English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 31.08.2017 19:30    Post subject: Reply with quote

- At Tettey "så klart blir en forsterkning på midtbanen", har jeg store tvil til. Hadde han fortsatt på landslaget, ville det vært de samme spillerne han ville konkurrert mot på landslaget som på RBK (Konradsen og Trondsen). Jensen ville Tettey aldri konkurrert ut.

- Trondsen er antakeligvis påtenkt rollen som sentral og har et mere spennende ferdighetsregister offensivt, enn Tettey. Litt smak og behag om man skal prioritere offensive ferdigheter, eller defensiv balltrilling til sidene (Tettey).

- Anders Konradsen er vel den spilleren som Tettey ligner mest på av de som i dag spiller på midtbanen. Konradsen er en målfarlig midtbanemann, som er god på offensive løp og offensive dødballer.
Personlig tror jeg Tettey har mistet veldig mye av sine offensive ferdigheter fra yngre år, fordi han nå i mange år har spilt defensiv sentral i et 442-system.

Jeg er skeptisk, veldig skeptisk, til både Tettey og Skjelbred.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 31.08.2017 20:18    Post subject: Reply with quote

Rosenborg skal være en selgende klubb, vi har ingen bruk for gamle avdanka spillere.
Da kan vi heller bruke penger på yngre talenter.
Helt idiotisk å bruke store summer på Skjelbred og Tettey, glem det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.08.2017 21:35    Post subject: Reply with quote

Er mer overbevist om Skjelbred enn Tettey på nåværende tidspunkt, men er usikker på om noen av dem egentlig vil være noen klar forsterkning den dagen de evt. dukker opp. Selvsagt med forbehold om vi faktisk har samme midtbane som nå når det evt. blir et tema.

Tar man Tettey så har han stort sett spilt defensiv ryddegutt på lag på nedre halvdel siden han dro fra RBK. Jeg er ikke overbevist om at han går rett inn på et RBK-lag som primært styrer kamper og gjør en bedre jobb enn de vi har.

Sentralt synes jeg også Trondsen er et langt mer spennende alternativ. Han har pasnings og skuddstyrke som vi har savnet på midten, i tillegg til at han er rask. Konradsen og Trondsen kan også bytte underveis i kamper på hvem som holder igjen og hvem som går fremover,, og dermed ha flere strenger å spille på i form av at de har forskjellig spisskompetanse offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.08.2017 21:55    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Rosenborg skal være en selgende klubb, vi har ingen bruk for gamle avdanka spillere.
Da kan vi heller bruke penger på yngre talenter.
Helt idiotisk å bruke store summer på Skjelbred og Tettey, glem det.


Vi har kanskje ikke bruk for gamle, avdanka spillere men vi har bruk for spillere som er i slutten av tyve-årene eller har bikket tredve. Vi kan ikke kun ha spillere under 25 på grunn av videresalgspotensialet. Det er spillerne vi henter som er i det øvre alderssjiktet som blir kontinuitesbærerne i laget vårt.

Og en Tettey som har vært en nøkkelspiller i Championship og PL eller en Skjelbred som er fast i Hertha er i allefall ikke avdanket. De er nok ikke noe dårligere enn våre midtbanespillere rent ferdighetsmessig, men hvor godt de passer inn i laget vårt er et annet spørsmål. Dessuten er det aldri idiotisk å bruke litt penger på å få hjem "gamle troillunga" så lenge de har noe å bidra med.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2017 22:20    Post subject: Reply with quote

Hverken Tettey eller Skjelbred er spektakulære spillere. Solide i norsk målestokk på Hamrén-laget, men at disse to skal returnere som hhv. 32- og 33-åring for å "ha det lænt" i en fjollete reunion mener jeg er fullstendig feil retning å gå i for klubben.

Det har vært gjort enormt mye riktig på kjøp og salg de siste årene, og av mener jeg det skal helt spesielle tilfeller til for at Rosenborg i hele tatt skal vurdere å signere spillere på 30+. Steffen hjem i 2006 virket riktig, samme med Bendtner i vinter - eller dersom man er i desperat behov for en keeper med litt rutine. Å hente to lite produktive midtbanespillere som skal ha til salt i grøten for å løpe og takle i litt saktere tempo enn for ti år siden... Nei.

Finnes så mye ungt og spennende man heller kan satse på.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 01.09.2017 02:54    Post subject: Reply with quote

Du tillegger de holdninger jeg ikke skjønner noe som helst av. Tettey og Skjelbred har ikke vært noe annet enn mønsterelever i både Rosenborg og andre klubber. Hva i alle dager tilsier at de skal hjem for å ha det "lænt" i en "fjollete reunion"? Blir jo helt usaklig. Kan det ikke være at de oppriktig har lyst å avslutte en lang og innholdsrik karriere på hjemmebane og samtidig være full av motivasjon og vilje? Ingenting tilsier at de ikke holder et nivå som ikke er godt nok for Rosenborg. Begge vil gå rett inn å forsterke laget vårt. Og om lysten ikke er der, er jeg hundre prosent sikker på at de legger opp istedenfor å komme til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 01.09.2017 07:49    Post subject: Reply with quote

Det begynner å bli lite Mike og mye Tettey på denne tråden.....

Slik RBK spiller i dag, passer for eksempel Mike (eller AK) mye bedre inn enn Tettey, sistnevnte er kun en bulldoser på midtbanen og vi trenger ikke noe som kun er det. I Mike får vi både dette og mye mer, kreativitet, sjanser etc. Begge to dekker store rom men Mike er langt bedre med ballen. Tror ikke Tettey er interessert i å være en avlastningsspiller for Mike & co på midtbanen. Vi mangler hurtighet i bakerste ledd når Skjelvik drar i januar og da kan Tettey kanskje være rett mann når han vender hjem i januar eller juli. Kanskje blir det Tettey og Rasmussen som blir stopperparet på litt sikt?

Dette temaet er ferdigsnakket nå, for min del.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.09.2017 11:47    Post subject: Reply with quote

Med det mener du at du har sagt hva du mener, og dermed er ferdigsnakket, antar jeg. Og det er kanskje på tide, etter å ha gjentatt det samme innlegget tre ganger med forskjellig ordlyd Razz
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 01.09.2017 15:57    Post subject: Reply with quote

Jeg skal fortsette denne debatten viss noen kommer med noe nytt i debatten. Om det skjer kan det trolig tilbakevises. Razz

PS! Mer Mike enn Tettey bør være målet på både denne tråden og framtidas RBK-midtbane
Wink
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 01.09.2017 18:01    Post subject: Reply with quote

Du satte et fint punktum med dine bidrag i forrige post når du fremmer forslaget om å erstatte Norges beste stopper "på sikt" med en midtbanespiller som aldri har spilt stopper og som er like gammel som vedkommende.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 01.09.2017 21:26    Post subject: Reply with quote

Ser det ut til at Mike skal inn også.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 01.09.2017 21:29    Post subject: Reply with quote

Haha, herlig! Very Happy
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.09.2017 11:31    Post subject: Reply with quote

Fint bilde av gutta.



bt.dk: Pappaen til Mike er speider for RBK
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.09.2017 12:03    Post subject: Reply with quote

♫Livet er ikke det verste man har...♫
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 08.10.2017 00:34    Post subject: Reply with quote

Denne tråden skal alltid være på framsida.


Jeg elsker Mike Jensen.
Laget presterer alltid best når Mike er på. Fortjent i landslagstroppen til Danmark
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 13.10.2017 07:47    Post subject: Reply with quote

Ser bold.dk har hatt et stort intervju med Mike, og at dette kommer ila dagen. Fokuset i saken ser ut til å være på hans tid i Brøndby, og det virker ikke som han holder så mye tilbake, om man skal dømme etter dette sitatet.



Edit: Saken er allerede på nett: http://www.bold.dk/fodbol...t-speciel/
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 13.10.2017 10:24    Post subject: Reply with quote

Hærføreren. Blir salig i blikket når Jensen snakker. Han er personifiseringen av alt landslaget har manglet siden det gikk nedover. For en mann.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 13.10.2017 10:33    Post subject: Reply with quote

Fikk en ny grunn til å glede meg til i morgen. Da kommer delen om overgangen til RBK.

Det blir leit den dagen (hvis den kommer) at Mike blir solgt. Heldigvis virker det som han brenner mer for klubben enn selv det noen trøndere gjør. Hadde det ikke vært for at han har gjort 7'ern til sin, ville jeg ikke hatt noe imot hvis Fisse fikk 6'ern. Han er en av de som hadde fortjent den.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 13.10.2017 11:36    Post subject: Reply with quote

Ser at Mike også har flere kamper for oss nå enn han hadde for Brøndby:)
135 i RBK, 133 I Brøndby.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 13.10.2017 11:41    Post subject: Reply with quote

Men så er vi jo en satans deilig klubb også da. Bare se på de gyselige draktene Brøndby har, føsj!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 14.10.2017 08:04    Post subject: Reply with quote

Herlig intervju. Elsker Mike.

Quote:
Er det en mulighed for dig at vende hjem til Brøndby igen?

- Selvfølgelig er det tænkeligt, at det sker en dag, men som det ser ud nu, spiller jeg som minimum de næste par år i Rosenborg. Jeg har en lang kontrakt i forvejen, og det er ikke utænkeligt, at der kommer flere år på den aftale, og at jeg derfor spiller resten af min karriere i Rosenborg er også en mulighed.

- Hvis jeg en dag skifter klub, og hvis jeg skal hjem til Danmark, så er det selvfølgelig Brøndby, jeg gerne vil til. Det er den klub, jeg drømmer om at skulle spille for igen, men det kunne meget vel blive Rosenborg i resten af karrieren.


Quote:
- I Brøndby oplevede jeg, hvad det kan betyde, hvis der ikke er dygtige ledere, og i Rosenborg har vi rigtig stærke ledere, vi har stærke trænere og en god mentalitet i truppen. Vi har en helt vildt dygtig sportschef, som står for at bygge kulturen op og udvikle holdet, en præsident, der sørger for, at økonomien altid er på plads, mens vores direktør sikrer, at der altid er optimale faciliteter for os spillere. Det er en virkelig god klub at udvikle sig i.




http://www.bold.dk/fodbol...-broendby/
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.10.2017 10:52    Post subject: Reply with quote

God mann!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 849
Location: København

PostPosted: 15.10.2017 08:11    Post subject: Reply with quote

Næste (sidste?) del af interviewet med Mike af Bold.dk

Om hans forståelige anstrengte forhold til FCK. De kommer dog også ind på, at han er værelseskammerat med FCK-manden Zanka på den sidste landsholdstur. Generelt virker han også her, at have et afbalanceret forhold til fodboldhad som noget der primært udspiller sig i rammerne af selve kampene

http://www.bold.dk/fodbol...-hade-fck/
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 15.10.2017 08:49    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Loyalitet betyder meget for mig, og jeg vil gerne selv opfattes som en loyal person. Både på banen og i livet uden for fodbold, siger Jensen, som selv har haft chancen for at forlade Rosenborg.

- Der er ingen tvivl om, at jeg følte, jeg skyldte Rosenborg loyalitet efter mine første par år i klubben, hvor de havde givet mig chancen og virkelig troet på mig. Jeg kunne måske have tjent flere penge og spillet i en større liga, men den samlede pakke er med afstand bedre her. Jeg elsker at være her og har egentlig aldrig overvejet at skifte til en anden klub.

- Det er spændende at være med til at bygge en klub op, og jeg synes, at det kun er gået én vej, siden jeg kom til klubben. Vi er ikke færdige endnu, og spørger du mig, tror jeg ikke, det er umuligt, at vi kan bygge en klub på størrelse med FCK - altså at spille i Europa hvert år og i ny og nå måske den fornemmeste turnering, siger Jensen til bold.dk

_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 15.10.2017 11:05    Post subject: Reply with quote

Æære, væære, Mike i det høyeste! Åå Lård på Roseeenborg, åså kom jo Jesus Sist!! RBK RBK (Melodi fra søndager mellom 11 å 1 tror jeg! Usikker på tid!! Laughing Laughing
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 79, 80, 81  Next
Page 59 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb