English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 390, 391, 392 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.10.2017 13:14    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Utrolig synd vi ikke har han i stallen faktisk.


Nei, fordi han har godt av å spille så mange kamper som mulig nå, og det ville han ikke fått hos oss.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.10.2017 13:19    Post subject: Reply with quote

Ikke slik situasjonen er i dag, men om vi hadde hatt han i stedet for Malec hadde fort mye vært annerledes.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 03.10.2017 13:36    Post subject: Reply with quote

Ja, da hadde vi kanskje ikke hatt Bendtner nå.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.10.2017 20:37    Post subject: Reply with quote

Ikke mye skryt å få for Hamrén i Aftonbladet:



Haugesunds Avis:

Haugar har terminert kontrakten med Steffen Iversen (40), et drøyt år før den løper ut.

Den tidligere storspilleren, som ble ansatt som spillende A-lagstrener i Haugar i desember 2015, har flyttet hjem til Trondheim.

- Jeg har hatt en kjempefin tid i Haugesund, og har trivdes godt både i byen og spesielt i Haugar der jeg har fått mange nye venner. Haugar er en fin klubb å være i, men nå har det dukket opp ting på det private plan som gjør at det er enklere for meg å bo i Trondheim. Jeg er glad for at klubben hadde forståelse for min situasjon og vi skilles som gode venner, forteller Steffen Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.10.2017 11:58    Post subject: Reply with quote

Slo tilbake i comebacket: Slik blir Henriksens rolle i «nye Norge»

NÃ¥ er Henriksen tilbake i en sentral midtbanerolle sammen med stortalentet Sander Berge (19).

– Det fungerte veldig bra. Jeg føler at Sander og jeg var flinke til å variere spillet. Jeg fikk beskjed om å gå på en del løp fra midtbanen, og det fungerte godt, oppsummerer Henriksen, og får støtte fra midtbanekollegaen:

– Det var veldig moro å spille med ham. Han var i kjempeslag og fin med ball. Vi vant dynamikken tidlig, sier Berge.

Landslagssjef Lars Lagerbäck sier at han har fulgt Henriksen over lengre tid på klubblaget. Svensken er ikke i tvil om at midtbanespilleren har noe å tilføre det norske landslaget.

– Han viser den spilleforståelsen jeg har sett av ham på klubbnivå. Vi får flere dype løp fra midtbanen, han er veldig dyktig til å komme seg inn i boksen, sa Lagerbäck på fredagens pressekonferanse.

Les hele saken - VG
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 08.10.2017 23:14    Post subject: Reply with quote

Alexander Sørloth er en av de mest spennende spissene vi har i Norge. Synd vi mistet han.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 09.10.2017 07:59    Post subject: Reply with quote

Ja, det er for dumt at et så stort trøndersk spisstalent er i Midtjylland. Jeg tar det for gitt at når Bendtner drar så gjør vi et seriøst forsøk på å hente Sørloth, han er helt klart god nok til å være vårt førstevalg på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.10.2017 09:27    Post subject: Reply with quote

Enig. Vi bør gjøre et forsøk. Risikoen er jo selvsagt at Sørloth tar så store steg før den tid at han blir snappet opp av en mere attraktiv klubb.

Vi skal være i stand til å by et tosifret antall millioner og friste en Rosenborger fra en dansk klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.10.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

Bruke Bendtner for å finansiere Sørloth. Der har vi en genial ide.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 09.10.2017 12:28    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Alexander Sørloth er en av de mest spennende spissene vi har i Norge. Synd vi mistet han.


At klubben synes å ikke se verdien i egenproduserte unge spillere er kanskje det største ankepunktet for tiden.

Sørloth er ett eksempel. Dennis Johnsen et annet, mens Hou Sæter gikk til Stabæk der jeg syns han har prestert bedre enn hva Anders Trondsen har gjort i RBK-trøya. Erlend Dahl Reitan mener jeg ville vært et like bra, om ikke bedre, valg enn Vegar Eggen Hedenstad, som ikke har imponert.

Dette begynner å bli et mønster og da må man spørre seg om klubben har folk som evner å kartlegge potensiale hos unge spillere, og viljen hos trenerteamet til å la de slippe til.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 09.10.2017 20:30    Post subject: Reply with quote

Det er nok å tak tak i her.

1. Du skriver at klubben ikke synes å se verdien av egenproduserte spillere.

Det er et uttalt mål å utvikle spillere som kan selges videre. Og man lykkes, man har jo solgt så godt at man sliter med å erstatte dem, det må sies være fulltreffer. I tillegg til at man bruker enorme ressurser på Salmar-akademiet, og samtidig sørger for å gi de mest lovende prospektene enda bedre kamparena på utlån.

2. Tilfellene Sørloth, Dennis Johnsen, Hou Sæther og Reitan.

Sørloth ville jo RBK ha med videre så skjønner ikke hvorfor han trekkes frem her. Han ønsket å altfor mye spilletid, så skulle vi holdt han fornøyd hadde vi ikke sett Bendtner på Lerkendal i år da han etter avtale skulle spille "alt".

Dennis Johnsen var en del av en svært talentfull årgang i Salmar-akademiet der han ikke utmerket seg. Dessverre har mange fra denne 98-gjengen pådratt seg langvarige skader, Solbakken for eksempel. Da er det ikke så mye man får gjort. At Heerenveen lokker når han ikke engang er tørr bak øra gjør det ikke enkelt.

At klubben ikke tok noen risk med Hou Sæther som har en relativt alvorlig hjertefeil er forståelig. Vi får håpe han finner formen i Stabæk men det er utopisk at han skulle utkonkurrere noen av de vi har på midtbanen per nå, og få vesentlig med spilletid.

Reitan er utlånt i et år der man ønsket å virkelig satse på CL/EL og dermed er det naturlig at man ønsker å signere en mer erfaren landslagsaktuell spiller enn en uprøvd junior.

I det store og det hele ville ingen av de nevnte spillerne hevet dagens lag, og skulle klubben gjort deg til lags hadde vi neppe vært i noe EL-gruppespill nå. Istedetfor at disse hadde slitt benk i klubben får Reitan, Sivert Solli og Faye Lund verdifull spilletid som førstevalg balnt sine klubber på utlån.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4900

PostPosted: 09.10.2017 21:27    Post subject: Reply with quote

Vi har jo sett dette her inne før. Når vi blir dominante hjemme og spiller Europa klages det på at talentene ikke får spille. Når vi ikke spiller Europa og gjør det dårlig hjemme må vi hente flere stjernespillere. Det er samme hver gang.

Talenter skal fortjene å spille, og akkurat nå har vi solgt de som fortjente å spille.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 09.10.2017 22:34    Post subject: Reply with quote

Helt klart det største problemet til Kåre er å utvikle spillere. På 3-0 mot Varder og på 3-0 mot Lillestrøm gjør Kåre bytter hvor han setter inn Milan, mens Botheim blir sittende på benken. Milan har lite utbytte av 10-15 min på slutten av slike kamper, men for Botheim ville slikt være gull.

Hou blir neppe det siste talentet som forsvinner uten å få sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4900

PostPosted: 09.10.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Vil du ha en trener som skaper resultater med laget eller en som er flink til å gi utprøvde unge spillere sjansen? Eggen fikk kritikk for akkurat det samme.

Jeg synes ikke nødvendigvis det er hovedtreneren på A-laget til Rosenborg sin oppgave å gi spillere; med mindre de åpenbart allerede er gode nok, sjansen til å smake på øverste nivå. De minuttene kan de få i Bodø Glimt og Ranheim etc.


Last edited by Montana on 09.10.2017 23:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 09.10.2017 22:59    Post subject: Reply with quote

Botheim var ikke med i troppen mot LSK og fikk spille mot Vålerenga. Han er kun 17 år gammel, og langt fra god nok til å spille i Eliteserien. Sigurd Haugen har skåret 16 mål på 15 kamper for Odd 2 I andredivisjon, og sliter tydelig med å markere seg på øverste nivå. Botheim trenger nok 1-2 sesonger før han er god nok til å bidra med innhoppene sine.

I Europaligaen skal man ikke ta sjansen på å gi uprøvde unggutter noen minutter i gruppespillet. For alt man vet er Vardar gode nok til å få seg 3 skåringer mot slutten av kampen. Da har man ikke mulighet til å slippe seg ned. I tillegg er målforskjell ekstremt viktig når man kun spiller 6 kamper. I Eliteserien vet man i det minste hvor nivået til de forskjellige lagene ligger.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 10.10.2017 14:16    Post subject: Reply with quote

Her er Jonas Svensson nå:

http://www.innherred.no/s...432797.ece
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.10.2017 14:53    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
For alt man vet er Vardar gode nok til å få seg 3 skåringer mot slutten av kampen. Da har man ikke mulighet til å slippe seg ned.


Jeg er ikke uenig i hovedpoenget ditt, men vi slapp oss da vitterlig fryktelig langt ned etter 3-0 mot Vardar, og det hadde neppe blitt noe verre med en sulten 17-19-åring inn for en sløv og slapp ruttis.

Med god coaching kan det å slippe til unge spillere mot slutten av avgjorte kamper være det som holder energien i laget oppe, i stedet for å gå i transportmodus. Førstevalgene får noe annet å tenke på enn poeng og dusj når de skal holde unggutta i ørene i ti-femten minutter. Og det kan avtales på forhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4900

PostPosted: 10.10.2017 20:46    Post subject: Reply with quote

Men det forutsetter jo at vi har en 17-19 åring som fortjener minutter i Europa League. Har vi det?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 10.10.2017 21:01    Post subject: Reply with quote

For meg er det to spillere som skriker etter spilletid. Den ene er i Bodø og den andre er Rasmussen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4900

PostPosted: 11.10.2017 01:37    Post subject: Reply with quote

Han får mye mer verdifull spilletid i Bodø enn han ville fått her, helt rett at han er lånt ut. Rasmussen har fått de innhoppene han fortjener. Ingenting tyder på at han er på nivå med Reginiussen eller Skjelvik enda.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 11.10.2017 11:19    Post subject: Reply with quote

Nei, men hadde Markus Henriksen kommet opp i dag hadde ikke han helelr fått plass på midtbanen. Hadde Mix signert en ny avtale ville ikke Midtsjø fått prøve seg, han hadde rett og slett fått beskjed om at han per akkurat nå ikke er godt nok. Og hadde vi hatt penger nok hadde vi også hentet en høyreback nå Gamboa ble solgt, og Svensson hadde ikke vært landslagsback nå. For at unge spillere skal bli god nok må de få slippe til på en arena hvor de ikke er god nok og få lov til å feile litt.

Rosenborg har vist seg å være enormt god på å få opp taltenter når de rett og slett ikke har hatt penger til å hente stjerner. Svært få har vært store nok talenter til å egentlig kunne gjøre krav på en plass ene og alene på sine ferdigheter, Per, Tettey og Ole er de jeg kommer på. (Og Ole hadde MYE rot i begynnelsen han også.) Men på den andre siden har de vært skremmende dårlig når pengene har vært på plass og man kunne handle inn nye spillere når andre ble solgt til Europa.

Hadde man sluppet inn Botheim siste 10 mot Vardar og endt opp med uavgjort eller tap hadde det ikke vært hans feil. Han hadde heller fått en enorm motivasjon til å jobbe videre, trene hardt og satse på 15 min mot Zenit osv. Det er ikke slik at talentene plutselig får de ferdighetene som skal til for å gå inn på laget og etter ex antall gode trenignsøkter vipper en rutinert spiller ut. De må slippe til, de må få sjanser til å vise at de duger også får prestasjonene når de har fått prøvd seg over tid avgjøre om de er god nok/blir god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 11.10.2017 11:32    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Han får mye mer verdifull spilletid i Bodø enn han ville fått her, helt rett at han er lånt ut. Rasmussen har fått de innhoppene han fortjener. Ingenting tyder på at han er på nivå med Reginiussen eller Skjelvik enda.


Man må tolke dette som at du mener at man i betydningen fortjener egentlig er bedre enn etablerte førstelagsspillere. Under denne forutsetningen kan all spillerutvikling bare legges ned.

Når det kommer til nivået til Rasmussen er vi uenig. Jeg mener han allerede har vist at han er på nivå med Skjelvik og Reginiussen. I tillegg drar Skjelvik tilsynelatende i januar-vinduet så da kan Rasmussen fint få spilletid, hvertfall i ES.

Hvis vi ikke evner å spille inn Rasmussen innen Skjelvik drar, sitter vi igjen med Reginiussen, en spiller som ikke er god nok i dine øyne og Bjørdal når vi går igang med ny sesong.

Da kan vi i januar:
a) Enten fortsette med Bjørdal, som helt klart ikke er god nok
b) Sette Rasmussen som førstevalg helt plutselig, og unnlate å gi han verdifull spilletid og erfaring i forkant
c) Hente et nytt førstevalg. Da sitter vi igjen med to spillere som trolig ikke ser seg tjent med å bli sittende på benken, jf. tidligere uttalelser.

Ingen av disse valgene er bedre enn å starte med å gi Rasmussen tid nå og la han spille seg inn i førstelaget. Dette er naturligvis under forutsetning av at Skjelvik drar. Men han bør likevel få mer tid enn han har fått om SKjelvik blir.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 11.10.2017 11:55    Post subject: Reply with quote

^^ Hva jeg mente, men med bedre ord.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.10.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Per Ciljan er den eneste trønderske tenåringen jeg kan huske på som var ferdiglaget førstelagspiller fra første kamp.

Alle andre har vært klumsete og nervøse, og gjorde masse feil. Den verste var kanskje Tettey som var rett frem elendig i ganske mange kamper før han begynte å vise hva han sto for.

Det er selve essensen i spillerutvikling at talenter slenges utpå dypenden og får prøve seg.
Jeg skal banne på at par av tenåringene som dummet seg ut på Lerkendal for Ajax i august kommer til å bli stjernespillere i Spania og England om noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4900

PostPosted: 11.10.2017 15:32    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Montana wrote:
Han får mye mer verdifull spilletid i Bodø enn han ville fått her, helt rett at han er lånt ut. Rasmussen har fått de innhoppene han fortjener. Ingenting tyder på at han er på nivå med Reginiussen eller Skjelvik enda.


Man må tolke dette som at du mener at man i betydningen fortjener egentlig er bedre enn etablerte førstelagsspillere. Under denne forutsetningen kan all spillerutvikling bare legges ned.


Du tolker feil. For å ta plassen fra Skjelvik eller Reginiussen mener jeg han bør prestere bedre (de som presterer best spiller). For innhopp må han vise at han har nivået og noe å bidra med når han kommet inn. Han har fått innhopp og de har han fortjent, verken mer eller mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 390, 391, 392 ... 536, 537, 538  Next
Page 391 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb