English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dundalk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 2 ]
Bjørdal
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
68%
 68%  [ 58 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Midtsjø
1%
 1%  [ 1 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
24%
 24%  [ 21 ]
Jevtovic
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 85

Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 19.06.2017 14:42    Post subject: Reply with quote

Mitt tips :

Denne tar vi greit over 2 kamper. Hjemm sist hjelper veldig for oss slik vi er på/avskrudd nå Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 19.06.2017 14:47    Post subject: Reply with quote

Dette skal gå fint. Forhåpentligvis får vi med oss et bortemål og et godt resultat før returoppgjøret. Det er neste motstander i tredje runde som avgjør om vi får play-off om EL eller CL som er et være eller ikke være.

Skulle vi gå ut mot denne motstanderen vil det være en enorm underprestasjon på linje med da vi gikk ut mot St Johnstone eller Quarabach (før de ble så gode som de er i dag). Jeg tror ikke det skjer over to kamper, selv om det kan bli nok en svak kamp borte i Irland.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 19.06.2017 15:23    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvordan noen kan være positive til dette møtet med tanke på hvordan vi ser ut pdd.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 19.06.2017 15:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke positiv til noe for øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 19.06.2017 15:52    Post subject: Reply with quote

Dundalk Fc har drakter i hvitt og svart
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 19.06.2017 16:00    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Sjt. Wiseth wrote:
Fatter ikke hvordan enkelte mener at vi skal slå disse over 2 kamper. Fortsatt under 24 timer siden vi ble utspilt av et langt dårligere fotballag.

FKH langt dårligere enn Dundalk? Ro deg ned a


Helt rolig jeg. Og ja det er de Smile Fryktelig vanskelig å sammenligne selvfølgelig. Men et lag som var i gruppespillet i EL ser jeg på som et langt bedre lag enn et som ikke var god nok til å kvalifisere seg en gang.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 19.06.2017 16:23    Post subject: Reply with quote

To tette oppgjør mellom to jevnt dårlige lag om dagen. Tror vi fortsetter trenden og ryker ut allerede her. Alt tilsier det nå.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.06.2017 16:31    Post subject: Reply with quote

Jeg setter ikke ei krone av feriepengene på at vi går videre, for å si det sånn. Som lag ser vi ræva ut.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 19.06.2017 16:34    Post subject: Reply with quote

Før i tiden kunne vi nærmest garantere et mål på bortebane i slike oppgjør - jeg ville ikke veddet sparepengene mine på at vi greier det i årets kvalik, slik vi har slitt hittil i år i ES Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 19.06.2017 16:42    Post subject: Reply with quote

Kjedelig at vi ikke har en eneste offensiv spiller med rå gjennombruddskraft annet enn en småkjapp Jevtovic og Rashani. Jeg syns det er noe vi mangler i alle posisjoner med unntak av hvor enn Skjellvik spiller. Det går for sakte når det skal løpes.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 19.06.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ikke irsk fotball i det hele tatt og jeg tror ikke jeg har hørt om Dundalk før. Men det er det gjerne en grunn til - de er sannsynligvis ikke så veldig gode. Jeg vil tippe de er i den kategorien som vi "skal slå".

Men det er Haugesund og Tromsø også - og de tapte vi for nettopp. Og både Stabæk, Lillestrøm og Vålerengen er også blant lagene som vi "skal slå", men det ble uavgjort. Vi har ikke flyt i det hele tatt for tiden.

Jeg håper virkelig at vi finner formen og går videre fra denne kampen, men realistisk så kan jeg ikke se at det skjer.

Får håpe at de andre norske lagene gjør det OK - det hjelper til neste års seeding.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 19.06.2017 17:03    Post subject: Reply with quote

Vi får en god indikasjon etter 45 minutter på om dette er et lag vi skal slå, som det sies så "fint". Personlig tror jeg vi kan glede oss til 3.Runde, men det går på magefølelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.06.2017 18:07    Post subject: Reply with quote

Spiller ingen rolle - runde 2 skal vi ta uansett motstand. Alt annet enn seier er svært skuffende.

Om målet er gruppespill, skal dette være håndterbart. Ryker vi her er vi kort og godt for dårlige og bør konsentrere oss om viktigere oppgaver.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.06.2017 18:35    Post subject: Reply with quote

Tror dette går fint jeg. Bortekamp først gjør meg mye tryggere på at vi drar dette i land og unngår en ny St. Johnstone-fadese.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 19.06.2017 19:53    Post subject: Reply with quote

Slik vi fremstor - og med Kåre som trener, er vi nok relativt klare underdogs her.

Håper jeg blir overrasket.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 19.06.2017 20:09    Post subject: Reply with quote

Manager Stephen Kenny har gamle minner om et Rosenborg som var fast deltaker i Champions League og imponerende nok fylte stadion med 20 000 tilskuere "hver uke" i en by med bare 200 000 innbyggere.
Det var en aura av selvtillit rundt klubben, husker han.
Den selvtilliten er dog borte nå. Med den defensive tryggheten Kåre/Erik har etablert i laget er vi visst blitt livredde for å angripe.

Irish Times: "Rosenborg a ‘tough’ draw for Dundalk, admits Kenny"
Quote:
Kenny remembers well his previous tangle with the Norwegians, as manager of Bohemians in 2003 when the Dubliners lost 5-0 on aggregate, but suggests the challenge this time might not be quite as daunting as on that occasion.
“At that stage they were regulars in the group stages of the Champions League and almost every player was an international. The town (Trondheim) has a population of less than 200,000 but they were selling out their stadium, which has a capacity of 20,000, every week. There was a confidence about the place, a presumption that they were going to reach the Champions League group stages, they could see only one thing . . . the whole mentality seemed to be something you would have expected from a club from a city of a million or more.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.06.2017 23:10    Post subject: Reply with quote

Viktigste opplysninga i saken er at kampen blir spilt i Dundalk. Stadionkravene i 2. runde er ikke like tøffe. I fjor måtte de spille resterende fem hjemmekamper i Dublin, nærmere bestemt på Tallaght Stadium.

Ellers:

24-årige [Niclas] Vemmelund har etableret sig i Dundalks centrale forsvar, så han kan formentligt se frem til en direkte duel med Nicklas Bendtner.

- Det bliver en stor udfordring for mig. Han har været Danmarks bedste angriber i flere år, inden det gik lidt ned ad bakke for ham. Det bliver sjovt at prøve at spille over for ham.

- Herovre er Bendtner nok den danske spiller, som de kender allerbedst. Ham og Christian Eriksen selvfølgelig.

Læs mere: Dundalk-dansker ser frem til Bendtner-duel

Dane Massey:

‘Rosenborg isn’t a bad draw, we avoided Celtic and a couple of the other big names but Rosenborg are going to be tough. I don’t think it mattered who we drew it was going to be hard for us and being unseeded it’s an uphill battle so we look forward to it – we gained great experience last season in the group stages of the Europa League.

‘We are all really looking forward to it, I don’t think it mattered who we got as we just want to get out there and play.’

Read more: UCL Reaction

Kenny is unlikely to head out to Trondheim for Sunday’s game between the Norwegian league leaders and Sogndal.

“They are playing on Sunday and I’d like to have gone out to that, but we are playing Galway on Monday so I might not go,” said the Oriel Park chief, who masterminded last year's brilliant run to the Europa League group stages.

“But there are another couple of dates. We probably will have someone out on Sunday and we will make sure we are well prepared.”

Read more: Stephen Kenny talks Champions League preparations

Vi vurderte David McMillan i vinter, noe som nå også RBK indirekte bekrefter:

Adressa wrote:
Stig Inge Bjørnebye så laget spille i Europa League i fjor, men sier de ikke føler seg helt oppdatert på det irske laget.


Verre med bekreftelsen på kampdag. Dundalk trodde på avklaring i dag, men den gang ei. Kommer vel i morra i stedet.

Har en mistanke om at hjemmelaget gjerne vil ha tirsdagskamp 11. juli siden at de spiller seriekamp mot Bohemians allerede fredagen før. Dermed får de nok hvile og kan dessuten slappe av i nye åtte dager før trolig onsdagskamp på Lerkendal - siden det er kampfri helg i Irland.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 19.06.2017 23:29    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Viktigste opplysninga i saken er at kampen blir spilt i Dundalk.

Så den og tenkte å påpeke at du i artikkelen skrev at det ikke var avklart hvor kampen skulle spilles, men tenkte at det sikkert kommer en viktigper og trekker frem akkurat det momentet når jeg er så vennlig å lenke til artikkelen. Wink

Manager Kenny uttalte også i artikkelen at han ville over for å se Rosenborg, men ikke allerede mot Sogndal til helga, da de selv har kamp dagen etter.
Selg på dem noen sommerpakker, så får vi solgt flere billetter.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 19.06.2017 23:39; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 19.06.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Med fare for å gå helt Perry og bygge opp disse til til Sligo-halvguder:
Prøvde å simme kampen på FIFA. Ble 0-0.

Seriøst, slik vi ser ut om dagen er ingen lag enkle.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.06.2017 23:43    Post subject: Reply with quote

Oppdaget saken tidlig i dag, gisp!, men skumleste den for fort. Oppfattet derfor ikke poenget med egen hjemmebane før etter at jeg la ut saken på forsida. Var så igjen opptatt med div. andre gjøremål, og lot deg få æren. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 20.06.2017 03:00    Post subject: Reply with quote

To lag i laber form. Tilfeldigheter avgjør? En dødball kanskje?

Jeg er glad om vi går videre. Ikke fordi de virker så gode men vi står med kvikksand opp til halsen. Her kan alt skje!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 20.06.2017 07:40    Post subject: Reply with quote

Hvis en dødball avgjør så blir det tap.
Finnes det noen lag i Norge som er dårligere enn oss på dødball, offensive eller defensive? Crying or Very sad Confused
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.06.2017 18:59    Post subject: Reply with quote

Four years ago in the Europa League, Sligo Rovers won 2-1 away to Rosenborg only to lose 3-1 at the Showgrounds.

Just four players from that fixture remain and Kenny said: “I’m not surprised there’s been a big turnover because it wouldn’t have been a vintage Rosenborg team.

“Norwegian football has changed a lot. Before, it was about big, physical players whereas now there’s a lot of technical ones.

“That’s reflected in the Norwegian national team which has changed.”

Read more: Dundalk boss Stephen Kenny admits they have it tough in 'good, bad and ugly' European draw for Irish sides

He retains strong memories of 2003.

"I can only compare it to rugby in New Zealand, for such a small place to have that strength. They were getting over 20,000 every week in a modern stadium with brilliant community and commercial activity that we could learn a lot from."

Read more: Rosenborg test demands a renewal of Dundalk spirit

Kampen blir spilt i Dundalk - ikke Dublin, og det er 95 prosent sikkert at det blir onsdag 12. juli.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 20.06.2017 20:10    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/SoccR...8188756993

Scoring fra kampen mot Drogheda her om dagen.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 20.06.2017 20:22    Post subject: Reply with quote

Gud hjelpes for et forsvar
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 30, 31, 32  Next
Page 2 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb