English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.11.2017 23:27    Post subject: Reply with quote

- Vi har selvsagt fulgt med på det Torgil (Gjertsen) har gjort i Ranheim de siste årene. Og nå har han tatt nye steg i Kristiansund. Det blir spennende å følge ham videre, sier Ingebrigtsen, som er klar på RBK alltid vil ha et ekstra øye med trøndere som gjør det godt i andre klubber.

- Men det ikke noe tema for oss å hente Torgil nå, sier årets trener.

Les mer: – Svakhet for norsk fotball at KBK blir sjuer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 01.12.2017 11:37    Post subject: Reply with quote

Spennende type på sikt McDermott, er vel ikke klar for å ta over for Hansen enda, men et per sesonger til i Eliteserien og jeg tror dette er et spennende prosjekt. Selvsikker type hvertfall som hevder han allerede nå er like god som alternativene bak Jarstein.

http://www.eurosport.no/f...tory.shtml
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 01.12.2017 14:30    Post subject: Reply with quote

Muligens en spennende type, men en veldig middelmådig keeper. Da er Østbø et mye bedre valg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.12.2017 14:33    Post subject: Reply with quote

Enig, Østbø har vært veldig god når han har fått sjansen. Sats på han om Hansen drar.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 01.12.2017 17:09    Post subject: Reply with quote

Blir vel Tettey-retur ganske snart da, ifølge VG.

Tråden hans er låst.

https://www.vg.no/sport/e.../24200806/


Som 31-åring kan han fortsatt gjøre en god jobb i noen sesonger, og Tettey er kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.12.2017 22:57    Post subject: Reply with quote

Mandag sa Åsen til iTromsø at det er 50 prosent sjanse for at han skriver under for TIL. Det står han fortsatt fast ved.

- Hvor ser du deg selv om tre år som fotballspiller?

- Om tre år? Det kan jeg være alt fra TIL-spiller til at jeg er Ranheim-spiller og jobber i Trondheim og har familie. Jeg vil alltid gjøre det best mulig. Det ville vært artig å få sjansen som utenlandsproff, for en klubb som virkelig trigger meg.

Så stopper Åsen opp i svaret sitt. Tenker litt, før han utbryter:

- Om tre år er jeg jo nesten 30 år! Jeg håper at jeg kanskje har fått en unge innen den tid. Startet litt på familielivet og utdanning og leverer stabilt godt på fotballbanen. Klubb har jeg ikke tenkt så mye på, men det kan fort være at jeg fortsatt sitter her og møter deg, sier Åsen lurt.
Men han understreker at han må ha samboeren - som bor i Trondheim - med på et lite familieråd.

- Det er viktig for meg at hun har en fremtid der jeg også skal være, og at hun kan trives. Det er ikke bare meg lenger. Jeg blir snart 27, og da går du under en «pakkedeal», sier Åsen.

Les mer: - Kan godt hende jeg fortsatt er her om tre år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 01.12.2017 23:33    Post subject: Reply with quote

Da der er blevet forslået et par keepere fra den danske ligaen, tænkte jeg, at det måske kunne være interessant med en top 10 for at skabe et overblik:

1. Rønnow. Den 25-årige danske landlagskeeperen er foran den faste PL-keeperen Lössl på landslaget, og han er sandsynligvis ligaens bedste.
2. Grytebust. Den 28-årige norske landlagskeeperen har udviklet sig mye siden tiden i Aalesund har har i efteråret været blandt ligaens bedste.
3. Joronen. Den 24-årige finske landslagskeeperen står i skyggen af Hradecky på det finske landslaget, men han har været blandt ligaens bedste siden skiftet fra Fulham i sommers.
4. Hansen. Den 32-årige danske landlagskeeperen har ikke kunne leve op til sidste sæson store præstationer, men han er stadig blandt de bedre i ligaen.
5. Olsen. Den 27-årige svenske landslagskeeperen er en dygtig keeper, men han skal have rettet op på sit formdyk, hvis han skal fortsat skal være Sveriges førstevalg til VM.
6. Runarsson. Den 22-årige islandske landslagskeeperen er efter min mening en del bedre enn Islands rutinerede førstevalg Halldórsson. Vandt sikkert keeperduellen mod U21 EM-vinderen Calgren og Ajax-talentet Groothuizen sidste sæson.
7. Rinne. Den 24-årige keeper kom fra belgiske Gent i sommers og har allerede haft sin debut på det svenske a-landslaget. En spiller med stort potentiale.
8. Halldórsson. Den 33-årige islandske landslagskeeperen har flere store præstationer internationalt med Island og leverer solidt på klubplan også.
9. Jovanovic. Den 24-Ã¥rige serbiske landslagskeeperen er en dygtig keeper, men han samme med sit lag haft et formdyk.
10. Andersen. Den 36-årige keeperen har erfaring fra PL, La Liga, Ligue 1 og det danske landslaget og trods sin høje alder holder han stadig et solidt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 02.12.2017 06:35    Post subject: Reply with quote

Iconbit for president!
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 979
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 02.12.2017 06:54    Post subject: Reply with quote

Bare Rønnow av de der er interessant. Ingen skal si at jeg ikke legger lista høyt. Very Happy
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
hendrix
Veteran


Joined: 14 Apr 2008
Posts: 1048
Location: kålrabi

PostPosted: 02.12.2017 09:05    Post subject: Reply with quote

marco83 wrote:
Jakob blaabjerg?

nettavisen.no wrote:
Han røper at han jobber tett med klubbens sjefsspeider Hallvar Thoresen. Sammen var de for eksempel nylig på tribunen i Danmark og så to kamper forrige helg.


Kommer garantert noen dansker i vinter. Her er kampene forrige helg;

Helsingør 0 - 1 AaB
Nordsjælland 6 - 0 Horsens
OB 3 - 0 Hobro
FC København 5 - 1 Lyngby
Silkeborg 1 - 3 Brøndby
Midtjylland 4 - 0 AGF

Jakob Blåbjerg er nevnt, midtstopper og U21-kaptein, scoret for AaB. Hva trur du iconbit?
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 02.12.2017 13:30    Post subject: Reply with quote

legg 15 mill på bordet etter Hansen salg og forsøk å kjøpe Rønnow. Sannsynligvis er det uaktuelt, men alltid verd et forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 02.12.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Hva er status til Strandberg? Ifølge en sak fra mai så skulle han opereres og være "ute i noen måneder". Virker ikke som han har spilt i Krasnodar i år, er han fortsatt skadet eller i fryseboksen? Visstnok kontrakt frem til sommeren 2019.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 02.12.2017 13:48    Post subject: Reply with quote

Ryktes at han er ute i "mørket"...

Er fortsatt 'long term' skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Han er i hvert fall ikke inne i Mørk lenger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 02.12.2017 14:33    Post subject: Reply with quote

Han har iallfall bildeminner å se tilbake på "in his hour of darkness".
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 02.12.2017 20:27    Post subject: Reply with quote

nettavisen.no wrote:
Han røper at han jobber tett med klubbens sjefsspeider Hallvar Thoresen. Sammen var de for eksempel nylig på tribunen i Danmark og så to kamper forrige helg.

Meget betryggende den artikkelen der. Har gjort en meget god jobb i år, Bjørnebye og Thoresen, og det ser ikke ut som de har tenkt å gi seg med det første! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 03.12.2017 10:57    Post subject: Reply with quote

Eggen på Ranheim synes jeg virket spennende. Mulig 3-4 stopper? Mye heller han en stopperne til Sogndal.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 03.12.2017 11:40    Post subject: Reply with quote

Ingen i RIL havner i RBK nå pga opprykket.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 03.12.2017 11:51    Post subject: Reply with quote

Hva er logikken i det?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 03.12.2017 12:54    Post subject: Reply with quote

Logikken er jo at Rismark og hans trønderske lagkamerater nå har en fantastisk sjanse til å spille eliteseriefotball og ta store steg utviklingsmessig.

Vi bør holde fingrene fra fatet. Når de eventuelt rykker ned igjen neste år kan vi snappe opp hvem vi skulle ønske.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 03.12.2017 12:59    Post subject: Reply with quote

Mike sier i siste Rasmus&Saga at han sliter med å finne spillere i ES som han mener kan forsterke Rosenborg.

På jobb satte vi opp et skyggelag fra ES, basert på årets prestasjoner.

Vi setter det selvsagt opp i 4-3-3 og tar ikke hensyn til hvorvidt det er en realistisk overgang eller ei. Skal sies at vi også konkluderte med at det ikke er mange av disse som ville gått rett inn i elleveren.

Larsen Kwarasay

Remmer - Rosted - Glesnes - Parr

Haugen/Zachariassen - Sarr - Mathew

Ulland Andersen - Ohi/Bergmann - Diatta

To plasser vi ikke ble enige, og to spillere vi ikke fikk plassert som ble heftig debattert i Jradi/Torgil G.

Synspunkter?
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 03.12.2017 13:09    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
Jakob Blåbjerg er nevnt, midtstopper og U21-kaptein, scoret for AaB. Hva trur du iconbit?

Jakob Blåbjerg er ikke interessant for os. Han har ganske rigtigt kontraktudløb om et halvt år, og han er bestemt en spiller, der gør det meste rigtigt. Desværre har han efter min vurdering hverken spidskompetencer eller fysik til at løfte sit spil til at blive en international spiller. Det bedste eksempel jeg lige kommer på er kampen mod Midtjylland, hvor han "gav" Sørloth både et mål og en assist. De spillere hos Aab der er mest oplagte til at tage næste skridt op må være Rinne, Okore, Pohl og Flores (delt topscorer for Peru, som Danmark møder til VM). Af de 4 er det kun Rinne og Okore, der typemæssigt passer i Rosenborg. Jeg tror ikke, vi er interesseret i dem heller, for da havde vi været klar til at hente dem i sommer, hvor de begge skiftede til Aab.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 03.12.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Mike sier i siste Rasmus&Saga at han sliter med å finne spillere i ES som han mener kan forsterke Rosenborg.


Den delen av intervjuet fikk meg til å lure på hvor mange spillere i ES Mike kan navnet på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 03.12.2017 14:35    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Logikken er jo at Rismark og hans trønderske lagkamerater nå har en fantastisk sjanse til å spille eliteseriefotball og ta store steg utviklingsmessig.

Vi bør holde fingrene fra fatet. Når de eventuelt rykker ned igjen neste år kan vi snappe opp hvem vi skulle ønske.


Og denne fantastiske sjansen til å spille eliteseriefotball og ta store steg utviklingsmessig får man ikke ved å spille fotball på heltid i RBK?
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 03.12.2017 14:53    Post subject: Reply with quote

OK mot Sogndal? Kjøp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 133, 134, 135  Next
Page 26 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb