English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.06.2017 08:19    Post subject: Reply with quote

"Vi klarer ikke å presse som lag" var i alle fall veldig tydelig mot FKH. Gang etter gang jaget vi med én og én spiller (bortsett fra Bendtner da, han kikket på), veldig lett for FKH å spille seg ut.
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 19.06.2017 08:28    Post subject: Reply with quote

*Kremt* Siterer meg selv fra juli 2014

glimt wrote:
Kåre var fremsto som et kupp og som verdens hyggeligste person da han overtok Glimt, men etterhvert som ting buttet imot hadde han absolutt ingen ting å fare med. ... Ingen plan B etterhvert som kampen utviklet seg, og de taktiske disposisjonene var jevnt over til å rive seg i håret av. Mannen taklet overhodet ikke motgang, og sto på TV og bortforklarte kamp etter kamp hvor vi ble rævkjørt som om de skulle ha vært jevnspilt og som om tapet skyldtes uflaks.


Inngikk et veddemål med en kollega om hvorvidt Kåre kom til å holde tre år som hovedtrener da han ble ansatt i nov 2014. Tror det veddemålet er 50-50, selv om jeg måtte tåle mye tyn etter seks-sju serierunder.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 19.06.2017 08:29    Post subject: Reply with quote

Det veddemålet taper du, glimt...
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 19.06.2017 08:32    Post subject: Reply with quote

Kanskje. Men er det fordi Kåre plutselig blir en kjempegod trener og snur hele greia, eller fordi RBK som klubb kan leve med utviklingen som er nå, og en evt dårlig sesong?
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 19.06.2017 08:36    Post subject: Reply with quote

Det er fordi at ingen får sparken etter èn dårlig sesong. Det er godt mulig det bør komme et skifte før det, men Kåre er mest sannsynlig trener for RBK på nyttårsaften også.
Back to top
View user's profile Send private message
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.06.2017 09:06    Post subject: Reply with quote

Alltid et jævla hylekor her inne hver gang vi har en formdupp. Spark treneren, alle på benken er bedre enn de på banen. Skjerp dere folkens! Vi må støtte hverandre i tyk og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 19.06.2017 09:41    Post subject: Reply with quote

"Formduppen" har jo vart ekstremt lenge da. Har imkke vært gode i hele år, var ikke spesielt gode i fjor heller, men den totale kollapsen av alle de andre lagene gjorde jo at vi fremstod som solide.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 19.06.2017 09:46    Post subject: Reply with quote

Vi har blitt gradvis svakere etter første år med Kåre. Det er det bare å anerkjenne. Men, jeg ser ikke noen andre potensielle kandidater. Hamren tapte ikke en eneste seriekamp gjennom hele sesongen, men brukte samtidig opp nesten all oppspart egenkapital. Ellers har vi jo prøvd mange, med mindre suksess enn Kåre. Det som irriterer meg, er personligheten hans. Den er, når vi taper, uspiselig, men det er kanskje på grunn av et sterkt vinnerinnstinkt?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 19.06.2017 09:50    Post subject: Reply with quote

siNch wrote:
Alltid et jævla hylekor her inne hver gang vi har en formdupp. Spark treneren, alle på benken er bedre enn de på banen. Skjerp dere folkens! Vi må støtte hverandre i tyk og tynt.


Det et par myter som folk bør legge fra seg.

1. Kåre er ikke en eggensk 4-3-3-trener. Vi spiller 4-1-5, det har ingenting med 4-3-3 å gjøre. Å spille med to tiere er mye verre enn å snu V-en, hvor man bare spiller med én tier.

2. Dette er ikke en formdupp. Vi har en ikke-fungerende spillestil. Samtlige trenere i Norge vet hvordan de skal spille mot oss. KÃ¥re har blitt "found out".

Dette er fakta. Det er helt greit å støtte Kåre. Det er greit. Det er sentimentale årsaker bak, men det forstår jeg. Men da bør dere argumentere bedre. Dere vet hvem jeg snakker om.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 19.06.2017 10:05    Post subject: Reply with quote

Det følger jo litt samme mønsteret som i Glimt. Han blir litt sur og tverr når det butter litt i mot.

Vi som ikke er RBK'ere opplever han nok som i overkant frekk og arrogant i medgang også, men det er jo slikt man som supporter stort sett synes er litt småkult. Det er dog ikke like sjarmerende når resultatene butter litt i mot. Men det skaper uansett overskrifter og det er aldri helt feil.

Det avgjørende er jo om han klarer å fornye seg og snu trenden, og på det spørsmålet er vel juryen fremdels ut for de fleste av oss.

Jeg tror ikke Ingebrigtsen er en eksepsjonelt begavet trener, og det er ikke det samme som å si at han er en dårlig trener, men at han er en gjennomsnittlig god trener som har hatt fordelen av å jobbe med den største og beste klubben i landet og derfor har hatt fine fremganger.

Svenneprøven står når motgangen kommer.

Jeg ville kanskje startet med å gi Bendtner litt spilletid for RBK2.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 19.06.2017 10:26    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...7524b.html
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 19.06.2017 10:31    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
siNch wrote:
Alltid et jævla hylekor her inne hver gang vi har en formdupp. Spark treneren, alle på benken er bedre enn de på banen. Skjerp dere folkens! Vi må støtte hverandre i tyk og tynt.


Det et par myter som folk bør legge fra seg.

1. Kåre er ikke en eggensk 4-3-3-trener. Vi spiller 4-1-5, det har ingenting med 4-3-3 å gjøre. Å spille med to tiere er mye verre enn å snu V-en, hvor man bare spiller med én tier.

2. Dette er ikke en formdupp. Vi har en ikke-fungerende spillestil. Samtlige trenere i Norge vet hvordan de skal spille mot oss. KÃ¥re har blitt "found out".
Dette er helt korrekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 19.06.2017 10:35    Post subject: Reply with quote

Haha, nå baller det på seg for Kåre, herrejesus for en kaos sessong. Hvem hadde trodd...
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 19.06.2017 10:43    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
http://www.adressa.no/100Sport/fotball/Koteng-om-Ingebrigtsen-utbrudd--I-Rosenborg-skal-vi-faktisk-ha-folkeskikk-237524b.html

Merker det er veldig betryggende at vi har Koteng som styreleder. Jeg har full tiltro på at han håndterer dette på en glimrende måte. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.06.2017 10:45    Post subject: Reply with quote

Ja, enig. Jeg synes holdningen er fornuftig, og håper det fins vilje til å gjøre nødvendige endringer før det er for sent - og da snakker jeg ikke nødvendigvis om å fjerne Kåre som første grep.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 19.06.2017 10:48    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
KitWalker wrote:

Du er pinlig. PÃ¥ lik linje som visse "eksperter " og andre ...


Bra. Veldig bra.

Du sa "du hadde vært bekymret om storspillet var på plass allerede nå" etter Sandeford i April. 10 uker senere og om noe så er banespillet enda dårligere.
Hvor langt ut i sesongen før det er greit å begynne å spille god fotball?

Jeg begynner hvertfall ikke å gneldre om å gi KI sparken når laget har litt motgang.
I motsetning til deg så støtter jeg KI og laget, også i motgang. Jeg vet det tar tid å samspillet et nytt lag så jeg forholder meg ganske så rolig i forhold til lagets prestasjoner nå.
Dette har jeg opplevd før med RBK. Også på 90-tallet. Det som skjer nå er ingen unntak.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.06.2017 10:52    Post subject: Reply with quote

Motgangen har vart i flere år. Hadde vi spilt i en serie med litt kvalitet hadde vi ikke vunnet seriegull i fjor og luigget på 3-4 plass per nå.

Slik vi spiller nå, hadde vi rykket ned i dansk liga
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 19.06.2017 10:55    Post subject: Reply with quote

KitWalker: Jeg er enig i at det tar tid å bygge opp et lag. Men nå har han hatt 6 mnd på seg, og vi ser jo ingen fremgang i det hele tatt. I tillegg hadde vi aldri noe bra samspill i 2015 og 2016 under KI heller. Det var enkeltspillere som Mike, Helland, Svensson og Selnæs som stod for samspillet. Nå som de er borte, har vi mistet samspillet mellom dem også.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 19.06.2017 10:56    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Jeg begynner hvertfall ikke å gneldre om å gi KI sparken når laget har litt motgang.
I motsetning til deg så støtter jeg KI og laget, også i motgang. Jeg vet det tar tid å samspillet et nytt lag så jeg forholder meg ganske så rolig i forhold til lagets prestasjoner nå.
Dette har jeg opplevd før med RBK. Også på 90-tallet. Det som skjer nå er ingen unntak.


Har ikke så mye som mumla en bokstav om at Kåre skal sparkes (skjønt ingen kuer kan være hellige og "every coach has a shelf life"). Etter to strake doble fortjener han selvsagt mer tid, men svake prestasjoner, dårlige vurderinger og infantil oppførsel er det på sin plass å påpeke.

Ellers morsomt at du ser ut til å tro at "støtte laget" er synonymt med ukritisk rævsleiking som: "Det finnes ingen trenere som kan gjøre en bedre jobb med RBK enn Kåre".

Vi er forøvrig flere som husker 90-tallet, og selv om denne perioden ofte romantiseres vel mye, hørte det med til sjeldenhetene å se et så defensivt og stasjonært RBK som det vi har sett så langt i år.

Ser forøvrig at han har ringt og sagt unnskyld i dag. Bra.
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 19.06.2017 10:58    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:

2,5 år med strålende fotball faktisk... Vel, vi var strålende våren 2015, men etter det har det bare gått nedover. Alle som har litt peiling på fotball ser at det ikke har vært noen spillemessig framgang de siste 2 årene. Gå å legg deg i hula di du.


Og dere som har så mye peiling på fotball, vet jo at det er superenkelt å bare ta et lag å føre de til seriegull år etter år. Og særlig i tippeligaen. Det at en serie er dårlig, gjør det jo til en lek å vinne år etter år... Å kun lede serien med 3 poeng etter 13 serierunder, er jo helt forferdelig.

La oss gå tilbake til noen av de fantastiske trenerne vi hadde som klarte å brenne hundrevis av millioner, og før oss til 4-5 plasser år etter år... Vi så jo da hvor mange trenere der ute som enkelt fører et lag som det Kåre har nå, til 10-0 seier i hver eneste kamp...
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 19.06.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis utvikler dette seg som med Eggen. Han måtte gjennom et spilleropprør, mens Kåre nå må igjennom en slags interntoppvaskrunde han også.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 19.06.2017 11:06    Post subject: Reply with quote

Synes Koteng må få litt skryt i dag. Han er seg sitt ansvar bevisst og tar opp Ingebrigtsens oppførsel med han. I tillegg snakker han om det til journalister - det er åpenhet i praksis! Det er nok ikke enkelt for Koteng å ta opp slike ting med en god venn, men det gjør han altså. Jeg har selv vært leder og noe det av det vanskeligste er å snakke om oppførsel (mangel på sådan) til medarbeidere som man kjenner godt. Den enkleste løsningen for Koteng er å ikke gjøre noe og håpe at det går over av seg selv. Den nest enkleste er å snakke med Ingebrigtsen, men holde praten hemmelig for omverdenen. Men Koteng mener det han sier når han snakker om åpenhet. Bra.

Uttalelsen om FKH-spilleren var jo komplett lavmål - og det er jeg 99% sikker på at Ingebrigtsen også mener i dag - når puls og adrenalinnivå er tilbake på normalt nivå. Men han må skjerpe seg - det har vært litt for mange slike pinlige saker.

Edit: Ser at Ingebrigtsen har beklaget og bedt om unnskyldning til spilleren - flott gjort.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 19.06.2017 11:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 19.06.2017 11:08    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Dette har jeg opplevd før med RBK. Også på 90-tallet. Det som skjer nå er ingen unntak.


Det der er tøv og det tror jeg du vet innerst inne. Ja, det var perioder med dårlig spill, men planen som lå som utgangspunkt var god. Det var en totalfotballsk 4-3-3 som Eggen hadde finjustert over flere tiår. Som regel handlet dem om å kjøre på til spillet satt. Noe som alltid skjedde, selv i 1991 da vi hadde svakere spillere og spillet begynnte å sitte alt for sent.

Vi har ikke en fungerende stil som kommer til å sette seg før eller siden. Stilen er "flawed". Den er feil. Mere tid vil bare gi mere elendighet. Vi behøver endringer nå.

Akkurat den setningen der vet jeg får det til å gå kaldt nedover ryggmargen din. Og det gjør den for meg også. Jeg vil heller ikke sparke Kåre. Aller mest fordi jeg ikke vil se flere kjipe 4-4-2-typer trene laget som jeg er glad i. Jeg regner med at det er akkurat hva du føler også.

Men det et retningen hvor dette går om Kåre ikke endrer planen sin omgående. Han må lytte til folk rundt seg. Han må endre midtbanen. Han må korrigere indreløperne. Han må få laget til å presse bedre.

Det er flere og flere Kåreanske lojalister her inne som har begynt å våkne opp og påpeke akkurat de samme tingene.

Om Kåre holder fast på den ikke-fungerende stilen sin så overlever han ikke høsten. Da kan vi risikere en firefiretoist i trenerstolen. Eller kanskje bare en ikke-rosenborgsk 4-3-3-trener. Men alt dette er i Kåres hender.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 19.06.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo.../24076614/

KÃ¥re legger seg paddeflat og vinner tilbake litt respekt. Bra Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 19.06.2017 11:39    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Altitude wrote:

2,5 år med strålende fotball faktisk... Vel, vi var strålende våren 2015, men etter det har det bare gått nedover. Alle som har litt peiling på fotball ser at det ikke har vært noen spillemessig framgang de siste 2 årene. Gå å legg deg i hula di du.


Og dere som har så mye peiling på fotball, vet jo at det er superenkelt å bare ta et lag å føre de til seriegull år etter år. Og særlig i tippeligaen. Det at en serie er dårlig, gjør det jo til en lek å vinne år etter år... Å kun lede serien med 3 poeng etter 13 serierunder, er jo helt forferdelig.

La oss gå tilbake til noen av de fantastiske trenerne vi hadde som klarte å brenne hundrevis av millioner, og før oss til 4-5 plasser år etter år... Vi så jo da hvor mange trenere der ute som enkelt fører et lag som det Kåre har nå, til 10-0 seier i hver eneste kamp...


Nå er det ikke slik at Rosenborg leder serien med 3 poeng, de leder med 1 poeng. Hvis Brann vinner kampen sin i kveld går de forbi RBK som serieleder. Når man ser på motstanden man møter i denne svake ligaen er dette under pari for en klubb med RBKs ambisjoner, budsjett og spillertropp. Og det verste er ikke selve resultatene, men spillet som vises.

Fakta er at RBK kun har vunnet én kamp på de seks siste og kun har scoret 19 mål på 13 kamper så langt i serien. Dette er tall som bør bekymre enhver med hjertet i RBK.

I motsetning til det du kanskje tror så er det veldig få som går rundt og forventer champagnefotball med kalasseire hver gang RBK spiller. Men man forventer hvert fall en slags progresjon ettersom ukene, månedene og nå også årene går. Og det er mangelen på spillemessig framgang de siste to årene som gjør at man er i tvil om Kåre er rette mannen til å ta dette laget videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 271, 272, 273  Next
Page 142 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb