisk å hente han tilbake når han spiller fast 1.div.

Da bør vi heller låne en tredjekeeper på kort kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 10.07.2017 15:19    Post subject: Reply with quote

Om dette er noe som kun gjelder for et evt. gruppespill, blir det neppe noen aktuell problemstilling.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.08.2017 11:46    Post subject: Reply with quote

Julian Faye Lund blir i LFK ut 2017. Det var lenge usikkert hvor lenge RBK-keeperen ble på Moan grunnet europacupspill på Lerkendal.

Les mer: Emil Gundelach Ødegaard klar til dyst
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 05.08.2017 16:55    Post subject: Reply with quote

Meget bra! Da får han massevis verdifull kamptrening Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2017 13:47    Post subject: Reply with quote

- Det har vært en suksess. Vi må sørge for at han får den beste arenaen for sin utvikling videre, så det kan være aktuelt at utlånet fortsetter, bekrefter Stig Inge Bjørnebye overfor rbkweb.no.

Les mer: Kan fortsette i Levanger

Jeg blir dermed overrasket dersom Faye dukker opp på RBK-trening 15. januar. Vil tro han blir med på hele oppkjøringa til Levanger og hele vårsesongen. Så tar nok RBK ny vurdering til sommeren, slik som i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.12.2017 21:34    Post subject: Reply with quote

Forlenget utlån: Faye Lund med videre

Tolket notisen dithen at låneavtalen gjelder hele 2018, men ble svar skyldig da jeg oppdaget følgende: Jeg har notert meg at kontrakten går ut 14.07.2018.

Har han forlenget? Jeg får undersøke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2017 22:59    Post subject: Reply with quote

Trønder-Avisa:

- Vi er veldig glade for å få inn en så ung og lovende spiller, som allerede har en hel sesong bak seg på 1. divisjonsnivået for LFK. I tillegg kjenner jeg han som en «påfyller» på trening og i garderoben, sier LFK-trener Roger Naustan.

- Faye Lund gjorde en veldig god sesong for oss i år, og vi er strålende fornøyd med at vi får ha han hos oss også neste sesong, sier Andreas Holmberg, sportssjef i LFK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.02.2018 19:44    Post subject: Reply with quote

Ola Rygg til Verdal, og Levanger har hentet erstatter fra Molde - onkelungen til Bengt Eriksen:

Det 19-årige keepertalentet [Jonatan Strand Byttingsvik] skrev under en treårskontrakt med LFK torsdag. Byttingsvik kommer i utgangspunktet inn som backup for ett år yngre Julian Faye Lund (18), som er på utlån fra Rosenborg også denne sesongen.

Målet er at keepertrener Egil Larsen & Co. skal utvikle Byttingsvik til å bli en solid keeper på nivå to slik at han kan ta over som burvokter når Faye Lund returnerer til Trondheim etter sesongen.

Les mer: Lovende keeper og allsidig forsvarer klar for Levanger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Next
Page 4 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb