English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 01.12.2017 17:01    Post subject: Reply with quote

https://soundcloud.com/ra...ck-spiller

Mike gjest i Rasmus&Saga. Svarer kontant "Ja" på spørsmål om han kunne tenkt seg å spille i Rosenborg i resten av karrieren. For en mann! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 01.12.2017 21:58    Post subject: Reply with quote

Jeg vil også se Mike som vår neste trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 01.12.2017 22:03    Post subject: Reply with quote

Uten å skulle gå dypt ned i materien rundt lederegenskaper og ledertyper, så har jeg en mistanke at Jensen mangler noe vesentlig som trener, hvertfall per nå, som Kåre derimot besitter i monn. Det er evnen til å spre godt humør og trygghet, vise glimt i øyet og være løs i snippen.
Men det er klart, det finnes nok av andre kvaliteter som kan gjøre opp for det. Jensen som suksessrik RBK-trener på et senere tidspunkt, jeg får litt gåsehud av tanken.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 01.12.2017 22:16    Post subject: Reply with quote

Uden at det nødvendigvis har betydning for Mike Jensens valg, bør det nævnes at han er søn af den tidligere Brøndby-træneren Henrik Jensen.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 02.12.2017 11:32    Post subject: Reply with quote

Kanskje nevnt før- far Henrik skal speide for oss i Danmark.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 02.12.2017 12:06    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Uten å skulle gå dypt ned i materien rundt lederegenskaper og ledertyper, så har jeg en mistanke at Jensen mangler noe vesentlig som trener, hvertfall per nå, som Kåre derimot besitter i monn. Det er evnen til å spre godt humør og trygghet, vise glimt i øyet og være løs i snippen.
Men det er klart, det finnes nok av andre kvaliteter som kan gjøre opp for det. Jensen som suksessrik RBK-trener på et senere tidspunkt, jeg får litt gåsehud av tanken.


Det er vel bedre å håpe på at Helland kan bli trener i fremtiden. Smile
Han kan fotball, RBK og trøndelag godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 11.12.2017 15:22    Post subject: Reply with quote

Ekstrabladet wrote:
Fem i duel om VM-plads på midtbanen

På turen med ligalandsholdet kan der godt tegne sig en duel om én eller to VM-billetter til sommerens udflugt til Rusland.

Christian Nørgaard, Jakob Poulsen, Mike Jensen, Anders Christiansen og Mathias Jensen ligner konkurrenter, der får en gylden mulighed for at vise sig frem på turen til Abu Dhabi.

- Jeg har talt med Mike Jensen, og han var meget interesseret i at komme med på turen for at vise sig frem. Han har været en del af vores VM-trup, men han har ikke spillet så meget, forklarer Åge Hareide


Trolig helt avgjørende for Mike å prestere i Abu Dhabi.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 11.12.2017 23:41    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kampen bliver mellem Mike Jensen og Christian Nørgaard.

Dog ingen tvivl om en øget konkurrence nu hvor Jakob Poulsen med 35 A-landskampe har genfundet storformen, Anders Christensen er blev kåret til årets spiller i Allsvenskan og Mathias Jensen er stjernen på U21-laget. Derudover er et par La Liga- og PL-spillere også i spil til den sidste pladsen på midtbanen (Daniel Wass, Michael Krohn-Dehli, Pierre Emile-Højbjerg og Philip Billing).

Jensen tager denne RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.12.2017 23:52    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at RBK mister han i 7 kamper, så er det jo fristende å håpe at han ikke blir med.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.12.2017 03:44    Post subject: Reply with quote

Kommer han med til VM så får vi håpe han har stilt inn skuddfoten og tar en John Faxe Jensen. Er vel siste sjansen vi har til å få en solid pris for ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 971

PostPosted: 12.12.2017 10:52    Post subject: Reply with quote

så du håper at Mike Jensen blir solgt? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 12.12.2017 11:45    Post subject: Reply with quote

jeg håper virkelig han blir med!

tror han vil få¨en solid formdupp visst ikke, da det garantert vil bli en GEDIGEN nedtur for han å sitte i Trondheim under vm..

og vi må alltid se positivt på at vi har spillere som er gode nok for ett vm. det er en anerkjennelse til klubben vår.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.12.2017 13:06    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
så du håper at Mike Jensen blir solgt? Rolling Eyes


Han er ikke uerstattelig, og han har ikke vært så målfarlig som han burde ha vært. Får vi en god pris og han ønsker å prøve lykken så er det bare å selge, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 12.12.2017 14:22    Post subject: Reply with quote

vil påstå han er ganske uerstattelig mtp på kontinuitet, og er drillet i 4-3-3.

han er den største bærer av rosenborg arven pdd, så Mike skal absolutt ingen steder,
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.12.2017 14:35    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen er uerstattelig - så uerstattelig en spiller kan være for en klubb. Han er lagets nå nest beste spiller individuelt, og helt sikkert den desidert beste indreløperen vi klarer å få tak i på vårt nivå. Han er kaptein, innpisker, kontinuitetsbærer, løpsmaskin, playmaker, og som regel også en markant poengspiller. Han er en av bare to-tre spillere på laget som ikke ser ut som en bedriftsspiller teknisk mot topp motstand. Laget taper stort sett hver gang han ikke spiller.

Det blir en sorgens dag når han legger inn årene eller skifter klubb. Det er vel kun Strand, Skammelsrud og Hoftun som har vært så viktige, så lenge, for laget i Rosenborgs moderne historie (CL ->).

Jeg synes det er regelrett toskete å ønske seg et salg av vår beste midtbanespiller fordi han ikke har scora så mye som han pleier i år.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.12.2017 14:42    Post subject: Reply with quote

Støtter den 100% zaphod81 - Den mannen skal vi ha så lenge det er overhodet mulig
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 12.12.2017 14:49    Post subject: Reply with quote

Alt er til salgs for den rette summen, men han blir 30 (?) i februar, tviler sterkt på at noe lag byr så mye penger at det er verdt det for RBK å selge. Svært viktig mann!

Byr noen 5-7 mill Euro etter et glimrende VM så kan man jo ikke si nei, det er tullete godt betalt for en aldrende spiller.

Men skjer nok ikke Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 12.12.2017 15:00    Post subject: Reply with quote

I år syns jeg Jensen har vært svak. Han slet med lite overskudd i begynnelsen av sesongen, men selv om han hadde en stigning syns jeg aldri han var i nærheten av nivået han har hadde i 2015 og 2016. Som ambassadør for klubben er han uerstattelig, i tillegg til å være en viktig spiller, så håper absolutt han blir værende karrieren ut og kanskje fortsetter i trenerteamet. Jeg nok likevel ikke helt enig i at han er lagets nest beste spiller individuelt. Ikke nå lenger. Bendter, Hansen og Adegbenro rangerer jeg høyere ferdighetsmessig. Disse er "CL-klasse". Jensen er sammen med Trondsen, Reginiussen og Meling "EL-klasse". Mens resten er i kategorien "høyt TL" eller "ordinært TL-nivå".
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 12.12.2017 15:11    Post subject: Reply with quote

Jeg anbefaler alle tvilere å se Mike Jensens tørrkokte kamp mot Ajax
Rett og slett en helt rå prestasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.12.2017 15:39    Post subject: Reply with quote

Jensen er etter alt å dømme mer verdt for oss sportslig enn han er i kroner og øre på overgangsmarkedet. En 30 år gammel midtbanespiller med erfaring fra utelukkende skandinaviske klubblag hanker neppe inn like mye som eksempelvis Midtsjø, men han er langt viktigere for oss enn trønderen var.

Jeg ser på det som langt mer fornuftig å skrive ny femårskontrakt enn å selge. Det sportslige og økonomiske henger jo også sammen; ikke bare må tomrommet i stallen fylles ved salg, en må regne med å bruke en god slump av salgsinntektene til å hente erstatter også.

Kort sagt - Jensen er en av de siste jeg ønsker solgt i dette laget.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 12.12.2017 17:05    Post subject: Reply with quote

Bendter er en spiller som har kvaliteter til å vippe kamper i vår favør, selv mot sterke/sterkere lag enn oss. Jensen gjør at vi holder nivået til å være i en posisjon til å kunne vippe kampene i vår favør. Ja, han hadde en svak sesong for han å være, men selv da har han vært en av ligaens beste spillere. Han er snart topp 20 over RBK spillere gjennom tiden med flest kamper, skal mye til pga alder at vi får så mye penger for han at det er verdt å selge. Derfor bare å håpe på at han fortsetter å preste i mange år til for klubben. Jeg føler seriøst at sjansene for at laget underprester og taper selv i ES øker betraktelig når Jensen ikke spiller eller starter. Jensen har en rolle som ikke bare kan måles i scoringer og målgivende.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.12.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

Kan jo også trekke frem bortekampen mot Brann. Der byttes han inn og nesten umiddelbart endres intensiteten i laget og RBK får grepet i kampen. Han har en herlig evne til å dra med seg laget på.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59309
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2018 12:45    Post subject: Reply with quote

Han har fire år tilbage af sin kontrakt med den norske klub, så der bliver han, »indtil de beder mig smutte«.

»Spillestilen passer helt perfekt til mig samtidig med, at jeg trives helt utrolig godt med de mennesker, der er i klubben. Vi har en sindssyg konkurrencekultur, hvor folk bliver presset i et utrolig professionelt miljø. Men det sker i en helt speciel kultur skabt af søde mennesker og trænere, der altid har et smil på munden, selv om vi hele tiden bliver udfordret. De formår at få det bedste ud af en hel trup, ikke bare 11 spillere«., fortæller Mike Jensen.

Netop af den grund er der langt til opfattelsen af sig selv som stjerne i klubben, selv om han er anfører og profil i Rosenborg.

»Jeg vil gerne være en spiller, hvor du som træner ved, hvad du får. Og så kan det være, at man i nogen kampe leverer endnu bedre præstationer end det udgangspunkt, men træneren skal kunne stole på, hvad han som minimum får ud af mig«, siger Mike Jensen med vished om, at han kommer hjem til Trondheim med et fysisk forspring til de fleste holdkammerater, der først begynder træningen 15. januar.

Læs mere: Mike Jensen : I 2017 spillede han 7 minutter på landsholdet, så nu er tiden kommet til at vise sig frem

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59309
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.01.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Ser at jeg har glemt å nevne at Jensen har fått ferie denne uka etter landslagssamling mens de andre fortsatt hadde fri. Rasmussen følte tilsynelatende ikke samme behov.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59309
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

– Hva vil du forbedre i år?

– Jeg vil ha litt flere målpoeng på kontoen. Eller for å være mer spesifikk: Flere mål. Ett mål i fjor var litt for få.

– Betyr det en mer egoistisk Mike Jensen, eller må du time løpene bedre?

– Litt begge deler. Det handler om timing, men også om å ta noen sjanser. Å gå på noen sugende løp. Det krever at man er i hundre prosent form. De er de slitsomme løpene. Igjen og igjen. Og samtidig ha kreftene til å komme tilbake.

(...)

BTs sportssjef Morten Crone Sejersbøl mener Mike Jensen har brukbare sjanser til en plass i VM-troppen.

– Han kjemper om en av de siste plassene. Hareide hadde stor tiltro til de som spilte i høst, og der var jo Mike Jensen ofte med på benken. Men han er presset av Pierre Emile Højbjerg, Daniel Wass, Mathias Jensen, Christian Nørgaard og selvfølgelig William Kvist, Thomas Delaney og Lasse Schöne, sier Sejersbøl.

– Det er en helt utrolig konkurranse, så vi får se når vi kommer dit, sier Jensen.

Les mer: Mike Jensen: – Vi kan bli uhyggelig gode
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 79, 80, 81  Next
Page 60 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb