English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2017/18
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 23.08.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

En pasning i ekte Skjelvik-Ã¥nd.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.08.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Herlig!! Håper vi får sjansen til å møte FCK i et gruppespill. Det tror jeg kunne blitt et par episke kamper. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 23.08.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Jada!!!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 23.08.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Hehe synd det FCK!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

JADA! FCK ute av Champions League! Love
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 23.08.2017 22:36    Post subject: Reply with quote

Over!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 23.08.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Blir det over 10000 i Parken i EL da?
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 23.08.2017 22:38    Post subject: Reply with quote

Synd å ryke etter 0-1 borte og 2-1 hjemme da Køben Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 23.08.2017 22:38    Post subject: Reply with quote

Håper dette er starten på en lang periode der FCK tilslutt ender med å erklære seg konkurs Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 23.08.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Greit nok at ikke FCK får en masse nye penger til å øke avstandene mellom de største klubbene i Skandinavia, men de er da vitterlig nok en gang kvalifisert til et europeisk gruppespill. Fryktelig mager trøst at FCK ikke spiller CL om vi ikke kvalifiserer til EL selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 23.08.2017 22:40    Post subject: Reply with quote

Kjekt for Q-Bag. Syntes de var et fint lag å se på. Samspilte, spillere med ferdigheter, og "heart".
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 23.08.2017 22:42    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Greit nok at ikke FCK får en masse nye penger til å øke avstandene mellom de største klubbene i Skandinavia, men de er da vitterlig nok en gang kvalifisert til et europeisk gruppespill. Fryktelig mager trøst at FCK ikke spiller CL om vi ikke kvalifiserer til EL selv.


Du skal ha for å være en fornuftens røst oppi det hele. Men er ikke fotball en serie med uutømmelig, barnslige konkurransefølelser? Jeg vil vinne, du skal tape. La oss nå godte oss litt Smile Særlig gitt dansk arroganse, som tenderer mot den franske. Særlig hva gjelder fotball. Jeg har bodd der, jeg vet hvordan de bedømmer oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 23.08.2017 22:42    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Kjekt for Q-Bag. Syntes de var et fint lag å se på. Samspilte, spillere med ferdigheter, og "heart".

Gode enkeltspillere, men deres Jønsson-fotball er jeg ikke noen stor fan av akkurat. Angrepsspill basert på relasjoner mellom 2-3 spillere som skal gjøre det selv. Sitter aldri følelsen av at mål kommer ut av annet enn flaks og tilfeldigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 23.08.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:

Du skal ha for å være en fornuftens røst oppi det hele. Men er ikke fotball en serie med uutømmelig, barnslige konkurransefølelser? Jeg vil vinne, du skal tape. La oss nå godte oss litt Smile Særlig gitt dansk arroganse, som tenderer mot den franske. Særlig hva gjelder fotball. Jeg har bodd der, jeg vet hvordan de bedømmer oss.

Jeg er ikke noen fan av den holdningen de har til norsk fotball heller, og de irriterer meg grønn til tider. Men det verste er jo at de har en viss grunn til å hovere overfor Norge og norsk fotball. Men jeg klarer ikke godte meg over at FCK bare spiller EL i år om vi ryker på hue ut mot Ajax i morgen, da er fremdeles de vinnerne sammenlignet med oss.


Last edited by Nordens Lokomotiv on 23.08.2017 22:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 23.08.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

Hehe, der er jeg ikke enig med deg, NL. De hadde spillere som lå i et system. Stramme defensivt med spillere som jobber for hverandre, og planer offensivt. Så du ikke målet deres? Vingen ligger bredt, skaper rom, får ballen, backen kommer på overlap, innlegg, og en spiss med kvaliteter i boksen. Det er verken flaks eller tilfeldigheter.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 23.08.2017 22:48    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:

Jeg er ikke noen fan av den holdningen de har til norsk fotball heller, og de irriterer meg grønn til tider. Men det verste er jo at de har en viss grunn til å hovere overfor Norge og norsk fotball. Men jeg klarer ikke godte meg over at FCK bare spiller EL i år om vi ryker på hue ut mot Ajax i morgen.


Da er vi nok stort sett enig.

Og nei, hvis vi ryker i morgen så FCK sine bravader helt intetsigende. Hvis vi ryker går jeg inn i en tung depresjon frem til neste års Europacup.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 23.08.2017 22:53    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Det er verken flaks eller tilfeldigheter.

Jeg så også målet og skjønner at det ikke bokstavelig talt er flaks at ballen til slutt ligger i nettet, men i angrepsspillet overlater de mye ansvar til spillernes individuelle ferdigheter, så man sitter nesten litt overrasket over at de faktisk klarer å score der FCK ligger med 7 mann (?) på rett side, men Qarabag likevel klarer å score. Det er selvfølgelig fordelen med å ha spillere med så gode ferdigheter da, slik at de kan ligge i balanse hele veien. Poenget var egentlig bare at jeg er veldig glad Jønsson er long gone.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 23.08.2017 23:10    Post subject: Reply with quote

Det er imponerende hvordan Quarabag har utviklet seg som klubb siden de møtte Rosenborg i 2009!

Eventyret begynte sommeren 2009, med seier over Rosenborg etter å ha vunnet cupen hjemme det året. Deretter fulgte flere år hvor de nesten kom seg inn i gruppespill etter å ha slått all motstand inntil de møtte et seedet lag i siste runde. I likhet med oss tapte også de 0-1 for Celtic sammenlagt i tredje runde av CL-kvalifiseringen, for to år siden.

De tre siste årene har de spilt gruppespill i EL, som følges opp med CL i år, riktignok etter å ha vært litt heldig med trekningen for 3. runde og play-off, hvor de møter et svekket FCK. Uansett en mektig imponerende utvikling, steg for steg over 8 år. Kan de så kan også Rosenborg!

https://en.wikipedia.org/...a%C4%9F_FK

Det er også imponerende at de har hatt samme trener siden 2008, dvs. før vi møtte de sommeren 2009. Fremdeles kun 45 år gammel. Dette viser kanskje også hvor viktig det er å ha stabilitet på trenersiden og å tenke langsiktig. Han har sikkert lært mye underveis ifht. å ta nivåene i Europa.

https://en.wikipedia.org/...n_Gurbanov


Når det gjelder FCK så er de kvalifisert til ELs gruppespill, mens vi skal spille play-off i morgen. Jeg ville kanskje ventet med å rakke ned på FCK før vi har spilt vår egen kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 23.08.2017 23:33    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes det tekniske ferdighetene til FCK ligger et godt stykke foran oss. Gjennomgående bedre og mer presise pasninger, bedre mottak og raskere til å orientere seg.


Dansker generellt har bedre tekniske ferdigher, har mere presise pasninger, bedre mottak, samt er raskere til å orientere seg - enn nordmenn.

Men heldigvis har vi et par av dem også.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 23.08.2017 23:36    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Jeg er ikke noen fan av den holdningen de har til norsk fotball heller, og de irriterer meg grønn til tider. Men det verste er jo at de har en viss grunn til å hovere overfor Norge og norsk fotball. Men jeg klarer ikke godte meg over at FCK bare spiller EL i år om vi ryker på hue ut mot Ajax i morgen, da er fremdeles de vinnerne sammenlignet med oss.


For meg er det klubben FCK som irriterer meg. Dansk fotball har jeg stor respekt for. Hadde det vært Brøndbye eller et annet dansk lag ville jeg holdt med dem i kveld. FCK har ikke gjort mye for meg akkurat. De er som om Molde og Stabæk skulle få en baby.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 24.08.2017 00:17    Post subject: Reply with quote

Så på de tre første målene til Liverpool i kveld, alle tre målene kom fra sida til Nordtveit. Må da vel snart være klart for hele fotball-europa at fyren ikke er høyreback.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 24.08.2017 00:41    Post subject: Reply with quote

Nordtveit som spilte i West Ham!? Jeg visste ikke at han har skiftet klubb, men forstår jo at han ikke ble satset på etter alle tabbene i West Ham.

Hva er egentlig grunnen til at han ble satset på/fikk sjansen i såpass store klubber? Han virker jo regelrett elendig hver gang han får sjansen til å vise seg frem i større klubber. Hvordan er det mulig at en slik spiller fikk sjansen fra først av?
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 24.08.2017 00:47    Post subject: Reply with quote

Og når jeg tenker meg om - Nordtveit har vel heller ikke akkurat vært en bauta på det norske landslaget, heller. Oppskrytt spiller tydeligvis, noe à la Hovland (ferdighetsmessig), dette?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 24.08.2017 08:08    Post subject: Reply with quote

Han har strengt tatt ikke vært god etter at han forlot juniorsystemet til Arsenal. Unntaket er kanskje Mönchengladbach. På meg er dette en dårlig spiller som drar nytte av en fin CV.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 24.08.2017 09:02    Post subject: Reply with quote

Han har et bra navn i Tyskland etter tida i Mönchengladbach, det var jo derfor han havnet i West Ham. Men jeg har aldri sett han veldig god så lurer på om han var en perfekt rollespiller i Gladbach.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 20, 21, 22  Next
Page 11 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb