| View previous topic :: View next topic |
| Banens beste |
| Hansen |
|
55% |
[ 141 ] |
| Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
4% |
[ 11 ] |
| Meling |
|
27% |
[ 70 ] |
| Jensen |
|
3% |
[ 8 ] |
| Konradsen |
|
1% |
[ 4 ] |
| Midtsjø |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jevtovic |
|
0% |
[ 1 ] |
| Bendtner |
|
3% |
[ 8 ] |
| de Lanley |
|
0% |
[ 1 ] |
| Adegbenro |
|
2% |
[ 7 ] |
|
| Total Votes : 252 |
|
| Author |
Message |
Indreløper Veteran

|
Posted: 16.08.2017 13:11 Post subject: |
|
|
Skal sende kjærlighetsbrev til SIB om Adegbenro og Bendtner putter hvert sitt i morgen. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 16.08.2017 13:16 Post subject: |
|
|
| Det Strand sa. Kampen blir mer interessant, og det er et fint tidspunkt å møte de på. Men om det er nok har jeg mine tvil om. Redd vi blir løpende mye i mellom. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2017 13:37 Post subject: |
|
|
Må si nederlenderne er pessimistiske foran møtet med oss:
| Quote: | PDL skrev:
En sesong uten europeisk fotball er uønsket og under forakt.
--
Sant, men som det nå ser ut som dette kommer til å skje. Jeg kan ikke tenke meg en grunn til at torsdag som en walk-on vil gjøre.
Kanskje nok en gang hente Berlinmuren Co skur å avverge fiaskoen med eliminering. |
| Quote: | La det til slutt noen hoder til å rulle i denne klubben.
Hver med en lik spill eller 1 / 2-0, vil dette ikke skje. Det vil skade, men det ville ikke være så ille i det lange løp som Rosenborg sparker oss ut. Jeg får hard halsen, men jeg er ferdig med denne klubben på den måten som nå er på vei.
Så Rosenborg: Gjør oss en god titt vondt. |
| Quote: | | Etter siste liten tillit neste torsdag, jeg forventer fortsatt en liten seier, 1-0, eller kommer til å bli nok uansett, jeg tviler på det. |
| Quote: | | Ikke illusjoner om oppsett .. som vil være den samme som mot Heracles. Det er fryktelig torsdag. Og en annen uke vi lo overalt lang. |
| Quote: | | Dette er i beste fall uavgjort. |
| Quote: | | Kort sagt: Ta hvite lommetørklær med. Det er verdt det! |
http://ajax.netwerk.to/fo...3/2177.php
Jeg tror nok dette er rimelig farget av en misnøye etter salg på salg og en trener som ikke gjør alt etter Ajax-boka. Tipper vi får det hardt likevel, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Vebby17 Junior
|
Posted: 16.08.2017 14:00 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=5yENvB6rsBc
Høydepunker (mest målene) fra Heracleskampen. Utrolig passivt forsvarsspill må jeg si.. |
Ser ut som det lønner seg å angripe fra høyre i hvertfall... Har trua! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.08.2017 14:06 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Må si nederlenderne er pessimistiske foran møtet med oss:
| Quote: | PDL skrev:
En sesong uten europeisk fotball er uønsket og under forakt.
--
Sant, men som det nå ser ut som dette kommer til å skje. Jeg kan ikke tenke meg en grunn til at torsdag som en walk-on vil gjøre.
Kanskje nok en gang hente Berlinmuren Co skur å avverge fiaskoen med eliminering. |
| Quote: | La det til slutt noen hoder til å rulle i denne klubben.
Hver med en lik spill eller 1 / 2-0, vil dette ikke skje. Det vil skade, men det ville ikke være så ille i det lange løp som Rosenborg sparker oss ut. Jeg får hard halsen, men jeg er ferdig med denne klubben på den måten som nå er på vei.
Så Rosenborg: Gjør oss en god titt vondt. |
| Quote: | | Etter siste liten tillit neste torsdag, jeg forventer fortsatt en liten seier, 1-0, eller kommer til å bli nok uansett, jeg tviler på det. |
| Quote: | | Ikke illusjoner om oppsett .. som vil være den samme som mot Heracles. Det er fryktelig torsdag. Og en annen uke vi lo overalt lang. |
| Quote: | | Dette er i beste fall uavgjort. |
| Quote: | | Kort sagt: Ta hvite lommetørklær med. Det er verdt det! |
http://ajax.netwerk.to/fo...3/2177.php
Jeg tror nok dette er rimelig farget av en misnøye etter salg på salg og en trener som ikke gjør alt etter Ajax-boka. Tipper vi får det hardt likevel, dessverre. |
Er det noen her inne som kjenner til nytreneren, Keizer, og hva han står for? Er han en nederlandsk Perry?
Gamletreneren Peter Bosz var iallefall en Cruyff-elev som var ganske lojal mot grunnoppskriften. Han hadde ikke Ajax-spillerbakgrunn med hadde jobbet med Jordi Cruyff i Israel og hadde fått lært mye direkte fra sjæfen sjøl.
Så, hvilken retning har Ajax gått fotballfilosofisk i sommer? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 16.08.2017 14:09 Post subject: |
|
|
http://www.ajaxtalk.nl/Fo...mp;t=13058
mer supporterprat her
Så vidt jeg vet var han trener for andrelaget ett år før han tok over hovedlaget. Litt usikker på hva slags fotball han står for
edit:
Litt om valget fra Ajax:
"As a proponent of their philosophy, the 48-year-old’s attacking style guided Jong Ajax to second place in Dutch football’s second tier, improving on last season’s ninth. He had a superb squad, but they became a direct and effective side that creates big chances, scoring 93 goals in 28 league games – a significant increase on the 59 of the previous year.
Abdelhak Nouri and Frenkie de Jong were particularly bright under him and have already started to break into the first-team. In Andre Onana, Davinson Sanchez, Matthijs de Ligt, Donny van de Beek and Justin Kluivert, he has already coached some key first-team players. The transition from Bosz to Keizer should be a quick one.
"From the moment there was a chance we would be looking for another coach, Keizer was the suitable candidate for the technical heart," Van der Sar said upon his signing. "He knows the players, the organisation and believes in the philosophy of the club."
His work has been noted by Ronald de Boer, who tipped him as the ideal candidate for the job, saying: “He made them fantastic. He has very good training exercises. He is tactically very skilled. Jong Ajax play very tactical and attacking football.”
And Bergkamp is a fan of him as a coach, saying Keizer “knows the Ajax culture and what comes with it. I said to him, ‘you must be flexible. With Jong Ajax, you play against different teams that clash with your own ideas’. He saw that as a challenge, not as an obstacle.”
Ajax’s initial plan was reportedly to make Keizer the assistant to Bosz’s successor, but they had already identified him as a future first-team coach.
They have been forced to speed up that process, but the hope is that he builds on the excitement of the former Vitesse boss. Crucially, as a product of the culture and subscriber to the philosophy, fallouts with those upstairs are unlikely to occur.
Van der Sar, Overmars and Bergkamp allowed Bosz to leave to preserve the long-term direction of Ajax. In Keizer, they believe their philosophy and culture has turned up a coach who can carry on the development of this generation and justify their rigid stance on how the club move forward."
Last edited by RBKSandvika on 16.08.2017 14:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 16.08.2017 14:12 Post subject: |
|
|
Marcel Keizer er nevøen til klubblegenden Piet Keizer. Han har ikke mye erfaring på toppnivå, men han har absolutt gått "Ajax-skolen".
Han er en klar forkjemper for Ajax-stilen, noe han fikk vist som trener for Jong Ajax. I det store og hele så er ansettelsen av Keizer en typisk Ajax-ansettelse. Han kjenner klubben, stilen og måten Ajax skal spille på.
På den måten er det veldig liten forskjell rent spillemessig fra Bosz til Keizer. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 16.08.2017 14:26 Post subject: |
|
|
| Uten Helland Trondsen og Tore tror jeg det blir vansklig. Noe håp om at først - og sistnevnte kan spille? |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 16.08.2017 14:31 Post subject: |
|
|
Jeg har egentlig ingen tro på at dette skal gå veien. Men som andre her skriver - skal vi møte Ajax, så er vel dette det beste tidspunktet å gjøre det på.
Så sannsynligheten er ikke null - og vi har ikke tapt før vi har spilt i hvert fall.
Håper på at formen er kommet for fullt og at vi er heldige med stang inn og stang ut situasjoner. Et billig straffespark hadde også vært veldig velkomment
Blir en lang dag med venting i morgen også.... _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.08.2017 14:40 Post subject: |
|
|
| Micmac wrote: | | Uten Helland Trondsen og Tore tror jeg det blir vansklig. Noe håp om at først - og sistnevnte kan spille? |
Nei. Hverken Helland eller Tore er med på flyet nedover. Trondsen derimot er det, sikkert for å bli kjent med lagkamerater og opplegget rundt ecup-kval. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.08.2017 14:44 Post subject: |
|
|
Tipper det blir noe sånt:
Hansen
Hedenstad - Skjelvik - Bjørdal - Meling
Jensen - Konradsen - Midtsjø
Adegbenro - Bendtner - de Lanley _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 16.08.2017 15:16 Post subject: |
|
|
Jevto er da en klart bedre kontringsspiller enn De Lanlay. Er det én kamp jeg kunne tenke meg var skreddersyd for Milan så er det denne. Ser helst at han og Samuel spiller på hver sin kant.
Håper også man engasjerer Mike litt dypere i banen i denne. Skal en lykkes i kontringsspillet må man ha en som kan slå presise pasninger i bakrom. Konradsen er ikke denne, men må selvsagt likevel spille sentralt. Spørsmålet er hvordan man kan få en tett link mellom Mike og Konradsen uten å få dårlig struktur i det defensive.
Et annet aspekt er Bendtners defensive arbeid. Offensive stoppere er et av Ajax viktigste angrepsvåpen. Man kan ikke tillate disse milevis av rom å avansere i. |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 16.08.2017 15:20 Post subject: |
|
|
Når jeg tenker meg om så har Milan samarbeida godt med Nicklas den siste tiden. Ville også valgt ham foran Yanni. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.08.2017 15:21 Post subject: |
|
|
Gjør meg vondt å se det stopperparet i en av årets viktigste kamper.
Kan du komme tilbake, Holmar? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.08.2017 15:22 Post subject: |
|
|
– Det er synd at vi må velge bort en av dem, men vi måtte ta et valg. I de to siste kampene har Milan gått av, og samtidig er ikke Pål med nedover til Amsterdam. Dermed er vi tynt besatt på kantene, og det er bakgrunnen for valget vi har tatt, sier Kåre Ingebrigtsen.
Altså: kan muligens ikke forvente en 100 % JE.. unnskyld, en 100 % frisk Milan hele kampen. Gir derfor mening å sette opp Dølle i forslaget. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.08.2017 15:32 Post subject: |
|
|
| Nordlys wrote: | Jevto er da en klart bedre kontringsspiller enn De Lanlay. Er det én kamp jeg kunne tenke meg var skreddersyd for Milan så er det denne. Ser helst at han og Samuel spiller på hver sin kant.
Håper også man engasjerer Mike litt dypere i banen i denne. Skal en lykkes i kontringsspillet må man ha en som kan slå presise pasninger i bakrom. Konradsen er ikke denne, men må selvsagt likevel spille sentralt. Spørsmålet er hvordan man kan få en tett link mellom Mike og Konradsen uten å få dårlig struktur i det defensive.
Et annet aspekt er Bendtners defensive arbeid. Offensive stoppere er et av Ajax viktigste angrepsvåpen. Man kan ikke tillate disse milevis av rom å avansere i. |
Skal man bruke gjennombruddskraften til Adegbenro trenger vi fotballhjernen til Bendtner. Når han dropper dypt, drar stopperne med seg, og så sender en dødelig gjennombruddspasning i bakrom rett i beina på Adegbenro - det er da vi er farlige.
Jentoft er var ganske grå mot Celtic. Er han for treg for dette nivået? Eller det teknikken som er for svak? Yølle var veldig farlig i bakrom mot Celtic, og jeg vil se det samme mot Ajax. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 16.08.2017 15:32 Post subject: |
|
|
Friske føtter på Milan i andreomgang jøres ikke helt gærent ut det heller!  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.08.2017 15:33 Post subject: |
|
|
| de Lanlay og Jevtovic starter. Adegbenro kommer inn fra benken etter 65 min. |
|
| Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 16.08.2017 15:38 Post subject: |
|
|
| Ja ja, da var det min tur å være that guy. Hvor i Oslo ser jeg denne kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 16.08.2017 15:41 Post subject: |
|
|
Så hvis jeg har forstått det riktig så er Pål og Toreg ikke med,Trondsen ikke med,Midtsjø ikke med og Bakenga ikke med...
M.a.o. 5 spillere av 7 mulige på benken... |
|
| Back to top |
|
 |
emilalmas Junior
|
Posted: 16.08.2017 15:45 Post subject: |
|
|
| Nordlys wrote: | Jevto er da en klart bedre kontringsspiller enn De Lanlay. Er det én kamp jeg kunne tenke meg var skreddersyd for Milan så er det denne. Ser helst at han og Samuel spiller på hver sin kant.
Jevtovic kjeler for mye med ballen. Det har vi ikke tid til på dette nivået. Jeg tror Yanni passer langt bedre mot såpass god motstand |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.08.2017 15:49 Post subject: |
|
|
| Ahakrim wrote: | Så hvis jeg har forstått det riktig så er Pål og Toreg ikke med,Trondsen ikke med,Midtsjø ikke med og Bakenga ikke med...
M.a.o. 5 spillere av 7 mulige på benken... |
Midtsjø er med. Det samme er Morten Konradsen og Botheim. |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |