English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 391, 392, 393 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 11.10.2017 20:43    Post subject: Reply with quote

Men hvordan mener du at en spiller skal få bevist at han er god nok når du mener det er feil å slippe de inn i kamper vi leder 3-0 ti min før slutt fordi vi kan ende opp å tape kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.10.2017 21:13    Post subject: Reply with quote

Det der er jo ikke noe jeg har skrevet. Jeg diskuterer temaet at Kåre er dårlig på å slippe til unggutter. Jeg etterspør hvem det er av ungguttene på laget som fortjener så mye mer minutter enn de har fått. Jeg ser ikke hvem det skal være som fortjener så mye mer spilletid enn de har fått.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.10.2017 21:19    Post subject: Reply with quote

Det vet man jo ikke før de har fått spilletid. Dette er ikke FM hvor spillere har PA klistret på ryggen.

I virkelighetens verden må man la spillerne prøve seg, så man kan se hvordan de klarer nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.10.2017 21:23    Post subject: Reply with quote

Treneren i RBK har jo et par andre referanser enn prestasjoner til spillere i kamp for A-laget, eller? Treninger? 2. laget? Aldersbestemte landslag?

Hvem er det du mener skulle hatt mer spilletid enn de har fått?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.10.2017 21:26    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Rasmussen fortjener å vise seg fram mere. Selvfølgelig er det risiko med å bryte opp et velfungerende midtforsvar, så jeg vil gjerne se Rasmussen prøve seg på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.10.2017 21:30    Post subject: Reply with quote

Ok, han har startet 4 eliteseriekamper ifølge altomfotball og får sikkert noen til i år. Det synes jeg er helt innafor iforhold til nivået han er på.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.10.2017 21:35    Post subject: Reply with quote

Når sant skal sies har du ganske svak trackrecord når det gjelder å bedømme nivået på fotballspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.10.2017 21:40    Post subject: Reply with quote

Jaha. Det utsagnet begrunner du med hva?
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 11.10.2017 22:25    Post subject: Reply with quote

Botheim har i følge fotball.no 17 kamper 16 mål for RBK2, 2 kamper 3 mål for RBK U19, og imponerte såpass på treninger i vinter at han ble mer eller mindre lovt en del spilletid i Eliteserien i år. Hvilket grunnlag har du til å si at han ikke fortjener 10 min på slutten av kamper vi leder 3-0? Er det sånn at han ikke fortjener det fordi Kåre ikke mener han fortjener det, og Kåre er ikke dårlig på talentutvikling fordi han er smart nok til å ikek slippe til ungespillere før de er mer enn god nok til å spille?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.10.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

Han fikk 10 min på slutten mot VIF når vi ledet 3-0. Forløpig er det ikke noe som tilsier at han skulle hatt så mye mer tid enn han har fått, han har konkurrert med Bendtner og Vilhjalmsson (inntil skaden). Og ja, at Kåre ikke har valgt å gi han mer spilletid indikerer for meg at han ikke har vert klar for det. Noen skulle gjerne sett han og Rasmussen mer på banen i år registrerer jeg, jeg synes ikke det er like åpenbart. Det tror jeg vi lever fint med.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 11.10.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Ordet prestere var vel det jeg egentlig tenkte på men mislykkes i å klarlegge. Forskjellen er marginal, en junior vil sjeldent prestere særlig bedre enn en førstelagsspiller uten å få spilletid først, jf. Selnæs, Midtsjø, Svensson, Henriksen, Tettey.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.10.2017 23:46    Post subject: Reply with quote

Bedre uansett å prioritere å bruke hospitantene på tampen av kamper hvor laget i utgangspunktet er toppet, enn å bare bruke de i høkkertkamper og kamper der vi av en eller annen grunn har bestemt at vi skal hvile 7-8 førsteelver-spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 12.10.2017 00:14    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Han fikk 10 min på slutten mot VIF når vi ledet 3-0. Forløpig er det ikke noe som tilsier at han skulle hatt så mye mer tid enn han har fått.


Hva har han gjort/ikke gjort som tilsier at han ikke kunne fått noe innhopp til i flere kamper?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.10.2017 08:58    Post subject: Reply with quote

Du hengte deg opp i det der. Jeg skriver "mye mer tid" der, det vil si at han helt sikkert kunne fått et innhopp til eller to. Det er ikke poenget mitt. Men at i det store og hele så har de unge spillere vi har fått det de fortjener.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.10.2017 09:41    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare si at jeg elsker både sirkelargumentasjonen til Montana, og det faktum at han er totalt uvitende om at det er en sirkel han beskriver her.

'De har ikke fått mer spilletid, ergo skulle de heller ikke hatt det'

Det er bare å legge ned all argumentasjon, slette brukerprofilen, slutte å se kamper, og fokusere fullt og helt på tabell og statistikk når sesongen er ferdigspilt. For slik gikk det, altså var det slik det måtte gå.
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 12.10.2017 09:51    Post subject: Reply with quote

Hvilken tråd er dette? Confused
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.10.2017 09:55    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo ikke alle være like flinke som deg Zaphod.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 12.10.2017 11:54    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg må bare si at jeg elsker både sirkelargumentasjonen til Montana, og det faktum at han er totalt uvitende om at det er en sirkel han beskriver her.

'De har ikke fått mer spilletid, ergo skulle de heller ikke hatt det'


Er jo en artig måte å si det på, men ikke helt korrekt.

For det er jo unektelig mer enn "hva du viser i de minuttene du får spille offisielle kamper" som avgjør hvor mange minutter du får spille offisielle kamper. Først og fremst de ferdigheter du har og den innsatsen du viser på trening.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.10.2017 12:10    Post subject: Reply with quote

Hehe, you are technically correct, sir.

Men diskusjonen gikk jo nettopp på om trenerteamet burde vurdere å gi unge talenter muligheten til å prøve seg mot slutten av kamper, og Montanas holdning var at vi ikke hadde unge spillere som 'fortjente' spilletid. Hvorfor? Fordi de ikke fikk spilletid var de tydeligvis ikke gode nok.

Det eliminerer altså trenernes holdninger rundt det å ta risiko ved å gi unge spillere sjansen - altså basis for diskusjonen - som faktor i hvorvidt de får spilletid eller ikke, og reduserer dermed diskusjonen til at 'de har ikke fått spilletid, altså mener trenerne at de ikke fortjener spilletid, altså er de ikke gode nok til å få spilletid'. Den manglende spilletiden brukes som bevismateriale for at spillerne ikke er gode nok til å få spilletid.

Sett i forhold til diskusjonen er det kanskje ikke helt sirkulært, men i det minste en ganske dyp halvmåne litt på siden av diskusjonen. Og det kan i alle fall ikke brukes som debattinnlegg - da kunne man like gjerne skrevet:

'Trenerne gjør alle vurderinger best til enhver tid'

Det egner seg egentlig bedre som trykk på en t-skjorte enn som innlegg i en debatt om spillerutvikling. Som av en eller annen grunn foregår i 'Hvor er de nå'.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.10.2017 14:38    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme, med hånden på hjertet, og gjerne knelende, at denne diskusjonen begynner å bli veldig morsom å følge Tommel'n opp! Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.10.2017 14:40    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Montanas holdning var at vi ikke hadde unge spillere som 'fortjente' spilletid. Hvorfor? Fordi de ikke fikk spilletid var de tydeligvis ikke gode nok.


Dette har aldri blitt skrevet.

Jeg har skrevet at de har fått spilletiden de fortjener. Rasmussen har startet 4 seriekamper i år som han har fortjent. Reitan fikk spilletid ifjor som han fortjente og ble korrekt lånt ut så vi fikk satset på et mer rutinert valg i Hedenstad og 17 år gamle Botheim har fått lukte på nivået mot VIF. Jeg har også gått med på at Botheim kunne fått et 10*min ekstra her og der, men at det er ingen krise at han ikke har fått det. I det store og hele synes jeg ikke det er noe kritikkverdig over Kåres holdning til spilletid for de yngre. Jeg støtter at det ikke er lett å få spille for RBKs A-lag.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.10.2017 14:56    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Dette har aldri blitt skrevet.


Nei, enig, my bad. Jeg glemte ordet 'mer'.

Sånn rent saklig er jeg jo ikke helt uenig med deg, men jeg synes faktisk trenerne må tørre å ta et litt hardere standpunkt til de mer erfarne spillerne, og tenke litt mer langsiktig utvikling. Det har mye å si for de unge gutta at de kan ha et realistisk håp om å få slippe til når de er med i kamptropp, da vil de forberede seg knallhardt på det på trening hele uka.

Det blir rett og slett litt feigt av trenerne når de deler ut 'slitasje-spilletiden' mot slutten av kampene til rotasjonsspillerne i hver posisjon. Det holder kanskje spillerne nær førsteelleveren hakket blidere, men vi trenger virkelig påfyllet bakfra også. At spillere som Skarsem, Botheim, Helmersen, kanskje Solbakken etc. får lov til å entre matta når de er i spesielt god form på trening, det kan ha store effekter på den treningsiveren de trenger for å ta steget fra NM-vinner junior til NM-vinner senior.

Vi må få på plass et bedre overgangssystem fra juniorlag til A-lag, for at ikke hele etterveksten - grunnfjellet i laget over tid - skal visne i gode tider. Bevissthet rundt dette kan være ett av flere tiltak, sammen med fornuftige utlån (Reitan) og den hospiteringen som allerede skjer. Og det trenger absolutt ikke være opp til A-lagstrenerne alene.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.10.2017 11:28    Post subject: Reply with quote

Trønderen, Mr. Hundre Prosent, Kjell Rune Sellin, vet hva som skal til for å sende Sandnes Ulf til eliteserien. 23. oktober i fjor scoret han mot Bryne og ledet Sandefjord opp.

Trønderen er trenere og supporteres drømmespiller, typen som gir alt alltid.

Slik blir han beskrevet av Sandnes-trener Bengt Sæternes:

– Uvurderlig for oss, han er påskrudd og gir alt på hver eneste trening, i hver eneste kamp. Han er målgarantist, 10–15 scoringer hver sesong, han bidrar med masse erfaring.

100 % sport: Sandnes Ulf-profil med klar tale
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 15.10.2017 12:08    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f.../24163644/


Quote:
Som Rosenborg-spiller ble han kalt «Supermann». Roar Strand (47) er fortsatt aktiv og lørdag sikret han trolig opprykk til 3. divisjon for Melhus - syv minutter på overtid.

_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.10.2017 15:19    Post subject: Reply with quote

Midtsjø endelig fra start for AZ i dag borte mot Groningen. Etter et 9 min og et 2 min innhopp i serien så har det blitt en kamp på benken og en utenfor troppen (skade/sykdom?) for Midtsjø i de 4 første. Men nå er han altså på laget, på midtbanen i posisjonen foran Svensson.

Stillingen er 1-0 til pause etter at AZ scoret i det 45 min.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 391, 392, 393 ... 537, 538, 539  Next
Page 392 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb