English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alex Gersbach
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elg
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 10:01    Post subject: Reply with quote

Trist at han ikke får sjangsen mer. Stort potensiale.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 10:06    Post subject: Reply with quote

Så han, Bacon og Rasmussen på håndballkamp med Byåsen forleden. Kjekt å se at de finner tonen med lagkamerater privat. Rimelig å anta at han surner på benk nå noe som er forståelig. Håper han får mer spilletid fremover når serien nå nesten er avgjort. Meling må spille i Europa.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 26.09.2017 10:08    Post subject: Reply with quote

Han må ha mer spilletid neste sesong og da tror jeg han enten må selges eller lånes ut.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 12:56    Post subject: Reply with quote

Gersbach er bare ikke i nærheten av like god som Meling. Han virker også ekstremt defensiv i hodet når han er på banen. Men hvis det stemmer at han imponerer for A-landslaget til Australia, kan det jo hende vi kan få en grei sum for han til vinteren likevel.

Selvfølgelig er han fremdeles ung, men ikke lenger noen junior. Det spørs om Alex gidder å vente på at Meling skal selges.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Han får aldri sjansen til å bli like god som Meling hvis han ikke får tillitt over tid. Det evige dilemmaet.

Et utlån hadde vært gunstig.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 15:50    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert har Gjærsbakken en sinnsykt potensialet, men han må spille for å utvikle seg. Han er ikke i en posisjon med tanke på Melling til å spille seg "inn" på laget akkurat nå, så her har Kåre et logistikkproblem.

Håper vi henter en stopper, forlenger med Alex og låner ham ut til Glimt o.l. neste år så han kan få "satt" wingback rollen i et lignende system.

Får jo gåsehud av å se ham når han løper på utsiden av krittet for å doble + han har gode innlegg stort sett, så fremtidig superstjerne for oss!
dags
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 20:00    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å se det enorme potensialet til Gersbach. Først og fremst synes jeg han har store mangler på spilleforståelse og evnen til å orientere seg i forkant når han har ballen. Ikke er han god en mot en defensivt heller.

Han fikk mange sjanser tidlig i sesongen da Meling var ute og må da ha fått spilltid i bortimot halvparten av seriekampene, uten å imponere. Det er viktig for unge spillere å gripe sjansen når man får den og det har han absolutt ikke gjort. Utlån kan være en mulighet, men for min del kan han godt selges.

Edit: Jeg vil gjerne se en samling av de gode innleggene til Gersbach denne sesongen hvis noen har tid og ork til å lage det. Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til dem.

Last edited by dags on 26.09.2017 20:09; edited 1 time in total
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 20:05    Post subject: Reply with quote

Til hans forsvar var det jo ingen som fungerte tidlig i sesongen. Skulle gjerne sett han på laget i den formen laget er i nå. Tror det ville vært noe ganske annet.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 20:08    Post subject: Reply with quote

Enig med dags, ser ikke helt potensialet.
Først og fremst må Gersbach slippe seg mer løs, for han har høye skuldre og beveger seg veldig forutsigbart. Men selv om han klarer det er han nok ikke i næheten av Meling på spilleforståelse og nærteknikk
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.09.2017 21:48    Post subject: Reply with quote

ER jo det jeg også sier, at han ikke er i posisjon til å "spille ut" Melli akkurat nå.
Personlig synes jeg han har kjempepotensialet, og han har prestert veldig godt på et landslag der han er innarbeidet i spillestilen.

Han er ung enda og således ikke nødvendigvis så "lett" å gripe sjansen når hele laget sliter.

Han må spille, han må utvikle seg, SÅ kan vi snakke. Jeg synes han har veldig gode tendenser og egenskaper for å bli en kjempegod back for oss, MEN det er lov å være uenig Smile
Robert81
Proff

PostPosted: 28.09.2017 12:29    Post subject: Reply with quote

Gersbach ikke med på landslaget - da var det slutt på kamptrening for hans del.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.09.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

Spørs om man ikke bør vurdere et utleie av Gersbach neste sesong, om han ikke får noe mer spilletid. Synes han har stagnert det siste året, og kan ha godt av nye impulser og mer spilletid.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.09.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Største problemet er vel at både Melling og Alex er å foretrekke fremfor Hedenstad med tanke på vilje og offensive egenskaper... men begge er best på venstresiden. Luksusproblem som jeg tipper dessverre fører til at Alex forlater oss om ikke så lenge.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 28.09.2017 16:58    Post subject: Reply with quote

Om Gersbach hadde fått tillit over tid, ser jeg ikke bort i fra at vi totalt sett hadde blitt forsterket med han på venstre og Meling på høyre ja.

Men selvsagt litt vondfot å plassere Meling der. Tipper også Gersbach forsvinner snart.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 28.09.2017 19:59    Post subject: Reply with quote

Er Gersbach fullstendig ubrukelig på høyre? Har ikke noe imot å se han der hvis ikke. Venstrebacken skal Meling ha.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 28.09.2017 22:06    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke til å skje at vi sette en venstrebent på høyreback på permanent basis. Det kommer til å hindre spillet vårt for mye. Jeg er forøvrig uenig i at Gersbach er bedre enn Hedenstad.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 28.09.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

Hedenstad gjør en god prestasjon i kveld, men han har vært veldig ustabil så langt. Det samme kan riktignok absolutt sies om Gersbach også, og så lenge han kun er aktuell for én posisjon kommer det til å gå lenge mellom hver gang han får sjansen med mindre - Lord forby - Meling skulle bli langtidsskadet. Vi har vel nok av alternativer på venstrevingen også, så han er vel ikke særlig aktuell der heller.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 28.09.2017 22:58    Post subject: Reply with quote

Nei, så det er vel litt opp til han selv, tipper klubben veldig gjerne vil beholde han, men kan ikke se for meg at en ung australiener som banker på døra til landslaget er spesielt fornøyd med å slite benken. Så det blir nok salg i vinter. Synd for han at vi hentet inn Meling som tok en klar førstevalgrolle.
Back to top
CLdrømmen
Junior

PostPosted: 28.09.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Kan ikke Gersbach bli et alternativ som venstrefot midtstopper, da Skjelvik etter all sannsynlighet velger å ikke forlenge? Han er relativt rask, og fart er noe vi mangler dersom Skjelvik drar. Han har også en del tekniske ferdigheter som jeg synes er interessante. Er forsovidt også ganske sikker på at Gersbach har en bedre pasningsfot enn det Skjelvik har, så jeg hadde ikke blitt overasket dersom han hadde blitt en god midtstopper, eller hva tenker dere?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 28.09.2017 23:44    Post subject: Reply with quote

Blir litt samme greia da, neppe god nok til å være førstevalg som stopper hos oss.

Jeg tror eneste sjans for at han blir i klubben er om Meling blir solgt i vinter. Noe som ikke er direkte usannsynlig spillet hans i det siste tatt i betraktning. Nå kommer han til å etablere seg som førstevalg på landslaget fremover også.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 02.10.2017 16:02    Post subject: Reply with quote

Synes det var spennende å se Gersbach i kantrollen. Han er ikke akkurat noe driblefantom, men han klarer nesten alltid å komme seg rundt på kant med trøkk og retningsforandringer. Gode innlegg slår han jo også, selv om gårsdagens kamp kanskje ikke var det beste eksemplet på akkurat det.

Kunne vært interessant å se han mer i den rollen, nå som han mer eller mindre er sjanseløs på venstrebacken. Det gir jo mening, da han egentlig er ganske svak 1v1 defensivt - og har imponert stort for Australia i en mer offensiv ving-back rolle. Kanskje kan han være utfordrer på indreløperplass også. Det er vel uansett dette som er potensielle utfall for Gersbach nå:

1. Salg av Gersbach
2. Salg av Meling, Gersbach inn på laget
3. Omskolering til ving/indreløperposisjon
4. Omskolering av Meling
Back to top
angvik
Proff

PostPosted: 02.10.2017 16:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes oppriktig synd i Gersbach. Han virker som en fin fyr som jobber hardt og har fokus på å gjøre det best mulig. Det er lite sutring. Jeg har alltid hatt trua på ham, og jeg liker den litt naive spillestilen hans på backplass. Han er utrolig kvikk på overlapp, har gode bevegelser og en relativt god innleggsfot. Og han skyter(!) pasninger. Det siste er mangelvare blant resten.

Jeg mener Alex bør få sjansen fra start i de siste seks Eliteserie-kampene. Han er god nok her på berget, og vi risikerer ikke noe ved å la ham spille. Kampbelastningen på Hedenstad/Meling blir mindre, og Alex får samtidig vist seg fram og gjort seg synlig overfor andre klubber.

Samtidig har dama hans kun fått 24 minutter A-lagsfotball siden mai(!). Nå har hun reist hjem til Australia selv om Ørn spiller kamp denne uka. Gersbach har selv gitt uttrykk for hvor viktig hennes tilstedeværelse er i Trondheim.

Jeg tror - og håper for Alex' del - at han finner seg en ny klubb som vil satse på ham. Jeg unner ham det.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 02.10.2017 17:08    Post subject: Reply with quote

Så dama har dratt hjem, romkamerat og bestekompis Rashani har dratt til Odd og han får knapt spille selv? Lukter salg ja.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 02.10.2017 17:33    Post subject: Reply with quote

Har dama flytta hjem eller reist hjem på ferie?

Helt uenig i at han skal spille de siste ES-kampene. Meling er strålende om dagen og vi trenger han i god matchform i Europa. Ikke har vi vunnet serien heller. Det er ikke breddefotball vi driver med og det skjønner Gersbach også.

Foretrekker utlån fremfor salg neste sesong, men det kommer vel litt an på hva han selv ønsker også.
Back to top
möllenbergs
Senior

PostPosted: 05.10.2017 14:53    Post subject: Reply with quote

Ser Syria-Socceroos nå. Skjønner godt at Alex er skuffet over å bli utelatt, for dette nivået var ikke all verden gitt. Middels tippeliga
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 34, 35, 36  Next
Page 24 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb