English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6209
Location: Skottland

PostPosted: 18.08.2017 08:17    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Reitan får en fair sjanse til å konkurrere om høyrebackplassen til vinteren. Jeg synes han fortjener det.

Når det er sagt så synes jeg Reitan også har en del stopper-egenskaper. Kanskje han kan erstatte Skjelvik?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 18.08.2017 08:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Nordlys wrote:
Sørloth hadde vært en drømmesignering på spissplassen. Enormt god feilvendt og ganske hurtig i bakrom, men han er nok altfor dyr dessverre.

Skjelvik må forlenge, også bør vi hanke inn en skikkelig kvalitetsstopper. Nosa Igiebor på toppen av det hele hadde vært det ultimate!


Hvis vi skal snakke om drømmesigneringer på spissplassen, så havner Sørloth ganske mange mil unna pallen. 'Ganske hurtig i bakrom' i Norge - og selv det mener jeg er en grov overdrivelse - betyr gjørmetreg + i europeisk fotball. Drømmesignering som backupspiss kanskje, gitt at vi tror at han fortsatt kan utvikle seg ganske mye mer, men det skipet valgte jo Sørloth å hoppe av, luringen.

Og så er det, nok en gang, en fullstendig feilvurdering å skulle ha en backupspiss som er en type bakromsspiss. Og dessuten å på død og liv skulle legge 'bakromstrusselen' helt på topp i etablert forsvar. Mot Ajax hadde selv Aubameyang ikke kunnet nå et oppspill i bakrom, mot ei forsvarsrekke med grei fart (lynhurtig etter norsk målestokk) og en sweeperkeeper som Onana bakerst.

Nå er Sørloth først og fremst den type spiss du etterlyser, nemlig targetspiss. Han er bra til å holde på ball, kjempesterk med mann i rygg, en god avslutter og relativt hurtig, altså ikke i nærheten av noen bakromsspiss. Sørloth kan bli en virkelig god spiss om han bare tar steg på boksspillet sitt. Det som gjorde at han falt delvis gjennom i Nederland. Ikke smart nok i bevegelsene sine til å virkelig dunke inn med mål. Først og fremst som backup jeg tenkte på Sørloth, derav 'drømmesignering'.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 18.08.2017 09:00    Post subject: Reply with quote

JESUS wrote:
Jeg håper Reitan får en fair sjanse til å konkurrere om høyrebackplassen til vinteren. Jeg synes han fortjener det.

Når det er sagt så synes jeg Reitan også har en del stopper-egenskaper. Kanskje han kan erstatte Skjelvik?

Reitan spilte stopper i UYL hvertfall. Er vel ikke den høyeste? Om du ikke har fysikken med deg må du være utrolig dyktig taktisk i midtstopperrollen, men mulig han er god også der. Offensivt ville han vært kanon som stopper!
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 18.08.2017 09:09    Post subject: Reply with quote

Enig, Reitan har ferdigheter til å erstatte Skjelvik på stopperplass på lang sikt men neste år kommer kanskje for tidlig. Likevel kan han og Rasmussen bli gode backuper hvis Skjelvik og Bjørdal drar og vi får inn en ny stopper. Isåfall vil begge få spilletid, Reitan er jo samtidig backup til Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8280

PostPosted: 18.08.2017 16:20    Post subject: Reply with quote

Av de norske stopperne mener jeg at Nicolai Næss som spiller MSL er et meget godt alternativ viss vi mister noen av dagens stoppere. Spillende, god med ball, god defensivt og sterk. Kan ikke se noen som trumfer ham blant de norske ES-stopperne. Muligens han tjener for bra i USA, og agenten hans har gode kontakter i bedre fotballnasjoner enn Norge....
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 18.08.2017 19:03    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/sport/...1.13648760
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 18.08.2017 19:04    Post subject: Reply with quote

Sett i gang Mikkelsen, få han tilbake Wink
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6209
Location: Skottland

PostPosted: 18.08.2017 19:05    Post subject: Reply with quote

Work your magic, Mikkelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2504

PostPosted: 18.08.2017 19:05    Post subject: Reply with quote

Dagen etter at overgangsvinduet stenger i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 18.08.2017 19:08    Post subject: Reply with quote

her regner jeg med stig inge har full kontroll.
Tettey kommer i januar til oss er min spådom, etter bare noen få kamper for norwich.
tydeligvis fått en ny trener denne sesongen,som ikke pri spilletyper som tettey.

hvem skal ut da?
mitsj stikker. mike og trondsen er vel bankers.
konradsen sliter da. blir en vanvittig midtbane om dette her skjer!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 18.08.2017 19:10    Post subject: Reply with quote

Hadde vært perfekt og fått han inn i vintervinduet, men bytter han klubb nå blir det vel fort 2-3 år i en ny klubb i England. Da tviler jeg på vi får se han tilbake til RBK som en klar forsterkning.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 18.08.2017 19:13    Post subject: Reply with quote

krister83 wrote:

hvem skal ut da?
mitsj stikker. mike og trondsen er vel bankers.
konradsen sliter da. blir en vanvittig midtbane om dette her skjer!

Trondsen, Konradsen, Mike og Tettey er da perfekt dekning på tre plasser pluss Jr. Konradsen og Lundemo i bakhånd. Vil ikke kalle det et luksusproblem, men definitivt noe annet det som har vært siste 2 årene.
Også kan Konradsen fort forsvinne i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6209
Location: Skottland

PostPosted: 18.08.2017 20:00    Post subject: Reply with quote

Som noen nevnte tidligere kan en Tettey i tredveårene være et alternativ som stopper. Han har spilt der tidligere i karrieren.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.08.2017 21:08    Post subject: Reply with quote

Håper Fossum kommer inn i løpet av 2018. Slet mye benk de siste åtte kampene til Hannover i vår. I 1. runde i cupen nylig var han ute av troppen og spilte for andrelaget på 4. nivå. Mener at det ble nevnt her at Bild påstår vi la inn et bud på 1,5m € i sommer - så interessen er der sannsynligvis fra både Fossum og oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 05 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 18.08.2017 21:27    Post subject: Reply with quote

La oss si at vi kjøper Tettey nå. Vil Tettey da ha mulighet til å spille evt Euroleague, men ikke Eliteserie/cup? Eller er det sånn at vi ikke får lov til å kjøpe spillere nå?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.08.2017 21:28    Post subject: Reply with quote

Vi får lov til å kjøpe spillere, men de kan ikke spille for oss før neste registreringsvindu åpner, og det er 8.januar. Det gjelder i alle turneringer.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 18.08.2017 21:45    Post subject: Reply with quote

Fossum ville vært en ypperlig erstatter om Konradsen skulle bli solgt, men ved mindre det dukker opp en hjemvendt nobrainer Tettey eller Skjelbred ser jeg ikke behovet for flere sentralt pdd.

Mike og Konradsen er evighetsmaskiner. Vilhjalmsson og Lundemo holder som backup.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 18.08.2017 23:39    Post subject: Reply with quote

Det er bare spilt 3 runder i Championship så regner med at Tettey vil gi tiden frem mot jul på å komme seg inn på laget. Er han fortsatt på benken når vi snakker oktober/november, da kan vi starte å snakke. Tror vegen til Trondheim da blir kort + at overgangssummen kommer til å være liten.

En midtbane med 4 førstelagsspillere er noe man bør ha. Da har man veldig god dekning i tillegg til at disse får mye spilletid uansett slik at det ikke vil bli noe "sutter" i media av den grunn. Selv om man skulle ryke ut i kvallik til europa blir det raskt minst 40 kamper i året.
Back to top
View user's profile Send private message
jinx
Junior


Joined: 13 Feb 2017
Posts: 77

PostPosted: 19.08.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Vil gjerne ha inn Tettey, helt klart. Men den generelle utenlandsproffens "avslutte karrieren hjemme"-holdning skjønner jeg lite av. Hvis Tettey ikke er god nok for Norwich, så kan han vel neppe spasere inn til startplass foran Konrandsen, Midtsjø, Trondsen og Jensen.

Men for all del; Jensen - Tettey - Trondsen høres ikke helt feil ut.
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 419

PostPosted: 19.08.2017 14:48    Post subject: Reply with quote

Ser ikke innholdet, men tydelig at vi nå har økonomi til å satse igjen, forhåpentligvis på en bærekraftig måte.

Adressa + wrote:
RBK kunne kjøpt enda en 10-millionersmann om de ville.
Rosenborg fikk betalt på direkten for storkjøpet av Samuel Adegbenro. Kåre Ingebritsen og Stig Inge Bjørnebye har fortsatt rom penger å handle for

http://www.adressa.no/100...0618b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2504

PostPosted: 19.08.2017 16:07    Post subject: Reply with quote

Det høres faretruende likt ut som tidligere. "De vi nå gir 10 mill for kan vi selge for tre ganger summen om noen år".
Håper vi har lært av historien og ikke budsjetterer med spillersalg igjen. Ja, Midtsjø blir solgt nå (antar jeg), men vi har ikke så mange klare salgsobjekter etter dette. Adeg, Trondsen, gersh mm. nå slå ordentlig til i trøya før de havner i kategorien "heit på markedet"
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 19.08.2017 16:08    Post subject: Reply with quote

@Brødsmula

Jeg er enig i at Lundemo og Vilhjálmsson holder, men slik jeg ser det er Fossum en spiller vi gladelig betaler 15 mill for nærmest uavhengig av hvilke andre indreløpere vi har. Han har en enorm løpskraft og intensitet i forsvarsarbeidet i tillegg til å være trygg og god i ballbehandlingen - med mange mål og målgivende, henholdvis 11 og 6 i sin siste sesong for Godset som 18-19-åring.

Dessverre for ham spiller Hannover 4-4-2, mens Fossum er et unikum i 4-3-3. I dag er han igjen ute av troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6532
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

Eyjolf som satt i sofaen til Bendtner på snappen til sistnevnte?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 419

PostPosted: 19.08.2017 16:41    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Det høres faretruende likt ut som tidligere. "De vi nå gir 10 mill for kan vi selge for tre ganger summen om noen år".
Håper vi har lært av historien og ikke budsjetterer med spillersalg igjen. Ja, Midtsjø blir solgt nå (antar jeg), men vi har ikke så mange klare salgsobjekter etter dette. Adeg, Trondsen, gersh mm. nå slå ordentlig til i trøya før de havner i kategorien "heit på markedet"


er jo heller ikke sånn at det har vært utpreget tankegang fra oss tidligere. Problemet har vært kjøp av flopper, og problemet med å forlenge kontrakter slik at spillere har gått enten ved kontraktslutt eller for småpenger.

Nekter å tro at vi går inn i et slikt spor igjen. Vi har fortsatt Konradsen som har vært utenlandsaktuell, og i RBK er det naturlig at spillere vekker interesse.
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 419

PostPosted: 19.08.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Eyjolf som satt i sofaen til Bendtner på snappen til sistnevnte?


Hadde ikke hatt noe i mot Eyjolf på gratis-overgang. Vi vet hva han står for og hadde vært en fin forsterkning til midtforsvaret, spesielt når Tore har vært så uheldig med skader som han har vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 133, 134, 135  Next
Page 3 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb