English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 395, 396, 397 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 26.11.2017 20:10    Post subject: Reply with quote

Verdt å nevne at Dennis Johnsen debuterte i Eresdivisie i dag. Fikk siste 5 + tillegg for hattrickhelten Kluivert. Stort talent man har gått glipp av der, dessverre...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2017 20:03    Post subject: Reply with quote

VG har gått gjennom 53 tidligere Premier League-proffers oppførte inntekt, ligningsformue og selskap i 2016. Spennet mellom hva de ulike eks-spillerne har gjort etter karrieren er stort. Bjørn Otto Bragstad er lærer, Vegard Heggem driver et laksefiskeparadis, Claus Lundekvam har i en selvbiografi fortalt om hvordan alt gikk galt privat og økonomisk, mens John Carew har bygget seg opp et eiendomsimperium.

Han solgte en bygård i Oslo i fjor for rundt 120 millioner kroner, mens han i år kjøpte to nye leiligheter på Sørengkaia, som ifølge Dagens Næringsliv hadde en samlet pris på 40 mill..

- Jeg har solgt unna mye, og vi er ikke så store nå. Vi var nok ganske «kule» i fjor, med bygården og alt. Men nå har vi solgt unna. Det har vært god business. Det var jo 21 leiligheter i Bygdøy allé, pluss næringslokaler. Det var kanskje rundt 25 eiendommer. Men vi har solgt alle pluss én i tillegg. Men resten har jeg beholdt, sier Carew selv.

(...)

I 2016 hadde han eiendom i inn- og utland, 35 i tallet, trolig verdt rundt 150 millioner kroner, ifølge VGs beregninger. Blant de beste investeringene han har gjort bygården i Oslo, som han skal ha kjøpt for drøye 80 millioner kroner tilbake i 2010. I seks år tjente han penger på utleie. I fjor solgte han den for over 120 millioner kroner.

(...)

- Jeg har stor respekt for penger. Det har jeg fått inn med morsmelken. Jeg har vært opptatt av å ta vare på de for familien min og meg selv. Eiendom er noe som tikker og går i riktig retning hele tiden. Det er som Olav Thon sa om eiendom: Det er det eneste som har gått oppover siden Jesus ble født. Jeg begynte å tenke eiendom med en gang. Fikk interessen veldig tidlig og var noe jeg ville drive med siden den dagen vi begynte å snakke om å investere i noe.

(...)

- Pengene jeg tjente er «borte». De er brukt på hus, hytte og sånne ting. Jeg var jo ute i bare tre år og det begrenser seg hvor mye man kan legge seg opp, sier Stensaas til VG.

(...)

- Jeg ble lei av å være trener. Jeg ville finne på noe annet. Jeg har startet snekkerfirma, som jeg har holdt på med i fem år. Jeg jobbet jo som det før jeg begynte heltid med fotball, sier trønderen.

Les mer: Slik ble de styrtrike

Keru og snekkeren var altså to av få som valgte å uttale seg til VG.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.11.2017 01:52    Post subject: Reply with quote

Selnæs ikke i troppen til St Etienne i dag. Kun spilt i 2 av de siste 8 kampene nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 29.11.2017 09:00    Post subject: Reply with quote

Var skada i går skal vi tro Twitter. Men har vel uansett en vei tilbake på laget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.11.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

Har det kommet inn ny trener i ASSE? Blir fort spennende å se hvordan ting utvikler seg der.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.11.2017 19:41    Post subject: Reply with quote

Fikk vel ny trener før sesongen og byttet trener igjen nå i midten av november. Om han ikke er inne på laget igjen de neste kampene så drar han nok sikkert i januar.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 01.12.2017 10:20    Post subject: Reply with quote

Steffen Iversen er ansatt som hovedtrener i Trygg/Lade
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.12.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Jonas Svensson (24) kom fra Rosenborg til AZ Alkmaar i januar i år, og sikret seg raskt en nøkkelposisjon som høyreback. I sommer fulgte kompisen Fredrik Midtsjø (24) etter, og har etter en innkjøringsperiode spilt seg til fast plass på Alkmaarlagets midtbane.

Stjørdalingen spiller nå som den ene av to dype sentralt, en noe uvant rolle for spilleren som «alltid» har vært en utpreget indreløpertype. Rollen har imidlertid Midtsjø løst med stil. Etter helgas 2-0-seier mot Twente havnet både han og Svensson på ukens lag, ifølge avisa AD.

- Jeg er ikke overrasket over at Fredrik har kommet seg så raskt inn. Men at han har tatt sin nye rolle så fort, det er mer imponerende. Her er han en holdende midtbanespiller, med mer defensive plikter. Der har han vært veldig god, og han har særlig tatt steg i pasningsspillet. Vi to nyter også godt av at vi kjenner hverandre godt, sier Svensson.

I tillegg til verdalingen og høyrekant Jahanbakhsh, er nemlig også Midtsjø en del av AZ' fryktinngytende høyreside:

- Han spiller til høyre sentralt, og er med i en trio der. Vi tre har mye frihet, og har fått en veldig god forståelse oss imellom, sier Svensson.

Les mer: Svensson og Midtsjø høster ros etter fantastisk AZ-rekke

På Høddvoll fikk (Michael) Karlsen en etterlengtet opptur. Han ble en umiddelbar suksess på vestlandet, og ble toppscorer i 1. divisjon med 16 nettkjenninger – blant annet foran spissmakker, og nåværende Premier League-spiller, Adama Diomandé.

Men det var noe som manglet.

– Jeg tipsa Hødd om at Pål kunne være et potensielt gullkjøp, og det var han jo. Han utvikla seg veldig i Hødd-perioden, og du ser hvor han står nå.

Karlsen titter bort på kompisen, som smiler brydd. Pål André Helland slo gjennom for alvor for Hødd i 2012, men selv om begge sensasjonelt nok ble norgesmestere på papiret den høsten, var Karlsen på flyet tilbake til Trondheim etter halvspilt sesong.

Ranheim trengte ny spiss. Å hente tilbake en tidligere lånesoldat var et naturlig valg, og i 2013 tok Ranheim seg til kvalikfinalen for første gang. Det ble tap mot Sarpsborg 08, dog uten at Karlsen spilte ett eneste minutt. Igjen slet han med å slå gjennom i Trondheim. Etter to år, tre nettkjenninger, og et utlån til Tiller i 2. divisjon, var spissen tilbake i Ulsteinvik.

I mellomtiden rakk Helland å returnere til Rosenborg, der han siden har herjet med motstanderne i eliteserien.

– Det har vært litt frustrerende egentlig, for jeg vet hva som bor i han.

Rosenborg-stjerna får spørsmål om hvordan det har vært å følge den turbulente karrieren til kompisen, mens han har klasket inn mål etter mål for RBK.

– Mikke er kanskje det største naturlige fotballtalentet jeg har spilt med. Han har egentlig egenskapene til å være en eliteseriespiller, og hadde han hatt litt mer galskapen i hodet hadde han spilt spiss på Rosenborg. Det er jeg sikker på, sier Helland.

Les mer: Straffesparket som kunne kostet ham karrieren


Last edited by 2mas on 01.12.2017 22:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 01.12.2017 22:42    Post subject: Reply with quote

Så Skjelbred-kopien har gjennomført akkurat det samme posisjonsbyttet som Skjelbred?
Ikke veldig overraskende, egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2017 15:00    Post subject: Reply with quote

Gøran Sørloth skal bidra som mentor og inspirator for Brekken-fotballen kommende sesong.

- Vi har jobba ei tid med å knytte til oss en kapasitet som kan jobbe inn mot trener-teamet vårt, Mads Tamnes, Kjetil Andreassen og Jo Inge Kirkhus. Vi er sikker på at Gøran har mye å bidra med, og at han også kommer til å være en inspirator for oss ledere, sier Per Inge Sjøvold til Nea Radio.

Han forteller at samtalene har pågått ei stund.

- Vi har blitt kjent med en reflektert mann med ei utrolig erfaring, naturlig nok. Detaljene rundt engasjementet hans er ennå ikke fastsatt, men at han ved enkelte anledninger vil være tilstede på treningsfeltet er avklart. Han er en etterspurt mann og har fortsatt et engasjement med RBK, forteller Sjøvold.

Les mer: Gøran Sørloth til Brekken

Trønder-Avisa har portrettintervju med Roger Naustan i dag:




- Hva slags ambisjon har du som trener for Levanger fotballklubb?

- Først og fremst skal jeg konsentrere meg om Levanger og gjøre jobben her så godt som mulig. Man har jo sine visjoner, ambisjoner og drømmer. Jeg vet at jeg skal inn i en liga som på mange vis er krevende, så jeg må ha fokus på det, sier 36-åringen.

(...)

- I en perfekt verden består mesteparten av Levanger fotballklubb av lokale spillere. Slik er det ikke nå, og slik blir det vel heller ikke i framtiden - men kanskje klarer vi å bli flinkere til å videreutvikle spillere fra Namsos, Egge, Steinkjer, Verdal, Vinne og Neset slik at de en gang i fremtiden kan bli toppspillere for LFK. Samtidig vil jeg krydre spillerstallen med spennende typer, nye impulser og andre tilnærminger til spillet enn det vi er vant til fra Trøndelag. Det er miksen som avgjør om vi lykkes, men det jobbes veldig godt i naboklubbene og med LFK som lokomotiv har jeg veldig tro på framtiden for trøndersk fotball, sier Naustan før han fortsetter retorikken;

- Er vi alle flinke til å ta ut det maksimale av vårt potensial er det ingen grunn til at fotballen i Levanger skal stå noe tilbake for fotballen i Trondheim eller i Barcelona for den saks skyld. Levanger har en klubb hvor en solid grunnmuren er bygd og alt ligger til rette for sportslig framgang. Nå må jeg hente fram murpussen og gjøre det ypperste av byggverket LFK - som har hatt flinke byggmestre. Det er hovedoppgaven min nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 07.12.2017 14:09    Post subject: Reply with quote

Brann jakter på Søderlunds signatur

Etter det Eurosport.no erfarer står Alexander Søderlund (30) høyt på bergensernes liste over aktuelle kandidater. 30-åringen har slitt med spilletid i Saint-Étienne denne sesongen, og har tidligere åpnet for å bytte beite.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.12.2017 20:07    Post subject: Reply with quote

Han har sagt at kun Rosenborg og Haugesund er aktuelle i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 09.12.2017 21:40    Post subject: Reply with quote

Svensson med kampens siste scoring på overtid når AZ knuste Heracles 5-0 hjemme. Midtsjø spilte også hele kampen men så vidt jeg kan se var han ikke nest sist på noe mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2017 18:14    Post subject: Reply with quote

Rune Jarstein kobles til Bayern München

Jarstein som er førstevalget i Hertha Berlin – blir nevnt som en av fem toppkeepere i Bundesliga – som erstatter for den langtidsskadde giganten Manuel Neuer.

Ifølge bild.de har FC Bayern sett på Jarstein som er mulig erstatter inntil Neuer kommer seg tilbake i spill etter beinbrudd. Og at det kan skje allerede når overgangsvinduet åpner i januar.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2017 18:23    Post subject: Reply with quote

Håper ingen tipser Bayern om Andre Hansen, da
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.12.2017 20:07    Post subject: Reply with quote

Hmm, sitter og hører på gamle podcaster.

Muligens NRK ikke er helt fornøyde med at Adresseavisen avslørte Mesternes mester 2018 ...?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2017 08:19    Post subject: Reply with quote

Avslørte da ikke noe nytt?
Det har jo vært kjent siden april hvem som var deltakere i den nye sesongen.
Disse deltar i Mesternes mester
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.12.2017 21:29    Post subject: Reply with quote

Da misforsto jeg nok Sagbakken, som uttalte:

"Vi vet at du har blitt Mesternes mester, Steffen."

Trodde utsagnet refererte til at Iversen vant hele greia. Han er nok uansett en god kandidat som multitalent med konkurranseinstinkt.

..........

Sellin ønsker å flytte tilbake til Østlandet av personlige årsaker, Aftenbladet vet at spissen er klar til å signere for Fredrikstad FK.

Med Sellin har nytilsatt trener, Per-Mathias Høgmo, hentet sin første etablerte spiller til tradisjonsrike FFK som rykket ned til andredivisjon.

Les mer: Kjell Rune Sellin ferdig i Sandnes Ulf – har valgt ny klubb

Innherred:



Bent Sørmo er definitivt tapt for Levanger FK.

- Ingenting er foreløpig klart, men jeg håper alt skal være i boks før jul. Jeg er veldig motivert for å prøve meg i toppdivisjonen, og tror jeg skal hevde meg også på et høyere nivå, sier Bent Langåssve Sørmo.

Han har lenge vært linket til eliteseriefotball, og får temmelig sikkert drømmen realisert. Godt spill i Obos-ligaen har gjort 21-åringen ettertraktet, og etter det vi erfarer er det minst tre toppserieklubber som jakter Sørmos underskrift.

Rosenborg skal ikke være aktuell, mye tyder på at han er ønsket i klubber som har vært Levangers seriemotstandere de siste årene: Bodø/Glimt, Ranheim, Sandefjord, Kristiansund og Start er trolig blant «interessentene».
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 15.12.2017 17:56    Post subject: Reply with quote

Ble Kristiansund på Bent Sørmo. http://www.kristiansundbk...ar-for-kbk
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2017 20:51    Post subject: Reply with quote

ASSE mot Monaco på viasport + nå. Ingen Ole, men Søder på benken. Antar at Ole er skadet, men tviler på at han (og Søder) blir i klubben mye lenger. 200 på tribunen og de ligger allerede under etter 2 minutter. Buingen startet etter ca 2 sekunder.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2017 22:04    Post subject: Reply with quote

Bare for å følge opp (kunne tatt det i Fransk fotball-tråden, men har allerede begynt), 0-3 og Ruffier klarte å snakke på seg direkte rødt kort. ASSE ligger pr nå på 15. men kan rykke ned til 18. hvis alt går mot dem denne runden.

Blir meget overrasket dersom Selnæs spiller i klubben neste sesong. Det ser meget mørkt ut for klubben i øyeblikket.

Og 0-4 nå...
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 17.12.2017 17:03    Post subject: Reply with quote

Jonas Svensson ble utvist i det 86. minutt i dagens kamp mellom AZ og Ajax etter å ha pådratt seg to gule kort. Ajax vant 2-1. Alle målene kom før utvisningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 17.12.2017 17:19    Post subject: Reply with quote

Gytkjær med hattrick for Lech Poznan i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2017 20:24    Post subject: Reply with quote

Våren 2015 ble Sørmo lånt tilbake til Levanger, før det ble permanent overgang til LFK samme sommer. Siden da har han vært fast inventar hos nordtrønderne. Nå får han altså nye utfordringer på øverste nivå i Norge.

- Da jeg kom tilbake til Levanger, var planen hele tida å komme seg opp og fram igjen. Jeg ble omskolert fra midtbane til back, derfor har det tatt noen år, men jeg føler jeg har utviklet meg veldig de siste sesongene i Levanger, og er veldig klar for å ta dette steget, sier Sørmo.

- Jeg har hatt det veldig fint i Levanger. Vi har også hatt ei stor utvikling de siste årene, og det er godt å se at klubben har stabilisert seg i 1. divisjon.

Han gleder seg over at LFK sitter igjen med penger etter overgangen. Sørmo skrev under ny kontrakt forrige sommer, en kontrakt som gikk til utgangen av 2018. Derfor måtte Kristiansund ut med en kompensasjon for å hente backen. Det var ikke tilfelle etter forrige sesong, da både Bendik Bye og Benjamin Stokke gikk gratis til henholdsvis Sogndal og Kristiansund.

- Målet med forlengelsen av kontrakten i fjor var jo at Levanger skulle sitte igjen med penger dersom det skulle bli overgang. Det er godt å kunne bidra til penger i kassa, sier Sørmo.

Les mer: – Betryggende å vite at de tør å satse på spillere fra lavere divisjoner

Melhus har allerede begynt å se mot neste sesong i 3. divisjon. Nå melder klubben at Geir Holthe og Roar Strand får ansvaret for spillerutviklingen på det nyopprykkede laget.

(...)

- Det blir ikke de store forandringene fra forrige sesong, men nå blir rollen min i klubben mer konkret. Jeg skal være med å trene og prøve å være en slags veileder for spillerne som vil mest, sier Roar Strand til Trønderbladet.

Rosenborg-legenden forteller at han ikke kommer til å bruke mer tid på fotballen nå som han får tittelen som spillerutvikler og Melhus har tatt steget opp til 3. divisjon.

- Jeg har ikke et mål om å spille så mye. Jeg tar det som det kommer. Jeg blir verken yngre eller raskere med årene, forteller Strand.

Les mer: Roar Strand får ny rolle i klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 17.12.2017 21:04    Post subject: Reply with quote

SuperTimCahill wrote:
Jonas Svensson ble utvist i det 86. minutt i dagens kamp mellom AZ og Ajax etter å ha pådratt seg to gule kort. Ajax vant 2-1. Alle målene kom før utvisningen.


Tap og utvisning mot Ajax? Hadde ikke skjedd om du spilte i RBK, og ikke en høkkertklubb i treskoland Jonas.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 395, 396, 397 ... 536, 537, 538  Next
Page 396 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb