English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olaus Skarsem
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2017 14:44    Post subject: Olaus Skarsem Reply with quote

Blir hospitant - sammen med Erik Botheim:

- Begge to hadde en bra høst i fjor. Nå får vi se litt nærmere på dem. De får hospitere og øve seg på dette nivået. Så får vi se hvordan de takler det, forteller Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

Mens Botheim var med til Gran Canaria - og fikk spille 2. omgang mot Ranheim i går, har Skarsem fått en litt tyngre start i sin nye, spennende hverdag.

- Planen var at vi skulle ha med oss både Olaus og Erik på treningsleir. Det som var synd, var at Olaus har vært skadet. Da ble det litt verre for ham. Når han blir skadefri og kommer seg tilbake i form, blir han òg med på hospitering, lover Ingebrigtsen.

Les mer: Botheim og Skarsem blir hospitanter

Er vel første Astor-spiller siden Michael Jamtfall med såpass tett tilknytning til A-stallen; Sivert Lund slapp aldri til igjen etter debuten mot Orkla og var aldri offisielt hospitant.

Steffen Iversen, Børge Hernes og Christian Steen var med på den første store runden, da ni av elleve førstelagsspillere fra 76-årgangen til Astor ble hentet til RBK - og altså tre slapp til i Champions League.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.01.2017 15:24    Post subject: Reply with quote

Fint å se at flere får hospitere, men jeg hadde håpet å få se en som Solbakken også få prøve seg, men skadeproblemene i fjor kan jo ha satt han en del tilbake mtp mulighetene til å ta steget opp på A-laget.

Blir interessant å se om Skarsem og Botheim får prøve seg i år. Vil tro sistnevnte får gjøre det, så får vi se hvordan Skarsem gjør det på trening.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2017 15:43    Post subject: Reply with quote

Den lille, lette indreløperen har blitt til en fysisk sterk venstreving som høster skryt fra høyeste hold i Rosenborg.

- Jeg har utviklet meg mye. I starten følte jeg at jeg slet med å ta nivået på 11-erbane. Det passet meg ikke bra å spille mot folk som var eldre. Nå har jeg vokst og fått mer kjøtt på kroppen, føler at jeg har tatt nivået bra nå, sier han.

I vår ble det A-lagsdebut i cupkampen mot Åfjord i 1. runde, der unggutten til og med scoret sitt første obligatoriske mål for A-laget. I tillegg har han spilt flere treningskamper, senest i går mot Verdal.

- Å spille sånne kamper er veldig artig, sammen med spillere som er på A-laget. Jeg må bare kose meg og ha det artig, sier han.

- Hvordan er det å trene med Rosenborg?

- De er veldig hyggelige og tar meg imot hvis jeg får være med på en trening. Utrolig høyt nivå. De legger ingenting imellom på trening og tar ingen hensyn fordi jeg er juniorspiller, forteller Skarsem.

- Hvis jeg fortjener det, så får jeg kjeft. Sånn skal det være. Jeg kommer ikke på i farta hvem jeg har fått kjeft av, men, smiler han lurt.

Les mer: Skarsem sikter mot A-laget

- Til neste år er det enten tilbud om A-lagsspill, eller så får vi hjelp til å finne oss en ny klubb, sier Skarsem.

- Det blir ekstra prestisjefylt, men det skal nok ordne seg. Personlig tror jeg ikke det hjelper å tenke på det, bare prøve å prestere så godt som overhodet mulig selv. Jobbe godt på feltet, så får man som man fortjener, slår unggutten fast.

Les mer: Blir dette siste år for melhusgutta i RBK?

Antar forresten at det var familien Skarsem som flyttet til beste vestkant og ikke Astor som aktivt hentet et talent fra Gauldalen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 29.01.2017 16:51    Post subject: Reply with quote

Spennende mellomnavn på denne gutten.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 29.01.2017 17:21    Post subject: Reply with quote

Hadde vel sett for meg nordengen og solbakken som hospitanter. Men skader ødela deres 2016 sesonger. Men spennende med unggutter.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 30.01.2017 08:45    Post subject: Reply with quote

Synes Skarsem fortjener sjansen som hospitant. Han tok store steg i fjor, fra å være OK (men med interessant potensial) i 3. div året i forveien til å være god i 2. div. Hvis jeg må sammenlikne Skarsem med noen etablert spiller blir det Midtsjø, meget god med ballen i beina.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2017 20:12    Post subject: Reply with quote

Glemte å linke til denne artikkelen i forrige uke:

- Olaus blir med oss en del utover nå. Men vi vurderer litt i forhold til kamper og belastning, for vi må ha ham 100 prosent frisk. Han skal trene en del med oss, forteller Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

- Han har vist bra takter på andrelaget i høst. Nå er han skadefri og bra rustet. Så vi får se litt på ham på trening og i kamp. Han viser at han er en bra fotballspiller.

Les mer: Endelig hospitering for Skarsem

- Jeg spilte i 2. divisjon og i Youth Cup (ungdommens svar på mesterliga) i hele fjor høst, men helt mot slutten av sesongen fikk jeg vondt i bekkenet. Vi trodde det handlet om en liten overbelastning, og at det ville gå over etter et par uker. I denne perioden fikk jeg også beskjed om at jeg var ønsket med på treningsleiren på Gran Canaria i januar, og syntes det var utrolig artig.

- Så viste det seg at skaden var verre enn først antatt. Til sammen tok det åtte måneder før jeg var tilbake, forklarer Skarsem.

Først i juli i år var han tilbake, og de siste ukene har kroppen fungert så bra at Skarsem har kunnet være med på absolutt alt av trening og kamper igjen. Resten av høsten vil han hospitere med A-laget, og kanskje får han oppleve det han gjorde i fjor vår, da han var skadefri og i form: Da scoret nemlig tenåringen for RBK mot Åfjord i 1. runde av cupen.

Skarsem scoret for øvrig også da han fikk sjansen for A-laget i landslagspausen, i en treningskamp mot Strindheim.

- Det har vært lærerikt å være med A-laget. Man må venne seg til et høyere tempo, at folk gjør smartere valg med ballen og at det generelt er mer trøkk. Men det går bra, sier han.

Så handler det om å prestere godt i tiden som kommer, også. Kontrakten til Skarsem går nemlig ut til nyttår, og melhusbyggen innrømmer at han er spent på akkurat det.

- Akkurat nå er det veldig lite som er avklart med tanke på fremtiden. Det gjelder å prestere godt sesongen ut, og hovedmålet er å få forlenget kontrakten i RBK, sier han.

Les mer: Stortalentet var på vei inn i RBK-stallen – så ble han skadet i åtte måneder

Han er påmeldt B-lista i europaligaen - i likhet med Einar Bergquist.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 15.09.2017 22:07    Post subject: Reply with quote

Olaus? Ingen O'er altså. Cool
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 21.09.2017 10:34    Post subject: Reply with quote

Engelske toppklubber snuser på Skarsem

Flere engelske klubber står klare til å snappe opp Olaus Jair Skarsem hvis ikke Rosenborg tilbyr ny kontrakt.

Er han så lovende altså?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 21.09.2017 11:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er så pisse-lei av det her. Ikke nok med at vi skal selge alle spillerne som presterer over middels godt et par år på rad, det et liksom til å leve med. Men skal vi begynne å miste de få talentene som viser tegn på å kunne ta steget også?!? Er faen ikke rart at det er skrantent med lokale spillere i 11-ern.

Foreløpig er det vel bare to trønderske tenåringer som har blitt snappet opp - men er dette nå den nye normalen?
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.09.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Står det noe om hvem disse klubbene er? For jeg begynner å bli lei av at Brighton henter alt fra det norske markedet som kan snakke norsk, og Vegard Forren (noe jeg fortsatt er takknemlig for forresten)
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 21.09.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

Normann er vel en jeg kunne tenkt meg i RBK, men Bjørdal falt totalt igjennom, Agdestein finnes jo nesten ikke lenger. Hvor kommer denne irritasjonen over Brighton fra? (Forren teller jeg heller ikke med)
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 21.09.2017 13:59    Post subject: Reply with quote

Det er vel flere lovende 98'ere som nå er ferdig med jr alderen. Ranheim og levanger bør være obs.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 21.09.2017 15:18    Post subject: Reply with quote

At Olaus skal havne i en engelsk toppklubb vil være merkelig så lenge han er langt unna spilletid på TL-nivå og også er et godt stykke unna aldersbestemte landslag. Dog kan en PL-klubb være en fin arena for utvikling pga god treningshverdag. Jeg tror han blir tilhørende en ungdomsgruppe viss han drar og da kan nok et godt norsk a-lag være på høyden som treningsarena.

Ajax Jong har ikke lov til å delta i den nederlandske cupen, men Dennis J var likevel ikke i troppen til Ajax i 1. runde i den nederlandske cupen i går.

Det er nok enda tøffere å slå til i det store utland for en unggutt.....,men det er greit at noen prøver på det.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 21.09.2017 15:19    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Engelske toppklubber snuser på Skarsem

Flere engelske klubber står klare til å snappe opp Olaus Jair Skarsem hvis ikke Rosenborg tilbyr ny kontrakt.

Er han så lovende altså?


Virker som det er noen som prøver å presse frem et tilbud fra Rosenborg her.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.09.2017 17:08    Post subject: Reply with quote

Tja nei, du ser jo hvordan storklubbene opererer. "Noenlunde lovende unge spillere" kjøpes inn rund baut.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 21.09.2017 19:58    Post subject: Reply with quote

Kanskje det finnes et par toppklubber som spiller for mye FM? Selv vet jeg at jeg henter alt over 4 stjerners potensialet xD Chelsea noen? :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 22.09.2017 15:54    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
At Olaus skal havne i en engelsk toppklubb vil være merkelig så lenge han er langt unna spilletid på TL-nivå og også er et godt stykke unna aldersbestemte landslag. .


Dennis Johnsen er vel et godt eksempel på at man ikke trenger å være nært et U-landslag for å dra ut. I følge Herrenveen, så fortalte det mer om de aldersbestemte trenerne sin oversikt og fotballforståelse. Nå var det en nederlandsk Ajax-ekspert som omtalte Dennis som den beste vingen i Ajax...

Norsk fotball er så dårlig, at det å spille på et B-lag hos en god utenlandsk klubb, kan være bedre matching og treningshverdag enn i Norge. U21-landslaget's Martin Samuelsen, Kristoffer Ajer, Iver Fossum og Dennis Johnsen spiller mer eller mindre fast på sin klubb sitt B-lag, og alle disse klubbene sitt B-lag hadde nok gjort det relativt greit i Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2017 12:01    Post subject: Reply with quote

Skarsem tapt allerede?

http://footballghana.com/...ir-skarsem
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 29.09.2017 12:05    Post subject: Reply with quote

Samme fra Daily Express.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 29.09.2017 13:03    Post subject: Reply with quote

Det er så forbanna irriterende.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 29.09.2017 13:08    Post subject: Reply with quote

Da håper jeg dette gode forholdet RBK-LFC v/Bjørnebye sørger for at de betaler oss noe som er småpenger for dem og godt betalt for oss ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.09.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Virker bare merkelig hele greia. Skal Liverpool plutselig hente en norsk 19 åring med kun en cupkamp for A-laget og som knapt har spilt fotball i år... Om han virkelig er så god/spennende så burde han vel snart vært med i A-lags tropper til kamper. Skal riktignok sies at trenerteamet ikke er gode på å slippe til unggutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 29.09.2017 13:13    Post subject: Reply with quote

Rykter er rykter og i sånne tilfeller velger jeg å ikke tro på ryktene. Håper han blir noen år til, tar over på midtbanen når Konradsen reiser ut og spiller oss til CL. Han viste noen gode tegn i den ene kampen han spilte i fjor
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.09.2017 18:34    Post subject: Reply with quote

Stiller meg tvilende til ryktene jeg også, men man vet jo aldri.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
Page 1 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb