English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.10.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

"Hva tilfører han laget?"

Solid rotasjonsspiller som gå inn i den vanskeligste posisjonen på laget vårt og gjøre en god jobb, selv mot tøffe motstandere som Ajax. Kom gratis gjorde han også. Meget god spillerlogistikk av Bjørnebye spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 03.10.2017 16:48    Post subject: Reply with quote

Innrømmer gladelig at jeg ikke skjønte logikken med å hente Lundemo. Jeg skjønner nå.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 03.10.2017 18:14    Post subject: Reply with quote

synes Lundemo har tatt fine steg. Noen feilpasninger her og der, men dette blir stadig bedre. Han er fotrapp og rask defensivt, og mulighet til å forsere et ledd med ballen i beina. Han er ikke i nærheten av Skammelsrud som var en internasjonal toppspiller på sitt beste. Godt mulig Lundemo kan bli det og det synes at han har tallent.
Akkurat nå synes jeg vi har tre stykk Roar Strand på midten hvor man er flink til å jobbe, men sliter med ballen i beina og det blir mye upresist, og har sett mange kamper hvor Rosenborg blir utspilt på midten. Spillerne er litt for "flinkis" i mange tilfeller i stedet for å la ballen gå enkelt til rommene åpner seg..
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.10.2017 20:51    Post subject: Reply with quote

Men så er han jo også yngre nå enn hva Skammelsrud var da vi hentet ham.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 621

PostPosted: 04.10.2017 02:08    Post subject: Reply with quote

Lundemo har vært god mot europeisk motstand (Ajax, Vardar), så helt klart potensiale.

Han er god i press, en jævel til å jobbe inn balltap og pasningsfoten kommer seg. Han har ferdighetene, men akkurat de offensive pasningene tar det litt tid før sitter – fordi det tar tid å spille seg varm. Han er alltid orientert før han mottar ballen og evner å spille videre på kort tid. Flink til å dempe med én fot og få ballen videre med andre. Han tør å spille videre på ett og to touch (enorm forskjell fra Konradsen). Også vender han faktisk opp jækla raskt. (også enorm forskjell fra konrad)

Sjekk gjerne et par-tre videoer (nylig, samt en eller to eldre) fra Kai Bardal på Twitter som illustrerer dette veldig godt. Liker også at han legger kraft i avleveringene i stedet for halvhjertede pasninger. Totalen i begynnelsen blir kanskje at noen feilpasninger ser dumme ut, men med litt kalibrering skal vi ikke se bort fra at det kan bli meget så bra.

Tar tid å spille seg inn en ankerrolle, men synes Lundemo ser bra ut
Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 04.10.2017 07:40    Post subject: Reply with quote

Det er notert. Flere bra involveringer i de videoene Tommel'n opp! Åpenbart grei konsensus her for at han har noe å gjøre i Rosenborg.

Ser likevel også - som flere påpeker - at han per nå har begrensninger hva gjelder pasningkvalitet og kreativitet. Sistnevnte er ikke nødvendigvis noe man kan trene på. Men det er vel kanskje på tide å innse at vi aldri får noen ny Selnæs.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 04.10.2017 11:40    Post subject: Reply with quote

Nei, på samme måte som vi aldri kommer til å få en ny Skammelsrud. Jeg tror dog at trygghet og tillit over tid kan være med å utløse større kreativitet. Så jeg tror ikke vi har sett det beste av Lundemo ennå.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 04.10.2017 11:57    Post subject: Reply with quote

Han får konkuransse av Tettey, som mest sannsynelig kommer i sommer, Rosenborg håper at at Tettey kan bli klar til seriestart, hvis Norwich er utte av en mulig opprykksplass.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 04.10.2017 12:28    Post subject: Reply with quote

🐺🐺
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.10.2017 13:06    Post subject: Reply with quote

Godt å se 'rei igjen, Messi!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2017 13:30    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Messi har rett. En midtbane med Tettey hadde kanskje blitt en av de sterkeste midtbanene på mange år:

Jensen - Tettey/Lundemo - Konradsen/Trondsen

Det hadde vært noe det!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 04.10.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

Haha nå må du ikke glemme at Messi har med overbevisning sagt at Tettey kommer i snart 2 år da Wink
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 04.10.2017 14:17    Post subject: Reply with quote

Det er vel tre eller fire år nå?

Uansett, at Tettey er trønder er en dårlig skjult hemmelighet og at han helt sikkert lengter hjem, trenger man ikke være Nostradamus for å skjønne.

Tidsperspektivet derimot er det bare herr og fru Tettey som vet.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 04.10.2017 15:55    Post subject: Reply with quote

Og Messi da, selvsagt.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 05.10.2017 18:13    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg håper Messi har rett.


Takk.Godt å bli satt pris på <3

Hvis dere spør Erik Hoftun, så vil han si at Tettey's beste kamp i RBK-trøya, er som midtstopper, sammen med Erik .
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 05.10.2017 20:51    Post subject: Reply with quote

Det sa han vel i et intervju i 2007.
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 26.11.2017 08:37    Post subject: Reply with quote

Kommer Kåre til å gjøre alvor av midtstoppertrusselen mot Lundemo i vinter? Kunne kanskje fungert som fjerdestopper neste sesong hvis vi mister to stoppere til jul?
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 26.11.2017 23:51    Post subject: Reply with quote

Atturat nå fremstår han som vårt beste anker. Hvis Trondsen skal satses på i den rollen og blir førstevalg vil det være naturlig å ha Lundemo som backup både som anker og stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 27.11.2017 12:26    Post subject: Reply with quote

Største spørsmålstegnet for min del er om Lundemo klarer å holde seg skadefri nok til å bli god. Det er vanskelig å bli skikkelig god når du bare spiller halvparten av kampene pga. skader.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 27.11.2017 13:27    Post subject: Reply with quote

*host* Helland 2.0 *host*
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 27.11.2017 16:04    Post subject: Reply with quote

Tror ikke RBK skal gjøre seg avhengig av kjeksa Lundemo. En helt ok rulleringsspiller.

Med han, Yanni og Helland har vi fylt opp kvoten, og mer enn det, av kjeksspillere. Ta med Helmersen også....
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2017 20:45    Post subject: Reply with quote

Lundemo har vel ikke vært så skadeplaget i år, etter at han noen uker etter seristart endelig var tilbake i spill etter ankeloperasjonen og betennelse i sår etter stempling?

Kneskaden han pådro seg mot Stabæk var en støtskade.

Jeg hadde vært mer bekymret dersom fortsatt hadde slitt med plagene med rygg og ankel, som han sleit med i Lillestrøm.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2018 12:34    Post subject: Reply with quote

– Det har vært en plan helt siden han kom (ett år siden) at Marius skulle få prøve seg på midtstopperplass. Nå vil vi teste ham der i januar og februar. Marius har definitivt ikke spilt sin siste kamp på midtbanen, men kan bli et veldig godt alternativ for oss på stopperplass, sier Ingebrigtsen.

(...)

– Han har spilt dypt på midtbanen, og har egentlig alt som trengs for å bli en god stopper. Marius er høy, sterk i duellspillet, har fart og er god i frispillingene bakfra. Han mangler litt erfaring i posisjoneringen som midtstopper, men det vil vi jobbe med nå, sier Ingebrigtsen.

– Det er en del som har fortalt meg at jeg kan bli god i den rollen, og det er bare fint å kunne være aktuell for flere posisjoner. Samtidig vet jeg ikke ennå om jeg er helt klar for å bli stopper permanent. Jeg trives godt på midtbanen også.

Les mer: RBK skal teste midtbaneprofil i forsvar: Åpner for å droppe stopperkjøp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.01.2018 09:20    Post subject: Reply with quote

"Har fart"? Er det en uttalelse på linje med at bilen 'har motor' eller 'har hjul', eller er Lundemo betraktelig mindre seig i steget enn i alle fall jeg har tenkt tidligere? Kanskje er han sånn som Bragstad: ikke noe Aubameyang-rykk, men et godstog når han er i fart?

Det ville i alle fall gjort meg betraktelig mer optimistisk til en omskolering akkurat nå, når vi allerede har ballsikre Rasmussen som går inn foran Lundemo som spillende stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
yey
Junior


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 14

PostPosted: 11.01.2018 20:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
"Har fart"? Er det en uttalelse på linje med at bilen 'har motor' eller 'har hjul', eller er Lundemo betraktelig mindre seig i steget enn i alle fall jeg har tenkt tidligere? Kanskje er han sånn som Bragstad: ikke noe Aubameyang-rykk, men et godstog når han er i fart?
.


Det stemmer nok. I en av de siste kampene i fjorårssesongen (husker ikke motstander), var vingen alene gjennom og en RBK-spiller kom på et sugende returløp og avverget. Husker jeg utbrøt høyt for meg selv: "Jøss, var det Lundemo!?"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 26, 27, 28  Next
Page 13 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb