English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Utstyrsavtaler
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2017 20:43    Post subject: Reply with quote

Når Eliteserien starter opp i april vil det kun være Rosenborg igjen som spiller med Adidas-drakter. I Norge, Sverige og Danmark har Adidas nå valgt å kun satse på de største klubbene. Det vil si FCK, AIK, Djurgården og RBK.

Les mer: Adidas presenterer nye modeller

Interessant politikk! Framover bør RBK kunne kreve mer tilbake fra Adidas.

Personlig stusser jeg dog på at tyskerne mener at Djurgår'n er en større klubb enn IFK Göteborg og Brøndby - gitt de ønsket seg fire klubber i Norden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 03.02.2017 13:11    Post subject: Reply with quote

interessant.
da bør vi kunne få mer ut av avtalen ja, både cash og kunne kreve litt mer angående design på draktene etc.

kan jo vær så enkelt som at de ikke klarte å lande brøndby/ifk da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2017 18:55    Post subject: Reply with quote

Ut fra det VG kan se opptrer RBK-spissen nå med en av Nemeziz-modellene.

– Nicklas Bendtner bruker nå Adidas-sko på trening og i kamp. Vi er som du vet i dialog med Adidas, og vi har en felles målsetting om å ha en løsning så snart ferieavvikling er gjort unna, slik at vi kan få signert den nye avtalen. Både vi og Adidas er klare for å signere, sier salgssjef Harald Lundemo i RBK.

Les mer: Bendtner i helsvart – inntil videre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 06.07.2017 11:36    Post subject: Reply with quote

signert ny avtale - som i en forlengelse som hovedleverandør regner jeg med?

spent på økonomien i den nye avtalen, kontra den vi har idag..
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 06.07.2017 15:46    Post subject: Reply with quote

Signert ny personlig skoavtale med Bendtner antar jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2017 21:32    Post subject: Reply with quote

Jeg har faktisk ikke spurt Lundemo, men jeg er rimelig sikker på at han viser til forlengelse av utstyrsavtalen som RBK har med Adidas. Den nåværende går ut ved nyttår.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 13.07.2017 21:50    Post subject: Reply with quote

Men hele saken er jo vinklet mot at Bendtner bruker Nike i sin personlige skoavtale. Svarer Lundemo at dette ordner seg fordi Rosenborg som klubb signerer ny avtale med Adidas som utstyrsleverandør? Flott det altså, bare litt merkelig sammenheng.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

Enig. Tror også VG gikk glipp av poenget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 26.08.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

vil tro vi har sterkere kort ovenfor adidas nå når vi klarte å slå ut selveste ajax(som forøvrig også har adidas)
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.08.2017 23:05    Post subject: Reply with quote

Draktene RBK får fra Adidas er crap. Veldig lite muligheter for å forme trøya. Er det større muligheter for å forme trøya som man vil med ny avtale?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 29.08.2017 17:15    Post subject: Reply with quote

Rekordavtale med Adidas signert.

Quote:
Utstyrsavtalen er den desidert største Rosenborg noensinne har inngått, og klubbens markedssjef Harald Lundemo omtaler den også som «tidenes norske klubbavtale».
Back to top
View user's profile Send private message
marama
Junior


Joined: 16 Feb 2012
Posts: 56
Location: Fosen

PostPosted: 29.08.2017 17:28    Post subject: Reply with quote

Linker som krever abonnement 👎 Heller kom med det viktigste innholdet... 😊
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 29.08.2017 17:35    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Rekordavtale med Adidas signert.

Quote:
Utstyrsavtalen er den desidert største Rosenborg noensinne har inngått, og klubbens markedssjef Harald Lundemo omtaler den også som «tidenes norske klubbavtale».


Dette er perfekt tidspunkt å fornye avtalen på. Jeg er spent på hva den inneholder.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 29.08.2017 18:37    Post subject: Reply with quote

Var vel derfor det var så ekstremt mange nye par med Adidas-sko i garderoben for det som tilsynelatende var prøving av sko her om dagen, tror det var under trekningen av EL-gruppespillet.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 29.08.2017 18:42    Post subject: Reply with quote

I korte trekk har Bendtner gått ut av avtalen med Nike, noe som har muliggjort en "rekordstor" avtale med Adidas der Bendtner er en del av pakka. Adressa viser til den åtte-årige utstyrsavtalen Rosenborg inngikk med Adidas i 2005 - som den gang var verdt nærmere 10 millioner i året. Når det nevnes at denne avtalen er "tidenes norske klubbavtale", er det vel også rimelig å anta at denne summen er betydelig høyere når Bendtner nå inngår i den nye avtalen.

Det skrives også at Rosenborg er en av få klubber som fortsatt har sko inkludert i avtalen da det utgjør over halvparten av hele summen.

---

Jeg er litt ambivalent til akkurat denne avtalen. Rosenborg har i 23(?) år vært ensbetydende med Adidas og jeg klarer ikke å se for meg en Rosenborg-drakt uten Adidas-logo og tre striper. Men. Klubben har vært usedvanlig slappe på å forvalte synonymet som Adidas og RBK har blitt. Draktsett, treningstøy og annet utstyr har vært usammenhengende og mangelfullt. Rosenborg har i mine øyne ikke vært harde nok og flinke nok overfor Adidas å få komplett utstyr. Bare denne sesongen er det mye rart:

- Mot Dundalk spilte Mike Jensen med svarte striper på shortsen, mens resten hadde hvite.
- Mot Celtic hadde André Hansen en helt annen keeperdrakt - til og med uten logo - fordi Rosenborg ikke hadde med ulike farger
- I flere seriekamper har spillerne hatt ulike design på ermene (noen helsvarte kanter, andre ikke).
- Det har også hendt at spillerne har hatt ulike design på strømpene. Hvor vanskelig skal dét være da?!
- I Europa har Rosenborg brukt lyseblå(!) treningsdresser! Hvorfor?!
- Årets hjemmedrakt er en litt annen versjon av fjorårets Europa-drakt, basert på Condivo 2016 (EM 2016). Den sorte bortedrakten er en slags posete utgave av Condivo 2014 (VM 2014), mens den lyseblå tredjedrakten er en ren standarddrakt av Condivo 2012 og 2014 (basert på FEM ÅR gammelt design)

Jeg forventer et skikkelig opplegg fra neste sesong. Ny draktmodell lanseres av Adidas ifm. VM til sommeren (sikkert Condivo 2018). Draktene er Rosenborgs ytre uansett hvor i verden man er, og er det aller viktigste identitetsobjektet vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.08.2017 20:52    Post subject: Reply with quote

Fæle greier, egentlig. Adidas doper Rosenborg økonomisk og gir dem mulighet til å handle dyrere enn andre. Det er tragisk, vøtt!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Knugen
Junior


Joined: 17 Aug 2017
Posts: 52
Location: Sverige

PostPosted: 29.08.2017 22:02    Post subject: Reply with quote

angvik wrote:

- I Europa har Rosenborg brukt lyseblå(!) treningsdresser! Hvorfor?!


Skal ikke kommentere alt men vil bare linke til en artikkel jeg husker fra i fjor om blå treningklær.

http://www.adressa.no/100...8442b.html

Går vell på UEFA-regler
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 29.08.2017 22:11    Post subject: Reply with quote

Rimelig nazi om man kan få bot for å trene i feil tøy dagen før kamp da.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 29.08.2017 22:31    Post subject: Reply with quote

Er det ikke fordi Kåre vil ha City-farger på 3. drakt? Very Happy Trodde det.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 29.08.2017 23:09    Post subject: Reply with quote

Selvsagt!
Back to top
View user's profile Send private message
sunnhetsmannen
Senior


Joined: 29 Mar 2009
Posts: 244

PostPosted: 30.08.2017 00:02    Post subject: Reply with quote

angvik wrote:
Jeg forventer et skikkelig opplegg fra neste sesong. Ny draktmodell lanseres av Adidas ifm. VM til sommeren (sikkert Condivo 2018). Draktene er Rosenborgs ytre uansett hvor i verden man er, og er det aller viktigste identitetsobjektet vi har.


I grove trekk helt enig. Til at RBK er Norges største klubb, så er det egentlig for lite satsing av Adidas (kanskje det endrer seg nå). Hadde egentlig forventet mer prioritering av Adidas for flere år siden. Jeg skjønner at de ikke kan bruke like mye ressurser som United får på sin kolleksjon, men bedre kan det bli.

Når det er sagt så er jeg glad for at det bare dette jeg har å klage på akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 30.08.2017 00:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er enkel på dette med utstyr. Så lenge vi får en god økonomisk avtale med en renomert aktør som Adidas er jeg fornøyd. Hadde ikke tatt seg ut om vi skulle drevet å spilt i sånne annenragnsmerker som Umbro, Select, Diadora, Joma osv. At det blir litt kluss med modeller osv lever jeg greit med. Vi er en ganske liten fisk i Adidas sitt utvalg av klubber å profilere seg på, så da får vi leve med at vi ikke har det nyeste alltid.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 30.08.2017 00:09    Post subject: Reply with quote

+1 For min del kunne de spilt i adams drakt. Men jeg synes det er kult at noen, sånn som Angvik, engasjerer seg i dette Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.08.2017 08:17    Post subject: Reply with quote

Når man regner inn alle plusser og minuser, kanskje Bendtner ikke ble så dyr i drift for klubben allikevel? Han virker jo å være en ganske viktig del av avtalen da han bytter bort Nike-skoene, og sikkert en av grunnene til at dette ble "tidenes avtale".
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.08.2017 08:41    Post subject: Reply with quote

Håper RBK står litt fritt med tanke på draktutforming. At man kan lage sin egen drakt med innsydd logo og kanskje noen andre merknader på drakten som er unikt for RBK. Kan jo f.eks ha innsydd svak skrift i nakken med Troillungan eller noe annet. Ser jo feks Malmø har det skånske flagget i nakken innsydd. Det bør være muligheter til å forvente mer når andre dårlige klubber får mer ut av drakten. Sokkene bør også utformes med noe unikt. Tror salget av drakter kunne økt noe da.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
Page 6 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb