English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2017/18
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i europacupkvalifiserigen?
CL-gruppespill
12%
 12%  [ 40 ]
EL-gruppespill
45%
 45%  [ 144 ]
EL-play off
29%
 29%  [ 95 ]
2. kvalrunde i CL
12%
 12%  [ 40 ]
Total Votes : 319

Author Message
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 23:17    Post subject: Reply with quote

@skeptix

Du har helt rett. Det var jo kun i denne runden de var rangert foran, siden de "lånte" Malmø sin rangering. My bad Neutral

Men supert, da økte jo sjansen litt til 😊

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 08:22    Post subject: Reply with quote

Da er det første oppgjøret som kunne hjulet oss til en ev seeding, avgjort. Gikk ikke i vår favør (som nevnt av flere, s¨å må 5 av seks gå vår vei)

Qarabag - Sheriff Tiraspol (0-0)

Qarabag gikk dessverre videre etter at de vant 1-2 borte i går.

Da gjenstår disse 5.

Slavia Praha - BATE Borisov (1-0)
Vardar - FCK (1-0)
Hap. Beersheva - Ludogorets (2-0)
Viitorul - Apoel (1-0)
Maribor - FH Hafnarfjarðar (1-0)

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Noah FC
Proff

PostPosted: 02.08.2017 09:07    Post subject: Reply with quote

Da vinner 4 underdogs og så blir vi siste useeda lag IGJEN!!! Men, vi har en kamp vi må komme over før vi blir det da Rolling Eyes
Hulken
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 10:22    Post subject: Reply with quote

Må si at jeg blir ikke skremt av evt. Lag vi kan møte i playoff til CL. Da er kampen i kveld tøffere tror jeg, med mindre vi trekker olympiakos.
Back to top
St.hans
Junior

PostPosted: 02.08.2017 11:28    Post subject: Reply with quote

Hei!

Hvor mye ranking-poeng trengs for at vi skal slippe 2. kval. runde til CL. (altså neste år, eller fremtidige år.)
Vi er sikkert langt unna, men interessant å vite hva som må til, og hvor langt unna vi er. Det er vel noen guruer her som sitter på tall på dette.

(Var usikker på om dette var riktig tråd, ettersom dette handler om Europa i 2017/1Cool
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 02.08.2017 12:26    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg husker fra tidligere innlegg om dette så er vi så langt unna at det ikke er noe du trenger å tenke på med det første.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 12:32    Post subject: Reply with quote

Det blir vel motsatt? Fra neste år starter vi i første runde, pga de nye reglene til CL-kvalik, så spørsmålet er vel heller hvor mye ranking vi trenger for å (igjen) starte i andre runde.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2017 12:36    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Såvidt jeg husker fra tidligere innlegg om dette så er vi så langt unna at det ikke er noe du trenger å tenke på med det første.

Uten at jeg gidder å sjekke, mener jeg å tro at man må helt oppe på 15. plass. Samme posisjon for å få med et ekstra lag i CL. For at vi skal komme oss dit, må vi vinne veldig mange kamper, og sikkert også få hjelp fra Molde. Vi er vel 27-28 eller deromkring nå.

Tror vi heller bare skal forholde oss til at vi møter lag som Stjærnan, Hafnafjordur og Lindfield som en gjennomkjøring hver sommer, jeg. Så får vi heller fokusere på å vinne nok kamper til at vi klarer å forbedre vår egen seeding. Mye er gjort da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
St.hans
Junior

PostPosted: 02.08.2017 12:37    Post subject: Reply with quote

Mener også å ha lest det et sted tidligere, men i midt desperate forsøk på å finne det, gav jeg opp og opprettet en profil for å spørre! Razz
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 12:37    Post subject: Reply with quote

Men det kan da ikke være noe mål å "slippe" disse kampene? Det er jo den beste treningen vi kan få. Jeg tviler for eksempel på at vi hadde prestert såpass i Glasgow dersom kampene mot Dundalk hadde vært bytta ut med treningskamper mot Byåsen og Ranheim.

Naturligvis er det en risiko for at vi ryker ut, men dersom vi taper mot useedet motstand i de to første rundene, kan det være det samme med hele Europa.

Edit: Ser at Hedon var inne på det samme.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 02.08.2017 12:40    Post subject: Reply with quote

Klart det er et mål å ha så bra ranking og så få kamper som mulig for å komme seg til gruppespill. Gevinsten i form av de pengene gruppespill gir er jo mye høyere enn det sportslige utbyttet av å spille mot Breidablikk. Innimellom dukker det dessuten opp lag som Dundalk som er bedre enn deres ranking tilsier og som gjør livet ubehagelig for oss.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 12:44    Post subject: Reply with quote

Uenig.

Naturligvis er det ønskelig med høyest mulig ranking for enklere motstand. Men så lenge vi ikke kvalifiserer oss til gruppespill hvert år, bør de ekstra kampene på sommeren være med på å tilføre verdifull erfaring, både for spillere og apparatet rundt.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 02.08.2017 12:56    Post subject: Reply with quote

Greit nok, men jeg synes det er rart å prioritere kamper mot svakt rangerte lag fremfor større sannsynlighet for gruppespill.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2017 13:06    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo skaffe oss god nok seeding til å være seedet, uten at kampene mot Linfield forsvinner (altså i den posisjonen FCK er nå). Vinner vi ikke mot de lavest rangerte lagene, er vi jo uansett sjanseløs på et gruppespill - seedet eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 02.08.2017 13:13    Post subject: Reply with quote

BRENDAN RODGERS doesn’t think Celtic should have to qualify for the Champions League.

(...)

”I don’t believe the team that wins the league should be in the qualification phase, it never used to be the case.

”But of course finance and money changes the game and that means countries and clubs like ourselves, one of the biggest, iconic clubs in the world, are having to go through six games in order to qualify.”

Read more: Celtic gaffer Brendan Rodgers doesn’t understand why his side still have to qualify for the Champions League after topping the Scottish Premiership
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2017 13:17    Post subject: Reply with quote

HansKr wrote:
Hei!

Hvor mye ranking-poeng trengs for at vi skal slippe 2. kval. runde til CL. (altså neste år, eller fremtidige år.)
Vi er sikkert langt unna, men interessant å vite hva som må til, og hvor langt unna vi er. Det er vel noen guruer her som sitter på tall på dette.

(Var usikker på om dette var riktig tråd, ettersom dette handler om Europa i 2017/1Cool

Nå endres kvalifiseringen neste år. Så neste år må vi gjennom fire kvalifiseringsrunder. Mens vi i år må gjennom tre.

For at vi skal slippe med bare to kvalifiseringsrunder, så må Norge helt opp på 14. plass på UEFA-rankingen. I dag er vi nr 28 på rankingen som gjelder for sesongen 2019-20.

For at vi skal være blant de 14 beste nasjonene på UEFA-rankingen, så må man i snitt har litt over 30 poeng. Vi har i dag 18,325. For at vi skal nå over 30 poeng, så må vi altså ha et gjennomsnitt på over 6 poeng hvert år. De eneste to sesongene vi har scora over 6 poeng var i 2015 da vi havna på 7,25 poeng. Og 2003 da vi havna på 6,125 poeng. Med vi her så mener jeg Norge. Hvis alle norske lag vant 6 kvalifiseringskamper hver hvert år, så hadde vi vært der. Altså uten at noen av dem har nådd et gruppespill.
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

Betyr den ekstra kvalikrunden at vi får en ekstra runde med typ Dundalk/Norrköping-motstand, eller får vi en ekstra runde med Celtic/APOEL-motstand før vi går inn i Play-off?

Irriterer meg noe sykt at toppligaene får enda flere plasser i CL. Snakk om å tråkke på resten av Europa. Hater UEFA.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Greit nok, men jeg synes det er rart å prioritere kamper mot svakt rangerte lag fremfor større sannsynlighet for gruppespill.

Og hvor har du lest dette? Jeg mener jo tvert i mot at disse kampene mot svakere motstand bør styrke sjansene våre til å nå gruppespill.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 02.08.2017 13:53    Post subject: Reply with quote

Vi snakker sikkert forbi hverandre. Jeg ønsker så få kamper som mulig for å nå et gruppespill: Det er mye tilfeldigheter i fotball så selv om vi møter svakere lag så er det en sannsynlighet for å ryke ut. Den positive effekten av kamper mot dårligere motstand vurderer jeg som for liten til at jeg vil foretrekke å spille de kampene.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2017 14:16    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Betyr den ekstra kvalikrunden at vi får en ekstra runde med typ Dundalk/Norrköping-motstand, eller får vi en ekstra runde med Celtic/APOEL-motstand før vi går inn i Play-off?

Irriterer meg noe sykt at toppligaene får enda flere plasser i CL. Snakk om å tråkke på resten av Europa. Hater UEFA.

Slik det ser ut i dag, en runde til med Celtic/APOEL.

I dag er det
17 seedede lag i 2. kvalikkrunde.
10 seedede lag i 3. kvalikkrunde.
5 seedede lag i playoff.

Fra neste år vil det være
17 seedede lag i 1. kvalikkrunde.
10 seedede lag i 2. kvalikkrunde.
6 seedede lag i 3. kvalikkrunde.
4 seedede lag i playoff.
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 22:59    Post subject: Reply with quote

Hvem kan vi trekke i EL?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

Blir dessverre ikke europaspill i år. Se på de laga man kan møte...
Vi må være svært heldige med trekning i såfall. Få lag vi kan slå.

Jeg har innsett at skal vi til CL og ha noe å gjøre der, holder ikke det med tankspiss som ikke klarer å løpe. Inn med rask spiss og en midtbanespiller som Selnæs. Ja, selv om Bendtner var god kunne vi utrettet mye. Vi kom ALDRI til 1v1 sjanser mot keeper i dag. Håpløst. Skjedde det samme som i fjor mot Apoel.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:12    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:
Da er alle førstekampene spilt i de 30 oppgjørende som betyr noe for vår seeding i EL-playoff. Som det står klatrer vi 6 av de 15 plassene vi trenger for å bli seedet. Mange av oppgjørene er uavgjorte, men det skal myye til for at ytterligere 9 oppgjør går i vår favør.

Oppdatert her:
https://docs.google.com/s...edit#gid=0

I det minste var det underholdende å følge med på liveoppdateringa av dette Google docet nå nettopp. 6/10 kamper i vår favør, trenger 9 av 20 til i morgen.
Eirik96
Junior

PostPosted: 02.08.2017 23:12    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt om dette er den rette tråden, men RBK får 3 780 000 NOK i trøstepremie for å ryke ut av tredje kvalifiseringsrunde nå, dersom vi ryker i play-off i Europa League får vi 2 205 000 NOK ekstra, mens om vi går videre til gruppespillet i Europa League så får vi 23 400 000 NOK i premie. Per seier i gruppespillet i EL får vi 3 240 000 NOK, mens for hver uavgjort blir det 1 080 000 NOK. Om det blir gruppeseier i EL for RBK får vi 5 400 000 NOK, mens om vi blir gruppetoer blir det 2 700 000 NOK. I tillegg vil vi få 4 500 000 NOK om vi når sekstendelsfinalen i EL, som vil si runden etter gruppespillet.
Back to top
kibsgaard
Junior

PostPosted: 02.08.2017 23:15    Post subject: Reply with quote

Oslo øst wrote:
Hvem kan vi trekke i EL?

Om vi ikke blir seedet er det vel disse som er kandidater:
Salzburg
Ludogorets
Ajax
Plzen
Legia Warzawa
Bate Borisov
Dynamo Kiev
Club Brugge
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 52, 53, 54  Next
Page 24 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb