English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 750

PostPosted: 30.08.2017 18:30    Post subject: Reply with quote

Mike! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 30.08.2017 18:48    Post subject: Reply with quote



Close enough.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.08.2017 18:50    Post subject: Reply with quote

Kjernekar, kontinuitetsbærer, det nærmeste man kommer klubblojalitet i den moderne fotballen, Eliteseriens beste (midtbane)spiller over flere år, og alltid blant de beste også i Europa.

Jeg må stadig klype meg i armen over at vi hentet denne fantastiske blide kruttønna gratis.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 30.08.2017 19:47    Post subject: Reply with quote

Mancrush på denne fyren!!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 30.08.2017 19:56    Post subject: Reply with quote

Blir nesten rørt jeg. Mancrush er ikke beskrivende nok. Som Zorac sier, det nærmeste vi kommer en klubblegende med den lojaliteten vi supportere elsker.

For en mann.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2017 20:15    Post subject: Reply with quote

For meg er han way past Dorsin selv om han bare har vært her halvparten av tiden. Fullstendig legende på alle måter. Tidenes røverhandel fra vår side.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 30.08.2017 21:24    Post subject: Reply with quote

Det er så fantastisk morsomt, og faktisk ikke så lite rørende, å lese hva spillere som Mike og Nicklas har uttalt om klubben de siste dagene - min klubb! Love RBK Love
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 30.08.2017 21:31    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at de to er i ferd med å bygge større respekt for Rosenborg i Danmark også. Veldig mye skryt, nesten i overkant, til Rosenborg i danske medier og på danske fora for tiden. På Boks.dk-forumet er det for tiden ikke det minste kontroversielt å hevde at Rosenborg er Skandinavias beste lag. Sånn har det aldri vært før. Har selvfølgelig en klar sammenheng med FCK sin form for tiden, men vi blir i det minste ikke sammenlignet med Horsens og Odense, lengre. Er også flere og flere som har fått øynene opp for at Mike Jensen faktisk er en god spiller. Mange dansker som då kampene mot Ajax og lot seg imponere av både Mike og Lord. Har til og med sett FCK-fans ønske seg Mike til klubben. Det ville gitt skyhøye odds for et par år siden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 30.08.2017 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg har snakket med mange dansker om Mike Jensen og det er vanskelig og overdrive hvor lite man har syntes om mannen i hjemlandet. Når jeg har fortalt at Jensen uten tvil har vært vår beste spiller nesten hvert år etter han kom, er det nesten ingen som har trodd meg, og følgelig spurt hvor rævva er nivået i Norge og RBK. Han ble sett på som en helt ordinær spiller som forsvant nordover og ble borte. Har nå etter Ajaxkampene sett utrolig mange som skryter av Jensen og hans innsats der. Som du nevner Hedon skulle jeg ha ledd rått om noen hadde fortalt meg at FCK-fans oppriktig ønsket seg Jensen i 2017.

FCK virker å savne en slik terrier på midten, og det kan jeg forstå. Men heldigvis er han Brøndbygutt så vi slipper nok uansett hva å frykte noe slikt!

Jeg håper han blir her etter spillerkarrieren også, vil bare ikke miste han. For en mann. RBK
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 31.08.2017 00:23    Post subject: Reply with quote

Det pussige er jo hvor tilfeldig det er at han endte opp her. Da Perry kom heim og sa vi skulle tilbake til røttene, begynte man å lete etter en ny skammelsrud. Såvidt jeg husker gikk ryktene om Stefan Johansen fra Godset?

Da dukket Mike Jensen opp av hatten. Ingen av oss hadde hørt om han. Hoftun fortalte at han var et vinnerskalle. Men det var vel Stig Torbjørnsen som fant han?

Uansett så ble han ikke sentral for Perry, han ble hengende spiss. Likevel kunne man se allerede da at han var en spiller som aldri ga mindre enn 100%. Det er heller ingen tvil om at Mike virkelig trengte Kåre og omleggingen til 4-3-3. Etterpå har han ikke sett seg tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.08.2017 00:31    Post subject: Reply with quote

Første jeg husker av Mike Jensen var iconbit som tipset om han ville passet perfekt inn hos oss. Tror det var før overgangen ble kjent. Han tok mildt sagt ikke feil.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.08.2017 00:33    Post subject: Reply with quote

Match made in heaven tror jeg både Samuel og Jesus ville sagt. Kudos til iconbit for å spotte den først i såfall
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.08.2017 09:05    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Kjernekar, kontinuitetsbærer, det nærmeste man kommer klubblojalitet i den moderne fotballen, Eliteseriens beste (midtbane)spiller over flere år, og alltid blant de beste også i Europa.

Jeg må stadig klype meg i armen over at vi hentet denne fantastiske blide kruttønna gratis.


Godt poeng. Jeg tror vi kan tjene på hente spillere som er ca mellom 25 og 29 som gjerne kan spille sine beste år i Rosenborg, men i tillegg er litt for gamle til å hentes i Europa. Iallefall om vi ser bort fra spisser. Se på Mike og Tore. Tipper også Konradsen er en spiller som kan bli værende lenge.
Dette er dog det som gjør meg litt skeptisk til å feks hente tilbake 32 og 33 år gamle spillere som Ciljan og Tettey (om de venter så lenge). Det blir ikke den samme kontinuiteten (de har kanskje bare et par år igjen), og de har lagt sine beste år bak seg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2017 09:35    Post subject: Reply with quote

Spillere på 32 og 33 år skal i utgangspunktet ha et par av sine beste år igjen på banen, såfremt de er noenlunde skadefri. Jeg har aldri skjønt den allergien en del har mot å ha erfarne spillere i laget - det er fort de som drar lasset i de store kampene.

Det er selvfølgelig en helt annen sak dersom de hentes uten eksisterende relasjon til klubben, eller ikke er vesentlig bedre enn 21-åringen vi ellers ville gått for. I tilfellet Ciljan og Tettey ville vi fått spillere med en helt annen rutine og trygghet, i tillegg til erfaringen fra høyere nivå, som vi i tillegg vet vil spille med hjertet utenpå drakta for Rosenborg. Sånt bør faktisk være enhver supporters (og treners!) våte drøm. Vi er i en posisjon hvor vi stort sett må finne oss i å miste alle våre lovende spillere når de er 22-24 år, og det blir dermed vanskelig for oss å finne de der bærebjelkene som vil være i klubben i sine beste år. Det blir som regel B-vare som vi får pusset opp, som Reginiussen, til dels Konradsen og nå sist Bendtner. Det er vel og bra det, men hvis vi skal fortsette fremgangen må vi også kunne ha spillere som løfter oss opp et nivå.

Unntaket er klubblegenden Mike Jensen, og jeg tror knapt man kan overdrive betydningen hans lojalitet har hatt for prosjektet de siste årene. En perfekt Rosenborg-spiller i en skreddersydd rolle. Jeg gruer meg til den dagen han må erstattes - måtte det bli mange år til!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.08.2017 09:38    Post subject: Reply with quote

Merker jeg faktisk fikk en klump i halsen når jeg leste det med at han en dag må gi seg i RBK.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 31.08.2017 11:47    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Første jeg husker av Mike Jensen var iconbit som tipset om han ville passet perfekt inn hos oss. Tror det var før overgangen ble kjent. Han tok mildt sagt ikke feil.


iconbit sitt øye for spillere er top notch! Uten tvil den brukeren som har mest og best peiling på danske fotballspillere her inne.

Iconbit burde vært knyttet opp mot Thoresen, i forhold til det danske markedet. Jeg mener det seriøst.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 31.08.2017 14:56    Post subject: Reply with quote

Angående erfarne spillere som kommer hjem fra toppklubber i utlander så er dette også personer som er gode å ha der det er aller viktigst - på treningsfeltet. De vet hva som kreves for å bli god!

Tipper Per Ciljan Skjelbred kommer til å heve nivået på treningene voldsomt når han kommer tilbake. Man kan kanskje ikke friste disse med kjempelønn, men jeg tror det er moro for mange veteraner og komme tilbake å være med på å løfte neste generasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 31.08.2017 15:23    Post subject: Reply with quote

Mike er snart det vi kan kalle en kontinuitetsbærer og om et par år er han en veteran. Vet ikke om vi skal hive på Per og Alex på midtbanen slik at midtbaneleddet blir veldig gammelt. Tror forresten at Alex ikke spiller seg inn på midtbanen når han trolig kommer til RBK i 2018, men han er kanskje mer aktuell som stopper? Per fortsetter nok et par år til i BL og da begynner kanskje føttene hans å ha fått nok? Dog vil han nok holde nivået i massevis viss helsa er god. Det er viktig at RBK ikke går IFK Gøteborg-fella; selger ungt og henter heim tilbake mange veteraner som er på tur ned.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.08.2017 16:47    Post subject: Reply with quote

Mike er allerede en solid kontinuitetsbærer. Kaptein. Leder.

Tettey danker ut alle vi har på midten. Trønder, internasjonalt nivå, erfaring og rutine i massevis. Selvsagt valgt å hente han tilbake. Om det så holder i bare to år, så kan han bidra med masse inn i klubben i de to årene. Og hvem vet, kanskje han er best på midten vår frem til han er 37? Han og Mike sammen ville vært storslagent.

Minner om at et lag som Apoel har en snittalder på over 30 år når de prøver å kvalle til CL. Vi kan ikke se oss blind på videresalgsverdi og utviklingspotensial, får vi muligheten til å hente ferdige pakker så må vi gjøre det også.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.08.2017 17:07    Post subject: Reply with quote

Det er ganske utrolig at man anser Tettey for gammel når han er 32, når vår kanskje største klubblegende noensinne holdt på til han var over 40 uten å noensinne gjøre seg bort.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 31.08.2017 17:19    Post subject: Reply with quote

En 32 åring (blir ikke bedre da)uten offensive kvaliteter og lite pasningssikkerhet i spill i høyt tempo, har trolig ingen fremtid som fast på RBKs midtbane anno 2018. Dog aktuell som rulleringsspiller, men trolig mer aktuell som stopper viss målet er fast plass. Tettey har også vært en del ute med skade de siste par sesongene. Mike, Konradsen og Trondsen (snart) står foran i køen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 31.08.2017 17:30    Post subject: Reply with quote

Man kan selvsagt bli bedre selv om han blir 32 år neste vår. Det er ikke noe problem, alle som har fulgt litt med på idrett vet at dette er mulig. Og om han ikke skulle bli bedre, men holde det nivået han har i dag i noen sesonger fremover så er det også en forsterkning. Både som sentral og som indreløper.

Tore er like gammel og har vist at selv om man er over 30år så kan man utvikle seg.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 31.08.2017 17:47    Post subject: Reply with quote

Det er unntakene du nevner. Svært få blir bedre etter 15 år på proffnivå. De fleste holder knapt som spillere i 15 år og det har med slitasje i kroppen å gjøre. Spør bare de som har jobbet selv som spillere i bransjen. Når du ser på Tettey sin situasjon kan du tydelig se trenden. Tore Reg er nå på høyden og holder neppe mer enn et par sesonger til som en ofte kampbenytta spiller i RBK. Helland er neppe aktiv på toppnivå om fem år. Han har slitasje i lysker mm. Heldigvis er super-Mike en gjennomsterk type, han tror jeg kan holde ut lenge! Selv den sterkeste kan få karrieren ødelagt av en brå, brutal skade.....
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 31.08.2017 19:15    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Det er ganske utrolig at man anser Tettey for gammel når han er 32, når vår kanskje største klubblegende noensinne holdt på til han var over 40 uten å noensinne gjøre seg bort.


Ja, men ikke glem at Strand_er_gud!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.08.2017 19:21    Post subject: Reply with quote

Det glemmer jeg aldri!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 79, 80, 81  Next
Page 58 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb