English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Magnus Stamnestrø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 08.08.2017 15:31    Post subject: Reply with quote

Det er greit å unngå at det blir et senior mot juniorlag på trening også. Å ha gode voksne spillere på feltet er undervurdert som matching. Så er det også noe med tilgangen av talenter, vi hadde Sæter i den rollen, som stort sett gikk skadet og syk. Ellers har vi ikke hatt så gode midtbanespillere fra egen juniorstall at de har vært gode nok til en sånn rolle. Da må vi begynne å handle de største talentene fra andre klubber, og man får neppe lokket de hit med lovnaden om en slik rolle.

Vilhjalmsson har ikke vært bedre som indreløper enn Midtsjø.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.08.2017 15:39    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Hou Sæter er vel blitt Stabæk spiller(?).
Så har vi Vilhjalmsson som for øyeblikket har gjort en bedre indreløper jobb enn for eksempel Midtsjø. Han burde få spille langt mer.


Som sagt, jeg valgte navnene fordi de er kjente for oss i respektive roller. Altså to indreløperplasser med tre klare start-alternativer, en lojal og habil backup, og et talent.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 09.08.2017 02:51    Post subject: Reply with quote

Om man skal ha en spiller for å gi troppen bredde, hvorfor skal det ikke være en lokal spiller? Ser heller at denne rollen fylles av en trønder enn en lithauer eller en oslogutt. Nordlendinger som Kondradsen 2 er også akseptabelt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2017 08:52    Post subject: Reply with quote

Jeg ville uansett ha hatt en spiller som jeg trodde kunne komme til å ta steget med bedre treningshverdag. Med andre ord en potensiell 'late bloomer'. Og det tror jeg kanskje også var planen med Stamnestrø, men nå har muligens det toget gått.

Jeg ser ingen verdi i å kaste bort ressurser på en ren backup som kun er aktuell mot dårlig motstand eller uviktige kamper.

Alternativet er selvfølgelig en utpreget rollespiller - i dette tilfellet en offensiv trussel som ikke er helt god nok i andre aspekter av rollen (Vilhjalmsson) eller en ordentlig ryddegutt (mangler).
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 09.08.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Om man skal ha en spiller for å gi troppen bredde, hvorfor skal det ikke være en lokal spiller? Ser heller at denne rollen fylles av en trønder enn en lithauer eller en oslogutt. Nordlendinger som Kondradsen 2 er også akseptabelt.


Enig. Dessuten kunne ingen vite at MS skulle bli så skadeplaget. Ellers kan RBK evt erstatte MS (viss han blir solgt det nærmeste året) med en ny trønder, for eksempel Blakstad. Litt av sjelen og verdiene til RBK må innbefatte at det er noen trøndere i stallen, og å hente særlig mange egne jr fra 4. nivå er neppe aktuelt så da kan det hentes en og annen trønder fra andre steder. For eksempel RIL,LFK, lovende 2. div-spiller eller trøndere som har gjort det bra i klubber utenfor Trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message
Brattigol
Junior


Joined: 19 Nov 2012
Posts: 97
Location: Stjørdal

PostPosted: 09.08.2017 11:40    Post subject: Reply with quote

Kan virke som at han ikke er tilbake før nesten når. Operert i dag ser det ut til. Instastoryen hans.
_________________
Det ska dæm ha, dæm prøvd!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 09.08.2017 11:45    Post subject: Reply with quote

Ok. Han har vel kontrakt ut 2018, tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2017 11:48    Post subject: Reply with quote

Trønder eller ei - jeg synes det er viktig at vi klarer å hekte oss på slik at vi kan få tilbake de unge spillerne vi slipper til Ranheim (og Levanger/Glimt/andre) dersom de tar store steg. Nå er etterveksten fra egen juniorstall et gigantisk hull i spillerlogistikken, fordi det blir alt for stor forskjell mellom nivåene på 1. og 2. lag, og da mister vi absolutt alle juniorer som ikke er gode nok, tidlig nok, og heldige nok til å finne en rolle i A-stallen.

Utlån eller overgang til de klubbene vi har et godt forhold til er selvsagt gunstig for spillerne selv, men vi får veldig lite igjen for det per nå. Da har det så klart en egenverdi at spillere som dominerer på Ranheim og Levanger, som kommer fra RBKs juniorlag, hentes tilbake med jevne mellomrom, og at de kan regne med å stå litt i kursiv hos moderklubben når de må bytte klubb for å få spilletid på godt seniornivå.

Spørsmålet er om det kunne vært lurt å investere mer i treningshverdagen til egne prospekter i for eksempel Ranheim-rekkene, slik at de får maksimale forutsetninger til å ta steget på utlån?
Back to top
View user's profile Send private message
MH
Senior


Joined: 24 Sep 2007
Posts: 114

PostPosted: 24.08.2017 10:04    Post subject: Reply with quote

Noen som har lyst å røpe svaret Stamnestrø har fått?

http://adressa.alda.no/be...0818b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 24.08.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

Tilbake i full trening om 6-7 uker.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2017 21:04    Post subject: Reply with quote

Haakon Schwabe, medisinsk koordinator i Rosenborg, sier at skaden Stamnestrø ble operert for er en komplisert meniskskade.

- Grunnen til at den er komplisert er plasseringen på menisken. Det er veldig sjelden med en skade i det området, sier Schwabe, som innrømmer at det har vært frustrerende for alle parter at Stamnestrø ikke er tilbake på banen.

- Man er veldig innstilt på de prognosene man får, både spiller og støtteapparat jobber mot det. Når man går over den tiden, så blir man frustrert. Det har vært tungt, men Magnus er veldig flink til å motivere seg, og han er positiv, sier legen (sic).

Stamnestrø selv ser på alle fotballspill i høst som bonus.

- Jeg får bare se hvordan kneet reagerer fremover. Jeg har i alle fall fokus på å bli helt frisk, så jeg får en bra oppkjøring til neste sesong.

Det går i styrketrening og andre behandlingsmetoder for tiden. Men Schwabe sier at de har roet litt ned på treningen nå, og gitt Stamnestrø noen dager til å hvile kneet.

- Magnus har hatt mye vondt i kneet, og han har hatt mye hevelser. Vi har ikke fått den smertereduksjonen og treningsprogresjonen som var ventet, han tåler veldig lite trening før kneet blir irritert. Men vi har tro på at vi skal fortsette fremgangen i neste uke, sier Schwabe.

Det medisinske støtteapparatet har ikke fått den fremgangen de håpet på.

- Vi godtar ikke at det stopper helt opp, men vi synes ikke det går fort nok fremover. Vi prøver stadig vekk nye innganger for å sette fart, sier legen (sic), som ikke tror hemnværingen får noen kamper i høst.

- Jeg har tro på at han skal være på treningsbanen i høst, men det ser lite sannsynlig ut at han skal være klar for kamp, når han har vært så lenge ut av spill.

Les mer: Har en komplisert og sjelden meniskskade

Først etter et halvår valgte RBK altså å fortelle mer om den hemmelighetsfulle kneskaden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2018 20:32    Post subject: Reply with quote

Trivelig å se en smilende Stamnestrø på trening. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.02.2018 18:02    Post subject: Reply with quote

Godt å se ham tilbake igjen.

Nå har han vært såpass mye skadet i det siste at han ikke har fått spilt, men det er nyttig med en slik lojal, lokal og relativt rutinert backup. God nok til å kunne steppe inn og levere trygt når det kniper, men også såpass realist i forhold til ambisjoner og egne evner at han takler en benketilværelse.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 07.02.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

Den rollen du beskriver der synes jeg skal tilhøre en juniorspiller. Stamnestrø er i sin beste alder rent fotballmessig, og holder knapt lavt ES-nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.02.2018 18:26    Post subject: Reply with quote

Vi har en juniorspiller i samme posisjon, i tillegg til Litj-Konrad. Det ene behøver ikke utelukke det andre. For min del synes jeg det blir i overkant hasardiøst om vi bare skal ha Skarsem-typer som backup i en lang sesong med mange kamper og flere (potensielt) lange og viktige perioder.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 08.02.2018 00:52    Post subject: Reply with quote

Virker som han er tilbake fra skade mye tidligere enn det jeg først trodde og fryktet. Gledelig i såfall.
Spørsmålet er hvor god han er etter å ha vært så lenge ute med skade.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2018 00:59    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen:

- Nå har han endelig fått trent en periode. Vi må få ham i gang med fotball igjen. Hvis han får trene fotball hver dag framover, så blir dette bra.

- Han starter nesten litt på null igjen.

- Først må han bli 100 prosent frisk. Han har ikke trent ei hel treningsuke med oss ennå. Det viktigste er at vi får ham frisk. Han trenger litt tid fortsatt for å finne matchformen.

Les mer: - Hvis vi skal spille flere treningskamper, må vi bestemme oss for å delta

- Jeg fikk skaden her i Abrahallen i januar [i fjor]. Jeg prøvde litt til, men så måtte man operere til slutt. Det ble tre måneder først og så to nye. Plutselig gikk hele året, konstaterer hovedpersonen.

- Det har vært tungt. Jeg har stort sett sittet på sykkel inne i gymmen og sett på at de andre har gått ut for å trene. Det var et langt og tungt år i fjor. Det kan ikke gå noe annet enn oppover nå.

Les mer: - Det har vært tungt

Må si at også jeg er positivt overrasket over at han er tilbake på banen allerede nå. Til rbk.no sier han at han tror han er i kampform allerede ved seriestart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 09.03.2018 14:07    Post subject: Reply with quote

Ser han er ønsket til Tromsø, sammen med Morten Konradsen på lån
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 09.03.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

TIL forhandler med RBK om lån av to spillere - Mohn vurderer å ta regninga
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 09.03.2018 16:11    Post subject: Reply with quote

Hvordan har de klart å gå 7,5 millioner i underskudd etter å ha kvittet seg med Ulrik Yttergård Jenssen, Thomas Lehne Olsen, Mikael Norø Ingebrigtsen og Aron Sigurdarson??

Kjekt med rike onkler si.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 09.03.2018 18:02    Post subject: Reply with quote

Underskuddet er vel før (flere av) spillersalgene? Bare Yttergård Jensen som ble solgt før nyåret, tror jeg.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.03.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Til Nordlys sier Stamnestrøs agent Sverre Mauseth dette om en mulig overgang:

– TIL vil kunne være et alternativ for Magnus, hvis interessen blir konkret, sier Mauseth.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kaaremaal
Junior


Joined: 15 Apr 2015
Posts: 78

PostPosted: 27.04.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

Stamnestrø var vel frisk en vending og spilte greit i en treningskamp. Nå er han helt ute av alle tropper igjen - noen som kjenner status?
_________________
En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.04.2018 16:24    Post subject: Reply with quote

Om han ikke har slitt med noe i det siste så synes jeg det er rart at det ikke ble noe av et utlån før vinduet stengte.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 27.04.2018 17:28    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva han har i lønn (600k-900k?). Har vell nesten ikke spilt noe siden han kom(3år siden?).

Levanger er nok et mer passende sted å være.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
Page 16 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb