English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dommerkontroversene Elite/Serien 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.09.2017 17:56    Post subject: Reply with quote

Sogndal snytt for (minst en) straffe mot Brann, da Wæhler holdes av Heltne Nilsen på corner. Dog dessverre ikke noe nytt at det er svært vanskelig å få straffe i Bergen.

Tidligere i kampen klarer linjemann å vinke offside på Ramsland som starter halvannen meter onside, selv om dette sannsynligvis ikke hadde blitt noen stor målsjanse. Vormgoor skulle muligens også hatt rødt kort for forsøk på slag rett før pause, men jeg tar forbehold da det ikke er vist kameravinkler som viser situasjonen godt. Karene i kommentatorbua var i hvert fall rimelig kritiske til situasjonen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.09.2017 18:18    Post subject: Reply with quote

Ettersom dommeren (mest sannsynlig) ikke så situasjonen, er det idet minste mulighet for at Wormgoor straffes i ettertid. Albuen så ganske tydelig ut.

En annen situasjon var jo når Barmen tydelig dyttet Steiring som lå nede. Det er kanskje ikke noe slag å snakke om, men fortsatt en usportslig dytt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 10.09.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

Ok, straffesituasjonen i Aale-Stb. Armene er jo helt inntil kroppen. Kan vel ikke blåses på det?!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 10.09.2017 21:16    Post subject: Reply with quote

Mener absolutt at dommern må ha lagt igjen brillene hjemme i den situasjonen. Resultatet var ikke mye å klage på, men måten AaFK scora målet sitt er IKKE fair. At Mos etter kampen påstår at det er korrekt straffe får stå på hans regning
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 10.09.2017 21:36    Post subject: Reply with quote

Ballen treffer soleklart armen til Stabæk-spilleren, og forarmen står rett ut fra kroppen. I tillegg beveger spilleren armen bort fra kroppen etter at ballen blir skutt. Helt greit idømt straffespark.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 10.09.2017 22:01    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Ballen treffer soleklart armen til Stabæk-spilleren, og forarmen står rett ut fra kroppen. I tillegg beveger spilleren armen bort fra kroppen etter at ballen blir skutt. Helt greit idømt straffespark.


Enig her. Det er også stor avstand fra ballen til armen, så skjønner meg ikke på at dette ikke engang ble diskutert i studio.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.09.2017 14:38    Post subject: Reply with quote

Ser Edvartsen planlegger en rettsrunde med NFF om sparkingen. Det skal bli moro å følge.

http://www.vg.no/sport/fo.../24139626/
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.09.2017 19:40    Post subject: Reply with quote

Så det ikke selv, men leser at Stabæk ble snytt for straffe og at Godsets Hauger i samme situasjon skulle hatt sitt andre gule (og med det rødt) i dagens oppgjør.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 144

PostPosted: 17.09.2017 07:17    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Så det ikke selv, men leser at Stabæk ble snytt for straffe og at Godsets Hauger i samme situasjon skulle hatt sitt andre gule (og med det rødt) i dagens oppgjør.


Den er soleklar. Hauger hadde i tillegg en takling som var lysegul i forkant av straffesituasjonen.
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 18.09.2017 05:46    Post subject: Reply with quote

Siden dommer blir oppfordret til å ta livet sitt på twitter av intelligensiaen fra Oslo, noen som har sett noen kameravinkel som viser tydelig hva dommer blåste for når vi fikk straffe i går?

Og som kan si noe definitivt om handsen til Lædre Bjørdal i vår egen 16-meter tidligere? Begge to hadde vel armene oppi der, ingen av dem så tilsynelatende på ballen (JLB hadde øynene lukket), men det er selvfølgelig systematisk favorisering og sånt.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.09.2017 07:53    Post subject: Reply with quote

Synes vår så veldig billig ut og at de kunne fått straffe på JLBs hands. Med erfaring fra tidligere diskusjoner om dommersituasjoner i vår favør så tar jeg det for gitt at de fleste vil stemple meg som en idiot som ikke kan reglene. Det er ikke bare andre lags supportere som sliter med objektiviteten i slike situasjoner for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 18.09.2017 07:55    Post subject: Reply with quote

Helt klar straffe til Vålerenga og veldig tvilsom straffe til oss etter mitt skjønn i går. Mat til konspirasjonsteoriene.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 18.09.2017 07:58    Post subject: Reply with quote

Enig. Billig straffe til oss og det skulle ha blitt dømt straffe på Bjørdals hands.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.09.2017 08:07    Post subject: Reply with quote

Det var jo helt umulig å se tydelig om vår straffe var straffe fra den vinkelen TV-bildene kom fra. Men hvis man skal snakke om indisier: det vi kan se er at Lundström ikke engang ser på innlegget, han er fullstendig uinteressert i ballen, og står krumbøyd, vendt rett utover, og lener seg inn i Bendtner. Jeg ville veddet leiligheten min på at han holder i drakta til Bendtner med begge hender og drar nedover slik at han ikke skal komme opp. Dommeren står i den vinkelen vi ikke får se, der man også ville sett en holding. Absolutt alle som har spilt fotball vil forstå at det nok er en korrekt straffe. Også den tidligere midtstopperen Ronny Deila.

Vålerenga skal selvfølgelig ha straffe på den klønete handsen til Bjørdal. End of story. Så Vålerenga har nok uansett litt grunn til å føle seg snytt for et heldig og ufortjent mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.09.2017 08:11    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Absolutt alle som har spilt fotball vil forstå at det nok er en korrekt straffe.


Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.09.2017 08:25    Post subject: Reply with quote

Litt for cocky? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.09.2017 08:30    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja. Ikke umulig at du har rett i at det teknisk sett er straffe, men det er uansett en situasjon dommere ekstremt sjeldent blåser på så da har man flaks den gangen dommeren blåser.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.09.2017 08:53    Post subject: Reply with quote

Jeg synes utifra situasjonen at det ser ut som Lundström holder i armen til Bendtner. Jeg ser heller ingen grunn til at dansken skal gå ned der; han er ikke typen som stuper så lett, og han har faktisk brukbar mulighet til å få hodet på ballen uansett.

Det er imidlertid merkelig at det i verdens rikeste land i 2017 tilsynelatende ikke finnes en kameravinkel utover den eneste som skjuler hva som faktisk skjer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.09.2017 09:24    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig holder Lundström Bendtner der, alternativet er jo at han har låst seg som en bot i et skytespill og Bendtner har filtret seg inn i ham. En back som ikke kikker på ballen overhodet, liksom?

Det mest komiske av alt var Henrik Kjelsrud "tårnugla" Johansen, som bombastisk meldte i pauseintervju at det ikke var i nærheten av straffe. Jeg skulle gjerne likt å se et lite kart over hvor på banen spissen Johansen observerte dette utvilsomme faktum fra. Kan han ha vært 70-80 meter unna? Hadde jeg vært journalisten, så hadde jeg sagt: 'Ok, vi skal få opp bildene på ipaden her, bare bli stående du, så skal jeg gå femten meter unna med paden sånn at du ser det på samme måte som i kampen. Ser du noe grønt her nå?'
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.09.2017 09:29    Post subject: Reply with quote

Kjelsrud Johansen snakker også om en hands. Den er det bare han som har nevnt, det jeg har fått med meg. Var dette Helland-episoden, der det plutselig lå en VIF-spiller i det kantspilleren satte fart med ballen får så å slå inn mot Bendtner?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 18.09.2017 09:45    Post subject: Reply with quote

Dat var en hodeduell i feltet i 1.omg hvor ballen treffer hånda til Bjørdal. Hånda er høyt i lufta og dommeren ville nok dømt straffe dersom han hadde sett det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.09.2017 09:49    Post subject: Reply with quote

Ah, det var den, ja. Da er jeg med. Forsto det slik i intervjuet at Kjelsrud Johansen snakket om en handssituasjon i forbindelse med vår straffesituasjon.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 18.09.2017 10:54    Post subject: Reply with quote

Ja, det var slik jeg forsto det også, Zorac. Jeg oppfattet det sånn at VIF følte seg snytt for et eller annet i oppspillet til det som endte i straffe til oss, og at det var derfor Deila var såpass sur som han var. Vi spilte ikke noen direkte strålende førsteomgang, men VIF hadde tross alt den nette sum av ingen avslutninger. Verken på mål eller utenfor. Da er det ganske fiffig å få pausestillingen til å handle om dommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.09.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

I det overgangen vår starter så sklir moroklumpen Helland ned på alle fire rett bak ryggen til ??? slik at når han rygger så faller han bakover og blir liggende og vri seg under starten av angrepet vårt. Han er på bena og aktiv når innlegget går. Burde kanskje tatt med den biten i gfycat'en.
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2017 11:57    Post subject: Reply with quote

Handsen er relativt enkel. Hånden må oppsøke ballen og ikke omvendt for at det skal blåses frispark/straffe.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb