English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 13.07.2017 17:45    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
HVA ER DET DU HOLDER PÃ… MED KÃ…RE??

Vi var der. Vi spilte fantastisk fotball, vi var gode i nesten samtlige deler av spillet. Vi kvalifiserte oss til Europa. Spillerne sprudlet, strålte. Bjørn Hansen hadde ikke sett Rosenborg trene som dette på 15 år. Vi VAR tilbake til røttene, vi knuste all motstand i tippeligaen, vi hadde vinger, spiss og indreløpere som scoret i ett sett. Bevegelsene var der i hver eneste kamp. Vi var alt vi hadde lengtet etter i mange år

Og nå har du kastet det ut av vinduet. Du vil ikke lenger trene som før. Du vil ikke være hovedpersonen på treningsfeltet. Du vil bygge opp et apparat rundt deg som kan utvikle laget videre. Du vil utvikle spillerne individuelt gjennom ulike øvelser utført av andre trenere. RBK-fotballen er ikke god nok for Europa likevel. Du spille vondtfot med de spillerne du mener er best tilpasset motstanderen vi møter i stedet for å spille på godfot.

Hva skjedde med deg KÃ¥re?




Det er kanskje sånn. Men..er det riktig? Bra skrevet og mye taler for at Kåre var inne på det.

Selv har jeg kjeftet mye de siste månedene. Var det slik med Nordlie også, at de lagene han løftet til himmelen en stakket stund, falt pladask etter maks en sesong fordi Nordlie innførte andre tanker? Nei, det var ikke det. Nordlies stil fungerte kortvarig av andre årsaker. Entusiasmen og gløden, ikke ulikt det Dundalk viste i går, seg ut av laget.

Jeg har hele tiden tenkt at Kåre Ingebrigtsen var en stor risiko. Nå mener jeg at han aldri skulle vært ansatt. Dvs, hvis man trekker fra "Nordlie-perioden" hans, der lyset kom inn etter at hesten hadde forlatt den mørke stallen.

Som Roar Stokke (?) sa om Dundalk i går, betydningen av trener er enorm.

Ja Kåre var inne på det, kanskje er problemet at han endret filosofi. I så fall er det merkelig at det fortsetter. Jeg heller mot en slags kombinasjon kanskje.
Entusiasmen, mestringsstro, og alle andre psykologiske elementer som er viktige i fotball og annen idrett, ja i livet som sådan, fikk en sterk boost med Kåre. Men det er i hverdagen over tid den grunnleggende trenertyngden kommer til syne. Den ser det ikke ut til at Kåre har. Det er to år siden jeg så noe som kunne få meg til å virdere den tanken.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Grieg78
Junior


Joined: 02 Apr 2017
Posts: 51

PostPosted: 13.07.2017 17:57    Post subject: Reply with quote

Tror Kåre kan være rett mann. Men trenger et bedre team rundt seg. Hoftun og jamtfall tilfører lite tror jeg. Kåre har skuffet med taktiske disposisjoner i tillegg til innkjøring av et system. Ellers er det jo en klar formdupp fra Mike og Fredrik denne sesongen. Midtbanen var vår viktigste komponent i fjor og 2015. Når den ikke fungerer er hverken Forsvaret eller angrepet noe som helst. Vi spiller oss nesten ikke gjennom midtbanen lenger. Vi er betydelig svekket på høyre back både offensivt og defensivt.

Noen som vet noe særlig om Hugo Pereira på trenerbenken i Rosenborg? Bør han få en mer sentral rolle. Portugisere virker å være skolert i taktiske disposisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 13.07.2017 18:10    Post subject: Reply with quote

Men altså, det er da mistenkelig mange spillere med "formdupp".
Jeg tror individuelle svakheter kommer som følge av treneren og mangelen på innøvd fungerende system.

Hvordan komme i mål når du ikke vet hvor du skal?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 13.07.2017 18:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig eksil. Jeg tror aldri vi var der.

Var løftet Rosenborg fikk høsten etter at Kåre tok over et resultat av gode taktiske disposisjoner eller en økning i spillerglede og selvtillit hos svært gode enkeltspillere som førte til at relasjonene dem i mellom blomstret? Jeg tror det siste er riktig. Jeg synes ikke vi har spillere med særlig spisskompetanse i dagens lag og derfor ser vi heller ikke noe som kan minne om et spillemønster. Hvor er han som kan dra av en mann alene og score? Hvor er den geniale pasningsleggeren som utløser bevegelser?

Suksessen innledningsvis for Kåre var et resultat av gode komplementære spisskompetanser med et selvtillitsløft. Linken mellom Svensson, Jensen og Helland eksempelvis. Det samme gjelder linken Selnæs og Mikkelsen. Jeg tror det spillemønsteret vi så prov av høsten 2015 og deler av 2016 var et resultat av dyktige enkeltspillere og spesielt Ole Selnæs. Vi snakker mye om at vi kollektivt var gode da. Det er riktig, men ikke på grunn av taktiske disposisjoner fra trenerteamet. Vi kommer aldri til å kunne skape et godt kollektiv av de spillerne vi har nå. Vi har ingen som har kapasiteten til å gjøre det. Det er stor mangel på taktisk kompetanse og vi kommer ingen vei før noen erkjenner det og begynner å ta tak.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 13.07.2017 18:20    Post subject: Reply with quote

Må også være lov å minne om at det beste ofte er det godes største fiende.

Nå har vi vunnet to strake seriemesterskap, for første gang på tiår, så man må være i stand til å se og kjenne at føttene står på noe når man kritiserer. Det er i motgang at ekte karakter kommee til syne, hittil står Kåre støtt spør du meg.

Vi har los på serie, cup og europa. Hold your horses cowboys!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 13.07.2017 18:48    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

Ja Kåre var inne på det, kanskje er problemet at han endret filosofi. I så fall er det merkelig at det fortsetter. Jeg heller mot en slags kombinasjon kanskje.
Entusiasmen, mestringsstro, og alle andre psykologiske elementer som er viktige i fotball og annen idrett, ja i livet som sådan, fikk en sterk boost med Kåre. Men det er i hverdagen over tid den grunnleggende trenertyngden kommer til syne. Den ser det ikke ut til at Kåre har. Det er to år siden jeg så noe som kunne få meg til å virdere den tanken.

Vi spilte god fotball i nesten sammenhengende to år fra høster 2014 til i fjor sommer. Noe svakere våren 2016 enn året før grunnet at vi mistet noen sentrale spillere. At hele greia var en langvarig Nordlie effekt er jeg sikker på at det ikke var. I fjor høst begynte han med prosjekt "bedre 1 mot 1" offensivt og defensivt og har åpenbart fått veldig tro på det ettersom Pereira har fått en sentral rolle på treningsfeltet for å jobbe videre med denne biten. Tanken er vel at vi nå gjennom to sesonger har spilt god RBK-fotball sitter det så godt i spillerne at vi kan tillate oss å jobbe med andre ting vi har sett at det skorter på i Europa, slik som individuelle ferdigheter.

Og for å forsvare KI litt, så har han jo hele tiden sagt at det er nå vi skal se resultatet av endringene han har innført, en formtopp. Da sier det seg selv at han ikke vil endre på noe før han har sett om dette kan være veien å gå. For meg blir det bare så veldig åpenbart, i måten vi spiller på, at dette er feil vei å gå. Det blir en ny Perry periode. For det første mister vi spillere hele tiden, så det blir vanskelig å få systemet til å stemme når vi bytter ut 4-5 spillere, selv om de som er igjen har spilt 4-3-3 i mange sesonger. For det andre tror jeg kamprettet trening for å finslipe relasjonene hver dag på trening, uansett hvor godt spillerne kan dette på papiret, er mye mer effektivt når vi skal møte gode lag, enn å prøve å gjøre spillerne våre like gode individuelt som de vi møter internasjonalt. Hele greia med vår fotball er jo at vi som kollektiv slår lag bestående av langt bedre enkeltindivider.

Jeg er villig til å "tilgi" alt om KI skjønner at dette ikke er veien å gå og går tilbake til røttene (igjen..). Det som frustrerer meg med KI er at han og ingen andre etterkommere av Eggen-fotballen ordentlig tror på Eggen-fotballen (og treningen). Det blir som at den gamle erfarne fiskeren forteller den nye generasjonen fiskere hvor man bør stå for å ta stor-skreien. Selv om den nye generasjonen fiskere drar opp skrei etter skrei, akkurat der den gamle fiskeren sier de skal stå, nekter de å tro på den gamle fiskeren når han sier at de bare kommer til å sette snøret i bånn om de skal begynne å fiske utenfor fiskeplassen. Fiskerne vet jo at den gamle mannen kan sine saker og at de får bra med fisk der, derfor ønsker de å fiske i nærheten, men samtidig finne sin egen lille plass som er sin. Likevel feiler fisker etter fisker. De setter snøret i bånn, akkurat som den gamle mannen sa, som selvsagt hadde prøvd alle plassene i nærheten for å finne den optimale plassen, 20 år tidligere. Det blir ikke spesielt nyskapende når fisker nummer 30 kommer å skal prøve å finne en enda bedre fiskeplass i nærheten av den gamle mannens fiskeplass. Det ligger allerede masse kroker og senere som har røket på disse plassene, men de er umulig å se fordi de ligger nede i vannet.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 13.07.2017 19:05    Post subject: Reply with quote

Fra Lofoten, Nordens Lokomotiv?
Ellers mye enig i det som et skrevet her, vi har utvannet samhandlingen til en tynn suppe og enkeltspillere med spisskompetanse erstattet med nordisk gråstein. Kåre eksperimenterer der han ikke burde gjøre det og kjører alt for safe der han burde tatt litt flere sjanser. Nå kan man si at Bendtner var en stor sjanse å ta, men en svale for ingen sommer etc..
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 13.07.2017 19:06    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:

Suksessen innledningsvis for Kåre var et resultat av gode komplementære spisskompetanser med et selvtillitsløft. Linken mellom Svensson, Jensen og Helland eksempelvis. Det samme gjelder linken Selnæs og Mikkelsen. Jeg tror det spillemønsteret vi så prov av høsten 2015 og deler av 2016 var et resultat av dyktige enkeltspillere og spesielt Ole Selnæs. Vi snakker mye om at vi kollektivt var gode da. Det er riktig, men ikke på grunn av taktiske disposisjoner fra trenerteamet. Vi kommer aldri til å kunne skape et godt kollektiv av de spillerne vi har nå. Vi har ingen som har kapasiteten til å gjøre det. Det er stor mangel på taktisk kompetanse og vi kommer ingen vei før noen erkjenner det og begynner å ta tak.

Virkelig? For det første kom Kåre inn høsten 2014. Vi spilte strålende allerede fra da av. Vi spilte strålende i hele 2015, og halve 2016. Du har hoppet over et helt år.

Selvfølgelig blir vi redusert av å miste gode spillere uansett hvor godt kollektivet er. Som Eggen sa så hadde vi aldri slått Dortmund uten Derek og Carew på laget. At det bare var rene skjære tilfeldigheter at vi storspilte i to år (uten Mikkelsen og Selnæs siste halve sesongen), at vi tilfeldigvis trente akkurat som da Eggen var trener, og at Eggen tilfeldigvis var mye involvert i første delen av denne perioden, det kan vi glatt overse.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 960

PostPosted: 13.07.2017 19:06    Post subject: Reply with quote

Bra fiskemetafor! Det begynner å lukte tåfis av go'foten til Kåre nå. La oss anta at formtoppen planlegges å være like rundt hjørnet. En formtopp handler ikke bare om fysisk form, men i aller høyeste grad ogdå om at relasjonene begynner å sitte, slik at man kan begynne å knappe inn de tidelene man brukte på å orientere seg tidligere i sesongen fordi man nå i større grad vet hvor man har hverandre. Så, mot Dundalk, går teppet opp for en demonstrasjon av dette samspillet. Og hva gjør Kåre? Han plasserer en indreløper på ving, en spiss som midtbanespiller og starter med en stopper som i de få kampene han har spilt har kostet oss flere poeng. Midtstopperen som ble drillet hele våren i tospann med Tore skyves ut på back, den litt uslepne indreløperen blir ballsentral igjen, et uforståelig prestisjeprosjekt. Store omrokkeringer før årets viktigste kamp. Sitter ikke relasjonene? Så merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

Denne teorien om at Kåre er uerfaren og trenger hjelp holder ikke mål. Mannen er i femtiårene. Han er sjef. Da må han tåle å ta ansvar. Om Hoftun er slepphendt på defensivdødballtrening eller Hugo fokuserer på feil ting på kjegleøktene er det fortsatt Kåres opplegg og Kåres ansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 13.07.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

For å være ærlig så begynner jeg å miste troen RBKs 4-3-3 filosofi. Man kan fortsatt bruke 4-3-3 formasjonen, men kanskje gå mer i Barcelona/Deila filosofien. Mer klikk-klakk fotball. At det går fort.

På Eggens tid slet vel RBK mer mot lag som var god på ballbesittelse enn lag som var veldig direkte? Selv om det ikke var mange lag som ønsket ballbesittelse som det er nå etter å ha blitt innspirert av Barcelona.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2017 19:54    Post subject: Reply with quote

Eggens stil var mye mere ballbesittende enn KÃ¥res. Vi spilte med Fredrik Winsnes, say no more.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 13.07.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

Ja, det var faktisk slik. Endel ballbesittelse selv om vi var direkte på kontringer og hadde gjennombruddspasninger. Ballbesittelse på Eggens tid, tilsvarer jo mye mer ballbesittelse enn det er på denne tiden da det ikke var normalt på den tiden.

Vi besitter jo ingenting av disse elementene i spillet vårt. Var også gode på dødballer.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 13.07.2017 20:30    Post subject: Reply with quote

Det virker som om mange idealiserer gullperioden. Jeg er så gammel at jeg husker en rekke nedturer med Eggen også. Det var ikke slik at RBK rundspilte alle i 1990. Vi hadde faktisk en del svake kamper.

Suksessen i Europa kom etter mange år med fiaskoer. Vi fikk kort fortalt grundig juling hver gang vi satte oss på flyet. Vendepunktet kom i Milan. Det trenger vi ikke rippe opp i - men vi skal virkelig huske at dette kom etter mange år med Europacupfiasko. På det tidspunktet hadde Eggen sittet ved roret i 8 år.

Jeg mener ikke at KI er en ny Eggen. Jeg mener ikke at laget fungerer nå. Jeg mener absolutt vi er på feil kurs, og at vi kanskje har kjøpt for mye og bygget for lite. Jeg mener også at vi skal spille 433 uansett.

Dog er det naivt å tro at vi skal rundspille alle andre hver gang. Som med Eggen blir det opp og nedturer.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 13.07.2017 21:14    Post subject: Reply with quote

@nordens lokomotiv

Etter min mening startet nedturen med Kåre høsten 2015. Da viste laget for alvor tegn på negativ endring etter en god 14 høst og knallgod 15 vår. Når vi siden startet 16-sesongen etablerte det seg et mønster.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2017 21:49    Post subject: Reply with quote

Selv om vi spilte ball i hatt med alle sammen våren 2015 hadde vi en spillestil med store mangler. Indreløperne sto for høyt og vingene var uinvolvert i det defensive. Disse manglene ble ikke eksponert før utpå høsten da Stabæk under Christ Bob Bradley og Lazio klarte å isolere Selnæs.

Etterpå har oppskriften på hvordan man skal slå Kåres RBK vært lagt ut på nett. Det er nok å ha fem-seks mann på sentral midtbane så blir midtbanen vår overrumplet. Dette har samtlige lag gjort ganske lenge nå, men det har ikke gått opp for Kåre. I stedet fokuserer han på å få spillerne i fysisk form og til få opp de tekniske ferdighetene. Men han ignorerer å utvikle spillestilen og takle de åpenbare problemene som alle sammen ser. Inkludert en deltidsansatt speider fra Irland.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 13.07.2017 21:53    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Entusiasmen, mestringsstro, og alle andre psykologiske elementer som er viktige i fotball og annen idrett, ja i livet som sådan, fikk en sterk boost med Kåre...


Jan Jönsson, er det deg?!? Neutral Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 13.07.2017 21:54    Post subject: Reply with quote

Nesten utrolig hvor gode resultater vi har skapt når vi har blitt så til de grader avslørt. Kåre må være litt av en taktikker underveis i matchene som kan snu et sånt utgangspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2017 21:57    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Det virker som om mange idealiserer gullperioden. Jeg er så gammel at jeg husker en rekke nedturer med Eggen også. Det var ikke slik at RBK rundspilte alle i 1990. Vi hadde faktisk en del svake kamper.


Kutt ut den hersketeknikken der. Mesteparten av brukerne her i tredveårene og husker utmerket godt hvordan det var.

Jeg har nevnt dette før. Eggen tapte kamper han også. Men han hadde en plan han hadde finpusset i tjue år før han tok over i 1988 (da var han yngre enn Kåre er nå). Selv om det gikk treigt om våren de fleste sesongene hadde Eggen en spillestil i grunn som han viste ville fungere til slutt. Kåre har ikke en spillestil som vil fungere til slutt. Den har så store mangler at han må gå tilbake til start og prøve igjen.

Det var folk som mente at Knut Tørum og Perry ville få ting til å fungere om de fikk nok tid. Kontinuitet sa de. Men kontinuitet er null verdt når pila peker nedover.

Kåre må ta seg sammen og bygge spillestilen sin opp fra skrætsj. Om han ikke innser det overlever han ikke høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 13.07.2017 22:02    Post subject: Reply with quote

Det gamle ordtaket gjelder fremdeles: "Mye vil ha mer og faen vil ha fler"

Vi har vunnet alt som går an å vinne i Norge etter at Ingebrigtsen tok over. Dette er ikke "Perry all over" - med Perry ble vi slått ut av cup-en av Ranheim... Da Ingebrigtsen tok over var det full krise i klubben.

Men jeg vil ha mer jeg også - jeg vil så veldig gjerne se RBK i en Europa-turnering. Det vil åpenbart spillerne og trenerne også.

I fjor var vi veldig nære - det var snakk om minutter fra avansement, litt utur og litt "hjerneblødning" fra en solid spiller som Svendsen slo oss ut.

Dette ble nok i Ingebrigtsens hode til at "hadde vi vært mere kyniske så hadde vi vært der". Eggen var igjennom det samme. Han innså at vi måtte tenke mer på forsvarspillet når vi møtte gode lag i Europa - det nyttet ikke å sende alle mann hodeløst i angrep. Han justerte også.

Så Ingebrigtsen har derfor lagt om. Men han har ikke funnet suksessformelen ennå. Det er åpenbart. Vi spiller ikke bra fotball i år. Så det må justeres - og det kan man godt gjøre med det samme. Tren mer på å spille sammen et lag - ikke gi spillerne fri før bevegelsene sitter på trening.

Vi kunne godt trenge noen bedre spillere på en del plasser. Men vi har ikke råd til å kjøpe oss til suksess. Vi må derfor ha litt flaks/ være dyktige på å finne gode spillere som ikke koster skjorta. Det sier seg selv at vi noen ganger har uflaks med slike innkjøp. Men innimellom vil vi få flaks også. Dette gjør at det naturlig nok vil svinge litt hvor bra laget er. Når det er sagt så vet vi at mange av spillerne på laget er mye bedre enn det de får ut for tiden. Mike Jensen er en skygge av seg selv. Midtsjø roter mer enn noen gang. Selv Hansen i målet begynner å surre rundt i feltet - han har jo vært soliditeten selv. Jeg tror derfor at det er veldig mye mentale sperrer oppe i hodene på spillerne. De er usikre og har opplevd for mange minusopplevelser på rad. De trenger plussopplevelser og tro på at de er gode. Lei gjerne inn en god idrettspsykolog en stund som kan få inn litt selvtillit i spillerne og trenerne.

I år ser vi ikke ut til å ha noe Europanivå på laget- vi er ikke i nærheten. Nå gjelder det å sikre serien og helst cup-en og så justere treningsopplegget jo før jo heller.

Men å sparke Ingebrigtsen etter 2 ganger the double, Mesterfinaleseier og 5 poengs ledelse etter halvspilt serie - det blir jo fullstendig feil.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 13.07.2017 22:30    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Må også være lov å minne om at det beste ofte er det godes største fiende.

Nå har vi vunnet to strake seriemesterskap, for første gang på tiår, så man må være i stand til å se og kjenne at føttene står på noe når man kritiserer.


Feil, for første gang på 6 år. Minner også om at vi tok medalje alle sesongene i mellom.

Quote:
Det er i motgang at ekte karakter kommee til syne, hittil står Kåre støtt spør du meg.


Kjempestøtt. Så støtt at han enkelt lar seg bli trollet av Birger Løfaldli og en 20 år gammel midtstopper i Haugesund. Så støtt at han halvhjertet begynner å øve på ting i tellende eliteseriekamper. Dette er ikke nødvendigvis Kåres feil alene, men det begynner å bli ganske tydelig at det er et eller annet i organisasjonskulturen på Brakka som ikke fungerer optimalt.

Quote:
Vi har los på serie, cup og europa. Hold your horses cowboys!



_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 13.07.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke han mente noen sleivete kommentarer i media når han snakket om at han står støtt. Var vel mer det faktum at Kåre er den nest mest suksessrike treneren i Rosenborg-historien til tross for å hatt ansvaret i kun tre år. Fortjener litt slakke når det butter i mot spillmessig.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 13.07.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
eksil wrote:
Entusiasmen, mestringsstro, og alle andre psykologiske elementer som er viktige i fotball og annen idrett, ja i livet som sådan, fikk en sterk boost med Kåre...


Jan Jönsson, er det deg?!? Neutral Very Happy


Haha!! Tenkte på det da jeg skrev det! Nå må jeg gå og snakke litt med meg selv. (Selv, som i selve livet..) Very Happy
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 13.07.2017 23:21    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Fortjener litt slakke når det butter i mot spillmessig.


Har gitt både han og laget slakke ganske lenge nå føler jeg, men der kommer til slutt et tidspunkt der man må stikke fingeren i jorda. Slik jeg ser det går vi en jevn negativ utvikling, og det virker ikke som Kåre forsøker å gjøre noe for å stoppe det. Tvert imot så bygger han opp under det, sist sett i går. Vi spilte mot et lag som ville slitt i Obos, og på 1-1 lå vi en helt omgang med omtrent hele laget bak ballen. Det er for meg helt krise. Oppgjøret burde vært avgjort i går. Deltidsspillere på Dundalk klarte såvidt å flytte beina fordi de var så slitne, og isteden for å gå i strupen på et såret bytte - skulle vi liksom spille kynisk. Tydeligvis den nye hangup'en til KI. Det er så langt unna røttene som vi kommer dessverre, og da er hele opplegget som Kåre kom inn i klubben med historie. Han fremstår nå på samme måte som vi gjorde under Perry, der alle vi møtte var så gode slik at vi alltid måtte fokusere på motspill isteden for spill. Det er vare trist at vi ikke kan stole på det opplegget vi startet på.

Hadde vi nå bare klart å spille kynisk så skulle jeg gitt litt kred, men når vi spiller med naive og disorienterte Konradsen og Bjørdal i sentrallinja, så går det rett og slett ikke. I går var det en haltende arkitekt som gang på gang kom til halv-farligheter den siste halvtimen når vi skulle ha drept kampen. Hadde vi møtt et lag av litt klasse, ville det bare blitt pinlig.

Sommerens vindu blir en syretest for Kåre og Stig Inge. Om de ikke vedgår at vi trenger bedre spillere i hele sentrallinja, så er det for meg over og ut med tillit. Prioritet 1 er å få Bjørdal ut av laget. Prioritet 2 må være å erstatte Konradsen med en rendyrket sentral og prioritet 3 må bli å få inn en midtspiss som er målkåt. Vi fremstår nå på en måte som gir meg ekle gufs fra sesonger jeg fortsatt har mareritt om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 13.07.2017 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes du undervurderer Dundalk ganske mye, men det får så være.

Om denne dårlige trenden ikke snur så kommer resultatene til å svikte snart også, og da kommer tillitten uansett til å svekkes. En trener i Rosenborg sitter ikke lenge uten seriegull, der ligger lista. Med seriegull så sitter Kåre så lenge han vil.

Jeg har respekt for at de har prøvd noe annet i forhold til formtopping og utvklingsløp gjennom sesongen i år. Som Koteng sier så er det ikke sikkert at slikt lyktes, men vi har buklandet på høsten litt for ofte i det siste til at det ikke var verdt å prøve. Jeg har heller ikke gitt opp håpet ennå på at utviklingen kan snu denne sommeren og høsten, men det må begynne å komme snart.

Når det kommer til innstilling så er jeg enig, det kler oss ikke å være så defensiv i inngangen til kampene som vi er. Iallefall ikke så ofte. Av og til er det lurt å være litt smart og kynisk. Men ikke i hver kamp. Savner litt at man bare slipper håndbrekket og gir litt faen. Når man leder 4-0 mot Sandefjord, gå for 8-0, istedenfor å øve seg på å ikke slippe inn mål. Da måtte det neste ende 4-1, fordi vi er verdens dårligste lag til å mure igjen bakover.

Men har langt på nær gitt opp hverken Kåre eller Bjørnebye. De skal få lov å ha en sesong med motgang også faktisk. Kanskje de er gode nok til å lære av det og vokse på det. Hvis ikke så har vi god erfaring med å bytte trener, håper bare vi kan være litt ekstra tålmodig med Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 271, 272, 273  Next
Page 147 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb