English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 24.07.2017 11:42    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Nå har vi nettopp slått ut et vrient lag som spilte EL så sent som i fjor høst og vi har i praksis vunnet ligaen. Leser man her inne får man inntrykk av at vi nettopp har tapt mot Lillestrøm hjemme i 2005. Rolling Eyes


Det er lov å bruke hjernen og slutte å se på resultater. Dårlig fotball holder ikke i lengden. Lå ikke vi an til cupgull, seriegull og EL spill under Perry også? Sier ikke at vi ikke kan vinne seriegull og cupgull, men sålenge vi ikke utvikler oss, vil nivåforskjellen mellom RBK og utenlandske klubber bare bli større og større. Hadde vi hatt en god trener og spilt bra, hadde vi turt å si at vi kan slå FCK og Celtic. Pdd. pisser vi alle i buksene våre når vi hører navnet til de to laga. Pdd. kan vi hverken nå CL eller EL. De ødelegger for neste års ranking igjen, og ting blir vanskeligere og vanskeligere. Eneste måten vi kan komme oss ut av krisa på, er at vi endrer på formasjonen våres. 4-1-5 fungerer ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 24.07.2017 11:44    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
4-1-5 taktikken blir bare merkeligere og merkeligere for meg. Av og til ser jeg tegn til at indreløperne flytter seg lengre nedover i banen og vips får vi faktisk flyttet ballen oppover og vi kommer til en farlighet. Så i de neste 40 minuttene er vi tilbake til 4-1-5 og evinnelig balltrilling i backrekka.

Både supportere, journalister og andre påpeker gang på gang at Rosenborg sliter fordi indreløperne står for høyt, mens Kåre til gangs holder fast ved at det er med vilje og visstnok kjempelurt. Skjønner ikke.


Helt enig med deg. Syns Matti som blir byttet inn som indreløper pleier noen ganger å gå dypt for å hjelpe til, og da har vi plutselig klart å spille oss fremover. Helt sykt at trenerteamet ikke ser dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 03.08.2017 10:43    Post subject: Reply with quote

Tror det er på tide å sette spørsmålstegn ikke bare til trenerteamet, men også 4-3-3. Med 4-3-3 mener jeg den måten RBK ønsker å spille på, for det finnes mange filosofier innenfor den formasjonen.

Hvorfor klarer ikke vi å lære av lag som Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen, Ajax og andre storlag som spiller 4-3-3?

Syns det systemet sliter på veldig mye. Nye spillere som hentes har ikke kjennskap til systemet, og må bruke opptil 6-12 mnd før de slår til.

Ja, vi hadde bra samspill under Eggen, men vi hadde jo gode spillere 1v1. Det har ikke vi i dag. Vi hadde også mer ballbesittelse under Eggen også ute i Europa med klikk-klakk på 1-2 touch, noe vi ikke evner med i dag. Kanskje er det det som trengs ute i Europa?

Hva er for eksempel vitsen med å ha gode offensive spillere som blir nødt til å bruke sine dårlige egenskaper fordi laget må forsvare seg hele tiden. Tenker da spesielt på vinger.
Back to top
View user's profile Send private message
jaso
Senior


Joined: 04 Apr 2011
Posts: 217

PostPosted: 03.08.2017 10:55    Post subject: Reply with quote

Taktikken i år virka for å være å få ball på Bendtner og jobb rundt.. Med andre ord har vi slutta å spele slik vi bør i 4-3-3. Dette vart vel endra når Bendtner vart signert, og derfor egentlig ikkje kjørt inn før siste kampane før sesongstart.

Dårligare overlap og kombinasjon på sidene en tidlegare år.

Gir meir og meir meining å snu Ven på midt når Bendtner skal spele alle kampane uansett, vi trenger nokon til å sette ballen i mål..
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 03.08.2017 11:24    Post subject: Reply with quote

Fake news

Last edited by Mikkelsen on 03.08.2017 11:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 03.08.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

Manager Brendan Rodgers er selvsagt høyt oppe.
– Jeg er storfornøyd med spillerne og hvordan de løste kampen. De holdt nervene i sjakk og viste mot til å spille. En stor triumf for oss, sier han.


Si meg Mikkelsen hvordan fikk du dette til å være fra Kåre?
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
steinmetz
Rutinert


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 626

PostPosted: 03.08.2017 11:39    Post subject: Reply with quote

Fake News er mye bedre enn faktiske nyheter. Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 03.08.2017 11:57    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:

Si meg Mikkelsen hvordan fikk du dette til å være fra Kåre?


Var fake news.
Back to top
View user's profile Send private message
Howie
Junior


Joined: 10 May 2005
Posts: 74

PostPosted: 03.08.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Slik er nå, med de spillerne RBK har tilgjengelig per i dag, er jeg enig i at kan virke som om det mer og mer kan gi mening å forsøke å 'snu V-en' eller spille 4-2-3-1, kall det hva dere vil.

Bendter i en mellomromsrolle bak Matti og bruk av Jensen/Konradsen (rotere med Midtsjø så lenge han er i klubben...) som en sentral midtbaneduo fremstår som verd et forsøk da vi får brukt den store dansken der han tydeligvis trives best og hvor han likevel driver og vandrer rundt og dermed forlater 'farlig område'. Dessuten virker Matti rett og slett å være en spiller som scorer mer jevnlig enn Nicklas uansett og bør av denne enkle grunn selvsagt være på banen. Jeg for min del er i utgangspunktet fan av mange av dansken kvaliteter og ser gjerne begge to på gresset samtidig og ville, hvis jeg var Kåre, vært fristet til å teste denne varianten. Ikke at jeg regner med at det vil revolusjonere noe, men den berømte magefølelsen (som man som kjent ikke skal kimse av) murrer noe om at 'godfoten' får bedre arbeidsforhold på denne måten.

Ellers så virker det dessverre litt som om det på generell basis ikke er allverdens sluttprodukt/mål/målpoeng i litt for mange av de som spiller noenlunde fast om dagen. Litt mye snille gutter og ABC-faktor og litt lite råskap og XYZ-faktor, for å si det på den måten. RBK virker å være godt besatt med 'flinke' fotballspillere uten de eksentriske innslagene som preger de som tar steget videre. Ingen 'jeg gjør med en appelsin det Carew gjør med en ball' personligheter på Lerkendal akkurat. Vel, det hinker riktignok en kar fra Kyrksæterøra med kjeften i behold og høyt målpoenpotensiale rundt der borte, bare så utrolig synd at han har en kropp totalsponset av Sætre Kjeksfabrikk.
_________________
Veni, Vidi, Vici!
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 04.08.2017 11:36    Post subject: Reply with quote

Om vi får gruppespill er dette fortsatt en godkjent sesong. Men jeg føler det hviler på akkurat dette. Forestillingen hjemme mot Celtic var horribel.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 04.08.2017 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med å forstå hvordan du kan kreve gruppespill og samtidig mene at absolutt alt i sportslig avdeling er rævva, fra spillere til trenere til vestene de bruker på trening.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.08.2017 14:09    Post subject: Reply with quote

Ha ha!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 04.08.2017 14:17    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
Om vi får gruppespill er dette fortsatt en godkjent sesong. Men jeg føler det hviler på akkurat dette. Forestillingen hjemme mot Celtic var horribel.


Synes du virkelig forestillingen hjemme mot Celtic var horribel? Vi åpnet kampen godt, men ble fra ca 15 og utover for fokusert på defensiv trygghet i 1. omgang. I 2. omgang dominerte vi Celtic fram til de flakset inn målet sitt. Deretter gikk lufta utav ballongen da vi mistet troen på at vi skulle klare å score 2 mål. Men jeg synes det er milevis mellom å tape kampen 0-1, og gjøre en "horribel" prestasjon!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.08.2017 14:54    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
Om vi får gruppespill er dette fortsatt en godkjent sesong. Men jeg føler det hviler på akkurat dette. Forestillingen hjemme mot Celtic var horribel.


Jeg mener det er urealistisk å forvente gruppespill hvert år slik som situasjonen er i europeisk fotball for tiden. Det er blitt så mye penger i fotballen i så mange land at vi utelukkende vil møte lag med betydelig større ressurser enn oss i de siste kvalikkrundene. Å komme til CL i dag vil være en hinsides mye større prestasjon enn det vi gjorde på 90-tallet, rett og slett fordi det er fryktelig mange flere ressurssterke lag med i kampen nå. Vi er bortimot 100% avhengig av god trekning for å nå disse gruppespillene.

De som mener at det er katastrofe om vi ryker ut etter dobbeloppgjør mot Celtic og Ajax bør ta seg en alvorlig realitetsorientering. Slår vi ut Ajax, som faktisk var i EL finalen i mai, så er det en sensasjon av dimensjoner slik styrkeforholdet mellom klubbene er i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 04.08.2017 17:05    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Jeg mener det er urealistisk å forvente gruppespill hvert år slik som situasjonen er i europeisk fotball for tiden. Det er blitt så mye penger i fotballen i så mange land at vi utelukkende vil møte lag med betydelig større ressurser enn oss i de siste kvalikkrundene. Å komme til CL i dag vil være en hinsides mye større prestasjon enn det vi gjorde på 90-tallet, rett og slett fordi det er fryktelig mange flere ressurssterke lag med i kampen nå. Vi er bortimot 100% avhengig av god trekning for å nå disse gruppespillene.

De som mener at det er katastrofe om vi ryker ut etter dobbeloppgjør mot Celtic og Ajax bør ta seg en alvorlig realitetsorientering. Slår vi ut Ajax, som faktisk var i EL finalen i mai, så er det en sensasjon av dimensjoner slik styrkeforholdet mellom klubbene er i dag.

Delvis enig. Isolert sett er ikke det å tape for hverken APOEL, Wien, Celtic og kanskje Ajax, men om vi ser bort fra at det er vanskelig å ta seg til et gruppespill så gir likevel kvalikkampene gode referanser for hva vi møter i et gruppespill. På 6 kamper mot EL/CL motstand har vi i dette "gruppespillet" siste året endt gruppen med (s-u-t) 1-1-4 mot APOEL, Wien og Celtic med målforskjell 4-9.

ja, det er mange gode lag og mye penger, men vi må heller se på oss selv. Spillerlogistikken har vært alt for dårlig, og siste året har vi også spilt dårlig kollektivt. Det er akkurat som at målsetningen er satt på å komme seg inn i et gruppespill, og ikke prestere i et gruppespill. Hvis målsetningen er å komme inn så kommer vi aldri til å bli gode nok for å spille regelmessig i Europa fordi vi trenger å være seedet hele veien hvert år om vi skal ha noen sjanse til å spille Europa hvert år eller annen hvert år. Vi kan ikke ha som mål å spille Europa, vi må prestere i Europa. Vi endte opp med 2 poeng i forrige EL og nå med 4 "poeng" siste par års "gruppespill", og det må være referansen, erkjenne at vi ikke er i nærheten. Om KI og SIB skal stå og fortelle hele verden at Bjørdal, Midtsjø og co er gode nok for å komme til CL så er det bare å miste hele troen på prosjektet, for det blir aldri godt nok.

Vi må begynne å ta Europa litt på alvor igjen å erkjenne at det ikke er nok å ha som mål å komme til Europa, vi må ha som mål å prestere der, det er eneste muiligehten til å spille regelmessig i EL, for vi kommer alltid til å møte lag som Celtic, Apoel, Wien osv. som useedet lag hvert eneste år.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2017 17:44    Post subject: Reply with quote

Vi ryker i det minste mot stadig større klubber i kvalikene;
Fra Larnaca, St. Johnstone og Karabukspur, til Apoel, Austria, Celtic og Ajax.
Neste år kanskje vi ryker mot en PL-klubb, det må være drømmen Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.08.2017 17:44    Post subject: Reply with quote

Spent på hva RBK kommer til å foreta seg nå med Rashani og Bakenga ut og i tillegg så kan Midtsjø ende opp i AZ. Nå har de jo hentet Levi, men det burde jo komme inn en spiller til, Helland er jo tross alt kronisk skadet. Hadde ikke gjort noe om de ryddet plass til Adegbenro og Trondsen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 04.08.2017 17:57    Post subject: Reply with quote

Pengene etter salget av Rashani og muligens et salg av Bakenga for en småpenge kan jo være det som skal til for å øke budene på de 2 nevnte med et par millioner, noe som fort kan være nok til å få aksept!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.08.2017 19:00    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Sløvsekken wrote:

Jeg mener det er urealistisk å forvente gruppespill hvert år slik som situasjonen er i europeisk fotball for tiden. Det er blitt så mye penger i fotballen i så mange land at vi utelukkende vil møte lag med betydelig større ressurser enn oss i de siste kvalikkrundene. Å komme til CL i dag vil være en hinsides mye større prestasjon enn det vi gjorde på 90-tallet, rett og slett fordi det er fryktelig mange flere ressurssterke lag med i kampen nå. Vi er bortimot 100% avhengig av god trekning for å nå disse gruppespillene.

De som mener at det er katastrofe om vi ryker ut etter dobbeloppgjør mot Celtic og Ajax bør ta seg en alvorlig realitetsorientering. Slår vi ut Ajax, som faktisk var i EL finalen i mai, så er det en sensasjon av dimensjoner slik styrkeforholdet mellom klubbene er i dag.

Delvis enig. Isolert sett er ikke det å tape for hverken APOEL, Wien, Celtic og kanskje Ajax, men om vi ser bort fra at det er vanskelig å ta seg til et gruppespill så gir likevel kvalikkampene gode referanser for hva vi møter i et gruppespill. På 6 kamper mot EL/CL motstand har vi i dette "gruppespillet" siste året endt gruppen med (s-u-t) 1-1-4 mot APOEL, Wien og Celtic med målforskjell 4-9.

ja, det er mange gode lag og mye penger, men vi må heller se på oss selv. Spillerlogistikken har vært alt for dårlig, og siste året har vi også spilt dårlig kollektivt. Det er akkurat som at målsetningen er satt på å komme seg inn i et gruppespill, og ikke prestere i et gruppespill. Hvis målsetningen er å komme inn så kommer vi aldri til å bli gode nok for å spille regelmessig i Europa fordi vi trenger å være seedet hele veien hvert år om vi skal ha noen sjanse til å spille Europa hvert år eller annen hvert år. Vi kan ikke ha som mål å spille Europa, vi må prestere i Europa. Vi endte opp med 2 poeng i forrige EL og nå med 4 "poeng" siste par års "gruppespill", og det må være referansen, erkjenne at vi ikke er i nærheten. Om KI og SIB skal stå og fortelle hele verden at Bjørdal, Midtsjø og co er gode nok for å komme til CL så er det bare å miste hele troen på prosjektet, for det blir aldri godt nok.

Vi må begynne å ta Europa litt på alvor igjen å erkjenne at det ikke er nok å ha som mål å komme til Europa, vi må ha som mål å prestere der, det er eneste muiligehten til å spille regelmessig i EL, for vi kommer alltid til å møte lag som Celtic, Apoel, Wien osv. som useedet lag hvert eneste år.


For all del, jeg sier ikke at vi ikke skal ha mål og ambisjoner om å slå fra oss, men poenget er at det er andre som også har de samme målene, de fleste av dem med større ressurser enn oss. Derfor er det ingen selvfølge at vi skal greie det. Slik situasjonen er, med seeding osv, så er vi dessverre i stor grad avhengig av fordelaktig trekning. Derfor blir det feil for meg å kalle sesongen en fiasko fordi vi evt ryker mot Celtic og Ajax.

At vi må ta grep i forhold til spillerstall og trening er det lite tvil om, hvis vi skal kunne realisere ambisjonene. Vi bør overhodet ikke være bekjent av det vi har prestert rent spillemessig denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 04.08.2017 19:43    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Spent på hva RBK kommer til å foreta seg nå med Rashani og Bakenga ut og i tillegg så kan Midtsjø ende opp i AZ. Nå har de jo hentet Levi, men det burde jo komme inn en spiller til, Helland er jo tross alt kronisk skadet. Hadde ikke gjort noe om de ryddet plass til Adegbenro og Trondsen nå.


Jeg tror ikke det kommer inn noen nye spillere som er tiltenkt en ving rolle. Dølle og Helland har blitt, er og kommer til å bli Kåres førstevalg på kantene. Backup er Jevto og Levi. De er akkurat signert. Lite sannsynlig at det skjer noe mer her. Tror jeg da.

Derimot så tror jeg det jobbes med en indreløper. Om prisen er rett så dukker det kanskje opp noe.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 04.08.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Tror det er på tide å sette spørsmålstegn ikke bare til trenerteamet, men også 4-3-3. Med 4-3-3 mener jeg den måten RBK ønsker å spille på, for det finnes mange filosofier innenfor den formasjonen.

Hvorfor klarer ikke vi å lære av lag som Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen, Ajax og andre storlag som spiller 4-3-3?

Syns det systemet sliter på veldig mye. Nye spillere som hentes har ikke kjennskap til systemet, og må bruke opptil 6-12 mnd før de slår til.

Ja, vi hadde bra samspill under Eggen, men vi hadde jo gode spillere 1v1. Det har ikke vi i dag. Vi hadde også mer ballbesittelse under Eggen også ute i Europa med klikk-klakk på 1-2 touch, noe vi ikke evner med i dag. Kanskje er det det som trengs ute i Europa?

Hva er for eksempel vitsen med å ha gode offensive spillere som blir nødt til å bruke sine dårlige egenskaper fordi laget må forsvare seg hele tiden. Tenker da spesielt på vinger.


At vi spiller eggensk ser jeg mest på som retorikk. Kåre har sin egen stil som han har tro. Så jeg synes ikke man kritisere han for det.

Før han tok over dro Kåre på en berømt biltur til Tyskland hvor han tok til seg en del inntrykk som har formet måten Kåre ser fotball på. Man kan faktisk se mye av Guardiolas Bayern i den kåreanske stilen. Måten Selnæs pleide å droppe mellom midtstopperne var helt klart inspirert av Xabi Alonso. Måten innovervingene Mikkelsen og Helland beveger seg med ball og ikke beveger seg uten, er en blåkopi av Ribery og Robben. Søderlund kompenserte med mye løping, akkurat som Thomas Müller.

Problemene kom i stor grad når spillerne forsvant og ble erstattet med spillere som krevde "tweaking" av det taktiske opplegget. Kåre har ikke klart å bygge opp en ny stil som passet for de nye spillerne. Eggen derimot klarte å endre og finpusse hver eneste sesong. Han mistet Gøran Sørloth, men erstattet han med Kent Bergersen. Fint fordi han hadde Totto Dahlum i bakhånd.

Altså, ingen bør lese dette som et Kåre-bør-gå-innlegg. Jeg mener han gjorde en god jobb med å forberede Celtic-kampene. Det handler mere om å identifisere hva han gjør bra - og hva han gjør galt. Og jeg mener også at det er ikke 4-3-3 som er problemet - det er hvordan det utføres som er problemet.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 04.08.2017 20:26    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Spent på hva RBK kommer til å foreta seg nå med Rashani og Bakenga ut og i tillegg så kan Midtsjø ende opp i AZ. Nå har de jo hentet Levi, men det burde jo komme inn en spiller til, Helland er jo tross alt kronisk skadet. Hadde ikke gjort noe om de ryddet plass til Adegbenro og Trondsen nå.
Ser fryktelig tynt ut på vingene med Jevto, Dølland og Helland. Levi tar jeg ikke med, da jeg aldri har sett han spille. Helland kronisk skadet, eller matches for å få kamptrening. Dvs ute av form, men spiller allikevel. Vi bør ha inn en ving!
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 04.08.2017 21:35    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Vegard2711 wrote:
Spent på hva RBK kommer til å foreta seg nå med Rashani og Bakenga ut og i tillegg så kan Midtsjø ende opp i AZ. Nå har de jo hentet Levi, men det burde jo komme inn en spiller til, Helland er jo tross alt kronisk skadet. Hadde ikke gjort noe om de ryddet plass til Adegbenro og Trondsen nå.
Ser fryktelig tynt ut på vingene med Jevto, Dølland og Helland. Levi tar jeg ikke med, da jeg aldri har sett han spille. Helland kronisk skadet, eller matches for å få kamptrening. Dvs ute av form, men spiller allikevel. Vi bør ha inn en ving!


Ja vi må det. Jeg er sikker på at de jobbet hardt med å få inn Adegenro men jeg vil tro Viking forlangte for meget. Da gikk man for plan B som ble Jevto.

Men vi har sett på tidligere laguttak så er Helland alltid på banen så lenge han har trent "godt" den siste uken. Slik har forholdet Kåre-Helland alltid vært.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 05.08.2017 01:23    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Spent på hva RBK kommer til å foreta seg nå med Rashani og Bakenga ut og i tillegg så kan Midtsjø ende opp i AZ. Nå har de jo hentet Levi, men det burde jo komme inn en spiller til, Helland er jo tross alt kronisk skadet. Hadde ikke gjort noe om de ryddet plass til Adegbenro og Trondsen nå.


Kantene våre er satt nå, der kommer det ikke inn noe nytt. Det holder med fire. Så Adegbenro tror jeg det bare er å glemme.

Selv om det har blitt gjengs å slakte Helland fordi han er kronisk skadet så har han faktisk spilt nesten mest av kantene våre i år. Han fikk en smell mot Dundalk ellers har han vært tilgjengelig for det meste. Bakenga var overskuddsspiller uansett og vi trenger ikke å erstatte han. Den rollen kan Botheim ha.

Selger vi Midtsjø så forventer jeg en ny midtbanespiller inn. Kan fort være Trondsen.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 10.08.2017 15:02    Post subject: Reply with quote

Helland spilte greit mot Kristiansund, og er en av de beste avslutterne på laget. Likevel kan han jo bli skadet, og Midtsjø bli solgt. Da står vi igjen med null trøndere i 11'eren, og kun Stamnestrø og Helmersen i troppen. Har klubben noensinne hatt en så lav trøndersk profil på a-laget?

Vil si at det er vesentlig for klubbens identitet/merkevare at en har noen "trøndere" på laget.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 54, 55, 56  Next
Page 45 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb