English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fanatikere og Øvre Øst
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 03.08.2017 18:04    Post subject: Reply with quote

Uten tvil, men da kan jeg legge skylda på Petter Northug og ikke Kjernen. Vesentlig forskjell det!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 03.08.2017 19:29    Post subject: Reply with quote

Men altså, dommerjævel ble "sunget"/ropt i går. (med rette, mener jeg nokså uten habilitet).

Kan man ikke finne en internasjonal variant? Jeg mener, poenget er at dommeren skal plukke opp hva man mener om han, men en italiener/rumener/whatever skjønner jo ikke cluet.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 03.08.2017 20:38    Post subject: Reply with quote

I den settingen handler det mest om å skrike av seg litt sinne og bli ferdig med det, så en kan få fokus tilbake på å støtte laget. Det er ikket så farlig hva dommeren skjønner og ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 03.08.2017 20:43    Post subject: Reply with quote

Referee mother fucker! Klapp klapp klapp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 03.08.2017 21:00    Post subject: Reply with quote

Ikke alt for gjennomtenkt, bare et ut i luften-forslag.

Men jeg tenker vel at det er litt dobbelt formål. For all del, for å få ut litt frustrasjon, men også for å sagt fra til f.eks Edvardsen at nå er du faen meg helt ute.

@Hedon

Nettopp. Koster oss sikkert eks antall tusen i hysteri-bøter fra UEFA, men Smile
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.08.2017 21:05    Post subject: Reply with quote

UEFA MAFIA som ble ropt flere ganger i går da dommern gjorde en laber innsats nådde vel gjennom med ønsket budskap?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 03.08.2017 22:14    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
STRANDerGUD wrote:
Aha ok, nei jeg tror ingen ble krenket av det, men det virket bare så smålig å dra opp den når vi var på vei ut av CL-kvalikken

Ikke uenig, hadde vært mer passende med en ironisk "Vi e gutta i fra Trondhjæm og vi ska te Champions League".


Hadde foretrukket den gamle klassikern: "Vi e gutta i fra trondhjæm og vi ska te roppa league"
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 03.08.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Men altså, dommerjævel ble "sunget"/ropt i går. (med rette, mener jeg nokså uten habilitet).

Kan man ikke finne en internasjonal variant? Jeg mener, poenget er at dommeren skal plukke opp hva man mener om han, men en italiener/rumener/whatever skjønner jo ikke cluet.

Seriøst?! Denne diskusjonen igjen? Trodde vi var ferdig med den i 2004? Wink

Anonymous wrote:
Hvorfor roper Kjernen "dommerjævel" i kamper med utenlandske dommere? eneste unntaket jeg kommer på er en kamp ifjor hvor det ble ropt "fuck u"(var det mot benfica?). Hjelper da vel ikke å rope dommerjævel til en dommer som ikke forstår norsk?

Dommerjævel - Kjernen Forum

...nei vent, var visst ferdig diskutert allerede da:
Zveenie78 wrote:
Hmmm...har ikke detta vært ett tema før? Uansett; når ropet kommer etter en "kontroversiell" avgjørelse, hvilket det ofte gjør, skjønner han vel at det ikke er skryt man kommer med...? Få utenlandske alternativer som klinger så bra som "dommerjævel"...


Akkurat dét husker ikke jeg, men vi ble faktisk grundig skolert av Tornekrattet fordi vi snakket norsk til utenlandske dommere (vet ikke hvordan de hadde stilt seg til "Dommern e fra Molde"):
Anonymous wrote:
T1N-only på forumet til Tornekrattet:
Quote:
Da Ørjan forsøkte seg på å filme seg til straffe, ble han utvist av dommer Bennet fra England. Like etter hørte vi tåpelige Kjernen rope "Dommerjævel" etter Bennet..
Dommer Bennet oppfattet selvsagt ikke hva som ble ropt etter ham, da han er like stiv i norsk , som en døvstum tibetansk eremitt.
Krattet har iallefall vett nok til å synge ut "Referee's a wanker!" slik at dommeren forstår hva vi mener om han i slike situasjoner..

Gullkorn fra freske fora - Kjernen Forum

Men for å være litt seriøs, så ja, jeg er enig med deg. Men da bør det være noe med litt schwung over. Akkurat det der "dommerjævel" er litt platt i mine øyne. Og "Referee's a wanker"? Pleeeaaseee. Det der med at dommern er fra Molde er bra humor (når vi er i Norge). "UEFA Mafia" funker forsåvidt. Hadde vært bra som todeling på tribunen.

Min far som er fra Molde spurte meg etter en kamp mellom oss og MFK en gang om vi sang at dommeren var fra andre byer når vi møtte andre lag. Måtte forklare som sant var, at nei, han var alltid fra Molde. Han så den.
(som et apropos har jeg mang en gang fått sunget "Far din e fra Molde" etter meg)

PS: Jeg har dekodet brukernavnet ditt. Du heter Markus Wink


Last edited by oyvindh on 03.08.2017 23:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 03.08.2017 23:11    Post subject: Reply with quote

Sharp, very sharp Hercule Poirot Very Happy

Ante for øvrig ikke at jeg dukket ned i noe som tydeligvis var ferdigsnakka da Eggen var purung og Mini hadde hockysveis.

Men noen kloke hoder klarer da sikkert å komme opp med noe som også klinger bra! Også på ængelsk.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 04.08.2017 00:23    Post subject: Reply with quote

Kommer det Kjernen-TV fra denne kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 04.08.2017 14:33    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Sharp, very sharp Hercule Poirot Very Happy

Ante for øvrig ikke at jeg dukket ned i noe som tydeligvis var ferdigsnakka da Eggen var purung og Mini hadde hockysveis.

Men noen kloke hoder klarer da sikkert å komme opp med noe som også klinger bra! Også på ængelsk.


Vi syng på norsk.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 15.08.2017 20:47    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...e/68592476
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 15.08.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

Herregud, nå er vi faen meg i gang igjen!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 16.08.2017 00:34    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg har bodd under en stein, men har ikke fått meg hvem denne spilleren er. Da sladder ligger på både første, andre og tredjeplass på mine interesser, må noen gjerne gi meg et hint via meldingsfunksjonen. Om så ikke skjer lever jeg nok likevel over.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.08.2017 00:36    Post subject: Reply with quote



Edit: Egentlig ingen spøk det her, bare greit å være litt subtil.


Last edited by attach on 16.08.2017 01:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 16.08.2017 00:42    Post subject: Reply with quote

Hahah attach!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 16.08.2017 06:43    Post subject: Reply with quote

Forstår i grunnen at avisen reagerer, men det er særdeles fornuftig svart både fra Kjernen-lederen, karen fra Tornekrattet og Tove Moe Dyrhaug. Alt annet ville fått ballen til å rulle dramatisk.

Når slike ting skjer i et lite miljø, er det helt naturlig at det blir spekulasjoner - spekulasjoner som rammer hele spillergruppa. Selv har jeg hørt i alle fall fire navn knyttet til denne saken.

Da står det mer respekt av at spilleren selv står fram med navn slik en trønder i Strømsgodset gjorde for åtte år siden. Selv om handlingene hans ikke er akseptable, gjorde det situasjonen lettere å håndtere både for arbeidsgiver og kolleger.

Men arbeidsgiver kan ikke presse arbeidstakeren til å stå fram, kollegene kan ikke det. Da er det bare spilleren selv som ved ikke å stå fram, er med på å legge mer spekulasjon til lagkameratene.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 16.08.2017 07:54    Post subject: Reply with quote

attach wrote:


Edit: Egentlig ingen spøk det her, bare greit å være litt subtil.


Babar-kar? Serr?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
burreh
Junior


Joined: 12 Jul 2009
Posts: 83

PostPosted: 16.08.2017 08:51    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
attach wrote:


Edit: Egentlig ingen spøk det her, bare greit å være litt subtil.


Babar-kar? Serr?


Har vært på safari i Senegal. Der hadde de sånne elefanter.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 16.08.2017 11:27    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
attach wrote:
Edit: Egentlig ingen spøk det her, bare greit å være litt subtil.

Babar-kar? Serr?

Dumme meg trodde det var de store ørene vi skulle se etter.


PS: Nei, Ruben Gabrielsen har ikke noe med denne saken å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyLoveLo
Junior


Joined: 09 Mar 2017
Posts: 39
Location: Gran Canaria

PostPosted: 16.08.2017 15:05    Post subject: Reply with quote

Synes det er veldig synd at Kjernen kan synke ned på et såpass lavt nivå som dette, lavmål! Ekstra trist at dette skjer i en sesong hvor Kjernen har vært såpass dyktige som de har vært. Blant annet vil jeg trekke frem pride-markeringen som noe jeg synes var ufattelig bra.


Johnny
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 16.08.2017 15:21    Post subject: Reply with quote

(Svarer bare på vegne av meg selv, har ingen rolle i Kjernen annet enn som medlem) Jeg er helt enig i at den sangen var over streken - gapestokk i en ikke avklart sak, og voldtektsanklager er svært stigmatiserende. Jeg er oppriktig glad for at jeg ikke var der. Som du sikkert har fått med deg var ikke dette noe "offisiell" greie, men det oppfattes naturligvis som noe kjernen som gruppering står bak.

Til sammenligning så synes jeg det hadde vært innafor å synge til Petter Northug om hans fylletur med bil. Avklart sak og han er helt åpen selv på at det var idioti.

PS: Det var ingen gay pride-markering, selv om det så slik ut Wink
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2017 10:14    Post subject: Reply with quote

Northug er lidenskapelig Rosenborg-supporter og gleder seg til returoppgjøret.

– Jeg skal på kampen, så absolutt. Det blir nervepirrende tror jeg, sier mosbyggen til sin egen TV-kanal.

Han planlegger å stå sammen med supporterklubben Kjernen i den avgjørende playoff-kampen.

– Mest sannsynlig. Jeg trives godt der. Det er mange gærninger der. Da får man virkelig føle hvordan det er å være på Lerkendal. Jeg tipper Kjernen-tribunen kan ramle ned neste torsdag, smiler Northug.

(tv2.no)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 18.08.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Fra VG+:

Hvem har den beste fansen – bortsett fra eget lag?
Og hvem har den Eliteseriens dårligste fans?

STEFFEN HAGEN, ODD
Best: – Det er jo Rosenborg. De er desidert best og størst.
Dårligst: – Ja, si det. Nei, jeg vet ikke, men sånn som å reise til Ålesund og Stavanger er jo ganske annerledes nå enn det var for noen år siden. Når man har spilt noen år, så husker man tilbake. Det er ganske glissent i forhold til før. Det er ganske mange relativt store stadioner med få tilskuere og da blir det stille.

ANDREAS HANCHE-OLSEN, STABÆK
Best: – Jeg har ikke spilt på Lerkendal ennå, men regner med det er bra der. Men jeg synes det var ganske bra på Marienlyst egentlig. Vi spilte der 16. mai og da var det ordentlig bra trykk der.
Dårligst: – Der går jeg for Vålerenga. Rett og slett.

SIGURD ROSTED, SARPSBORG 08
Best: – Klanen er best.
Dårligst: – Sogndal er verst. Der er det fryktelig stille, altså. Ikke noe særlig stemning der.

BJØRN HELGE RIISE, AALESUND
Best: – Lillestrøm uten tvil. Supporterne lager liv og røre i 90 minutter, og da jeg spilte der selv, og når jeg spiller der nå, så lager de en entusiasme og stemning som er utrolig moro. Også har du Klanen som nummer to.
Dårligst: – Da må jeg si Viking. Der er det nesten helt dødt. Den er så stor, og det er så få som lager liv, så blir det nesten helt stille.

KJETIL WÆHLER, SOGNDAL
Best: – Jeg må si Vålerenga kanskje?
Dårligst: – Dårligst, skal vi se, det kan vel være i Tromsø. Det er akkurat ikke noe stor stemning på Alfheim.

MAGNAR ØDEGAARD, TROMSØ
Best: – Man må jo si Rosenborg. De er flest. Men hvis du tenker antall og hvem som er best, så er det Lillestrøm.
Dårligst: – Ja, det er vel flere stadioner hvor det ikke er noe bra trøkk. Skal man nevne noen … Det er bra trøkk på Lillestrøm, Vålerenga og Rosenborg, ellers midt på treet.

FREDRIK PALLESEN KNUDSEN, HAUGESUND
Best: – Jeg synes faktisk det var ganske bra på Kristiansund Stadion. Det er en veldig tett og kompakt stadion og det var godt. Det var nesten fullt, og de er ferd med å skape noe bra der oppe.
Dårligst: – Kanskje Nadderud. De har jo bare den ene siden, det er løpebane der og veldig åpent.

BENJAMIN STOKKE, KRISTIANSUND
Best: – Vi spilte jo på Lerkendal nå, og Rosenborg er i egen klasse der av lagene vi har møtt. De er kjent for det også, og de har tatt seg opp betraktelig.
Dårligst: – Stabæk-fansen hørte jeg ikke mye til. Det er jo en bane med løpebane rundt og da blir det fryktelig lang vei bort til supporterne.

PÅL ANDRÉ HELLAND, ROSENBORG
Best: – Når Brann Stadion er full, så er det bra trøkk der. Jeg synes også Godset-fansen har vært bra. Det er ofte fullt hus på Marienlyst når vi spiller der, og da er det bra trøkk.
Dårligst: – Supporterne til Molde. Punktum.

TOMMY HØILAND, VIKING
Best: – Det må være Molde. Ja, de er best.
Dårligst: – Vet ikke.

SIVERT HELTNE NILSEN, BRANN
Best: – Hødd. Noen andre enn de? Nei, det vet jeg ikke. Hødd er best bortsett fra Brann.
Dårligst: – Når vi reiser på bortekamp, så føles det ofte som om vi er på hjemmebane, siden supporterne våre alltid er med og er mange. Jeg tror må jeg si Tromsø, der var det ikke så mange selv om det var første seriekamp. Da føltes det i hvert fall som vi var på hjemmebane.

ERLING KNUDTZON, LILLESTRØM
Best: – Den er tøff, men Rosenborg skal ha «kred» for at de fyller stadion. De skaper en trøkk og en fin ramme rundt kampene.
Dårligst: – Det har vært en bra utvikling på Odd, det var stille der før. Det er ikke det beste trykket i Sarpsborg heller, men det er ikke noe jeg tenker på når jeg spiller kamper.

JONATAN TOLLÃ…S NATION, VÃ…LERENGA
Best: – Jeg synes Brann Stadion er spesielt. Nystemten har jeg ikke noe til overs får, jeg har kun dårlige assosiasjoner med å vente i to minutter. Men jeg synes Brann-fansen er bra. Selv om RBK-supporterne er flere, synes jeg trøkket på Brann Stadion kan være vel så bra som på en full Lerkendal.
Dårligst: – Jeg har alltid syntes at Åråsen har vært et høl. Og Kanarifansen er oppskrytt. Nå er det selvfølgelig god stemning der når vi kommer dit, men fra tiden i Ålesund husker jeg at det var den tammeste bortebanen.

FREDRIK AURSNES, MOLDE
Best: – Det er Brann.
Dårligst: – Viking. Du får følelsen av at det er hundre stykker siden det er så stor stadion med så lite folk på tribunen.

FLAMUR KASTRATI, SANDEFJORD
Best: – Det er jo Lillestrøm, der er det jævlig bra trykk. Også har du Godset. De to vil jeg si.
Dårligst: – I år var vi i Stavanger, der var det ikke så bra stemning. Jeg sier Stavanger. Det blir dødt når det er så stor stadion, og så er det ikke fullt, da blir det spredt og ikke nok volum.

ESPEN BUGGE PETTERSEN, STRØMSGODSET
Best: – Må nesten si Lerkendal, mest folk og trøkk.
Dårligst: – Det er ganske stille i Sandefjord og Molde, men jeg sier Sandefjord. Vi har ikke møtt de der ennå i år, så de får ta det som en utfordring når vi kommer!
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 18.08.2017 13:51    Post subject: Reply with quote

Haha, for en kåring da. Brann og Klanen - de to mest overvurderte og minst stemningsgivende supportergruppene. Til og med Kristiansund er bedre.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Next
Page 22 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb