English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.09.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Det er ganske vanskelig å være noe annet enn sjokkert og oppgitt over hvordan ting har foregått
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.09.2017 18:01    Post subject: Reply with quote

Temaet har vært oppe tidligere også, men det er viktig at det ikke glemmes. Det finnes få ting som provoserer mer enn urettferdighet og forskjellsbehandling, spesielt når det er fordel de store.

Jeg kjenner jeg blir irritert, men jeg kan bare tenke meg hvor frustrerende dette må være for de mindre klubbene som neppe har større budsjett enn hva VIF tjener på TV-rettigheter alene. Selv må de vente på treneringa av sin sak som omhandler mindre byggetiltak og summer, mens VIF på rekordtid får behandlet sin sak og får skattepenger og kommunale tomter til mange hundre millioner hevet etter seg.

Enda være er det med politikken i det. At folkevalgte politikere skal bruke sitt mandat og posisjon på å tvinge gjennom, og attpåtil hastebehandle saker av relativt liten politisk relevans og med tydelige (emosjonelle) egeninteresser er ikke bare uetisk, urettferdig og usolidarisk, det tenderer kraftig mot misbruk av makt og posisjon.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.09.2017 18:08    Post subject: Reply with quote

Ja jeg må si det er tragisk og jeg blir også mektig irritert. Jeg var jo klar over at det var mye velvilje politisk inn i bildet her, men hvis det har vært slik det er beskrevet synes jeg det er merkelig at ikke Riksrevisjonen eller hvem det nå skal være har vært inne å og stanset denne galskapen. Hadde forøvrig vært søtt om VIF hadde måtte selge tilbake sulamitten for en symbolsk sum og igjen måtte betale leie til Oslo Kommune for bruk av sitt anlegg. Dog er det jo det som hadde vært det rettferdige her.

Forøvrig håper jeg klubber som Frigg, Skeid og Lyn får gjennomslag for å utbedre anleggene sine. Det vil jo også strengt tatt gagne VIF som etter sigende skal ha et tettere samarbeid med de mindre klubbene i byen for å forvalte talentene bedre.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
grim
Junior


Joined: 13 Sep 2017
Posts: 6
Location: Oslo øst

PostPosted: 13.09.2017 15:56    Post subject: Reply with quote

Siden dere ukritisk bruker bastionen og aftenposten som kilder her, og trolig ikke gidder lete opp tilsvarene som har kommet så kan jeg ta en liten oppsummering for de som gidder å lese det.

De som vil lese saks-historikken, kan se her (skrevet av en Enga-mann): http://jarlesvifstatistik...sites.com/

Det som kan være verdt å merke seg er følgende;
* Det er Vålerenga fotball med ~70 lag i alle alle aldre og nivåer, inkl. Vålerenga United for utviklingshemmede, Vålerenga Jobbsjansen, Vålerenga mot rasisme, osv. som står bak prosjektet. (Vålerenga Elite, altså A-laget er leietager og et eget AS)
* PBE anbefalte dagens tomt som beste sted å bygge stadion på, før det var snakk om en tomtegave
* Oslo Kommune krevde at tomten skulle reguleres til fotballstadion, skøytehall, næringsarealer og offentlig formål.
* Oslo Kommune krevde at vi bygde barnehage og en videregående skole med idrettslinje.
* Oslo Kommune har ingen økonomisk forpliktelse ifm prosjektet
* EFTA krevde at banen skulle brukes (hver dag) av breddelag når det ikke var leid ut, noe som er grunnen til at det er kunstgress der. (Dette står ikke på siden til Jarle, men i EFTAs dokumenter.)

Nå er det neppe så mange her inne som kjenner området der stadion nå ligger. Med unntak av en og annen konsert på Valle Hovin, så lå denne "indrefileten" i Oslo øst fullstendig i brakk. Det var stort sett de som skulle på trening på Valle som var i området.

Oslo (Kommune) får altså "revitalisert" et stort område på Oslo Øst (noe som ikke skjer på denne siden av elva, ihvertfall ikke i kommunens regi), får bygget en videregående skole de slipper vedlikehold på (noe de heller ikke er særlig flinke til, øst for elva), samt en barnehage som det ikke er overtall av. Det kan også nevnes at denne idrettslinja var den eneste aktuelle kommunale i Oslo (altså gratis i motsetning til Wang/NTG) men pga lang saksbehandling så kom Nydalen opp før oss.
Det kan videre nevnes at det jobbes på spreng med boligbygging på veien opp til stadion nå, i et område utbyggerene skydde som pesten før det var snakk om å bygge stadion der. Her er det private aktører som bygger så kommunen, bydelen, og i mine øyne - hele Oslo har vært tjente på dette. Det området har absolutt fått seg et løft som kommunen har tjent penger på, både i form av inntekter og null utgifter (med unntak av infrastruktur-regninga som jeg kommer til).

EFTA kom frem til at tomtegaven hadde en verdi på 200mill. Problemet som mange ikke skjønner, er at kommunen hadde ikke valget mellom å putte 200 mill i kommunekassa eller gi tomta til oss. Det var ingen som var interessert i det området. Det har ikke vært en henvendelse på det området siden OL. Så valget kommunen hadde var å gi tomta til Vålerenga Fotball, mot at de bygde næringsområder, skole og barnehage - eller la det ligge i brakk.

Nå bør det også nevnes at verken Lyn, Skeid, Frigg eller Fant har kjørt denne prosessen mot kommunen og bedt om tomt, samt at ingen av de lagene representerer så mange medlemmer som Vålerenga Fotball. Om man tar med Vålerengens Idrettsforening med fotball, håndball, hockey, innebandy, amerikansk fotball, basket og ski så skjønner man at Vålerenga ikke bare er i en særstilling i Oslo Øst men i landet. Vi har ikke bedt om én krone fra kommunen (igjen, med unntak av infrastrukturen), mens de andre (ofte kommersielle) aktørene har gjort det. For ordens skyld, så ville vel ingen i Enga protestert på om andre Oslo-lag får utbedret stadionen sin - tomtegave eller ei. Vi er veldig for flere idrettsanlegg i Oslo noe som det er stor mangelvare på, spesielt i Oslo Øst.

Når det gjelder infrastrukturen, altså veibygging opp til stadion så fikk Vålerenga forbud fra veivesenet (eller hvem enn som styrer dette) til å starte dette, mens Brynstunnelen ble pusset opp. Arbeidet med Brynstunnelen tok nesten ett år lengre enn planlagt og vår opprinnelige tidsplan ble da umulig å følge. Siden stadion, barnehagen eller skolen ikke får brukstillatelse før dette er på plass måtte da noe som skulle gjøres over flere måneder gjøres på noen uker. Kommunen tok den regninga da det var "deres feil" at vi ikke fikk startet når vi planla. Dette er i så fall "gaven" som kan diskuteres.

Og avslutningsvis, tomtegrunnen viste seg å være sterkt forurenset. Det ble en ekstraregning på 40 mill for å fikse det (som vi selvsagt tok). Det gjorde at vi ønsket å utløse opsjonsavtalen som var i den opprinnelige avtalen fra 2008 og har vært der hele tiden. Den innebærer at vi kan kjøpe en tomt ned mot Grenseveien, få den omregulert til boliger og selge til entreprenør eller velge å stå som byggherre selv, noe jeg tviler på at vi er interessert i. For de av dere som lurer på hvordan dette flotte friområdet i indrefileten av Oslo Øst ser ut, så kan dere se her: https://i.imgur.com/w2q1oho.jpg
Og ja, det er en parkeringsplass.

(For ordens skyld så er jeg ikke involvert i prosjektet eller enga, så kildekritikk er alltid på sin plass. Jeg trodde f.eks. at vi skulle være topp 7 i år.)

Edit: Glemte det A-laget/Elite/ASet får ut av dette;
* Vi betaler mer i leie enn på Ullevål
* Vi får alle reklameinntekter, kiosk-salg, VIP-salg og kan selge stadion-navnet
Dette er ihht til EFTA godkjennelsen på tomtegaven og er normalt sett et strålende utgangspunkt for ethvert elite-lag.
Siden det ikke akkurat er utenkelig at folka som har flytta fra brakka inn i kontorene på stadion (igjen som leietaker) bruker 450 mill på en spiss som scorer 4 mål på 3 år og vi går konk, ev. rykker ned, så er stadion fortsatt ikke i fare. Leieinntektene fra skolen, barnehagen og næringsbyggene i stadion skal demme opp for lånet vi har, men når man mister sin ene, store kunde så vil trolig nedbetalingstida bli lenger og dyrere.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 13.09.2017 17:03    Post subject: Reply with quote

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor en ikke har lagt gress der. Vålerenga skulle ha vært krystallklar på dette. Er det så mye å tjene på utleie av banen? En kunne vel lett ha fått til en kunstgressbane utenfor stadion, det er vel nok av plass på Valle til det. Merkelig at utleie av banen har vært et krav. For folk flest og bredden, er det vel mye bedre å ha en bane som står til fri bruk de timene den ikke er utleid. Regner med at en ikke bare kan spasere inn på stadion i dag, eller?

Det er også meeeget skuffende at nok en sykkelvelodrom i Norge er revet. Nærmest en skandale. Regner med at Oslo kommune stiller en tilsvarende tomt til disposisjon for syklistene da. Gratis altså.
Smile

RIP et mangfoldig idrettstilbud i hovedstaden...

(En av Norges aller største idrettsprofiler gjennom tidene er forøvrig med på bildet)
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
grim
Junior


Joined: 13 Sep 2017
Posts: 6
Location: Oslo øst

PostPosted: 13.09.2017 17:08    Post subject: Reply with quote

Stadion, inkl. banen kan hvemsomhelst leie - i likhet med Vallhall.

Og ja, den velodromen har vært bruk en hel masse de siste 40 åra av titusenvis av syklister. Sånn så den ut, forresten: https://upload.wikimedia....men_II.JPG
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 13.09.2017 17:25    Post subject: Reply with quote

Jeg elsker at du begynte med et langt og saklig innlegg grim, skriv gjerne flere Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 13.09.2017 17:31    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler! Var interessant lesning. Som jeg påpekte tidligere tok jeg høyde for at alt som kom fra Lynleiren i denne saken ikke nødvendigvis gav det hele bildet. Samtidig er jeg i prinsippet mot slike tildelinger, og selv om det er mer en VIF toppfotball som nyter av dette mener jeg det er å dra det langt at de mange småguttespillerne får så veldig mye nytte av dette stadionanlegget? Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Poenget er vel likevell at klubber som Frigg, Skeid og Lyn har vel så mye behov for utbedring av sine trening- og kampfasiliteter som det VIF hadde. Flott at dere har fått storstue, men burde nok kanskje også ha regulert planer for disse andre bydelsklubbene når man først var i gang med prosjektet på Valle.

Uansett herlig første innlegg fra deg grim - keep em coming Smile

Edit: Rettelse etter betimelig korreks fra Largactyl
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD


Last edited by SeG on 13.09.2017 17:41; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 13.09.2017 17:35    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Som jeg påpekte tidligere tok jeg høyde for at alt som kom fra Bergen i denne saken ikke nødvendigvis gav det hele bildet.


Bastionen = Lyn.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 13.09.2017 17:39    Post subject: Reply with quote

Hahah selvfølgelig, tenkte helt feil. Men resten får stå - takk for rettelsen! Tommel'n opp!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.09.2017 17:56    Post subject: Reply with quote

grim wrote:
Siden dere ukritisk bruker bastionen og aftenposten som kilder her, og trolig ikke gidder lete opp tilsvarene som har kommet så kan jeg ta en liten oppsummering for de som gidder å lese det.


Gode debattanter er alltid tipp topp.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 13.09.2017 18:14    Post subject: Reply with quote

Flott innlegg Grim Tommel'n opp!
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 13.09.2017 18:49    Post subject: Reply with quote

grim wrote:
Stadion, inkl. banen kan hvemsomhelst leie - i likhet med Vallhall.

Og ja, den velodromen har vært bruk en hel masse de siste 40 åra av titusenvis av syklister. Sånn så den ut, forresten: https://upload.wikimedia....men_II.JPG


Men til hvilken pris? Har vært med på å leie på Valhall. Det var veldig dyrt, og kun bedrifter hadde råd til å leie de gode tidene.
Back to top
View user's profile Send private message
grim
Junior


Joined: 13 Sep 2017
Posts: 6
Location: Oslo øst

PostPosted: 13.09.2017 19:12    Post subject: Reply with quote

Takk for godord, det er ikke sikkert det blir like edruelig søndags-kveld. Wink

SeG wrote:
[...]Samtidig er jeg i prinsippet mot slike tildelinger, og selv om det er mer en VIF toppfotball som nyter av dette mener jeg det er å dra det langt at de mange småguttespillerne får så veldig mye nytte av dette stadionanlegget? Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Vanskelig å si nå da jeg tror blekket på brukstillatelsen er ganske ferskt. Kravet fra EFTA var uansett at den skulle brukes av bredden (altså Vålerenga Fotball) når Eliten ikke brukte den. Altså dette kunne ikke være et anlegg som kun var for A-laget for da er det en kommersiell gave. Nå tror jeg ikke nødvendigvis Vålerenga 6 - 10 år kommer til å bruke denne men både Vålerenga Damer, og Vålerenga 2 har allerede brukt den til kamper så de er selvskrevne. Videre skal Vålerenga J16 og G16 spille kvarten der. Noe av kamp-aktivitetene blir flyttet fra Vallhall til stadion, mens de fleste vil nok foretrekke å trene i Vallhall på vinter-halvåret enn på stadion. Samtidig vil f.eks. DNB høst camp (7-13 år), der man har to treningsøkter med våre ungdoms elite-trenere skje på Valle-feltet (ved Vallhall).

Nå er det uansett ikke så enkelt å bruke stadion for de minste som f.eks. Vallhall som har nedfellbare (sleppbare, egentlig) vegger men når noen av treningsøktene som bruker hele banen (f.eks har vi 3 G15 lag) flyttes så frigjøres mye plass og tid til de mindre. Med så mange lag vi har så trener ikke majoriteten på Valle-feltet/Vallhall.

For å være helt ærlig så vet jeg ikke hvor mye stadion vil bli brukt til trening og av hvilke lag, men jeg tipper at en del kamper fra G/J 12 og opp kommer til å spille der så lenge været tillater det.

SeG wrote:
Poenget er vel likevell at klubber som Frigg, Skeid og Lyn har vel så mye behov for utbedring av sine trening- og kampfasiliteter som det VIF hadde. Flott at dere har fått storstue, men burde nok kanskje også ha regulert planer for disse andre bydelsklubbene når man først var i gang med prosjektet på Valle.

Jeg er forsåvidt ikke helt uenig, eller nøytral, men sånn jeg ser det så treffer gaven vår flere (og da mener jeg ikke supportere) enn de andre. Nå er det uansett ikke som vi tok penger/budsjett som var tiltenkt andre klubber, vi fikk en tomt der vi bærer all risiko og byen/bydelen får masse tilbake. Jeg vil tro tomte-prisene der de bygger boliger på vei opp til stadion har gått en del opp i pris og...

De andre klubbene ber om penger og Oslo er helt katastrofalt dårlig på bevilgning her. Det var noe rød-grønn gikk til valg på, og vant - nemlig å utbedre idrettsanlegg og fritidsaktiviteter i byen. Det er rett og slett ikke satt av penger til det i budsjettene. Om dere besøkte Bislett eller Jordal før de ble revet, eller Tøyenbadet så skjønner dere at det ikke var mange kronene som ble satt av til dette. Så når Skeid, Frigg og Lyn søker om bevilgninger så er det rett og slett ikke noe å ta av.

Når det gjelder lyn sin tribunensøknad så var det trolig noe regulatorisk som forhindret det, det er uansett synd men jeg sliter med å holde skadefryden inne all den tid lyn-supporterene og æresmedlemmene i bystyret gjorde alt i sin makt for å trenere og sabotere vår stadion. De fikk forøvrig halvert den søkekostnaden, noe vi aldri fikk. Wink

Edit: mindre voldtekt av språket
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 13.09.2017 21:26    Post subject: Reply with quote

Takker for utfyllende og gode svar her grim! Har ingen flere invendinger. Tror vi er sånn noenlunde enig her og det blir spennende og se hvordan det nye anlegget vil gi effekter på sikt Smile
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
grim
Junior


Joined: 13 Sep 2017
Posts: 6
Location: Oslo øst

PostPosted: 14.09.2017 03:42    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
grim wrote:
Stadion, inkl. banen kan hvemsomhelst leie - i likhet med Vallhall.

Og ja, den velodromen har vært bruk en hel masse de siste 40 åra av titusenvis av syklister. Sånn så den ut, forresten: https://upload.wikimedia....men_II.JPG


Men til hvilken pris? Har vært med på å leie på Valhall. Det var veldig dyrt, og kun bedrifter hadde råd til å leie de gode tidene.


Joda, men når situasjonen engang er som den er i Oslo med få helårs-haller så blir prisene deretter. Husk at Enga har null eienandeler i Vallhall eller driftsselskapet, det er rent kommersielt eierskap der Spetalen eier over halvparten så penga rår. Tror Fredriksen eier majoriten av resten. Jeg vil tippe at vi har en ganske gunstig leieavtale der, men selv om vi hadde eid Vallhall så måtte vi uansett ha tjent penger. Hadde kommunen eid dette så hadde de også tatt seg betalt, men selvsagt ikke like mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.09.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Risikerer glisne tribuner mot Sarpsborg

Quote:
Vålerenga drømmer om spill i Europa neste år, men har kun solgt under halvparten av billettene til kamp nummer to på sin nye stadion.

[..]

Vålerengas nye storstue har en kapasitet på drøyt 17.000, men tirsdag ettermiddag var det kun solgt 7000 billetter. Klubben opplyser at de forventer rundt 10.000 tilskuere onsdag kveld.


Så lenge varte altså hypen. Dette er en semifinale, altså nest siste skritt på veien til det eneste VIF har sjanse til å vinne i år, og det er kamp to på den nye arenaen som visstnok skulle skape så enorm entusiasme. Oslo-publikumet er eg selv like. Eller er det folk i distriktene som sliter med lang reisevei fra en kamp som slutter rundt 22:00 midtukes?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.09.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

De møter Sarpsborg 08, et veldig godt lag så få har vel troa eller noe slikt.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.09.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

De møter Sarp for andre gang på to muligheter. I tillegg spiller de midt-uke kamp. Det pleier jo ikke være stappa på andre arenaer i Norge når det spilles cup kamp midt i uka. Jeg vil ihvertfall vente og se om de fyller stadion i de neste hjemmekampene før jeg dømmer den nye arenaen nord og ned
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.09.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel ingen som dømmer selve arenaen nord og ned, men heller hallelujastemningen blandt FOLKENE i klubben rundt denne flyttingen til Valle.

Men ser forsåvidt poenget ditt.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1055
Location: Oslo

PostPosted: 20.09.2017 18:57    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Eller er det folk i distriktene som sliter med lang reisevei fra en kamp som slutter rundt 22:00 midtukes?


Vålerengenfolka ønsker ikke fans fra utenfor Oslo Øst, så distriktene er ikke så veldig velkommen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.09.2017 19:14    Post subject: Reply with quote

Stemmer det. Det finnes jo som kjent ikke ekte supportere utenfor en håndfull bydeler i Oslo.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 20.09.2017 19:31    Post subject: Reply with quote

Du vet ikke hva du prater om Plastikk-Zorac Wink
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 20.09.2017 21:38    Post subject: Reply with quote

Ikke en gang i cupen lyktes Engen gitt Razz
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 20.09.2017 21:39    Post subject: Reply with quote

Klanen trommer jo mer enn kanarifansen i øyeblikket.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 213, 214, 215  Next
Page 174 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb