English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damefotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

I dag er de ikke det. Men tror noen at ikke overskriftene da vil bli: SÃ¥ mye mer tjener herrene, SÃ¥ lite blir kvinnelaget av spist med etc etc....

Inntil jentefotball er økonomisk levedyktig bør RBK holde seg unna.

Idrett er pr. definisjon hobby, så yrke skal det ikke være før interessen gjør det økonomisk forsvarlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.08.2017 19:57    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Sløvsekken wrote:

Faktum er at et kvinnelag for RBK pr. dato ville vært en ren (og rimelig stor i norsk sammenheng) utgiftspost.


Hvorfor er det dyrere for RBK å drive kvinnefotball enn det er for Trondheims-Ørn?

De kan vel ha samme budsjett som før selv om de blir en del av RBK?


Er ikke hele poenget med å få RBK til å starte kvinnelag at det skal satses hardere ? I det som pr. i dag er et ikke-eksisterende marked betyr det tap av midler.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 11.08.2017 20:02    Post subject: Reply with quote

Strengt tatt behandler man fans som idioter om man tror at å kle opp kvinnene i riktige farger og klubblogoer vil gjøre at saueflokken møter opp i horder for å se kamp. Bildet er nok litt mer komplisert enn som så.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2017 20:07    Post subject: Reply with quote

Norsk fotball er treg og "kjedelig" nok fra før av. Norsk kvinnefotball er som å se maling tørke...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.08.2017 00:15    Post subject: Reply with quote

Hadde sikkert vurdert å se noen kamper med Rosenborgs damelag, men aldri med Trondheims-Ørn.

Synes allikevel de kan holde seg i Trondheims-Ørn så jeg slipper.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.08.2017 13:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er så lei diskusjoner på virkarierende argumenter i indrettsnorge.

Kvinnefotballen må stikke fingeren i jorda og innse at norsk kvinneklubbfotball rett og slett ikke fascinerer nok til å generere pengene som trengs. Jeg kjenner på det selv også; jeg er over snittet interessert i fotball, og selv om RBK er min eneste klubb, ser jeg gjerne PL-oppgjør, og tar meg selv i å se kamper fra OBOS-ligaen, eller følge Afrikamesterskapet U21 rett og slett fordi fotball er fantastisk underholdende. Et par ganger i året sveiper jeg også innom kvinnefotball for å sjekke ståa. Hver gang blir jeg like skuffet og sitter igjen mer frustrert enn underholdt over nivået. Jeg har rett og slett til gode å se kvinnefotball som underholder i banespill, være seg EM-sluttspill, eller Trondheims Ørn - Medkila. Jeg skulle ønske jeg likte kvinnefotball også, men dessverre er vi for langt fra hverandre.

Selvsagt må det føles bittert og urettferdig å bruke så mye tid, krefter og ressurser på noe og få dårlig betalt. Det må føles litt surt for Knut Holmann at han etter en fantastisk karriere som en av tidenes beste roere som gav ham drøssevis av VM- og OL-medaljer hvorav flere gull, måtte rett ut i jobb i det han la opp da han ikke hadde ei krone å falle tilbake på. Hans økonomi under og etter karrieren var sikkert på samme nivå som en middels OBOS-spiller i dag. Det må også være provoserende for utøvere i litt mer obskure friidretter som må betale deler av utstyret selv i mangel av sponsorer ser skiløpere dra inn millioner i året bare på reklameoppdrag og at en såpass medioker spiller og "ekspert" som Jesper Mathisen tjene fett på å kommentere Eliteseriefotball. Eller for den saks skyld alle strålende musikere som aldri kommer ut fra garasjen utover et par spillejobber i året på den lokale puben fordi plateselskapene heller vil satse på lettsolgte YouTube-fjes. Ingen har noen gang sagt at livet er rettferdig. For hver suksesshistorie finnes det titusentalls knuste drømmer og karrierer.

Det jeg imidlertid ikke godtar er at vi skal gjøre dette til kvinnekamp og likestilling. Dette er liksom trumfkortet, og like malplassert som det er feigt da det er uangripelig. Det er ikke kvinnefiendtlige holdninger i det norske folk, pampeveldet i norsk fotball eller herreklubber som ikke låner bort navnet sitt som hindrer norsk kvinnefotball i å bli en økonomisk suksess. LSK kvinner for eksempel har fått masse drahjelp i form av å bruke samme logo som herrelaget, fått god støtte av Kanarifansen (hvorav mange menn), og Per Berg har øst inn millioner. Allikevel er dette langt fra bærekraftig.

Uansett hvor urettferdig det måtte føles måp kvinnefotballen innse at de driver i underholdningsbransjen, som er veldig lite solidarisk, og at de leverer et produkt som ikke veldig mange forbrukere ønsker å bruke tid og penger på. Dette har lite med kjønn å gjøre, men heller kvaliteten på produktet. Inntil produktet fenger nok til at mannen i gata velger dette som underholdningsalternativ jevnlig, er det ikke økonomi i det utover hobbybasis. Jeg synes for min del at det blir usolidarisk og småfrekt overfor seriøse og gode utøvere innen små idretter i Norge å syte over at pengene ikke kommer av seg selv. Jeg har hørt lite ramaskrik fra dartspillere, bueskyttere eller innebandyspillere som også får fryktelig dårlig betalt i forhold til fotballspillere, sannsynligvis både damer og herrer, med tanke på treningstimer og relativt nivå.

Jeg prøver på ingen måte å trekke kvinnefotball ned, men jeg ønsker meg frabedt at jeg en en mannssjåvinist fordi jeg ikke blir underholdt eller bruker tid og penger på produktet deres. Jeg tar gjerne imot kvinnefotball som en del av "underholdningsrotasjonen" min den dagen den underholder meg nok til å fange interessen min.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 12.08.2017 14:38    Post subject: Reply with quote

Veldig viktige poenger, Zorac.

"Ingen" sier det, men føler liksom at det ligger en implikasjon og lurer om at hvis man ikke ser damefotball, ikke vil at RBK skal ha damelag, eller lignende, så er det fordi man er kvinnefiendtlig og mener de ikke er like mye verdt osv.

For all del, kvinnekamp er og har vært viktig, likestilling er en bra ting, men dette er ikke det.

Derfor stusser jeg over at Andre Hansen visstnok skal ha fått mye pepper i sosiale medier (så ikke noe særlig til dette selv, men så følger jeg stort sett folk som støtter RBK). Det han sa koker da vel bare ned til at et damelag ville være en utgift, og at disse pengene da må tas fra noe annet?

Kjør på, damer, spill god fotball, overbevis meg gjerne om at jeg tar feil og burde se på dere. Inntil da så er jeg nok nødt til å la være å se på. Og det burde dere ikke ta så tungt, jeg ser knapt en fotballkamp uten at RBK spiller den.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 12.08.2017 14:41    Post subject: Reply with quote

Tiltredes 100 %. Ferdig snakka.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 12.08.2017 14:49    Post subject: Reply with quote

Hadde blitt et voldsomt løft for kvinnefotballen i Trondheim om Rosenborg startet opp et damelag. Ikke minst for talentutvikling og tilgang til fasiliteter. I tillegg tror en del sponsorer ville funnet det attraktivt og flere tilskuere hadde oppsøkt kampene.

Spørsmålet er derfor om Rosenborg vil bidra til å løfte kvinnefotballen et steg videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 12.08.2017 15:38    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt ishockeylag og håndballag både med og uten Rosenborg-navnet påklistra som har slitt med sponsorer og interesse, så den kjøper jeg ikke. RBK er den største og omtrent eneste fisken i dammen fordi vi er av nasjonal interesse, mens andre trønderske lag knapt får lokale sponsorer. Produktet må være bra nok og interessant nok, samma om det stor Rosenborg på drakten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.08.2017 15:50    Post subject: Reply with quote

konrad4ever wrote:
Hadde blitt et voldsomt løft for kvinnefotballen i Trondheim om Rosenborg startet opp et damelag. Ikke minst for talentutvikling og tilgang til fasiliteter. I tillegg tror en del sponsorer ville funnet det attraktivt og flere tilskuere hadde oppsøkt kampene.

Spørsmålet er derfor om Rosenborg vil bidra til å løfte kvinnefotballen et steg videre.


Det hjalp jo voldsomt for Rosenborg hockey...

Utrolig naivt å tro at det plutselig blir en drastisk økning i tilskuere på kamp (og følgelig sponsorinteresse) fordi laget bytter navn fra Trondheims Ørn til Rosenborg og lar dem trene på Lerkendal. Trondheims Ørn var forøvrig også et topplag med en rekke landslagsspillere i en årrekke uten at det ga nevneverdig økning i interesse. Å investere i kvinnefotballen vil pr. i dag ende opp som tapsprosjekt.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 12.08.2017 16:48    Post subject: Reply with quote

Jeg snakket om å løfte kvinnefotballen, ikke at Rosenborg skulle få all verden ut av det:)
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 12.08.2017 21:21    Post subject: Reply with quote

Men hva skal løfte bestå av? Spille i RBK-drakt? Spille på Lerkendal, med 19-20 000 tomme seter? Økt tilgang på Rosenborg-klinikken for skadde spillere?
Rosenborg er den største klubben i Norge, ja, men er altså ingen stor-bedrift som har masse ressurser å ta av, og da tenker jeg ikke bare i form av penger.

Det er en veldig fin og nobel sak å bygge opp et toppserielag som kan konkurrere med topplagene sørpå, men det ligger ikke noe marked der. Det er den brutale sannheten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 12.08.2017 21:43    Post subject: Reply with quote

Spillerutvikling, trenerutvikling, fasiliteter you name it. Trenger ikke å gå på bekostning av satsning på A lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.08.2017 23:08    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
"Ingen" sier det, men føler liksom at det ligger en implikasjon og lurer om at hvis man ikke ser damefotball, ikke vil at RBK skal ha damelag, eller lignende, så er det fordi man er kvinnefiendtlig og mener de ikke er like mye verdt osv.


Det er nettopp dette. Tror man faktisk at det finnes flere (ti)tusen skapsupportere i Norge som egentlig vil dra på kvinnefotballkamper, kjøpe drakt og legge igjen penger i kiosken på stadion, men lar være fordi det bryter med macho-imaget? Jeg kjøper ikke den.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 29.08.2017 15:42    Post subject: Reply with quote

Kaoset på damelandslaget fortsetter ser jeg. Ada Hegerberg sier nei til videre spill på landslaget. Det virker som det fortsatt er noe som er gjennområttent på damesiden også. Men hva kan man forvente når NFF er øverste organ?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 29.08.2017 16:54    Post subject: Reply with quote

Utrolig dårlig tidspunkt for damefotball som idrett, at en av lagets største profiler, om ikke den største, bestemmer seg for å boikotte. Hadde jeg gidd fem flate hadde jeg antageligvis vært ganske skuffet nå.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2017 20:27    Post subject: Reply with quote

Må si jeg sliter veldig med å engasjere meg i saken, men vel vitende om inkompetansen som råder i NFF så er det vel egentlig ingen bombe at noen går lei på et tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 30.08.2017 10:35    Post subject: Reply with quote

NFF=kaos
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 30.08.2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Tja, de har kompetanse nok til å stappe sedler i egen lomme og slippe unna med det da.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.08.2017 20:45    Post subject: Reply with quote

Koteng:

Fra flere hold (bla. fra fotballpresidenten) blir det etterspurt at vi skal bidra til å gjøre norsk damefotball bedre. Det er ikke et overraskende utspill, men vi lever svært godt med det. Derimot blir det for enkelt når svaret er at nå må Rosenborg starte eget damelag. Vi opplever at noen i debatten om hvordan gjøre damefotballen bedre, kaster seg på at løsningen er at vi overtar byens beste damelag.

Vår oppfatning er at det vil være respektløst ovenfor Trondheims-Ørns historie og posisjon. Vi tror ikke vi skal bidra til at den klubben blir historie. Rosenborg driver en rekke breddetiltak i dag som favner både gutter og jenter. Vi ønsker flere jenter velkommen som deltagere i våre RBK Fotballskoler, i vår RBK Fotball etter Skoletid, i RBK Pluss, i RBK Keeperextra.Fra damehåndballen har vi sett at de har dratt med seg herrehåndballen i å utvikle en toppidrettskultur, det samme var situasjonen blant skijentene en god stund. De gikk først i løypa og trakk med seg skigutta i å skape toppidrettskultur og toppidrettsforståelse. I Rosenborg er vi imponert av hvordan damefotballen på tross av ressurssituasjonen på mange områder har skapt resultater. Her har vi kanskje noe å lære.

Les mer: Norsk fotball blir bedre når vi trener foreldrene

Ørn-treneren er inne i sin andre periode i klubben, og leder et lag i klar sportslig utvikling om man ser de siste resultatene. Nå jager man også sin første cupfinale siden 2014, som ville ha vært stort i klubbens 100-årsjubileum.

En klubbhistorie Dahle har stor respekt for. Samtidig er han altså ikke i tvil om at en sammenslåing vil gi et stort løft trøndersk kvinnefotball. Noe han mener er det aller viktigste i denne debatten.

– Jeg er så heldig at jeg kjenner Kåre (Ingebrigtsen) og Erik (Hoftun) godt. De er veldig åpne, og jeg har gode samtaler med dem. Samtidig er det slik at enkeltpersoner i klubber kommer og går. Dette handler først og fremst om klubbdrift og utviklingen av kvinnefotballen i regionen, sier han.

– Hva da med merkevaren Trondheims-Ørn?

- Et godt spørsmål, som jeg på stående fot ikke har noe godt svar på. Ørn har en spesiell historie, og det blir litt som å stikke hånda inn i et vepsebol å mene at det er greit å rokke ved den historien. Hvordan dette skal løses, vet jeg derfor ikke, svarer han – og legger til:

– Samtidig ser jeg for eksempel hva merkevaren Lillestrøm gjør med Lillestrøm Kvinner, selv om det er to ulike avdelinger, med ulike budsjett. Dersom kvinnelaget i Trondheim blir heter Rosenborg vil det gjøre laget mer attraktivt.

Les mer: Ørn-treneren: – Vil gjerne bli en del av Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 01.09.2017 00:42    Post subject: Reply with quote

Lest mye kritikk mot Hegerberg siste dagene fra "ekspertene" ang. boikott, noe som er lett da de ikke har total innsikt i saken. Klart å tydelig nok en gang at NFF virkelig vet hva de driver med..

https://www.nrk.no/sport/...1.13667403

Lurer på om det er lignende hos noen av landslagsgutta?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 01.09.2017 08:28    Post subject: Reply with quote

Jeg synes NFF har håndtert dette merkelig. Man kan godt si at Ada Hegerberg har vært litt uprofesjonell her når hun stiller til intervju og fortsetter kritikken, men samtidig forstår jeg henne godt, når Sjøgren og Semb uttalte seg som de gjorde når nyheten sprakk. At de videre kjører pressekonferanse og nærmest melder seg helt uforstående til at dette kunne skje begynner jeg å lure på tankegangen. Ville det ikke vært bedre å ordne opp i dette internt, istede for å skulle lappe forholdet via media? Det virker utrolig amatørmessig
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.09.2017 09:39    Post subject: Reply with quote

Det er en ekstrem arroganse og mangel på selvinnsikt i ledelsen i norsk toppidrett, spesielt i de mest populære og pengesterke institusjonene.

NFF er seg selv like. Det er ingen som har trukket seg fra verv eller i det minste tatt selvkritikk offentlig selv etter årevis med dårlige treneransettelser, ekstrem pengebruk, og sportslige resultater som er beint fram pinlige på herresiden. Nå har Hegerberg vært steintøff og tatt en avgjørelse som mest sannsynlig er nødvendig og i hvert fall vekker oppsikt som et resultat av ukulturen på kvinnesiden, men NFF svarer med å stille med alle toppledere som etter tur forsøker å undergrave vår største profil. Uklokt av Ada å ikke stille på landslaget med tanke på karriere og utvikling, du liksom. Hun er verdens beste kvinnelige fotballspiller og spiller i et lag som garantert gir henne nok utvikling. Det er ikke spesielt utfordrende i forhold til Zlatans karriere at han ikke spiller på det svenske landslaget, for å si det slik. Norge trenger Ada fryktelig mye mer enn motsatt. Det burde også for den saks skyld vært rimelig vindfullt på toppen da U21-landslaget mistet alt etter knusingen av Kosovo da Ajer spilte uberettiget.

Men det er ikke bare NFF, hele idrettsnorge er gjennomsyret av driten. Ingen i skiforbundet har tatt noe ansvar for at vi har hatt dopingsaker etter rutinesvikt på en av de beste utøverne vi har i begge kjønnsgrupper. Lederne sitter med armene i kors og skyver helsepersonell foran seg. Også her var det selvsagt stor oppstandelse da Northug valgte å kjøre solo - han var idiot og illojal som ikke gikk for forbundet, må vite.

Vi har jo også opplevd dette i egen organisasjon. Terje Svendsen (og co) satt med makta i en periode hvor vi hadde en haug håpløse treneransettelser, økonomien gikk fra ekstremt solid til Luksusfellen-materiale, og det sportslige lå lenger unna målsettingen enn noen gang. Allikevel satt han og vrei seg i stolen og så i bordplata uten å ta selvkritikk etter avskjedigelse av nok en mislykket trener. Det siste han fikk til var å ansette en tungt underkvalifisert Adm Dir rett før han forsvant av egen vilje for å søke nye utfordringer; en ansettelse som ble omtrent historisk kort i norsk fotballedelse. Til tross for dette ble han selvfølgelig tatt imot med åpne armer av NFF. Han passer meget godt inn der, for å si det slik.

Det er en sånn selvtilfredshet i toppen av norsk idrett som jeg rett og slett ikke skjønner hvor kommer fra. Vi er gode på ski, fair enough, men i fotball er det mange år siden vi var "Eliteserien". Allikevel sitter gjøkene og klapper hverandre på skuldra mens vi stadig sakker mer akterut.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2017 18:47    Post subject: Reply with quote

Lokalavisa bekrefter sin egen kampanje:

Trondheims-Ørns trener Thomas Dahle, sa denne uka til Adresseavisen at han håper klubben med tiden kan skifte navn og bli en del av fotballkulturen på Brakka. «RBK driver med bare herrefotball. Så lenge kvinnefotballen har et godt tilbud ellers i Trondheim, så ser ikke vi noen grunn til å starte med damefotball», sa styreleder i Rosenborg Ivar Koteng til VG tidligere i sommer. Han er en av gubbene i Fotball-Norge som bør bidra til langsiktig og fremtidsrettet satsing på kvinnefotball, snarere enn å fremstå som en velmenende bremsekloss.

Les mer: Kvinnefotball trenger et gubbeløft

Styreleder i RBK, Ivar Koteng, er tydelig på at RBK ikke kommer til å starte noe kvinnelag fra «scratch». Men møter gjerne Ørn-styret for å diskutere saken:

- Hvis Ørn henvender seg til oss om et tettere samarbeid, så vil vi behandle det ordentlig, slik vi gjør med alle henvendelser, sier Koteng, og gjentar RBKs grunnholdning i spørsmålet om eget damelag.

- Det vi har sagt, er at vi selv ikke ønsker å starte noe damelag selv. Vi har mer enn nok med å få til et veldig godt herrelag. Det er den jobben vi har, og fokus er svært viktig. Det ville ha vært samme sak om jeg hadde vært styreleder i Ørn. Da ville jeg ha gjort alt jeg kunne for å gjøre Ørn gode, og ikke startet noe herrelag i tillegg. Det handler om fokus, sier han.

Les mer: Ørn-sjefen: - Vi kommer til å be RBK om et møte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 13 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb